katties Skrevet 14. november 2023 #21 Skrevet 14. november 2023 (endret) Privat legemiddelindustri. Her er det store forskjeller i ulike selskaper da - noen har mange færre goder enn dette (har også vært i en bedrift som absolutt ikke setter pris på sine ansatte): - forsikringer for meg og barna - grei pensjonsordning - årlig bonus hvis bedriften gjør det greit (ikke store summer, bare ca 5500-10 000) - subsidiert kantine med ganske bra mat - subsidiert parkeringsplass i parkeringshus nær jobb (sparer noen tusen i måneden på dette) - fleksibel arbeidsdag i avdelingen jeg jobber i (vi har kjernetid, men det er ikke noe problem å ikke følge denne så lenge man er med på møter og tilgjengelig) - små tilbud i noen butikker og treningssentre - hvis kolleger synes man gjør en god jobb kan man få ekstra bonus. For kan også få gavekort på kino og mat for mindre ting - mulig det er flere jeg ikke kommer på akkurat nå, men synes generelt jeg har en (travel), men komfortabel arbeidshverdag Endret 14. november 2023 av katties
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #22 Skrevet 14. november 2023 Awarn Jobber som vekter på OSL Absolutt ingen goder bortsett fra gratis dopapir. Vi får svært ugunstige arbeidstider, personlig rappport og trekk i lønn om vi er så uheldig å forsove oss eller noe skjer på vei til jobb så vi blir forsinket. Samtidig samles de få personlige rapportene på og brukes mot oss om vi søker oss til en ny posisjon. Til jul får vi julemiddag om vi jobber kveld julaften, ellers ikke noe. Holdt på å glemme at vi får billige pepperkaker til jul på hver posisjon. Ellers er ledelsen vriene på ønsker om ferie og evt bytte dag fordi du evt må noe annet privat en dag. Ei kollega ble nektet fri en helg for å reise i sin datters bryllup. Hun sluttet på dagen. Kunne fortalt mange historier om hvordan ledelsen behandler oss. Jeg trives med jobben og kolleger, men hadde ikke skadet om ledelsen så på oss maurene som mennesker og ikke ett nummer på lønningslisten. Anonymkode: 4a315...659 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #23 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Privat teknologibedrift 6 uker ferie Bonus Delvis dekket lunsjordning (ikke kantine - vi får levert mat to dager i uka) Gratis kaffe, te, kakao osv Treningsrom Treningsstøtte opptil 3000 kr hvert år Mobil hvert tredje år Mobilabbonement Internett hjemme Helseforsikring Reiseforsikring Gratis kredittkort Firmahytte Julebord Sommertur Av og til noen andre sammenkomster i tillegg Og så er det diverse ting som kommer opp som for eksempel at vi fikk støtte på opptil 5000 kr for å kjøpe elsykkel i høst. Anonymkode: b11b8...076 Hvilke fordeler har det gratis kredittkortet da? Jeg har 5 gratis kredittkort jeg med diverse fordeler, så det har jeg i hvert fall ikke behov for via jobb. Anonymkode: e5801...287 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #24 Skrevet 14. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Awarn Jobber som vekter på OSL Absolutt ingen goder bortsett fra gratis dopapir. Vi får svært ugunstige arbeidstider, personlig rappport og trekk i lønn om vi er så uheldig å forsove oss eller noe skjer på vei til jobb så vi blir forsinket. Samtidig samles de få personlige rapportene på og brukes mot oss om vi søker oss til en ny posisjon. Til jul får vi julemiddag om vi jobber kveld julaften, ellers ikke noe. Holdt på å glemme at vi får billige pepperkaker til jul på hver posisjon. Ellers er ledelsen vriene på ønsker om ferie og evt bytte dag fordi du evt må noe annet privat en dag. Ei kollega ble nektet fri en helg for å reise i sin datters bryllup. Hun sluttet på dagen. Kunne fortalt mange historier om hvordan ledelsen behandler oss. Jeg trives med jobben og kolleger, men hadde ikke skadet om ledelsen så på oss maurene som mennesker og ikke ett nummer på lønningslisten. Anonymkode: 4a315...659 Får dere ikke rabatt på spisesteder og lov å handle på innenland? Det gjorde jeg da jeg jobbet på osl Anonymkode: 1aa72...e75 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #25 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hjemmekontor Fleksitid Bonus når resultatene tilsier det. Anonymkode: ed093...616 Hvorfor betegnes Forsikring som en ansattegode? De går nå vell gjennom fagforeningen og du betaler jo for det? Anonymkode: be647...daa 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #26 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor betegnes Forsikring som en ansattegode? De går nå vell gjennom fagforeningen og du betaler jo for det? Anonymkode: be647...daa Er ikke medlem i fagforening, så har ingen forsikringer via de. Uføreforsikring privat hadde vært mye dyrere, og jeg måtte levert personlig helseattest. Helseforsikringen gir rett til privat behandling etc. Anonymkode: ed093...616
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #27 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke fordeler har det gratis kredittkortet da? Jeg har 5 gratis kredittkort jeg med diverse fordeler, så det har jeg i hvert fall ikke behov for via jobb. Anonymkode: e5801...287 Høy kredittgrense og ekstra lang rentefri periode. Vi har flere i reisestillinger som reiser over hele verden. Anonymkode: b11b8...076
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #28 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor betegnes Forsikring som en ansattegode? De går nå vell gjennom fagforeningen og du betaler jo for det? Anonymkode: be647...daa Nei, vi har forsirking utenom fagforening som dekkes av arbeidsplassen. Bedriften har sitt eget avtalenummer som man oppgir, og så velger man behandlingstype og sted fra en meny, betaler ikke ei krone. Sånn er det ihvertfall hos oss. Anonymkode: dd851...0eb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #29 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor betegnes Forsikring som en ansattegode? De går nå vell gjennom fagforeningen og du betaler jo for det? Anonymkode: be647...daa Jeg vet ikke hvem du mente å sitere, men vi har reiseforsikring og helseforsikring gjennom jobben. Vi må skatte for det, men vi får ikke regning. Anonymkode: b11b8...076 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #30 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingen. «Ansattgoder» er godt mulig å prise. Regn ut hva akkurat dine goder utgjør i rene penger per år - for deg personlig - og be om det i pensjonsgivende lønn. Arbeidsgiver gir ikke «goder» heller enn lønn for å være hyggelige - de gjør det fordi utgiften til «goder» er lavere enn utgiften til pensjonsgivende lønn. Så ta en runde med sjefen, personal og fagforening. Få vekk godene og erstatt dem med lønn. Anonymkode: ed2cd...c47 De fordelene vi har ville vi aldri fått kompensert fullt om vi heller ville gått for høyere lønn. Vi har: Full lønn i foreldrepermisjon og også full lønn i sykemelding i inntil 52 uker også om man har over 6G i lønn. En vanvittig god helseforsikring Personalforsikring, hvor man til og med får utbetaling om ektefelle (som ikke jobber i firmaet) dør. Rabatterte ansattkjøp på hele sortimentet. Man kan også kjøpe så mye man vil til familie og venner. Støtte til trening. Rabattert kantine. Jobbtelefon for de som trenger det. Denne kan man også bruke privat om man betaler skatt av fordelen. Anonymkode: e5801...287
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #31 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høy kredittgrense og ekstra lang rentefri periode. Vi har flere i reisestillinger som reiser over hele verden. Anonymkode: b11b8...076 Det kan man jo ha på private kort også. Ser ikke helt fordelen her. Anonymkode: e5801...287 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #32 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Awarn Jobber som vekter på OSL Absolutt ingen goder bortsett fra gratis dopapir. Vi får svært ugunstige arbeidstider, personlig rappport og trekk i lønn om vi er så uheldig å forsove oss eller noe skjer på vei til jobb så vi blir forsinket. Samtidig samles de få personlige rapportene på og brukes mot oss om vi søker oss til en ny posisjon. Til jul får vi julemiddag om vi jobber kveld julaften, ellers ikke noe. Holdt på å glemme at vi får billige pepperkaker til jul på hver posisjon. Ellers er ledelsen vriene på ønsker om ferie og evt bytte dag fordi du evt må noe annet privat en dag. Ei kollega ble nektet fri en helg for å reise i sin datters bryllup. Hun sluttet på dagen. Kunne fortalt mange historier om hvordan ledelsen behandler oss. Jeg trives med jobben og kolleger, men hadde ikke skadet om ledelsen så på oss maurene som mennesker og ikke ett nummer på lønningslisten. Anonymkode: 4a315...659 Finnes mye bedre vekterselskap , tydelig at du ikke trives når du ikke en gang tar deg bryet å skrive navnet rett. Anonymkode: 9462e...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #33 Skrevet 14. november 2023 Jobbet kommunalt. Eneste godet er fleksitid. Anonymkode: 9462e...7a1
Castor Troy Skrevet 14. november 2023 #34 Skrevet 14. november 2023 Sex med de gifte kvinnene på julebordene 1
Rucula Skrevet 14. november 2023 #35 Skrevet 14. november 2023 treningsrom innovasjonssenter hytteutleie lån av utstyr forskjellige bedriftidrettslag fleksitid + hybridkontor dekket mobil Man får fult utstyr hjemmekontor Dekket internett helseforsikring mye sosiale tiltak mye rabaterte priser på alt fra tusenfryd, til bildekk, til leasing av bil Bonusordning Aksje ordning (kjøpe aksjer til 25% rabatt)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #36 Skrevet 14. november 2023 Jobber i en mellomstor privat bedrift innen kulturfeltet. Fleksitid Hjemmekontor Betalt mobil og abonnement Subsidiert kantine (det trekkes noen hundrelapper i måneden, og lunsjtilbudet er veldig bra) 5 uker ferie, fri hele juleuka og påskeuka utenom (med lønn) Julebord og sommerfest Lån av bedriftshytte Rabatt på medlemskap hos Sats Fruktkurv som settes fram en gang i uka Kaffe/te Anonymkode: a093b...266
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #37 Skrevet 14. november 2023 Offisér på cruiseskip. - 3 varme måltider om dagen (buffet) - Kaffe og kaker kl 10:00 og 15:00 - Fri bruk av treningsrom - Fri tilgang på flaskevann og brus - Utendørs svømmebasseng til fri bruk - Spakveld en gang i uken - Gratis ekskursjoner og shuttlebuss inn til byene - Mulighet for å spise på restaurant (gratis) frokost, lunsj og middag - Rabatt i butikkene ombord - Lugarvask hver dag - Gratis vaskeritjeneste - Gratis roomservice - sosiale arrangementer med og uten alkohol (grillfester, karaoke, talentshow etc) - Julegave - Abbonnementsordning med aksjer til rabattert pris Anonymkode: c9a54...bb7 2 2
Gjest EmKay Skrevet 14. november 2023 #38 Skrevet 14. november 2023 Privat selskap i eiendomsbransjen Veldig god bonusordning Dekket kantine Fri tilgang på brus, kaffe, osv Treningsrom Gratis lading til elbiler Mobil når behovet melder seg, det være seg hvert år eller hvert tredje år Mobilabbonnement Internett hjemme Utstyr til hjemmekontor Helseforsikring Reiseforsikring Uførepensjon, livsforsikring, ulykkeforsikring God pensjonssparing Lønn over 6G dekket ved permisjoner, osv. Påsketur, sommertur, julebord +++
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #39 Skrevet 14. november 2023 Kommune - helsesektorn Gratis kaffe, men vi får ofte høre at vi må være forsiktig med kaffedrikking og tenkte på budsjettet... Anonymkode: f0dd4...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #40 Skrevet 14. november 2023 Hotell: Kan kjøpe brus til innkjøpspris Anonymkode: 89f00...d9b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå