Gå til innhold

Bør vi kjøpe en elbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Åja du gjør det ja 😀 så ikke BMW mere ☹️

Solgte desværre den.. Benz er ikke halve ræva ell😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Donald Duck skrev (6 minutter siden):

Solgte desværre den.. Benz er ikke halve ræva ell😂😂

Solgte,n ja 😀 nei er ikke det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det merkes godt at Tesla tar snarveier hva angår produksjontid per bil. En stor andel av bilene har ujevne panelskjøter, lakkdefekter (eks. som flasser av et kort tid), interiørdetaljer som ikke er festet korrekt, limrester, etc.

Tesla har 12 % av nybilsalget, men står for hele 50 % av klagene, ifølge Forbrukertilsynet. Det vitner ikke akkurat om høy kvalitet - eller god kundebehandling.

Feilaktig utført service, dvs. av ikke-sertifiserte Tesla-teknikere, kan medføre at garantien ikke lenger gjelder. Lange serviceintervaller er ikke nødvendigvis positivt, spesielt ikke når bilene er belemret med så mange feil som hos Tesla.

Tesla vurderer muligens betaling for setevarme nå. BMW lanserte noe tilsvarende for en stund siden, men fikk så mye kritikk at de skrotet det hele.

Anonymkode: a4d79...9ff

Lav produksjonstid pr. bil betyr høy automatisering....noe som betyr færre feil på bilene..

Tesla har 25% av det norske nybilmarkedet ikke 12 som du påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (51 minutter siden):

Ja det er helt riktig det vinterbil må vi ha (Diesel) Neida @Donald Duck du er ingen sviker du som kjører en BMW 😉 jentene henger etter meg 😀

IMG_20231025_221718_635.jpg

Trodde du var singel?

Anonymkode: 79ee2...6b8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde du var singel?

Anonymkode: 79ee2...6b8

Ja jeg er ungkar de må jo ta hele mannen og ikke bare bilen er nok en grunn for at jeg er ungkar 😀 mann på 35 år nedbetalt hus og flott bil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er ungkar de må jo ta hele mannen og ikke bare bilen er nok en grunn for at jeg er ungkar 😀 mann på 35 år nedbetalt hus og flott bil :ler:

Er nok mange grunner til det ja...

Anonymkode: 79ee2...6b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er nok mange grunner til det ja...

Anonymkode: 79ee2...6b8

Ja hadde noe på gang med ei jente men når jeg så åssen familie var organisert så vet jeg ikke 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Solgte,n ja 😀 nei er ikke det 😀

Jepp.. Angrer på det😂 Men slik går det noen ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (1 minutt siden):

Jepp.. Angrer på det😂 Men slik går det noen ganger

Ja det gjør visst nok det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (26 minutter siden):

Lav produksjonstid pr. bil betyr høy automatisering....noe som betyr færre feil på bilene..

Tesla har 25% av det norske nybilmarkedet ikke 12 som du påstår.

Da er det åpenbart at automatiseringen til Tesla ikke fungerer, ettersom bilene de produserer er fulle av feil. Hvem husker vel ikke 'Alien dreadnough'-fadesen for 5-6 år siden. 🤣

Du må lese artikkelen jeg lenket til. Der står det at Tesla hadde 12 % av nybilmarkedet i 2022. Halvparten av fjorårets klagesaker gjaldt Tesla. Tilsvarede tall for 2023 får vi ikke før til neste år. Det vil ikke overraske meg om andelen Tesla-klager øker betraktelig i år.

Tesla har faktisk vært involvert i 19 rettsaker siden 2019. Produsenten er faktisk så kjipe at de går til sak mot flere kunder.

Anonymkode: a4d79...9ff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Ja hadde noe på gang med ei jente men når jeg så åssen familie var organisert så vet jeg ikke 😉

Tror ikke du har råd til å være kresen...

Anonymkode: 79ee2...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du har råd til å være kresen...

Anonymkode: 79ee2...6b8

Tror nok det spesielt når det er snakk om noen hvor ene jenta bor i en liten leilighet med 8 personer ;) brått så sitter alle i huset mitt og det orker jeg ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Tror nok det spesielt når det er snakk om noen hvor ene jenta bor i en liten leilighet med 8 personer ;) brått så sitter alle i huset mitt og det orker jeg ikke :( 

Kanskje du skal se etter damer. Ikke jenter...

Anonymkode: 79ee2...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skal se etter damer. Ikke jenter...

Anonymkode: 79ee2...6b8

Om de er 33 er de fremdeles jenter for meg mitt kosenavn :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Om de er 33 er de fremdeles jenter for meg mitt kosenavn :D 

Så kvalmt 🤢

Anonymkode: 79ee2...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (10 timer siden):

Ja jeg er ungkar de må jo ta hele mannen og ikke bare bilen er nok en grunn for at jeg er ungkar 😀 mann på 35 år nedbetalt hus og flott bil :ler:

...og dieselentusiast på Kvinneguiden. sveip venstre

Anonymkode: f1bdc...4cc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da er det åpenbart at automatiseringen til Tesla ikke fungerer, ettersom bilene de produserer er fulle av feil. Hvem husker vel ikke 'Alien dreadnough'-fadesen for 5-6 år siden. 🤣

Du må lese artikkelen jeg lenket til. Der står det at Tesla hadde 12 % av nybilmarkedet i 2022. Halvparten av fjorårets klagesaker gjaldt Tesla. Tilsvarede tall for 2023 får vi ikke før til neste år. Det vil ikke overraske meg om andelen Tesla-klager øker betraktelig i år.

Tesla har faktisk vært involvert i 19 rettsaker siden 2019. Produsenten er faktisk så kjipe at de går til sak mot flere kunder.

Anonymkode: a4d79...9ff

Den siste lenken din er jo klassisk...Kunden oppsøker Tesla for å kreve en reparasjon på garantien..Han blir bedt om å legge den inn i appen...Noe han IKKE gjør og så starter problemene ..

Tesla gjør ting på nye måter så alt blir bedre og billigere for kundene..

Det gjelder både i fabrikkene og på verkstedene...Hvis folk ikke vil bruke teknologien og systemet til Tesla må de ansette folk igjen til å sitte å ta telefoner fra kunder...og det er DU som betaler lønna deres!..

Derfor for å unngå at en gruppe saboterer systemet går de til sak for å sette et eksempel og de kommer ikke til å gi seg på at folk skal bruke appen!

Sånn er det ellers i samfunnet og,  ta f.eks Mc Donalds der du bestiller på svære skjermer i resturangene så de slipper å ha folk til å ta imot bestillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da er det åpenbart at automatiseringen til Tesla ikke fungerer, ettersom bilene de produserer er fulle av feil. Hvem husker vel ikke 'Alien dreadnough'-fadesen for 5-6 år siden. 🤣

Åpenbart for deg kanskje, i den virkelige verden fungerer automatiseringen fantastisk bra.. Ta f.eks varmepumpa tesla bruker, enkleste og beste konstruksjonen i bilindustrien og produseres 100% av roboter..

Samme med alt av batterier innen elbil, 100% automatiserte linjer ..Ville aldri fungert med halvsløve fabrikkarbeidere der ..

De beste i bilindustrien er kun få år unna helatomatisert produksjon...

laggardsene dør i dette 10året. Ta VW f.eks.. bruker over 30 arbeidstimer på ID3 mens Tesla gjorde model 3 på ca. 8,5 timer..Nå på den nye 3 ern går det trolig ennå raskere..

Ikke rart VW ceo sier at taket brenner ...ingen ting kan redde de nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (20 minutter siden):

Den siste lenken din er jo klassisk...Kunden oppsøker Tesla for å kreve en reparasjon på garantien..Han blir bedt om å legge den inn i appen...Noe han IKKE gjør og så starter problemene ..

Tesla gjør ting på nye måter så alt blir bedre og billigere for kundene..

Det gjelder både i fabrikkene og på verkstedene...Hvis folk ikke vil bruke teknologien og systemet til Tesla må de ansette folk igjen til å sitte å ta telefoner fra kunder...og det er DU som betaler lønna deres!..

Derfor for å unngå at en gruppe saboterer systemet går de til sak for å sette et eksempel og de kommer ikke til å gi seg på at folk skal bruke appen!

Sånn er det ellers i samfunnet og,  ta f.eks Mc Donalds der du bestiller på svære skjermer i resturangene så de slipper å ha folk til å ta imot bestillinger..

Godt det finnes alternativer til Tesla🤭

Anonymkode: cc372...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...