Gå til innhold

Makta NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så at tråden for NRK-serien Makta er borte, og tenkte at jeg kunne starte en ny 😊

Mine favorittkarakterer er nok Gro og Einar Gerhardsen, men også Jens Stoltenberg med hockeysveis 😂

Jeg likte ikke møblerhandleren fra Jessheim så godt, føler mer han er en forkasta karakter fra Exit, men det er nå bare min mening.

Men ja høstens store snakkis fortjener selvfølgelig sin egen tråd! Så her er det bare å slå seg løs.

 

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Førde er jo morsom da, jeg visste ikke at han hadde innvandrerbakgrunn.

Anonymkode: 77c88...264

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende serie! Veldig gøy for oss som faktisk husker noen av hendelsene og personene, jeg storkoser meg med den! 👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok noen i nrk som leker helt vilt med faktiske hendelser og individer. Fyll og dansing på bord med trance musikk, under en politisk togtur på 70 tallet. Er bare nrk som får til det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Einar Førde er jo morsom da, jeg visste ikke at han hadde innvandrerbakgrunn.

Anonymkode: 77c88...264

Førde blir fremstilt som altfor mild serien. Jeg er så gammel at jeg husker han som NRK-sjef på nittitallet. Førde var kjapp i replikken, skarp og en humørfylt ironiker. Spørs om jeg bør få lest biografien til Frank Rossavik om Førde.

Harald Eia om Einar Førde hos Wolfgang Wee

Stakkars Marit Åslein, dama bak Side om side 😁

 

Anonymkode: 349a8...115

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg forstår ikke med beste mening hvorfor de skulle bruke utlendinger som karakterer som egentlig er hvite….🙈

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (21 timer siden):

Men jeg forstår ikke med beste mening hvorfor de skulle bruke utlendinger som karakterer som egentlig er hvite….🙈

Det skjønner ikke jeg heller! Tenk om det var motsatt, at en serie om politikk i India skulle ha en hvit mann til å spille en indisk minister. Det hadde blitt ramaskrik. Dette irriterer meg!

Er det bare meg som syns denne serien er ræva? Jeg sovna faktisk, så kjedelig var den. Holder meg til Eastenders, verdens beste serie ❤️ 

Anonymkode: 84ab7...f72

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det skjønner ikke jeg heller! Tenk om det var motsatt, at en serie om politikk i India skulle ha en hvit mann til å spille en indisk minister. Det hadde blitt ramaskrik. Dette irriterer meg!

Er det bare meg som syns denne serien er ræva? Jeg sovna faktisk, så kjedelig var den. Holder meg til Eastenders, verdens beste serie ❤️ 

Anonymkode: 84ab7...f72

Det er vel amerikansk Woke på sitt beste 🤷‍♀️

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/7/2023 at 7:47 PM, Einus said:

Men jeg forstår ikke med beste mening hvorfor de skulle bruke utlendinger som karakterer som egentlig er hvite….🙈

Mulig det handler om pengestøtte og prisutdelinger og at det der er noen krav om at det ikke kun er hvite skuespillere. 

Anonymkode: dd7df...ef1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett serien ennå, men reagerer på at de ikke har tatt seg bryet med å sette den i tidsriktige omgivelser. Er dette et «arti» og «lekent» grep??? Bare irriterende, spør du meg. Gjør det skikkelig, eller la vær. Samme med at Einar Førde spilles av en med innvandrerbakgrunn. Er så lei av politisk korrekthet. Hvorfor ikke være tro mot historien og legge woke-ismen på hylla. Tror folk flest er rimelig lei av det der. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (6 timer siden):

Derfor det ikke er vits å se dokumentarer på NRK lenger. NRK er ikke dokumentar- det er PR for politikere.

Dårlig PR i så fall 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikkana skrev (På 7.11.2023 den 11.15):

Her er det nok noen i nrk som leker helt vilt med faktiske hendelser og individer. Fyll og dansing på bord med trance musikk, under en politisk togtur på 70 tallet. Er bare nrk som får til det

Og det er kjempegøy! 

Det er ikke en dokumentar, men satire, basert på "sannhet, løgn og dårlig hukommelse" som det tydelig står før hver episode. Jeg synes den er veldig bra og  tidvis kjempemorsom. Filmingen er strålende. Anbefaler Aftenpodden hver mandag der de omtaler helgens episode samt Seriesnakk-podcasten på NRK for bakgrunnsmateriale. Eksempelvis den snedige dansescenen på slutten av togtur-episoden der Førde (kjent for å være glad i damer) danser tett med en ung kvinne på eksakt samme måte som Giske danset på Bar Vulkan. Utrolig bra gjort. 

Eller partiprogrammet: Kanskje, kanskje ikke vil vi finne ut av tingene. :hoho: 

Anonymkode: 36e56...e9c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boetica skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke sett serien ennå, men reagerer på at de ikke har tatt seg bryet med å sette den i tidsriktige omgivelser. Er dette et «arti» og «lekent» grep??? Bare irriterende, spør du meg. Gjør det skikkelig, eller la vær. Samme med at Einar Førde spilles av en med innvandrerbakgrunn. Er så lei av politisk korrekthet. Hvorfor ikke være tro mot historien og legge woke-ismen på hylla. Tror folk flest er rimelig lei av det der. 

Folk i dette landet her er visuelle semilitterater. Serieskaperne har tatt disse formgrepene for å understreke at serien er fiktiv. 🙂

Anonymkode: 248f2...6de

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (10 timer siden):

Derfor det ikke er vits å se dokumentarer på NRK lenger. NRK er ikke dokumentar- det er PR for politikere.

Samme med BBC som brukte å være den beste produsenten av dokumentarer, nå driver de direkte historieforfalskning og engelske medier generelt har gått helt av skaftet.

 

Anonymkode: 77c88...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sakte og kjedelig serie for meg som er 27 år. 

Sikkert spennende og morsomt for de som er 50+ :) 

Anonymkode: 969c7...fa5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 17.13):

Det skjønner ikke jeg heller! Tenk om det var motsatt, at en serie om politikk i India skulle ha en hvit mann til å spille en indisk minister. Det hadde blitt ramaskrik. Dette irriterer meg!

Er det bare meg som syns denne serien er ræva? Jeg sovna faktisk, så kjedelig var den. Holder meg til Eastenders, verdens beste serie ❤️ 

Anonymkode: 84ab7...f72

Det er ikke bare deg, jeg liker den heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...