LadeJarl Skrevet 14. november 2023 #21 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Toyota vet at elektrisk er en flopp og kommer garantert til å gå over til andre typer energi. Men om jeg måtte absolutt kjøpt noe så måtte det vært Toyota. Dessverre er det bare naive folk som kjøper en 10 år gammel brukt el-bil man ikke vet om man må skifte ut batteriet til 200 000kr dagen etter, den dagen dere ønsker å selge. Anonymkode: af458...d31 Er vel mer Toyota som er en flopp....overveiende sannsynlig borte før 2030.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 14. november 2023 #22 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noe man får svi for, når PKK kommer. Da vil slendrian dukke opp i form av slitt hjulopphenge, slitte bremser, osv. Man har ufattelig lite peiling på bil, når en sier slikt! Anonymkode: cc372...9f7 Om en finner en slakk bærekule på en pkk til 1000 kr. som må taes uansett koster det null i ekstra..Om en tar en totalt unødvendig service og finner den samme slakken har du kastet bort det servicen koster..Elbiler trenger ikke service før bremsevæska skal byttes etter 5-10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robert_44 Skrevet 14. november 2023 #23 Del Skrevet 14. november 2023 LadeJarl skrev (1 time siden): Er vel mer Toyota som er en flopp....overveiende sannsynlig borte før 2030.. Verdens største bilprodusent blir nok sikkert borte før 2030 ja...Hvilken innsikt enkelte her innehar ..Er dette bare fordi vi (i dette knøttlille landet med 5,5 millioner innbyggere) har en relativt høy andel elektriske biler? For en navlebeskuelse sier nå jeg 🤣😅🤣 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 14. november 2023 #24 Del Skrevet 14. november 2023 robert_44 skrev (19 minutter siden): Verdens største bilprodusent blir nok sikkert borte før 2030 ja...Hvilken innsikt enkelte her innehar ..Er dette bare fordi vi (i dette knøttlille landet med 5,5 millioner innbyggere) har en relativt høy andel elektriske biler? For en navlebeskuelse sier nå jeg 🤣😅🤣 Ja dessverre kan ingen ting redde Toyota nå...0,2% av bilsalget deres er elektrisk i et globalt bilmarked elbil allerede har tatt 20% av....Og den elendige elbilen de har ( som selger null niks og nada globalt) er til overmål produsert av kinesiske FAW... I 2028 er det hele over og flesteparten av bilmerkene du kan navnet på vil være borte....inkludert Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #25 Del Skrevet 14. november 2023 LadeJarl skrev (47 minutter siden): Ja dessverre kan ingen ting redde Toyota nå...0,2% av bilsalget deres er elektrisk i et globalt bilmarked elbil allerede har tatt 20% av....Og den elendige elbilen de har ( som selger null niks og nada globalt) er til overmål produsert av kinesiske FAW... I 2028 er det hele over og flesteparten av bilmerkene du kan navnet på vil være borte....inkludert Toyota. Dokumentasjon på dine løgner? Anonymkode: cc372...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 14. november 2023 #26 Del Skrevet 14. november 2023 (endret) Har diskutert mot uvitende tullinger i 20 år og det som overrasker meg er at det er så vanvittig lite å lære fra den kanten...tar med meg en god latter og that's it.. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dokumentasjon på dine løgner? Anonymkode: cc372...9f7 Dokumentasjon?...😂🙈...Finnes i overflod på nettet for folk som vil finne det...Jeg driter fullstendig i hva du tror så du får nok lete sjøl.. Jeg har fortalt deg hva som kommer til å skje så bruk det til hva du vil du. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 14. november 2023 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #27 Del Skrevet 14. november 2023 newman01 skrev (4 timer siden): Om du kutter ut 20" felger, dropper sportline, reduserer anlegget noe og vurderer om du klarer å overleve uten firehjulstrekk sparer du 100k. Er jo nettopp de tingene jeg vil ha siden jeg har det fra før. «Problemet» er at jeg synes bilen jeg har er mye mer verdt enn 280000. Vi synes det er mye bil vi har for de pengene. Så derfor vi vil beholde den ei stund til. Anonymkode: ac1b0...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #28 Del Skrevet 14. november 2023 LadeJarl skrev (19 minutter siden): Har diskutert mot uvitende tullinger i 20 år og det som overrasker meg er at det er så vanvittig lite å lære fra den kanten...tar med meg en god latter og that's it.. Dokumentasjon?...😂🙈...Finnes i overflod på nettet for folk som vil finne det...Jeg driter fullstendig i hva du tror så du får nok lete sjøl.. Jeg har fortalt deg hva som kommer til å skje så bruk det til hva du vil du. Der var du avslørt!!! Anonymkode: cc372...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #29 Del Skrevet 14. november 2023 Silvia515 skrev (4 timer siden): For å svare som du gjør: Lav pris er vel eneste grunnen til at folk kjøper skrotet Så sant som det er sagt👍🙌 Anonymkode: cc372...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #30 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slitte bremser på tesla 3? Nei - ikke antydning til slitasje på 2 år. Det eneste du bør (ikke MÅ) gjøre er evt smøre bremsedeler hver 2. år og bytte kupefilter. Det andre er dekket av garanti. Og ja - jeg har peiling på bil. Anonymkode: aa619...f5e Du verden, ja du måtte få nevnt Tesla. Men det merket holder jeg utenfor, alt annet som er seriøst, krever at man leverer bilen på service. Ikke lenge siden jeg hørte om et tilfelle hvor hjuloppheng, og endeledd måtte byttes før elbilen er ett år! Skulle man da bare ha kjørt, og latt det skure til første PKK? Og du mener du har peiling på bil? Gud hjelpe meg! Anonymkode: cc372...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. november 2023 #31 Del Skrevet 14. november 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 14. november 2023 #32 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du verden, ja du måtte få nevnt Tesla. Men det merket holder jeg utenfor, alt annet som er seriøst, krever at man leverer bilen på service. Ikke lenge siden jeg hørte om et tilfelle hvor hjuloppheng, og endeledd måtte byttes før elbilen er ett år! Skulle man da bare ha kjørt, og latt det skure til første PKK? Og du mener du har peiling på bil? Gud hjelpe meg! Anonymkode: cc372...9f7 Du hører greit om det blir feil på hjulopphenget. Knake/knirke-lyder osv. Bare å levere den til garantireparasjon på verksted i så fall. Ellers ikke et ukjent problem, Audi slet med dette i mange år på A6 og flere andre modeller. Underdimensjonert hjuloppheng som begynte å lage knirkelyder etter kort tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #33 Del Skrevet 14. november 2023 -jk- skrev (3 timer siden): Du hører greit om det blir feil på hjulopphenget. Knake/knirke-lyder osv. Bare å levere den til garantireparasjon på verksted i så fall. Ellers ikke et ukjent problem, Audi slet med dette i mange år på A6 og flere andre modeller. Underdimensjonert hjuloppheng som begynte å lage knirkelyder etter kort tid. Slik det fremsettes at elbiler kan droppe service, er helt bak mål! Og spiller ingen rolle om det nevnes hverken det ene eller andre! For å ljøre til en hører det knirker eller knaker, er galematias! Og få garantireparasjon på en bil som mangler en eller flere servicer, glem det. Mange har beæsja på leggen der gitt🤥 Anonymkode: cc372...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 14. november 2023 #34 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik det fremsettes at elbiler kan droppe service, er helt bak mål! Og spiller ingen rolle om det nevnes hverken det ene eller andre! For å ljøre til en hører det knirker eller knaker, er galematias! Og få garantireparasjon på en bil som mangler en eller flere servicer, glem det. Mange har beæsja på leggen der gitt🤥 Anonymkode: cc372...9f7 Det gjøres da sjelden noe med forstilling før den begynner å bråke. Er noen deler så dårlige at de må byttes så lager de også lyd. Knirking, knaking, klapring, whatever. Tesla krever som sagt ingen service for å beholde garanti. Om du ønsker må du gjerne tro at det stemmer, men da tar du feil. Jeg har hatt Teslaer i over 10 år og aldri tatt noen form for service, og har aldri hatt problemer med å få fikset ting på garanti. Andre elbiler kan jeg ikke uttale meg like mye om. Fikk fikset en del på den gamle Leafen på garanti også, men det var ting som ikke ble påvirket av service eller manglende sådann. Stort sett elektriske ting (junction box, frontlykt, styring til vindusvisker osv.). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #35 Del Skrevet 14. november 2023 -jk- skrev (16 minutter siden): Det gjøres da sjelden noe med forstilling før den begynner å bråke. Er noen deler så dårlige at de må byttes så lager de også lyd. Knirking, knaking, klapring, whatever. Tesla krever som sagt ingen service for å beholde garanti. Om du ønsker må du gjerne tro at det stemmer, men da tar du feil. Jeg har hatt Teslaer i over 10 år og aldri tatt noen form for service, og har aldri hatt problemer med å få fikset ting på garanti. Andre elbiler kan jeg ikke uttale meg like mye om. Fikk fikset en del på den gamle Leafen på garanti også, men det var ting som ikke ble påvirket av service eller manglende sådann. Stort sett elektriske ting (junction box, frontlykt, styring til vindusvisker osv.). Du vet ikke hva snakker om, for som jeg sa, det er gslemattias å kjøre til bilen ikke henger sammen! Og det nekter du å forstå! Anonymkode: cc372...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #36 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du vet ikke hva snakker om, for som jeg sa, det er gslemattias å kjøre til bilen ikke henger sammen! Og det nekter du å forstå! Anonymkode: cc372...9f7 Mer utropstegn gjør ikke et bedre argument. Anonymkode: f1bdc...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 15. november 2023 #37 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du vet ikke hva snakker om, for som jeg sa, det er gslemattias å kjøre til bilen ikke henger sammen! Og det nekter du å forstå! Anonymkode: cc372...9f7 Hørt om pkk? Hvis bilen ikke henger sammen til første eu- kontroll har du kjøpt feil bil iallefall..og service og reparasjoner er to forskjellige ting. Service på elbiler er stort sett ren lurium fordi det eneste som skal skiftes er cupefilteret som koster en 50 lapp på ebay pluss at de fyller spylevæske til 120 kr literen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #38 Del Skrevet 15. november 2023 LadeJarl skrev (34 minutter siden): Hørt om pkk? Hvis bilen ikke henger sammen til første eu- kontroll har du kjøpt feil bil iallefall..og service og reparasjoner er to forskjellige ting. Service på elbiler er stort sett ren lurium fordi det eneste som skal skiftes er cupefilteret som koster en 50 lapp på ebay pluss at de fyller spylevæske til 120 kr literen... Ikke noe rart det triller mye dårlig vedlikeholdte biler rundt der ute🤥 Anonymkode: cc372...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #39 Del Skrevet 15. november 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Slik det fremsettes at elbiler kan droppe service, er helt bak mål! Og spiller ingen rolle om det nevnes hverken det ene eller andre! For å ljøre til en hører det knirker eller knaker, er galematias! Og få garantireparasjon på en bil som mangler en eller flere servicer, glem det. Mange har beæsja på leggen der gitt🤥 Anonymkode: cc372...9f7 Null problem med garantireperasjon selv uten service. De må bevise at feilen er linket til mangel på service Anonymkode: d559c...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 15. november 2023 #40 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke noe rart det triller mye dårlig vedlikeholdte biler rundt der ute🤥 Anonymkode: cc372...9f7 Ren uvitenhet. Service på elbil består av å lyse med lommelykta på bremsene gjennom åpningene i felgene og en kjapp kjøretur.. før en etterfyller spylevæske og skriver ut faktura..Rent lurium og kommer garantert til å bli drit billig før det forsvinner helt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå