Gå til innhold

Hvilke ansattgoder har dere? Skriv også bransje.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Den klart store fordelen med en kommunal jobb er jo faktisk at jobben er VELDIG trygg. I det private er det mye permitteringer og elendighet, bedriften samboeren min jobber for permitterte nettopp 55 ansatte fordi de ikke kommer til å nå sitt svært så urealistiske budsjett i år, til tross for at alle tall er grønne. De som er rammet er arbeidsledige frem til mars, med mindre de finner seg ny jobb. Ville ikke tatt tryggheten for gitt.

Anonymkode: dd851...0eb

Tryggheten betaler man dyrt for ved å ha veldig lav lønn, så det er ingen fordel man får.

Anonymkode: d9400...7f0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Gratis kaffe/te  
-rabatt på alle varer vi selger, pluss at vi får ta med det som er igjen på slutten av dagen av bakevarer og brød (har en hel fryser full av brød, og har ikke kjøpt brød på over et år)
-gratis julebord, sommerfest og påskefest 
-ekstra egenmeldingsdager og sykt barn-dag
-fleksitid
-6 uker ferie 

Jobber på et bakeri, med god lønn og gode arbeidstider. Aldri kveld og søndager, stengt hele romjula og alle helligdager. 

Anonymkode: fe884...821

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fylkeskommune, vidaregåande skule.

Subsidiert kaffe/te. 

Mat på personalfest 2-3 gongar i året. 

Rabatt hos nokre treningssentre.

Trening i arbeidstida ein gong i veka. 

Anonymkode: bf6d3...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tryggheten betaler man dyrt for ved å ha veldig lav lønn, så det er ingen fordel man får.

Anonymkode: d9400...7f0

Det kommer jo an på hvilken stilling man har. En assistent i det private tjener ikke mye mer enn en assistent i kommunen. En med fagbrev i helsesektoren tjener ikke nødvendigvis mye dårligere enn en med fagbrev i verftsbransjen, for eksempel. Jeg som har en relativt attraktiv utdanning og god kontorjobb innen maritim industri tjener mindre enn medianlønnen til barnehagelærere. Forskjellen er at jeg KAN stige greit i lønn, men det er ikke noe som kommer av seg selv. Da må jeg ta initiativ for å komme meg dit, og må regne med å ta på meg mer ansvar. Den store forskjellen er at man har flere muligheter i det private, men det kommer på ingen måte av seg selv :)

• Nyttig 2
Skrevet

Jobber i strawberry, og har helt ærlig ikke full oversikt. 
- alle ansatte får 4 netter gratis overnatting pr år

- etterhvert som man kjenner mange får man flere gratis overnattinger ;) 

- ansattrabatter på alle hotellene

- gratis bruk av spa, minimum 50% rabatt på behandlinger. 

og div annet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Privat. Så og si ingen goder for ansatte, utrolig kjip ledelse. Men vi kan ha hjemmekontor dersom vi trenger det, og vi fleksitid. 

Det er det jeg kommer på. Jo og vi har fri på julaften og nyttårsaften (trodde det var vanlig, men de brifer veldig med det). 

Ingen forsikringer, bonus, julebord, ikke noe som helst. 

Anonymkode: 3a138...751

Det er ganske vanlig å jobbe deler av julaften og nyttårsaften, typ til kl 12 eller 15.

• Liker 3
Skrevet

Jobber i kommunen, administrasjon. 

Vi har 5 uker ferie, og pensjon i klp. 

I teorien har vi fleksitid. Vi kan flekse med å gå 30 minutter før, og å jobbe lenger. Men om vi ønsker å ta ut fleksitid så må vi søke leder i forkant. Det blir sjelden avslått, men det er ikke så spontant fleksibelt. 

Vi kan bli trekt 100 kr i mnd for å få kaffe og te. Jeg drikker bare te, og den teen som blir kjøpt inn er first price te, må drikke mye te for 100 kr i mnd, så jeg tar med termokopp om morgenen.

Vi har tilogmed spleiset på et lite kjøleskap å ha maten vår i.

Jeg syns jo det er ok at man ikke skal bruke så mye av kommunens midler til ansattgoder, men et kjøleskap pluss kaffe og te syns jeg hadde vært greit. 

Anonymkode: 32909...722

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kommune

Gratis kaffe/te.

Anonymkode: e5e69...d4a

Det er ikke lite det, til kommune å være! 

Anonymkode: 9a37c...82e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er skammelig hvor lav lønn mange ansatte i kommunen får, men en trygg jobb er verdt mer enn gratis kaffe, altså.  Jeg har kun jobbet i det private og kan love deg at kaffe og fleksibilitet (som helst kun er på papiret) betyr lite når du står der med permitteringsvarselet i hånda. Mobil, helseforsikring osv. er dessuten fordeler man må skatte av, så GRATIS er det jo ikke. Når arbeidsgiver betaler abonnementet ditt er det også forventet at du er til disposisjon utenfor arbeidstid. Av nysgjerrighet så har jeg sett motorvarmer bli nevnt her, hva går det ut på? Aldri hørt om noen som har fått motorvarmer av bedriften 😄

Hahaha. Jo, gratis bruk av motorvarmer, når en er på jobb. Kjekt når en bor der det blir ned i under 30 blå, av og til. Noen har og gratis lading av elbil. 
Det blir forresten forventet at vi leser e-post på privaten. Ellers vet vi eks ikke endringer på vaktlista, og kommer på jobb til feil tid. 
Kommune

Anonymkode: a1e6b...da9

Skrevet

Oslo kommune: gratis kaffe, te OG kakao🥳

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jobber i en stor barnehage kjede, med rike eiere på topp. 

- Må betale kaffen vår selv

- Julebord betalt, da får vi middag og en enhet drikke. 
- Ingen julegave

- Bruker private telefoner på jobb. Ingen kompensasjon for det. 

- Vi får ca 1000 kroner i året vi kan bruke på klær med barnehagens logo på. 

Vi må jobbe i juleferie eller påskeferie

Ferien får vi ikke innvilget før i mai. Så ikke så lett å planlegge sommerferie

-Finne meg noe annet å gjøre??

Anonymkode: b6a0b...2b7

Jepp. Dette handler ikke om hvor rike de på toppen er, for dette handler om dårlig personal forvaltning.

Skrevet

Akademia:

Fleksibel arbeidstid med mulighet til hjemmekontor. Ingen teller timene jeg jobber eller når jeg kommer og går. 

Gratis kaffe, te og frukt

Kan trene en time i uka i arbeidstiden

Opp til 3000 kr å bruke på treningsrelaterte utgifter i året

Seks uker ferie

Betalt julebord og sommerfest

Anonymkode: 3c98a...078

Skrevet

Bygg og anlegg:

5 ukers ferie

Fri bil så kan brukes privat også (fullbeskatter, men billigere bil er nok ikke mulig)

Gratis lunsj

Helseforsikring og behandlingsforsikring

Frihet og mulighet for hjemmekontor

Mobil og mobilabonnement

Ny mobil når jeg har behov

Julebord

Sommerfest

Anonymkode: b2423...71d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hahaha. Jo, gratis bruk av motorvarmer, når en er på jobb. Kjekt når en bor der det blir ned i under 30 blå, av og til. Noen har og gratis lading av elbil. 
Det blir forresten forventet at vi leser e-post på privaten. Ellers vet vi eks ikke endringer på vaktlista, og kommer på jobb til feil tid. 
Kommune

Vesentlig forskjell på å sjekke mailen iblant enn å bli oppringt fra Kina og Brasil til de mest ugunstige tider der man må bruke lang tid på å løse de problemene den som ringer måtte sitte med. Synes jeg, i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i en liten bedrift.

- Vi har to treningstimer fri i uka, betalt.

- firmahytte

- julebord

- restaurantbesøk

- betalt telefon 

- kaffe ..som jeg ser på som en selvfølge. 

- forsikring, helse og livsforsikring

- veldig god pensjonssparing

- hjemmekontor

- fleksitid

- anledning til å ta kurs, videreutdanning 

- parkering er gratis

- julegave. I fjor fikk vi airfryer. 

Anonymkode: 8e4ea...34a

Skrevet

Jeg glemte å si: IT, data- bransje

Anonymkode: 8e4ea...34a

Skrevet

Takk for fin tråd. Denne fikk meg til å få øynene opp for ansattgodene der jeg jobber. Er egentlig ikke så fornøyd med lønnen, som kunne vært bedre, men jeg ser jeg bør være takknemlig for frynsegodene ellers.

-Flexitid

-Betalt pc, nettbrett, mobil og telefonabonnement.

-behandlingsforsikring som dekker inntil 20 behandlinger hos fysio/kiropraktor/psykolog osv i året

-Hjemmekontor 1 dag i uken

-Gratis te/kaffe/frukt

-Gratis lading av bil på jobb

-Uførforsikring 

-Helseforsikring 

- 5 % pensjonsparing

-Betalt julebord.

Gode jeg savner: Mulighet for overtidsbetaling. Her må det avspaseres.

Anonymkode: 18093...9bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vesentlig forskjell på å sjekke mailen iblant enn å bli oppringt fra Kina og Brasil til de mest ugunstige tider der man må bruke lang tid på å løse de problemene den som ringer måtte sitte med. Synes jeg, i hvert fall.

Jo, men googler du litt så har advokater uttalt at en skal ha overtidsbetalt, hvis en pålegges å sjekke e-post på fritiden. Hadde sikkert slått an, hvis vi hadde forlangt det på kommunebudsjettet. 😅

Skrevet

5 uker ferie

fri julaften og nyttårsaften

reise og behandlingsforsikring

3.5% pensjonsspar istedet for de 2 lovpålagte.

fri telefon abo (skatter for dette såklart)

Gratis mobil (inntil 7k)

subsidiert felles lunsj

gratis drikke (fra vann til vin)

fleksibel arbeidstid så lenge jobben blir gjort 

frisør og evt behandlinger kan tas i arbeidstida uten at noen stiller spm ved det

kurs og konferanser man ønsker å dra på kan dekkes av bedriften

julebord, sommerfest, og flere sosiale arrangementer ila året, all expenses paid.

Profilert julegave

Alt dette skal veie opp for at man tjener litt under bransjestandard, og ei heller får overtid/avspasere. 

Privat IT

Anonymkode: 5b9e5...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...