Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt


tøttaa

Anbefalte innlegg

Fra oppdatering på Spleis:

"Ingen beklager dette mer enn min klient og meg, da det aldri var hans hensikt å holde denne informasjonen skjult (...)"

Tore hadde kontakt med Granfoss i 4(?) år, og i løpet av denne tiden fortalte Granfoss aldri om dommen. Han har heller aldri fortalt sin familie om det. Hvis han virkelig ønsket å omtale dommen, var det i så fall først etter at politiet informerte NRK om den. Jeg antar at det han ønsket på det tidspunktet, var å fortelle hvordan han ble uskyldig dømt, ikke å stå fram som en angrende synder. Jeg tror dette var en del av grunnen til at NRK droppet å omtale dommen, som de lar være å nevne når de forklarer seg.

"Årsaken til dette var at ledelsen hadde besluttet å holde dette utenfor programmet og har da tydeligvis også gitt Tore Strømøy instruks om ikke informere om dette."

Tore tror jo også at dommen bare er noe tull, som han har gitt uttrykk for i flere DMs på fb. Merkelig at han kan ha en så tydelig mening om dommen, all den tid han bare sendte den rett videre til redaktørene og ikke tenkte mer på den. (Som han påstår på fb-veggen sin.)

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Godt poeng, rettssikkerheten må vi verne om.

Rettssikkerheten til overgrepsofrene ble til dels vernet om da mannen rettmessig ble dømt…

Nei, det finne ikke «masse» justismord i Norge. Det finnes noen få, forferdelige tilfeller av det.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (På 17.11.2023 den 16.04):

 

Moland og French var ikke uskyldige gutter på guttetur som av ren uflaks ble fengslet. De var leiesoldater og havnet i retten på gunn av en tiltale om drap.

 

Ja, så ble de og kong Harald og Norge dømt. Hvor mange milliarder var det vil ble dømt til og betale? Hvorfor betalte vi ikke, og hvorfor sendte vi ikke kong Harald ned for og sone med dem? Det er jo det minste vi burde gjort før vi tillot en av dem og dø før det ble gjort noe? Her sviktet jo Norge fullstendig, men artig sammenligning at de skulle dø for spionasje for kongen og at bamsegutt ikke har råd til flybillett for uføretrygden sin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha synspunkter på alvorlighetsgraden i en konkret straffesak er ikke det samme som å fremme/ufarliggjøre kriminelle holdninger. Tror du f eks en forsvarsadvokat ufarliggjør kriminelle holdninger ved å be en rett ta hensyn til alvorlighetsgraden i en konkret sak?

Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (10 minutter siden):

Endelig får bamsegutt og familien komme til Norge ❤️❤️💙

Ja det er gledelig at familien får en nye start.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym 4545 skrev (6 minutter siden):

Å ha synspunkter på alvorlighetsgraden i en konkret straffesak er ikke det samme som å fremme/ufarliggjøre kriminelle holdninger. Tror du f eks en forsvarsadvokat ufarliggjør kriminelle holdninger ved å be en rett ta hensyn til alvorlighetsgraden i en konkret sak?

 

Han har en jobb å gjøre. Hva en advokat mener personlig, skal ikke frem i retten.

Å påstå at barna som blir utsatt for overgrep er med der fordi ikke protesterte, er en kriminell tankegang og skremmende og uakseptabelt.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Leser jeg riktig her?

JEG er unnskyldt fordi han selv ble misbrukt som barn? Det der er en holdning mot oss som har opplevd seksuelle overgrep som barn i et lys der vi selv var villige til å være med på overgrepet og vi har ingenting vi skulle sagt fordi vi ikke satte oss til motverge? Det var heller ikke et overgrep fordi kun fingrene ble brukt?

Som et offer for en barneovergriper kan jeg fortelle deg at endel av oss ikke setter oss til motverge fordi vi går inn i en passiv tilstand når dette skjer. Vi blir følelsesløse når vi blir tuklet med. Det betyr slettes ikke at vi er med på det. Å være følelsesløs og ikke gjøre motstand er fordi hjernen kobler ut og vi tenker at akkurat den handlingen snart går over.

At du våger å påstå at vi er med på det siden det ikke er "tvang" er så f.....net skremmende at jeg ikke vet hvordan jeg skal formulere meg nå, uten å bli usaklig og utestengt fra forumet.

Dette er viktig! Folk vet om fight or flight, men mange vet ikke om den tredje overlevelsesmekanismen: Freeze. 
 

❤️ til deg! 

  • Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det ikke flere som ber om penger tilbake?!? Man kan vel heller donere til ofrene? Granfoss selv burde donere til ofrene. Nå ble jeg skuffa over "det norske folk" (eller 16000 av oss). Han trenger hjelp til å komme seg hjem og evt dekke noe gjeld. Det holder. 

Han driter sikkert regelrett i ofrene (dessverre) og tenker nok bare på seg selv. Fyren uttalte til avisene for bare noen få dager siden at han ble stresset av at folk begynte å trekke tilbake donasjonene sine til spleisen. Det sier mer enn nok om hvor egosentrisk han er. Det er meg meg meg hele veien.
Det var noen her som nevnte at skolene i Filippinene var stengt en lang periode etter at pandemien var ferdig, og det meste av undervisning foregikk da over nettet. Blir ikke overasket over at bamsefar ikke kunne låne bort pcen sin til sønnen i forbindelse med skoleundervisningen når han selv trengte den til å gjøre hva han enn gjør på nettet 24 i døgnet.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (3 timer siden):

Norge blir igjen latterliggjort i det store utland. Teddybearman, mannen som får millioner for å begå overgrep mot barn, og sender drapstrusler når han ikke får viljen sin. Igjen ler verden av lille Norge som skal hjelpe alle samme hva. Men gjør lille Norge det? Nå finnes det to spleiser, en til Bamsegutt og en til Landsforeningen mot seksuelle overgrep. Bamsespleisen øker og øker igjen, og bikka nå 3,8 mill igjen, mens den andre har stusselige 17.000 samlet inn. 
 

Så flere i Norge velger heller å støtte en som har begått overgrep, uviss hvor mange men minst 6 stk, enn å gi millioner til en landsforening som hjelper offere til sånne som Bamsegutt. 
 

ikke rart verden ler.. vi belønner de som begår lovbrudd, mens offere står igjen og ser forgriperen hylles og gis millioner. 
 

 

Er det i det hele tatt rart når Norge er ett av de få landene i verden (om ikke det eneste) som forsvarer pedofile mennesker med nebb og klør fordi de visstnok «ikke vet bedre», enn de bruker tid på å forsvare ofrene?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (9 minutter siden):

Han driter sikkert regelrett i ofrene (dessverre) og tenker nok bare på seg selv. Fyren uttalte til avisene for bare noen få dager siden at han ble stresset av at folk begynte å trekke tilbake donasjonene sine til spleisen. Det sier mer enn nok om hvor egosentrisk han er. Det er meg meg meg hele veien.
Det var noen her som nevnte at skolene i Filippinene var stengt en lang periode etter at pandemien var ferdig, og det meste av undervisning foregikk da over nettet. Blir ikke overasket over at bamsefar ikke kunne låne bort pcen sin til sønnen i forbindelse med skoleundervisningen når han selv trengte den til å gjøre hva han enn gjør på nettet 24 i døgnet.

nå lager du historier som ingen vet har noe hold i virkeligheten angående den pc'en til Bamsegutt. Du synser og drar konklusjoner ut fra ditt eget hodet i øverste del av innlegget. Du vet egentlig ikke hvordan en person som Bamsegutt tenker. Som sagt han er handicappet. 

Fleste her virker å tenke at Bamsegutt er en ressurssterk person som har planlagt alt og har ett målrettet mål om å få ut disse pengene for sitt eget godtbefinnende. 

 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marvelous said:

Er det i det hele tatt rart når Norge er ett av de få landene i verden (om ikke det eneste) som forsvarer pedofile mennesker med nebb og klør fordi de visstnok «ikke vet bedre», enn de bruker tid på å forsvare ofrene?

Granfoss er et offer, men det er ingen harme på hans vegne. Nav og barnevernet burde bedt han offentlig om unnskyldning fordi de ikke stoppet analovergrepene og mishandlingen han ble utsatt for. Hadde de gjort jobben sin kunne realiteten sett ganske annerledes ut både for Granfoss og de 6 ofrene til Granfoss.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (13 minutter siden):

Nav og barnevernet burde bedt han offentlig om unnskyldning fordi de ikke stoppet analovergrepene og mishandlingen han ble utsatt for. Hadde de gjort jobben sin kunne realiteten sett ganske annerledes ut både for Granfoss og de 6 ofrene til Granfoss.

Det gjorde de. Han fikk 700.000 kr i erstatning for det. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokia skrev (4 minutter siden):

Det gjorde de. Han fikk 700.000 kr i erstatning for det. 

Penger løser vel ikke alt for en person som Bamsegutt. Hva med videre oppfølging? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nokia said:

Det gjorde de. Han fikk 700.000 kr i erstatning for det. 

Å få utbetalt 700k er ikke det samme som en unnskylding. På det tidspunktet var det også for sent.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (8 minutter siden):

Penger løser vel ikke alt for en person som Bamsegutt. Hva med videre oppfølging? 

Han sklir nok rett inn på dps skal du se. Forøvrig helt utrolig at folk har betalt for flyreise og sikkert kjøp av bolig og gud vet hva.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Penger løser vel ikke alt for en person som Bamsegutt. Hva med videre oppfølging? 

Som du også skrev over. Folk forstår ikke hvordan en fullstendig dysfunksjonell oppvekst kan påvirke kognitivt utvikling osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miss perfect said:

Han sklir nok rett inn på dps skal du se. Forøvrig helt utrolig at folk har betalt for flyreise og sikkert kjøp av bolig og gud vet hva.. 

Det finnes medmenneskelighet blant folk skjønner du.

Endret av bysummerfall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Han sklir nok rett inn på dps skal du se. Forøvrig helt utrolig at folk har betalt for og sikkert kjøp av bolig og gud vet hva.. 

Han har selvfølgelig rett på helsehjelp. Det at folk har støttet spleisen gjør i praksis at det offentlig "får mindre utgifter til familien". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (3 minutter siden):

Det finnes medmenneskelighet blant folk skjønner du.

noe som er fy,fy her på Kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...