AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #121 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Staten Etter å ha sett gjennom tråden her seg jeg at vi faktisk har noen goder: - SPK(lønner seg vel strengt talt mest om jeg skulle dø plutselig mens jeg fortsatt er i full jobb) - skjermbriller - utdanningsstipend - gratis frukt og kaffe - julebord og sommerfest, noen frokoster og litt kake osv gjennom året - julegave (var donasjon til veldedig formål i fjor) - hjemmekontor og utstyr til hjemmekontoret - "fleksitid" (lett å spare opp, vanskelig å ta ut) - treningsrom ingen har tid til å bruke - gratis parkering, det er faktisk en gode i staten - Arbeidstid 08-1530 (min favoritt) Anonymkode: 218d8...ebe Heldig du som har gratis parkering! Jeg får lov til å betale 5000kr i året, og jeg er ikke engang garantert at det er plass. Hvis jeg skal være det, må jeg betale 10 000kr i året. 🤪 Vi har en time trening i arbeidstiden, men det har jo ingen tid til, så jeg vet ikke om noen som bruker det. Pensjonsordningen i staten var veldig god, men nå er den ødelagt. Men enig i at det er et pluss hvis man dør før man går av med pensjon, ja. Og har barn/ektefelle. Hilsen også ansatt i staten Anonymkode: c389f...3a6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #122 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Akademia: Fleksibel arbeidstid med mulighet til hjemmekontor. Ingen teller timene jeg jobber eller når jeg kommer og går. Gratis kaffe, te og frukt Kan trene en time i uka i arbeidstiden Opp til 3000 kr å bruke på treningsrelaterte utgifter i året Seks uker ferie Betalt julebord og sommerfest Anonymkode: 3c98a...078 Hvor jobber du, som har seks uker ferie? Jeg jobber også i akademia, vi har 25 dager. Anonymkode: c389f...3a6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #123 Skrevet 15. november 2023 Kommunal barnehage. Det hender vi får en baguette på planleggingsdager.. Kommunen eier en hytte vi kan leie. Alt annet betaler vi selv,som kaffe,te, julebord og andre sosiale tilstelninger. Har jo fem ukers ferie da,men kan ikke velge selv når, det må tas i juli og i romjul/påskeferie. Anonymkode: ce79b...1d9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #124 Skrevet 15. november 2023 Apotek 35-50% ansattrabatt Gratis kaffe/te/kullsyrevann Rabatt på helseforsikring Betalt permisjon ved lege/sykehus/tannlege-besøk Julebord, julelunch, blåtur en og annen gang. Pensjonssparing i SPK, selv om det er privat. Anonymkode: 09783...73d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #125 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor jobber du, som har seks uker ferie? Jeg jobber også i akademia, vi har 25 dager. Anonymkode: c389f...3a6 Man kan få en senioruke etter fylte 60, og det er kanskje denne. Men det burde jo personen nevne. Anonymkode: 7a3b4...7b3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #126 Skrevet 15. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor jobber du, som har seks uker ferie? Jeg jobber også i akademia, vi har 25 dager. Anonymkode: c389f...3a6 Jobber faktisk i Sverige, beklager, burde nevnt det! Blir dessuten 35 feriedager i året når jeg fyller 40 😆 (siden noen nevnte alder). Ikke medregnet julaften, nyttårsaften og midsommeraften, som har en merkelig status som "arbeidsfrie dager". Anonymkode: 3c98a...078
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #127 Skrevet 15. november 2023 Legemiddel: Reise, helse, ufør, døds/person, vanlig arbeidsforsikring (også familie). God pensjon Fri mobil og ubegrenset abonnement Internett hjemme Alt til hjemmekontor Treningsavsavgift dekket 2 timer betalt trening i arbeidstiden Ekstra betalt ferieuke Årlig bonus Lønn over 6G ved sykdom/permisjon Rabatt i ulike butikker Fleksitid- kommer og går som vi vil Betalt fri ved barnehage/skolestart, flytting, bursdager, jubileum osv. Ekstra egenmeldingsdager Rimelig kantine (så lavt det går uten å skattes) Gaver, jul, påske, sommer Diverse fester, hotell, spa og samlinger på dyre plasser. Fri frukt, snacks, kaffe, brus, boller, mat Gratis parkering sikkert noe jeg glemmer som jeg tar for gitt… Anonymkode: 33812...e9d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #128 Skrevet 16. november 2023 FYI... 5 ukers ferie er ikke et gode, det er noe alle har rett på: https://www.delta.no/dine-rettigheter/ferie/hvor-lang-ferie-har-du-rett-p Merk at noen bransjer (inkludert min) er ikke omfattet av ferieloven og har ikke ferie, kun avspasering. Anonymkode: c9a54...bb7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #129 Skrevet 16. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: FYI... 5 ukers ferie er ikke et gode, det er noe alle har rett på: https://www.delta.no/dine-rettigheter/ferie/hvor-lang-ferie-har-du-rett-p Merk at noen bransjer (inkludert min) er ikke omfattet av ferieloven og har ikke ferie, kun avspasering. Anonymkode: c9a54...bb7 Det er ikke noe alle har rett på, men fint at du posted linken også hvor akkurat det står: "Om ikke dette er avtalt i noen av disse, har din arbeidsgiver ikke plikt til å gi deg mer ferie enn 4 uker og 1 dag." Anonymkode: 543d5...f25 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #130 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo, men googler du litt så har advokater uttalt at en skal ha overtidsbetalt, hvis en pålegges å sjekke e-post på fritiden. Hadde sikkert slått an, hvis vi hadde forlangt det på kommunebudsjettet. 😅 Anonymkode: a1e6b...da9 Du får skrive ned minuttene du bruker på å sjekke mailen hver gang og legge det frem for sjefen med uttalelsene fra disse advokatene Blir ikke endring om ingen gidder å prøve. Anonymkode: dd851...0eb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #131 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jobber faktisk i Sverige, beklager, burde nevnt det! Blir dessuten 35 feriedager i året når jeg fyller 40 😆 (siden noen nevnte alder). Ikke medregnet julaften, nyttårsaften og midsommeraften, som har en merkelig status som "arbeidsfrie dager". Anonymkode: 3c98a...078 Jøss, det er mye. Er det standard antall feriedager i Sverige, eller er det ekstra mange der du jobber? Her er julaften og nyttårsaften arbeidsdager, men bare 2/4 timer. Jeg jobbet på en annen statlig arbeidsplass før, og der fikk vi fri med lønn julaften ELLER nyttårsaften, og én dag i romjula. Ikke noe slikt hos nåværende statlige arbeidsgiver. Rart det ikke er det samme innad i staten engang. Anonymkode: c389f...3a6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #132 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 13.40): Om bedriften har høy pensjonssparing også da? Anonymkode: dd851...0eb Selvsagt, det er jo grunnlaget som øker. Ved å «veksle om» «goder» til pensjonsgivende lønn øker GRUNNLAGET som pensjonsinnskuddet beregnes av. Anonymkode: b62c9...b9d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #133 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt, det er jo grunnlaget som øker. Ved å «veksle om» «goder» til pensjonsgivende lønn øker GRUNNLAGET som pensjonsinnskuddet beregnes av. Anonymkode: b62c9...b9d Men jeg har jo ikke veldig lyst til å jobbe for noen uten goder i det hele tatt, med mindre det utgjør en klekkelig sum i lønnsøke. Anonymkode: dd851...0eb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #134 Skrevet 16. november 2023 IT. Masse merch 😅 Jakker, tskjorter, treningstøy, hals, sekk osv med bedriftens navn. Hytter ja, men vi er mange ansatte og hytter er få, så vanskelig å få plass (lotto) Ansattbonus, nyansatt-tips bonus, kompetanse-bonus Ny mobil og pc hver 2. år Mobilabonnementet og Internett hjemme betalt av arbeidsgiver Hjemmekontor utstyr betalt av arbeidsgiver Teller julebord / konferanser/ lønningspils og diverse andre ansattfester (av og til med reiser)? Anonymkode: a140c...019
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #135 Skrevet 16. november 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe alle har rett på, men fint at du posted linken også hvor akkurat det står: "Om ikke dette er avtalt i noen av disse, har din arbeidsgiver ikke plikt til å gi deg mer ferie enn 4 uker og 1 dag." Anonymkode: 543d5...f25 Det er kun om man teller med lørdager, noe de fleste ikke gjør. Uansett er de litt komisk å kalle 4 feriedager over lovbestemt antall et "gode". Men jeg ser jo at folk regner toalett og toalettpapir som goder, så da er vi i utgangspunktet i vidt forskjellige verdener. Anonymkode: c9a54...bb7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #136 Skrevet 16. november 2023 Lager: Gratis kaffe, te, melk og juice, og gratis frokost. Ofte noe gratis frukt. Lave priser på varmmat og salat til lunsj. Treningsrom tilgjengelig for alle. Gratis influensavaksine. Anonymkode: b6f02...e47
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #137 Skrevet 16. november 2023 Statseid selskap: Bonusavtale Billønn, fast utbetalt hver mnd God pensjon Fri mobil og ubegrenset abonnement Internett hjemme Engangssum utbetalt til hjemmekontor utstyr Gratis treningssenter 25 dager ferie + opp til 24 dagers fleksi kvote Lønn over 6G ved sykdom/permisjon Fleksitid- kommer og går som vi vil 40% hjemmekontor ordning, når man vil Subsidiert kantine Diverse fester, middager og samlinger i Oslo og utlandet Fri frukt og kaffe Gratis parkering Forsikringer som reiseforsikring, helseforsikring osv. Firmahytter Etterutdanning hvis relevant Tilgang til LinkedIn Learning Digital tilgang til Aftenposten, VG, DN, TU Deltagelse på konferanser i inn og utland Anonymkode: b38b1...dff
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #138 Skrevet 16. november 2023 Salg, privat firma: - Kaffe/te - Hjemmekontor - Personalrabatt - Fleksitid - Julebord - Påske- og julegaver Det jeg har satt mest pris på det gode arbeidsmiljøet. Fantastisk leder som lar oss være kreative Anonymkode: 264cd...e52 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #139 Skrevet 16. november 2023 Jeg minnes tilbake til når jeg jobbet på IKEA på 90-tallet. Der fikk vi blant annet disse tre godene: - en julegave hver verdt ca 800,-(et år et fotokamera husker jeg). - dekket julebord (inkludert en drikke tror jeg det var) - kaffe på arbeidsplassen fikk vi også. Her hvor jeg jobber i helsesektoren i kommunen nå får vi ingen av de tingene. Kaffe må vi også kjøpe inn selv. Det jeg fikk av IKEA satte jeg stor pris på. Dette viser hvor meg hvor lite som skal til for å føle seg sett og verdsatt. Jeg skal forsåvidt si at julebord er ikke så lett å få til i turnusyrker. Men gratis kaffe i hverdagen kunne vært en bra start. Anonymkode: 8d4a0...446
IANIAN Skrevet 14. januar 2024 #140 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 13.23): Sykepleier: - 5 ferieuker (kan også velge kun 4 om en ønsker) - Pensjon i klp - Fikk en lue til julegave for to år siden Sikkert noe mer, men helt ærlig så vet jeg egentlig hva Anonymkode: 3d348...205 Hva med lån ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå