Gå til innhold

Makta NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Makta holder ikke koken: Første del av NRK-serien «Makta» fortjente en femmer på terningen. Det gjør ikke del to.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/makta-holder-ikke-koken/r/5-95-1552622

Er enig i det. Kun episode 2 ("Til kamp, kamerater!"), kanskje 5 ("Flodhesten"), som virkelig var bra på nivå med del 1.

Anonymkode: 28bdd...3ba

Episode 9 (Utøya-episoden) er det beste som er laget på norsk TV.

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Episode 9 (Utøya-episoden) er det beste som er laget på norsk TV.

Anonymkode: 248f2...6de

Den var ganske kjedelig. Episode 8 var mye bedre.

Endret av Helgekarjol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makta del 2 er en maktdemonstrasjon av NRK

Anonymkode: 618e0...d88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All makt til ingen!

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

All makt til ingen!

Anonymkode: 248f2...6de

Dette bragte frem minner! 😅👏
Men… Arvid Engen igjen? Men var det meningen han skulle forestille Stein Lillevolden? Artig uansett… loved it! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste på tv noensinne!! 

Anonymkode: 77095...9ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ungdomsopprøret var så langt unna, og vi så bare korte innslag på nyhetene.  Det var nok mer fokus på det der det foregikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes premisset er lovende og rolletolkningen av Nini er helt fantatisk. Sitter likevel igjen med et lite antiklimaks etter siste episoden. Det ble litt for mange likheter med Ut i vår hage-sketsjen "Norsk film" med de unge raddisene. Hørte NRK podcasten med den ene serieskaperen, og han var så fornøyd med hvordan siste episode "ga fingeren til seerne". Vel, selv synes jeg ikke det traff så godt. Det var kanskje den svakeste gimmicken i hele serien, og falt litt pladask sammen med kleint manus. Det er ikke smart nok løst.

Vil nok uansett huske den serien lenge, og det er en 6er i min bok. En av de beste norske seriene jeg har sett.

Anonymkode: 618e0...d88

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes premisset er lovende og rolletolkningen av Nini er helt fantatisk. Sitter likevel igjen med et lite antiklimaks etter siste episoden. Det ble litt for mange likheter med Ut i vår hage-sketsjen "Norsk film" med de unge raddisene. Hørte NRK podcasten med den ene serieskaperen, og han var så fornøyd med hvordan siste episode "ga fingeren til seerne". Vel, selv synes jeg ikke det traff så godt. Det var kanskje den svakeste gimmicken i hele serien, og falt litt pladask sammen med kleint manus. Det er ikke smart nok løst.

Vil nok uansett huske den serien lenge, og det er en 6er i min bok. En av de beste norske seriene jeg har sett.

Anonymkode: 618e0...d88

Jeg er enig i mye av det du sier, manuset føltes litt halvferdig. Virker som serieskaperne kvier seg litt for å skrive dialog for ungdom. I serien snakker de hverken 80-tallsspråk eller zoomerspråk, så det blir litt teatralsk. Samtidig er jeg glad for at de valgte å lage en episode om Blitzmiljøet, da de ideologisk er en slags arvtaker av idealene fra det gamle arbeiderpartiet.

Da er det bare å gi seg i kast med Bakunin.

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende siste episode, men ikke veldig dårlig. Bare en bortskuslet mulighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Propagandaapparatet til nrk fornekter seg ikke.

Enig !   2 siste episodene var bare møkk.  Å ha en innvandrer til å spille Einar Førde, er så dumt at det ikke er å snakke om.      Tragisk med Nini Stoltenberg, tåpelig å lage underholding utav det.

Anonymkode: 6d489...95c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende dårlig episode. På grensen til magaplask. Med unntak av et par episoder har del to vært langt svakere enn del en.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig !   2 siste episodene var bare møkk.  Å ha en innvandrer til å spille Einar Førde, er så dumt at det ikke er å snakke om.      Tragisk med Nini Stoltenberg, tåpelig å lage underholding utav det.

Anonymkode: 6d489...95c

Enig. Spekulativt å slå mynt på hennes tragedie. Gir henne en mye større plass enn hun hadde og serien sporer helt av de rikspolitiske slagene. Nini hadde antagelig ubehandlet adhd (i følge søsteren) og hadde det vanskelig med en type som var endel pr eldre.

Blitzerne var et Oslo-fenomen, og anarkister som lette etter en kamp - en ting er opprør der det er diktatur, men her kunne de bruke de demokratiske kanalene.

Synes serien er bra, del en best, men blir litt for «full av seg selv» og går på tryne.
Om de ville vise fingeren til seeren - som en skriver oppi her at manusforfatter sa - med siste episode lyktes de knapt, jeg begynte med andre ting og fikk ikke med meg slutten. 

Anonymkode: eda2e...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pelle og Proffen-episode, til og med samme castet som teaterforestillingen. Bortsett fra at Proffen var Jens Stoltenberg 😅

Anonymkode: 8c3a1...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Å ha en innvandrer til å spille Einar Førde, er så dumt at det ikke er å snakke om.

Anonymkode: 6d489...95c

Førde var faktisk ikke født i Oslo, han var innvandrer selv. Lett å glemme.

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Førde var faktisk ikke født i Oslo, han var innvandrer selv. Lett å glemme.

Anonymkode: 248f2...6de

Nettopp, Førde snakker Oslo-dialekt i serien, bak mål.

Anonymkode: eda2e...2f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nettopp, Førde snakker Oslo-dialekt i serien, bak mål.

Anonymkode: eda2e...2f9

Ante ikkje at Sogn og Fjordane var utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og irriterende med denne Østfold-L'en (apikal L) som ungdommen brukte. Dessverre har denne tatt over de siste årene, men den var definitivt ikke i bruk i Oslo-målet i 1981.

Og "kidsa", var det noen som sa det den gang?

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det en sesong til? 

Anonymkode: 468d4...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 time siden):

Ante ikkje at Sogn og Fjordane var utlandet

Nynorsk på 80-tallet i Oslo var mørk hud nå.

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...