Gå til innhold

Ja til juridisk abort.

AdonisFFM

Anbefalte innlegg

Når en kvinne har FULL RETT til å bestemme om foster skal leve eller ikke bør i anstendighetens navn mannen kunne velge å være far også. 

Alt annet høres veldig hyklerisk ut.

Hvis en gravid kvinne velger å ha barnet, MEN mannen ikke ønsker det, bør han kunne løses fra alt framtidig ansvar.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tildels enig at det burde vært en mulighet.. Sett at det kan bevises/dokumenteres at denne mannen har fått kvinnen uplanlagt gravid. Samt at dette KUN ville vært et alternativ like etter fødsel eller før. Ikke 2 -5 - 10 år senere. Hvis ikke ville ikke ordningen fungert. Da ville det blitt ett potensielt press middel en mann kunne bruke i ulike situasjoner. 

Men samtidig så er det en gang slik at sex kan føre til graviditet. Menn bør kansje ta større ansvar for prevensjon om de ikke ønsker barn. P-piller for menn har vært klar til produksjon lenge, men er ikke blitt gjort da de mener det ikke er marked for det fordi menn svarer de ikke ville benyttet seg av slike produkter om de hadde muligheten. Samt at de mener de har for mange bivirkninger - men bivirkningene er de samme som i p-piller for menn.... 

Er du voksen mann, ikke ønsker barn i det hele - steriliser deg - eller i det minste ta ansvar for prevensjon. 

Anonymkode: e7256...0f1

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha sex uten prevensjon selv, har du ikke lyst på barn så ikke ha sex. Skal du ha sex pass på at det da er en kvinne som selv ikke kunne tenke seg barn. Unnskyld men alle vet at man kan få barn av sex, og er du ikke klar for konsekvensen er du heller ikke klar for og ha sex. Finnes mange måter og være intim uten og stappe den inn, gjør det. Så er det ikke sånn at staten tar vare på barnet ditt økonomisk mere en det må. Da kunne jo alle sagt unnskyld men egentlig ønsket jeg ikke og bli far, ig Vipps slapp man og betale noe. Mange beskytter seg ikke selv, men forventer at kvinnen skal ta abort eller at dem ikke vil ha noe med barnet og gjøre. 

Anonymkode: c2f8a...4f8

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har man sex så må man også ta følger som kan komme. 

Anonymkode: fa123...c33

Med mindre man er kvinne, da kan man ta abort.

Anonymkode: 98f96...bbd

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en tråd om det samme for noen år siden. Den eksploderte 

Anonymkode: 5f9f7...c7e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi ikke allerede har store nok problemer med økning av ca alle kjønnssykdommer?

For det er bare å være ærlig, hadde dette blitt noe av ville INGEN mann noen sinne dratt på seg kondom igjen. 

• Liker 26
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, os Maxilla said:

For det er bare å være ærlig, hadde dette blitt noe av ville INGEN mann noen sinne dratt på seg kondom igjen. 

Rimelig spesielt at du ikke tror det finnes et eneste mannfolk som tar ansvar, eller bruker prevensjon for å unngå kjønnssykdommer. Sier vel sitt om hvilke holdninger som ligger til grunn det ...

Anonymkode: 46c88...c4e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lei av denne sytingen. BRUK kondom. om denne sprekker og det blir graviditet. så har du litt mer å si, men innen den tid så bør du holde kjeft.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rimelig spesielt at du ikke tror det finnes et eneste mannfolk som tar ansvar, eller bruker prevensjon for å unngå kjønnssykdommer. Sier vel sitt om hvilke holdninger som ligger til grunn det ...

Ja, tror du jeg finner det på selv? Jeg kan gjerne snakke erfaringsbasert, men det er ikke akkurat vanskelig å dekke opp for påstanden heller.

https://www.nrk.no/norge/fhi_-kraftig-okning-i-gonoretilfeller-_-na-ma-vi-fa-de-unge-til-a-bruke-kondom-1.16300211

https://www.rfsu.com/no/nordmenn-foretrekker-kjonnssykdommer-fremfor-uonsket-graviditet/

https://www.fhi.no/nyheter/2023/sterk-okning-av-klamydia-og-gonore-i-2022/

https://p3.no/russen-dropper-kondom-ganske-rart-a-sporre-om/

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å skje. Barnets rettigheter kommer først. 

Vil du ikke bli far, ikke pul. Ikke pul kvinner du ikke vil ha barn med. Så enkelt. 

Anonymkode: b2391...468

• Liker 23
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med mindre man er kvinne, da kan man ta abort.

Anonymkode: 98f96...bbd

Så lenge det er kvinnen som blir gravid, er det kvinnens valg. Selvsagt.

Anonymkode: b2391...468

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, os Maxilla said:

men det er ikke akkurat vanskelig å dekke opp for påstanden heller.

Jo det er det. Jeg er mann, og jeg hadde brukt kondom. vanskelig var det å motbevise den teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så enkelt?

Hvorfor har vi da noe som heter fri abort?

Dere får prøve å overbivise hverandre om at det ikke er dobbeltmoral.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken far eller mor bør ha rett til å fraskrive seg ansvaret for barnet, hverken før eller etter fødsel, bortsett fra adopsjon

Anonymkode: deb85...e60

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (7 timer siden):

Når en kvinne har FULL RETT til å bestemme om foster skal leve eller ikke bør i anstendighetens navn mannen kunne velge å være far også. 

Alt annet høres veldig hyklerisk ut.

Hvis en gravid kvinne velger å ha barnet, MEN mannen ikke ønsker det, bør han kunne løses fra alt framtidig ansvar.

Da får han beholde kuken i buksa. 

Anonymkode: 5e691...e67

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er det. Jeg er mann, og jeg hadde brukt kondom. vanskelig var det å motbevise den teorien.

Ok? 😂

Du har ikke bevist noe som helst før det både har skjedd og du kan dokumentere det. Dessuten tipper jeg du skjønner JÆVLIG godt hva jeg mente.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isambard said:

Dere får prøve å overbivise hverandre om at det ikke er dobbeltmoral.

Jeg kaller det biologi. At noen menn ønsker å pule rundt uten konsekvenser gjør at jeg stiller større spørsmål ved moralen til disse individene, enn "de andre". En del av det å være mann mener jeg er å ta ansvar for seg selv og sin familie. Om ei dame blir gravid etter seksuelt samvær med en mann, så er mannen delaktig i det, uansett hvor god eller dårlig opplevelsen og orgasmen var, og da tar man konsekvensene. Men ansvarsfølelse er fraværende hos sjokkerende mange i dagens samfunn.

Sex er ikke et fritidssyssel, det er den måten mennesker reproduserer på. At dette temaet dukker opp igjen viser bare hvilken betydning sex har fått i samfunnet. Skittent og billig, så vil man gjøre det enda billigere. 🤷‍♂️

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig.

kvinnen må informer mannen om graviditeten, slik at han også kan velge om han vil være far eller ikke.
om mannen velger at han ikke ønsker å være far, kan kvinnen da velge å avslutte graviditeten eller beholde barnet og være eneste juridiske foreldre.

om mannen ikke har blitt informert før etter fødsel, eller for sent til at abort kan utføres- eller mange år etter- skal han fremdels ha dette valget. men han kan ikke si fra seg farskap om han først velger dette.

Anonymkode: 09ec2...07c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Retten til sjølvvald abort må vi ha!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...