Gå til innhold

Hvor mange her på kvinneguiden er på en eller annen form for trygd?


Kudos

Anbefalte innlegg

Vikarsykepleier skrev (3 minutter siden):

Det sies at vi offentlige ansatte ikke skaper noe, så lønnen vår er jo en form for trygd på den måten at den kommer via alle som produserer så kalt verdier.

Hilsen sykepleier med sugerøret godt ned i kommuneskattekisten.

Det er selvsagt bare tull. Hvis vi ikke benyttet oss av dine tjenester (og lønnet deg via skatteseddelen) så måtte vi sannsynligvis ha leid inn en privat sykepleier for å gjøre de tingene du gjør.

Hilsen en som jobber i privat næringsliv.

Anonymkode: 1c1b0...15e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag en poll så får vi se. Selv jobber jeg som nattevakt, så bruker tid her både mens jeg har fri på dagtid i friperioder, og når jeg sitter på rolig nattevakt. Har ingen trygd. 

Anonymkode: 3691d...678

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er påfallende mange som henger rundt her på dagtid, og som hevder de har jobb. De har likevel tid til å skrive innlegg her støtt og stadig. Det virker på meg som om svært mange bruker arbeidsgivers tid på private ting på KG.

De som er uføretrygdede har nok av tid og synes derfor bedre. Det betyr ikke at det er flere av dem enn av de med jobb. Jeg synes det ser ut som det er flest i jobb her inne 

Anonymkode: e39ff...1ba

Mange som er i full jobb og lenket til et kontor, bruker mye av arbeidstiden på andre ting enn jobb. Det kan være lange luncher, hyppige avbrekk, røykepauser, skravling med kolleger og surfing på nett, facebook, instagram, og kvinneguiden selvfølgelig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn på kvinneguiden blir sett på som incels, og kvinnene som bitre og sjalu. Selv synes jeg KG er mer underholdende enn å se på tv eller scrolle gjennom facebook og instagram. Likevel blir KG sett på som et mer ressurssvakt valg å bruke fritiden sin på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Castor Troy skrev (2 timer siden):

95-100 prosent er trygdet 🥰

Lol hvor har du tallet ditt fra? 😛 

Anonymkode: 99899...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid på McDonald's og er student, så i det minste en her som ikke er det.

Anonymkode: 09e3b...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lol hvor har du tallet ditt fra? 😛 

Anonymkode: 99899...4f3

Fra alles fordommer her på KG 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (Akkurat nå):

Fra alles fordommer her på KG 🤪

Hahaha 

Anonymkode: 99899...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos skrev (2 timer siden):

Det er ikke ment på en dømmende måte eller noe, er bare rent nysgjerrig, siden jeg har fått et innrykk av at det er veldig mange brukere på kvinneguiden som er på en eller annen for sosialstønad og ikke er i lønnet arbeid. Hva med kvinneguiden er det som er spesielt attraktivt for dere? Har snakket med en del jeg kjenner som er i arbeid, og disse vet ikke hva kvinneguiden er engang, (de er derimot relativt unge da)  men ei venninne av meg som er ufør, vet hva det er, som bekreftet mistanken min litt. Hva mener folk om dette temaet? Og hvordan eventuelt kan tankesettet/ synet på virkeligheten bli for disse hvis plattformens brukere består en overvekt av denne gruppen? Kan det utvikles til et litt sånn "sort hull"- fenomen som algoritmene på sosiale medier? 

Du får nesten lære deg litt om hva som er hva før du spør. Sosialstønad er ikke trygd.

Alle med barn får barnetrygd. Det er nok veldig mange mødre her.

Det er totalt uinteressant å bidra i en samtale med noen som ikke forstår egne premisser for samtalen engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er selvsagt bare tull. Hvis vi ikke benyttet oss av dine tjenester (og lønnet deg via skatteseddelen) så måtte vi sannsynligvis ha leid inn en privat sykepleier for å gjøre de tingene du gjør.

Hilsen en som jobber i privat næringsliv.

Anonymkode: 1c1b0...15e

Jeg jobber i vikarbyrå og er derfor også i det private næringslivet. Min lønn kommer fortsatt fra sugerøret jeg (arbeidsgiver) har rett ned i kommunene og helseforetakene rundt omkring. Hvem drifter kommunene og helseforetakene? Alle som betaler skatt og de som produserer. Og retorisk, hvor kommer trygd fra?

Hva er forskjellen mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke laget en poll på dette?

 

Jeg er 100% arbeidsFØR👍

Anonymkode: e0543...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke trygdet nei, jobber mer enn 100%. Men er i mammaperm nå. Og er nysgjerrig, så det var i grunnen det som lokket meg inn etter å ha lest endel etter tilfeldige google treff, samt at en jeg følger på insta nevnte KG innimellom i forbindelse med influencere. 

Anonymkode: c9113...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 23.14):

AAP pga long covid. 

Anonymkode: 1397c...065

Er det inne den de skal kutte nå. At covid  blir likestilt som vanlig influensa.

Anonymkode: e77b7...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 14.49):

Telles barnetrygd? =P

For da er det flertallet av kvinnene her inne

Anonymkode: 9d3e2...029

Ja det er sant! Barnetrygd er utrolig bra at vi har, så skjønner at det blir et forum for å f.eks diskutere saker rundt det og slikt. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 23.14):

AAP pga long covid. 

Anonymkode: 1397c...065

Å skjønner! Jeg slet selv med symptomer på long covid ca. to uker etter at jeg fikk det, men heldigvis varte det bare i to uker. Det var helt forferdelig, det var som om jeg hadde blitt lobotomert, ingenting fungerte i hodet som det skulle. Har største sympati med dere som sliter med det så lenge, håper du blir frisk fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...