Kudos Skrevet 20. november #1 Del Skrevet 20. november Det er ikke ment på en dømmende måte eller noe, er bare rent nysgjerrig, siden jeg har fått et innrykk av at det er veldig mange brukere på kvinneguiden som er på en eller annen for sosialstønad og ikke er i lønnet arbeid. Hva med kvinneguiden er det som er spesielt attraktivt for dere? Har snakket med en del jeg kjenner som er i arbeid, og disse vet ikke hva kvinneguiden er engang, (de er derimot relativt unge da) men ei venninne av meg som er ufør, vet hva det er, som bekreftet mistanken min litt. Hva mener folk om dette temaet? Og hvordan eventuelt kan tankesettet/ synet på virkeligheten bli for disse hvis plattformens brukere består en overvekt av denne gruppen? Kan det utvikles til et litt sånn "sort hull"- fenomen som algoritmene på sosiale medier? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Del Skrevet 20. november Telles barnetrygd? =P For da er det flertallet av kvinnene her inne Anonymkode: 9d3e2...029 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #3 Del Skrevet 20. november Dette spørsmålet har, sjokkerende nok, blitt stilt før. Anonymkode: e8ddd...b19 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 20. november #4 Del Skrevet 20. november 95-100 prosent er trygdet 🥰 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #5 Del Skrevet 20. november Synes det er påfallende mange som henger rundt her på dagtid, og som hevder de har jobb. De har likevel tid til å skrive innlegg her støtt og stadig. Det virker på meg som om svært mange bruker arbeidsgivers tid på private ting på KG. De som er uføretrygdede har nok av tid og synes derfor bedre. Det betyr ikke at det er flere av dem enn av de med jobb. Jeg synes det ser ut som det er flest i jobb her inne Anonymkode: e39ff...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 20. november #6 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er påfallende mange som henger rundt her på dagtid, og som hevder de har jobb. De har likevel tid til å skrive innlegg her støtt og stadig. Det virker på meg som om svært mange bruker arbeidsgivers tid på private ting på KG. De som er uføretrygdede har nok av tid og synes derfor bedre. Det betyr ikke at det er flere av dem enn av de med jobb. Jeg synes det ser ut som det er flest i jobb her inne Anonymkode: e39ff...1ba Jeg jobber 100 prosent hver uke, men bestemmer selv når jeg jobber. Vi er nok mange som har jobber som er styrt av leveranser, ikke fast arbeidstid 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adobyen Skrevet 20. november #7 Del Skrevet 20. november Når man googler etter noe, så kommer det også treff på ett eller annet som har vært skrevet om på KG. Blir man da sittende en stund og klikke, så kan det jo hende at man blir 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #8 Del Skrevet 20. november Jeg hang her i mange år før jeg måtte over på AAP og uføretrygd. Begge deler etter 50 år. Jeg kuttet kraftig ned på tv for ca 25 år siden, pc ble tidtrøyte. Som lite mobil blir det ofte til at jeg titter innom kvinneguiden. Anonymkode: bae5a...799 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. november #9 Del Skrevet 20. november Jeg syns det er ganske interessant at du, @Kudos, har en mistanke som blir bekreftet samtidig som du stiller et spørsmål uten å fortelle hva du selv er og, ikke minst, hvorfor du henger her inne? Hva jeg er eller gjør er min sak, og ikke noe jeg syns du har noe med. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 20. november #10 Del Skrevet 20. november Masse diverse her. Jeg er på trygd. Uføre. Kunne fortalt masse om vegen dit. Ønsket å stå i jobb, det ble ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #11 Del Skrevet 20. november 100 prosent uføretrygd. Anonymkode: 1b56a...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #12 Del Skrevet 20. november Jeg mottar barnetrygd. Har ellers hatt foreldrepenger 2 ganger. Har aldri vært sykmeldt ut over arbeidsgiverperiode, aldri gått på AAP, dagpenger eller uføre. Anonymkode: 502d1...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #13 Del Skrevet 20. november Kudos skrev (1 time siden): Det er ikke ment på en dømmende måte eller noe, er bare rent nysgjerrig, siden jeg har fått et innrykk av at det er veldig mange brukere på kvinneguiden som er på en eller annen for sosialstønad og ikke er i lønnet arbeid. Hva med kvinneguiden er det som er spesielt attraktivt for dere? Har snakket med en del jeg kjenner som er i arbeid, og disse vet ikke hva kvinneguiden er engang, (de er derimot relativt unge da) men ei venninne av meg som er ufør, vet hva det er, som bekreftet mistanken min litt. Hva mener folk om dette temaet? Og hvordan eventuelt kan tankesettet/ synet på virkeligheten bli for disse hvis plattformens brukere består en overvekt av denne gruppen? Kan det utvikles til et litt sånn "sort hull"- fenomen som algoritmene på sosiale medier? Og hvilken verdi vil det ha for ditt liv om du får vite hvor mange av anonyme de menneskene på et nettforum som er uføretrygdet? Anonymkode: b7426...4e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #14 Del Skrevet 20. november Har foreldreperm, ramla inn hit fordi jeg googla gravid-og-baby-relaterte ting Anonymkode: a8595...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #15 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har foreldreperm, ramla inn hit fordi jeg googla gravid-og-baby-relaterte ting Anonymkode: a8595...98d Du mener klikket deg aktivt inn. Anonymkode: a0a7c...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #16 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette spørsmålet har, sjokkerende nok, blitt stilt før. Anonymkode: e8ddd...b19 Hva er svaret da jeg søkte men kom bare inn i denne tråden Anonymkode: 6e88a...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikarsykepleier Skrevet 20. november #17 Del Skrevet 20. november Det sies at vi offentlige ansatte ikke skaper noe, så lønnen vår er jo en form for trygd på den måten at den kommer via alle som produserer så kalt verdier. Hilsen sykepleier med sugerøret godt ned i kommuneskattekisten. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #18 Del Skrevet 20. november 1 hour ago, AnonymBruker said: Synes det er påfallende mange som henger rundt her på dagtid, og som hevder de har jobb. De har likevel tid til å skrive innlegg her støtt og stadig. Det virker på meg som om svært mange bruker arbeidsgivers tid på private ting på KG. De som er uføretrygdede har nok av tid og synes derfor bedre. Det betyr ikke at det er flere av dem enn av de med jobb. Jeg synes det ser ut som det er flest i jobb her inne Anonymkode: e39ff...1ba Jeg sitter av og til her på dagtid. Jeg har full jobb, men har ikke arbeidstid. Så jeg kan arbeide når jeg vil på døgnet. At jeg tar meg 10 minutter her, betyr ikke at jeg stjeler fra arbeidsgiver. Det er sikkert flere enn meg som har særlig uavhengig stilling, også ser jeg for meg at ganske mange jobber turnus, både nordsjøturnus og i helsevesenet. Flust av grunner til at det er aktivitet her også på dagtid, selv om ikke alle er trygda Anonymkode: 2dd5e...58d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 20. november #19 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvilken verdi vil det ha for ditt liv om du får vite hvor mange av anonyme de menneskene på et nettforum som er uføretrygdet? Anonymkode: b7426...4e4 Hvis det er i overtall av trygdede her kunne man vurdert å endre navnet til Trygdeguiden. Da hadde man samtidig normalisert deltagelse fra menn på forumet. Godt innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #20 Del Skrevet 20. november 2 minutter siden, Vikarsykepleier said: Det sies at vi offentlige ansatte ikke skaper noe, så lønnen vår er jo en form for trygd på den måten at den kommer via alle som produserer så kalt verdier. Hilsen sykepleier med sugerøret godt ned i kommuneskattekisten. Haha ja de sier så. Og det er nok mange offentlig ansatte som ikke skaper noe (meg selv inkludert da jeg jobbet i Staten), men indirekte skaper jo ansatte i helsevesenet verdier all den tid de gjør folk friske så de kan gå tilbake i/ fortsette å stå i jobb. Syns folk skulle tygget litt på den. P. s. Jeg skjønte ironien din Anonymkode: 2dd5e...58d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå