Gå til innhold

Meiner det er livs­fiendtleg og egoistisk å ikkje få barn


Gjest Menelaos

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke de som får plass på sykehjem som får problem da. Det er de som sitter i eget hjem. 

Derfor burde alle få 3-4 barns hvertfall en eller to kan hjelpe de når de blir gamle. I den kommende eldrebølgen har man ikke annet valg enn å ta seg av hverandre. Man gjør jo det om man har et hjerte i kroppen. 

Anonymkode: 2e4ad...f21

Stadig artikler i aviser om eldre som blir dårlig behandlet og ikke får oppfølging. Å betale noen for å følge opp er ikke det samme som familie. Blod er tykkere enn vann.

Anonymkode: 8ebd5...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv barnfri, jeg har ingen løse barn! Jeg har en frihet og den bestemmer bare jeg over, jeg har en livmor og en kropp og den bestemmer jeg over! Den dagen politikere begynner å blande seg inn i valgfriheten med å få barn så begynner vi veldig å nærme oss handmaid's tale. Er det det vi ønsker? 

Vi er et samfunn der kvinner kan være noe annet enn rugemaskiner.

Det er helt greit å få barn om det er det du ønsker, og det er helt greit å være barnfri viss det er det du ønsker.. 

Det er så rart egentlig at selv i år 2023 virker kvinnerollen så utrolig regid, firkantet, satt, konform. "Du kan bli hva som helst, gjøre hva som helst..... så lenge det innbefatter å bli en mor". Og viss du velger vekk barn, da er du rebell da. Da er du en ensom, egoistisk, lever på kanten av samfunnet..

1442d3cb976ab9f77c27933534599930.jpg.556eabe823373b024352bc72cb48bb04.jpg

 

Og ang det å sitte aleine på sine gamle dager. Kanskje er jeg dø før jeg blir så gammel, og kanskje får jeg 5 år der jeg er pleietrengende og kanskje dør jeg i skoene mine. Men å sette barn til verden og være en tvungen forelder der jeg har det miserabelt og fælt fordi jeg har gått til anskaffelse av en unge jeg ikke har lyst på og lever 40 miserable mareritt år med et liv jeg ikke ønsker meg slik at mine barn  kan bytte bleie på meg i 5 år???? Hva pokker slags patetisk argument er det for å få et barn? Det er jo bare helt sykt!! 

Da vil jeg heller leve 40 gode kvalitetsår tiø som barnfri for så å heller ta mitt eget liv faktisk viss alternativet er å satse på at mine barn skal bli mine hjelpekrykker når jeg blir for gammel. Det er jo ikke akkurat slik at en kan legge disse uønskede barna på loftet til dess de får en nytteverdi uansett...

 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (2 minutter siden):

Ufattelig uinteressant diskusjon

 

Hvor en ufattelig uinteressant kommentar. 

Anonymkode: ee2e0...a63

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel, en annen ting er at når du blir gammel så kommer ingen til å passe på deg når du sitter alene på sykehjemmet. Og jaggu - det kommer du til å trenge. For ingen andre enn familie passer på deg til slutt.

Anonymkode: 8ebd5...82f

Sykehjemmet kommer ikke til å ha noen ansatte for vi produserer for få barn. 

Anonymkode: 37902...466

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (11 timer siden):

Reagerer kraftig på at enkelte vel å ikkje få barn
Sp-politikar kjøper ikkje argumenta for å ikkje få barn. Han meiner dei som vel å ikkje bli foreldre er egoistiske og livsfiendtlege.

Saka samanfatta
Sp-politikar Chase Alexander Jordal meiner valet om frivillig barnløshet er egoistisk og livsfiendtleg.
Han ber media om å droppe saker om unge som vel å ikkje få barn.
Jordal meiner dette kan normalisere barnløshet, noko som ikkje er bra for samfunnet.
Han avviser argument om at fleire barn vil påføre klimaet ekstra belastning på grunn av overbefolkning.
Ingrid Liland, nestleiar i MDG, er ueinig med Jordal og meiner politikarar ikkje bør synse om personlege val om å få barn.
Liland meiner det er viktig å ta folks bekymringar på alvor, utan å legge seg opp i deira personlege val.
Sanna Kristine Laksholm (26) har stått fram som frivillig barnløs og vurderer å sterilisere seg for klimaet.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450

Vel da skal jeg fortsette mitt liv som en egoist og fiende av livet.

Makan til tøv han kommer med.

Har han ikke fått med seg hva som skjer i verden? Det er egoistisk å få barn inn i dette helvettet.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Bacteria said:

Å sterilisere seg for miljøet synes jeg er litt… dramatisk. 🙄

Men de som faktisk gjør det kan nok telles på en hånd. Dette er garantert frivillig barnløse som finner på en høyverdig grunn for valget sitt enn "vil ikke ha". På samme måte som mange påstår de får barn av altruistiske grunner. Vås alt sammen, vi tar alle våre personlige valg ut fra hva vi selv ønsker og ikke ønsker. 

Anonymkode: 2f504...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel, en annen ting er at når du blir gammel så kommer ingen til å passe på deg når du sitter alene på sykehjemmet. Og jaggu - det kommer du til å trenge. For ingen andre enn familie passer på deg til slutt.

Anonymkode: 8ebd5...82f

Jeg har en god venn som i årevis jobbet på sykehjem. Det satt haugevis med eldre folk alene der som aldri eller sjeldent fikk besøk. Og de hadde barn. For min venn var dette en øyeåpner. Han sa at å få barn for at "de skal passe på deg som gammel" er den dårligste grunnen til å få barn. 

Anonymkode: eb744...629

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (6 timer siden):

Men man ønsker barn fordi man vil ha noen å være glad i og reprodusere seg selv, uansett hvilke drittgener man har. Det er også rimelig egoistisk, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Man får barn av EGOISTISKE grunner.

100 % enig. Og jeg har barn selv. Det mest tullete jeg hører om at er at barnfrie folk er ego. 

Jeg hadde da aldri fått barn hvis det ikke var for at det var noe JEG tenkte ville være bra for MEG. Ego altså. 

Anonymkode: eb744...629

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg er ganske egoistisk som faktisk vil ha barn. Jeg er nemlig redd for å være alene og ikke ha en familie når jeg er gammel og mannen dør før meg. Det er grunnen til at jeg har et barneønske - ikke fordi det er så «koselig» med barn - nei det er mye jobb også! Om det er bra eller dårlig for samfunnet å lage nye skatteslaver er faen meg det samme for meg.

Anonymkode: c9e07...7ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (12 timer siden):

Reagerer kraftig på at enkelte vel å ikkje få barn
Sp-politikar kjøper ikkje argumenta for å ikkje få barn. Han meiner dei som vel å ikkje bli foreldre er egoistiske og livsfiendtlege.

Saka samanfatta
Sp-politikar Chase Alexander Jordal meiner valet om frivillig barnløshet er egoistisk og livsfiendtleg.
Han ber media om å droppe saker om unge som vel å ikkje få barn.
Jordal meiner dette kan normalisere barnløshet, noko som ikkje er bra for samfunnet.
Han avviser argument om at fleire barn vil påføre klimaet ekstra belastning på grunn av overbefolkning.
Ingrid Liland, nestleiar i MDG, er ueinig med Jordal og meiner politikarar ikkje bør synse om personlege val om å få barn.
Liland meiner det er viktig å ta folks bekymringar på alvor, utan å legge seg opp i deira personlege val.
Sanna Kristine Laksholm (26) har stått fram som frivillig barnløs og vurderer å sterilisere seg for klimaet.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450

Vel da skal jeg fortsette mitt liv som en egoist og fiende av livet.

Makan til tøv han kommer med.

Å velge å ikke få barn er jo et egoistisk valg, men det er det å få barn også. Folk velger ut fra hva de ønsker selv, ikke hva samfunnet trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos
Grüner skrev (2 minutter siden):

Å velge å ikke få barn er jo et egoistisk valg, men det er det å få barn også. Folk velger ut fra hva de ønsker selv, ikke hva samfunnet trenger.

Man kan jo også argumentere at det er egoistisk å få barn.

Folk får barn fordi det for de fleste er et grunnleggende biologisk behov, og noen man selv ønsker seg. Ergo ligger det egoistiske motiver bak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kan se utenfra om noen er frivillig eller ufrivillig barnløs. Jeg synes det er ganske uspiselig å synse om andres privatliv på den måten. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de jeg kjenner fikk barn for å gjøre samfunnet en tjeneste iallefall. Det gjør de hundre prosent av egeninteresse. Og når jeg ser hvor sinnsykt mye SØPPEL som genereres med hvert eneste barn i bleier, gaver, klær, bilseter, senger, julekalendere, showers, så tenker jeg både samfunnet og planeten ville hatt det myyye bedre om de hadde latt være..

Anonymkode: 5890c...88e

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (1 time siden):

Man kan jo også argumentere at det er egoistisk å få barn.

Folk får barn fordi det for de fleste er et grunnleggende biologisk behov, og noen man selv ønsker seg. Ergo ligger det egoistiske motiver bak.

 

Det er jo det jeg sier; at det er egoistisk både å få barn og ikke få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen av de jeg kjenner fikk barn for å gjøre samfunnet en tjeneste iallefall. Det gjør de hundre prosent av egeninteresse. Og når jeg ser hvor sinnsykt mye SØPPEL som genereres med hvert eneste barn i bleier, gaver, klær, bilseter, senger, julekalendere, showers, så tenker jeg både samfunnet og planeten ville hatt det myyye bedre om de hadde latt være..

Anonymkode: 5890c...88e

Samfunnet trenger at vi får flere barn for å få samfunnet og velferdsstaten til å gå rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men det er jo sant 🤷‍♀️

Man ofrer svært mye ved å bringe barn inn i verden. Både av seg selv, og for samfunnet.

Disse såkallede "frivillig barnløse", de er ikke opptatt av å bevare Norge slik vi kjenner det. Vi trenger flere etniske nordmenn, men nei - vi kan jo bare fylle landet med mer eller mindre uproduktive innvandrere, som ikke er interesserte i å verken integrere eller assimiliere seg. 

Så ja, det er svært egoistisk å velge å la være å få barn. På mange plan.

Selvsagt kommer brorparten av de "frivillig barnløse" til å merke ensomheten etterhvert som alderen kryper på. Men Gud forby om de noensinne kommer til å innrømme det 😂

 

Anonymkode: 51016...d56

Her er det mange fordommer mot innvandrere med både master og annen høyere utdanning fra hjemlandet.

Anonymkode: 669a9...10f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her er det mange fordommer mot innvandrere med både master og annen høyere utdanning fra hjemlandet.

Anonymkode: 669a9...10f

Som om det er det gjengse, liksom 😂

Selv om man er "høyt utdannet", fjernes ikke verdier og livssyn man er indoktrinert med. Det viser seg gang på gang på gang.

Anonymkode: 51016...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva? Det å få barn er jo et naturlig instinkt hos mennesker og dyr! For å sikre artens eksistens i framtida. Det er et ganske viktig instinkt, og hele grunnen til at vi faktisk finnes på jorda
 

Anonymkode: 19f7f...777

Det synes jeg er en gangsk spenstig påstand. Ellers regnes vel "hvorfor eksisterer jeg/vi?" som et stort eksistensielt spørsmål, og det er noe som mange filosoferer rundt og om.

Jeg har valgt å være barnløs selv, og jeg har ikke kjent på noe instinkt om å få egne barn. Er glad i barn, dyr og mennesker og jeg stiller opp det jeg klarer for både slekt og venner. Eldre, voksne og barn. Jeg ønsker å spre omtanke og glede der jeg kan. Det er viktigere enn de siste årene jeg eventuelt lever på et eldrehjem (som jeg har erfart nært på i livet at ikke alle lever lenge nok til å oppleve). 

Anonymkode: 7dc9c...169

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...