Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt


tøttaa

Anbefalte innlegg

GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden):

ja jeg har ikke lest den... hvor er den da? Hvis en er publisert så må den jo finnes på internett. Når det nettavisen skrev ikke var sant i følg en bruker her. 

Hvis du verken har lest eller klarer å tilegne deg kunnskap så foreslår jeg at du også slutter å mene så mangt om det du ikke vet 😝

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da spør jeg.. er det noen som kan legge ute en link til dommen .. jeg er tydelig for dum til å finne den ... 

Jeg vil gjerne se hva som egentlig står i den dommen virker som alle vrir alt den dommen til at det ikke gjelder idag så da kan man bare fortsette heksejakten på bamsegutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (2 minutter siden):

Hvis du verken har lest eller klarer å tilegne deg kunnskap så foreslår jeg at du også slutter å mene så mangt om det du ikke vet 😝

jeg har kun lest det som er  blitt referert i aviser. hvorfor er det så vanskelig å få dere bessewissere til å legge ut dommen når dere har funnet det så lett??? Vi andre er jo bare dumme fehoder i flg dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes  at man ikke burde søke opp dommen. Vi vet at det er en dom og det er nok. Disse ofrene er de som har hatt aller minst rettigheter her. De har blitt informert om en dokumentar, uten muligheten til å fortelle sin historie, og det diskuteres på nett om de ble voldtatt med eller uten tvang, om det var lek og om det var for lenge siden eller ikke. De har ikke valgt noe av dette. De har ikke blitt tatt hensyn til i det hele tatt. Jeg synes først og frems NRK burde skamme seg, men også oss som folk.

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes  at man ikke burde søke opp dommen. Vi vet at det er en dom og det er nok. Disse ofrene er de som har hatt aller minst rettigheter her. De har blitt informert om en dokumentar, uten muligheten til å fortelle sin historie, og det diskuteres på nett om de ble voldtatt med eller uten tvang, om det var lek og om det var for lenge siden eller ikke. De har ikke valgt noe av dette. De har ikke blitt tatt hensyn til i det hele tatt. Jeg synes først og frems NRK burde skamme seg, men også oss som folk.

hvorfor vil du ikke se hva som egentlig står i dommen? det er tross alt den som gjelder her.  Når det blir sånn heksejakt her så er det greit å vite hva som står der. For å virkelig få se at det alle skriker om virkelig stemmer. 

Jeg finner ikke dommen. Eneste jeg får opp er referater fra aviser som ikke er godt nok her inne. Og har skjønt at alle dommer er ikke åpne. Kun i lagmannsretten og høyesterett og denne gikk vel ikke så høyt i systemet. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (Akkurat nå):

hvorfor vil du ikke se hva som egentlig står i dommen? det er tross alt den som gjelder her. 

Jeg mener at om jeg skal snoke i en dom som gjelder  6 barn – nå voksne, kan det være retraumatiserende for dem, og jeg mener at alle offere burde ha lov til å kontrollere sin historie. Det at det finnes en dom, er alt jeg trenger å vite, om det er det ofrene ønsker at "hele Norge" skal vite.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrønnNellik68 skrev (4 minutter siden):

hvorfor vil du ikke se hva som egentlig står i dommen? det er tross alt den som gjelder her.  Når det blir sånn heksejakt her så er det greit å vite hva som står der. For å virkelig få se at det alle skriker om virkelig stemmer. 

Jeg finner ikke dommen. Eneste jeg får opp er referater fra aviser som ikke er godt nok her inne. Og har skjønt at alle dommer er ikke åpne. Kun i lagmannsretten og høyesterett og denne gikk vel ikke så høyt i systemet. 

Hvor er respekten for ofrene? Tror du de setter pris på at fremmede skal drive og grave i traumene deres?

Han ble dømt for overgrep mot 6 barn, la nå ofrene få fred!

  • Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (10 minutter siden):

jeg har kun lest det som er  blitt referert i aviser. hvorfor er det så vanskelig å få dere bessewissere til å legge ut dommen når dere har funnet det så lett??? Vi andre er jo bare dumme fehoder i flg dere. 

Av etiske hensyn har ikke jeg noe behov for å publisere den. Men den er offentlig slik at du kan når som helst henvende deg til den aktuelle retten, om du er litt analog av deg. 

Hvorfor tror du at jeg skal gidde å bedrive voksen opplæring på deg når du hele tråden har snakket nedsettende til meg og andre medlemmer? 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sebra skrev (4 minutter siden):

Hvor er respekten for ofrene? Tror du de setter pris på at fremmede skal drive og grave i traumene deres?

Han ble dømt for overgrep mot 6 barn, la nå ofrene få fred!

Det er jeg forsåvidt enig men det er og viktig hvis det som blir sagt i denne heksejakten er feil ovenfor   Bamsegutt og? Han er ett offer han og av norske myndigheter. Skal han i verste fall bli uskyldig beskylt for ting som det egentlig ikke er hold i? Står det klart i dommen ja så greit. Da har mobben rett.  Men jeg sluker ikke alt som skrives her av de som er mest høylydte uten å ha sett selv hva som står. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

hvorfor vil du ikke se hva som egentlig står i dommen? det er tross alt den som gjelder her.  Når det blir sånn heksejakt her så er det greit å vite hva som står der. For å virkelig få se at det alle skriker om virkelig stemmer. 

Jeg finner ikke dommen. Eneste jeg får opp er referater fra aviser som ikke er godt nok her inne. Og har skjønt at alle dommer er ikke åpne. Kun i lagmannsretten og høyesterett og denne gikk vel ikke så høyt i systemet. 

Det er ekstremt mange flere elementer som blir kritisert en kun dommen, den er kun en del av alt som har gått galt i denne suppa.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (25 minutter siden):

Det spiller ingen rolle! Mannen er dømt for å ha forgrepet seg seksuelt på småunger. Det er hele poenget. 

Dette. I tillegg har han forsøkt å skyldbelegge ofrene ved å nekte for det, samt omtale det som en «hevnaksjon». Ja, små barn på seks-ti år er kjent for å være voldsomt hevngjerrige skapninger… Spesielt helt uavhengig av hverandre, over flere år. 

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg ser at det er delte meninger, noe som selvfølgelig er greit. Det jeg reagerer på er den lynsjestemningen som vokser frem i kommentarfeltene på nettet. Manglende evne til å skille snørr og bart og ønske som å rette skyld.  Slikt har vi rettsvesenet til og ikke noe vi skal ta i egne henderog jakte på folk.  Det er min mening. De som har følt seg lurt til å sende penger til spleisen kan få pengene tilbake. Alle fikk brev og info om det. 

Nå forlater jeg tråden og håper at den blir slettet.

Godt sagt ... jeg er sjokkert over fæle folk kan være her inne. Men er vel kanskje en typisk kg ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (3 minutter siden):

Godt sagt ... jeg er sjokkert over fæle folk kan være her inne. Men er vel kanskje en typisk kg ting. 

Kjære vene...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troyamin skrev (6 timer siden):

Det er akkurat det samme for en voksen mann med barnesinn. Men jeg innser at du velger å ikke ikke forstå. 

Det hjelper ikke barna at overgriperen har et barnesinn. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mannen sier at han ikke kan vise seg ute, fordi folk glor på han?
Han er overvektig, hvit og med mye penger.., vanligvis blir slike behandlet som konger.

Så jeg må si jeg lurer på hvorfor han ikke tør vise seg ute, om han kan ha tuklet med barn der også.

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Troyamin said:

Det er akkurat det samme for en voksen mann med barnesinn. Men jeg innser at du velger å ikke ikke forstå. 

Hva skjer med at barnslige folk blir unnskyldt kriminalitet? Jeg elsker katter og kosedyr; mange synes jeg virker barnslig og mindre smart, men har aldri hatt attraksjon for barn eller brutt loven. 
 

En mann som greier å etablere seg utenlands og pendle mellom to land over år kan gjerne være lettere psykisk utviklingshemmet eller barnslig, men ikke kall det for barnesinn. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adobyen skrev (6 timer siden):

Jeg håper at de kommer til et trygt sted, på hemmelig adresse, 

Håper de flytter veggivegg med noen som taler så varmt om han, som støtte han og gir han penger. Så får man se hvor langt sympatien rekker.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av dokumentar, journalistisk metode, manglende kritiske spørsmål, manglende informasjon og kritikk av Bamsegutts valg og disposisjoner er IKKE en heksejakt eller et hylekor. De ordene har blitt veldig populært siste ti år fra folk som ikke tåler kritisk vinkling, faktabasert fokus eller i det hele tatt at andre har annen mening enn seg selv. Kom med tilhengerne til Sylvi Listhaug. 

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

GrønnNellik68 skrev (38 minutter siden):

Da spør jeg.. er det noen som kan legge ute en link til dommen .. jeg er tydelig for dum til å finne den ... 

Jeg vil gjerne se hva som egentlig står i den dommen virker som alle vrir alt den dommen til at det ikke gjelder idag så da kan man bare fortsette heksejakten på bamsegutt. 

Veldig enkelt. Jan Erik Granfoss + dom, første søkeresultat på Google gir:
https://www.nettavisen.no/bamsegutt/overgrep/nrk/dette-er-sedelighetsdommen-mot-bamsegutt/s/5-95-1464567

Der ligger det bilde av noe av dommen iallefall. 

Jeg har også sett et bilde fra en avisside (om jeg husker rett tror jeg hele dommen stod der) fra den gangen der en del av det som har gått igjen her stod også, men det har jeg ikke klart å finne (sist jeg søkte fant jeg det ganske kjapt trodde jeg, men jeg vet ikke om det kan ha blitt fjernet/evt om jeg så det i et kommentarfelt eller sånn, kanskje vanskelig å finne det med Google da).

Endret av dårligbrukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
JaVel skrev (5 timer siden):

Mer uforutsigbar? Pedofile jakter på barn i det stille, litt etter litt kommer de tettere på dem. De har harddisken hjemme med video og bilder av barn som de sender videre til andre som er interessert. Ingenting av dette har Granfoss blitt anklaget for. 

Sikkert fordi ingen har sett gjennom den. 

En tåredryppende dokumentar kunne likegodt vært laget om ABB. Han hadde dårlig barndom, og måtte sone mange år. Og har klaget på soningsforholdene.  Sonet sin dom og tapt år av sitt liv.  Dokumentaren kan bare hoppe bukk om å si noe om Utøya. Da forsvinner jo sympatien til folk. (Og seertallene går ned) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...