Gå til innhold

Makta NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Undres hvordan Gunnar Berge reagerer på fremstillingen av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, anonym 4545 said:

Undres hvordan Gunnar Berge reagerer på fremstillingen av ham.

Skuespillerne reagerte ihvertfall på det midt i episoden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk 8.episode. Kadimi(?) er så bra. Jeg og mannen (vi er godt voksne og husker disse folka) lo høyt flere ganger. Gro og 6-timersdagen… lol 😅

Enig i Førde-biografens anmeldelse der han skriver at det er passende at Førde spilles av en med «fremmed» bakgrunn. Møringen Førde var selv en fremmed fugl i hovedstaden. Det var store kulturforskjeller innad i Norge på den tida.

Nå venter jeg bare på willochen 💙

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro da Førde plutselig slo over til dialekt 😅 Noe av det morsomste med denne serien er at enkelte som kommenterer i sosiale medier osv fortsatt ikke forstår at den er satire. "Jamen, Førde var ikke mørk i huden!" "Jamen, det var ikke elsparkesykler på 70-tallet!" 😂

Anonymkode: 8c3a1...36f

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode var den beste av alle hittil!

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 9.39):

Dagens episode var den beste av alle hittil!

Anonymkode: 248f2...6de

Jau. De to siste episodene har vært kanonbra. Er egentlig ikke noe fan av hele serien, men toppnivået er skyhøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utøya-episoden var fin. Det var nok passende å legge an en litt mer alvorlig tone i de omgivelsene. 

Anonymkode: 8c3a1...36f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 20.1.2024 den 11.31):

 

Enig i Førde-biografens anmeldelse der han skriver at det er passende at Førde spilles av en med «fremmed» bakgrunn. Møringen Førde var selv en fremmed fugl i hovedstaden. Det var store kulturforskjeller innad i Norge på den tida.

Førde var da ikke fra Møre? Han var vel fra Sogn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (7 timer siden):

Førde var da ikke fra Møre? Han var vel fra Sogn.

Ja det stemmer. Poenget står likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shipper faktisk Reiulf og Gro. 🤣 I serien, altså. Gudene vet hvordan ting var i virkeligheten. Jeg synes skuespillerne har god kjemi, og at usikkerheten om det var noe mellom dem eller ikke (Reiulf hevdet til det siste at de hadde hatt et seksuelt forhold, mens Gro hele tiden har kategorisk nektet for det) ble løst på en veldig elegant måte i tog-episoden. Og i Utøya-episoden var det løst på en veldig fin måte at de viste at de aldri skværet opp IRL - men scenen med dem sammen på stranda på slutten viste så fint det nære vennskapsforholdet de kunne hatt (og som de også hadde i starten). Han som spiller Reiulf er veldig dyktig. Anbefaler å lese/høre biografien til Lahlum om Reiulf Steen, jeg lærte mye nytt om både Reiulf og Norge, og han var en veldig interessant person! 

Anonymkode: 8e7a7...c6c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk vakker avslutning på serien.  :)

Anonymkode: 515b5...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En fantastisk vakker avslutning på serien.  :)

Anonymkode: 515b5...2de

Avslutning? 
-er 3 episoder til! 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fjugur said:

Avslutning? 
-er 3 episoder til! 

Håper vi får se henne miste makta, det blir en vakker avslutning 😅 ønsker meg mer Willoch i serien.

Anonymkode: 8c3a1...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 21.18):

Jeg shipper faktisk Reiulf og Gro. 🤣 I serien, altså. Gudene vet hvordan ting var i virkeligheten. Jeg synes skuespillerne har god kjemi, og at usikkerheten om det var noe mellom dem eller ikke (Reiulf hevdet til det siste at de hadde hatt et seksuelt forhold, mens Gro hele tiden har kategorisk nektet for det) ble løst på en veldig elegant måte i tog-episoden. Og i Utøya-episoden var det løst på en veldig fin måte at de viste at de aldri skværet opp IRL - men scenen med dem sammen på stranda på slutten viste så fint det nære vennskapsforholdet de kunne hatt (og som de også hadde i starten). Han som spiller Reiulf er veldig dyktig. Anbefaler å lese/høre biografien til Lahlum om Reiulf Steen, jeg lærte mye nytt om både Reiulf og Norge, og han var en veldig interessant person! 

Anonymkode: 8e7a7...c6c

Jeg tenker faktisk at splittelsene mellom de to ( Reidulf og Gro) gjorde at partiet fremdeles er splittet i dag. Tenker at hvis ting ikke hadde blitt som det ble mellom dem så hadde kanskje AP vært mer samlet den dag i dag. 

Anonymkode: 0edc7...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 16.40):

Håper vi får se henne miste makta, det blir en vakker avslutning 😅 ønsker meg mer Willoch i serien.

Anonymkode: 8c3a1...36f

Synd at episodene med Willoch er litt svake 😕

Anonymkode: 248f2...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Synd at episodene med Willoch er litt svake 😕

Anonymkode: 248f2...6de

Har vel bare vært en med Wolloch?

Anonymkode: 28bdd...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Digger seien❤️ Stemmen til Gro er tatt så på kornet😅

Anonymkode: 69691...f4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vel bare vært en med Wolloch?

Anonymkode: 28bdd...3ba

Svak var den dessverre heh

Anonymkode: 248f2...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo hyggelig å se forholdet mellom Arne Olav og Gro, da! Rørende slutt. Men Willoch er ikke sylkvass nok, dessverre. 

Anonymkode: 8e7a7...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 20.1.2024 den 11.31):

Fantastisk 8.episode. Kadimi(?) er så bra. Jeg og mannen (vi er godt voksne og husker disse folka) lo høyt flere ganger. Gro og 6-timersdagen… lol 😅

Enig i Førde-biografens anmeldelse der han skriver at det er passende at Førde spilles av en med «fremmed» bakgrunn. Møringen Førde var selv en fremmed fugl i hovedstaden. Det var store kulturforskjeller innad i Norge på den tida.

Nå venter jeg bare på willochen 💙

Hallo.
Førde var ikke møring. Du kan umulig ha hørt han prate eller kunne noe om dialekta

Han var sogning - fra Høyanger, som er mye lenger sør. 

Anonymkode: eda2e...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...