Gå til innhold

Hvilke ansattgoder har dere? Skriv også bransje.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og ja vi har bonuser på nyåret og veldig godt kantinetilbud. Tror vi betaler 300 kr i mnd for gratis mat i kantina. Har også hjemmekontor tre dager i uka minst. Og jobber hjemme når jeg er syk. 

Anonymkode: dd6a2...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staten: gratis kaffe via kaffemakin, tilgang på skivesaker og slikt 😝 

Men generelt er det jo mange goder ved å ansatt i det offentlige!

Anonymkode: 8375a...38d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Offentlig sykehus: 

- Gratis kaffe og te (har jobbet steder vi ikke fikk det) 

- gode pensjonsordninger

- arbeidsgiver dekker mellomlegget slik at vi får 100 % eller 80 % av full lønn ved foreldreperm

- bedriftshytter vi kan leie billigere

- er med i en forsikring der man får ekstra utbetalt ved AAP eller uføretrygd

- en times trening i arbeidstid

- gode muligheter for videreutdanning og kurs dekket av arbeidsgiver

- fem ukers ferie

Sikkert flere ting jeg ikke kommer på nå 😊 

Anonymkode: d9618...ded

Tror vi jobber på samme sted 😅 

Anonymkode: 00f1a...5e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tror du seriøst alle er del av en fagforening? Ja det er vanlig at forsikring dekkes av jobb. Både ufør og reise

Anonymkode: 901d3...6fe

Ser jeg formulerte meg knotete, viste ikke at folk så på dette som en gode da det har vært standarden i alle mine jobber. Noe er vell lovpålagt også, i tillegg vil jo ofte typisk uføreforsikringer gjennom arbeidsgiver kun være gunstig så lenge du har et arbeidsforhold, ofte med mye begrensinger og vilkår som er dårligere enn hva man får i en privat avtale. 

Men bra dere ser på det som en gode :)

Anonymkode: be647...daa

Skrevet

Dekket tlf, god pensjonsordning, ekstra uke ferie. Privat firma.

Anonymkode: 398c0...23e

Skrevet

Avis, internet, mobil/abonnement

kaffe/te og lunsj

5 uker ferie + juleuke og påskuke

god pensjonsordning

helseforsikring med behandling innen noen dager visstnok

reiseforsikring hele familien

hjemmekontor/ flex

masse julebord og sommerfester for de som gidder det

parkeringsplass

Ikke organisert 

Skrevet

Men 5 ukers ferie er da ikke en gode? Vi betaler ekstra skatt for å ta 5 ukers ferie året etter?? 

Anonymkode: 3a138...751

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er fastlegene som fikser det og har ingenting med barnehagen å gjøre.

Dessuten skulle jeg likt å se deg bli hostet og nyst i ansiktet mange ganger om dagen og aldri blitt syk. ;) Tørke opp spy fra diverse unger med omgangssyke uten å få det selv. Eller løfte en sprellende tung unge og få prolaps uten å trenge sykemelding. Eller være kronisk underbemannet og jobbe under et konstant lydnivå som gjør at det piper i ørene når du setter deg i bilen når du skal hjem for dagen.

Du prøvde kanskje å være morsom? Ved å være nedlatende mot en gruppe som stadig blir snakket til på en nedlatende måte. Artig.

Ikke rart folk slutter i yrket.

Anonymkode: d9400...7f0

Hvis du mistrives så meget så er det påtide med ny jobb.

Anonymkode: be647...daa

Skrevet

Jobber i en stor barnehage kjede, med rike eiere på topp. 

- Må betale kaffen vår selv

- Julebord betalt, da får vi middag og en enhet drikke. 
- Ingen julegave

- Bruker private telefoner på jobb. Ingen kompensasjon for det. 

- Vi får ca 1000 kroner i året vi kan bruke på klær med barnehagens logo på. 

Vi må jobbe i juleferie eller påskeferie

Ferien får vi ikke innvilget før i mai. Så ikke så lett å planlegge sommerferie

-Finne meg noe annet å gjøre??

Anonymkode: b6a0b...2b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvilke? Gleder meg til svar! Bortsett fra pensjon, så  lurer jeg på hvilke.🤔

Anonymkode: a1e6b...da9

Den klart store fordelen med en kommunal jobb er jo faktisk at jobben er VELDIG trygg. I det private er det mye permitteringer og elendighet, bedriften samboeren min jobber for permitterte nettopp 55 ansatte fordi de ikke kommer til å nå sitt svært så urealistiske budsjett i år, til tross for at alle tall er grønne. De som er rammet er arbeidsledige frem til mars, med mindre de finner seg ny jobb. Ville ikke tatt tryggheten for gitt.

Anonymkode: dd851...0eb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kommune:

Julegrøt den 21 desember hvert år

70,- avslag på treningsabbonnement på lokalt treningsenter

Anonymkode: 7f11e...90f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den klart store fordelen med en kommunal jobb er jo faktisk at jobben er VELDIG trygg. I det private er det mye permitteringer og elendighet, bedriften samboeren min jobber for permitterte nettopp 55 ansatte fordi de ikke kommer til å nå sitt svært så urealistiske budsjett i år, til tross for at alle tall er grønne. De som er rammet er arbeidsledige frem til mars, med mindre de finner seg ny jobb. Ville ikke tatt tryggheten for gitt.

Det er en fordel at den er ganske sikker, men å se på det som en gode. Ikke helt med på den. Goder, da tenker jeg det ekstra. Bare som gratis kaffe, te, trening, fleksibilitet, gratis mobil, motorvarmer, tilgang på hytter, julebord, bonus, helseforsikring, pc osv. 

Kommunale jobber er og mye lavere lønnet, enn mange private. Maks etter tretti år som ass i bhg, er 460.000,-. 

• Liker 1
Skrevet

Gratis dopapir på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 4c29f...443

• Liker 2
Skrevet

IT-utvikling low-code

-Eget treningssenter i kjelleren(godt utstyrt altså, er ikke ei mølle og et par frivekter liksom)

-Betalt mobil og hjemmenettverk

-Hjem-jobb-hjem løsning med buss(svindyr parkering da kontorlokalet er i sentrum)

-Fleksitid og mulighet for avspasering

-Julebord, sommerfest osv.

-Mulighet for hjemmekontor

-Gratis kaffemaskin

-Sporadisk fellesfrokost

-Bedriftsidrettslag(også kor, brettspil osv.)

-God pensjon

-To dager betalt fri ifbm. flytting

-Greier relatert til barn og permisjon men har ikke barn selv så kjenner ikke detaljene

-Fri alle helger og røddager(jobbet i helse før, så dette er luksus!)

Anonymkode: 9f99f...5ea

Skrevet

Kommune. 
Vi kan komme seint og gå tidlig uten at noen bryr seg. Gratis kaffe. Godt betalt. Rolige dager uten stress. Trygg jobb. 

Anonymkode: 4c29f...443

Skrevet

Lærer her.

Vi får gratis julelunsj og sommerlunsj.

Sponset julebord.

Pepperkaker og gløgg flere ganger i desember. 

Gratis mat på planleggingsdagene ved oppstart i august. 

Ellers må vi betale for kaffe/te og parkering! 

• Liker 1
Skrevet

Shipping

* PT i arbeidstiden

* Kantine (vi blir trukket 300 kr i mnd, men kan spise så mye vi vil i kantina. Og den er faktisk ganske bra!)

* Massasje i arbeidstiden

* Julebord, ofte utenlands

* Ulike bransjetreff / events innen shippingbransjen. Konferanser rundt om i verden

* Mulighet for å jobbe på våre internasjonale kontorer i perioder (veldig digg å slippe kulda i januar og dra til Singapore/Miami/Panama etc for å jobbe noen uker/mnd)

* Kan melde oss på nettstudier / kurs som er relevant for shipping. Veldig greit i rolige perioder.

* Årlig bonus

* Julegave / påske-egg / sommergave. De er meget sjenerøse må jeg si, ofte får vi gavekort på 1000 kr e.l på et senter.

* Databriller (men jeg fikk dekket vanlige briller og, som er helt supert)

* Helseforsikring

* Fleksitid og hjemmekontor ved behov

* Taxi dekkes av jobben dersom vi har vært ute på middag eller et arrangement

Vil si at jeg føler meg veldig heldig som jobber der jeg er nå :) 

Anonymkode: d956b...836

Skrevet

Lærer her.
Treningsrom

svømmehall (men veldig begrenset tidsrom)

betalt telefon, dersom vi ønsker kombinert privat og jobbtelefon

gratis kaffe/te

foreløpig gratis parkering (snart ingen parkering)  

Anonymkode: 1d75e...099

Skrevet

Jeg er litt sjokkert over at det fortsatt er steder hvor man må betale for kaffen som ansatt. Jeg trodde at alle arbeidssteder, uavhengig av bransje, hadde gratis kaffe.

Anonymkode: 443b8...d8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en fordel at den er ganske sikker, men å se på det som en gode. Ikke helt med på den. Goder, da tenker jeg det ekstra. Bare som gratis kaffe, te, trening, fleksibilitet, gratis mobil, motorvarmer, tilgang på hytter, julebord, bonus, helseforsikring, pc osv. 

Kommunale jobber er og mye lavere lønnet, enn mange private. Maks etter tretti år som ass i bhg, er 460.000,-. 

Ja, det er skammelig hvor lav lønn mange ansatte i kommunen får, men en trygg jobb er verdt mer enn gratis kaffe, altså.  Jeg har kun jobbet i det private og kan love deg at kaffe og fleksibilitet (som helst kun er på papiret) betyr lite når du står der med permitteringsvarselet i hånda. Mobil, helseforsikring osv. er dessuten fordeler man må skatte av, så GRATIS er det jo ikke. Når arbeidsgiver betaler abonnementet ditt er det også forventet at du er til disposisjon utenfor arbeidstid. Av nysgjerrighet så har jeg sett motorvarmer bli nevnt her, hva går det ut på? Aldri hørt om noen som har fått motorvarmer av bedriften 😄

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...