Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mer opprør i verden over det som skjer i Gaza?

tutu11

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Julebrunost said:

Angående folkemord så forstår jeg helt ærlig ikke dette; La oss si at 30.000 sivile har blitt utilsiktet drept. Og faktum er at det fødes 180 barn per dag i Gaza. Da er vi oppe i vel 32.000 på den tiden krigen har vart. Er ikke dette er ineffektivt folkemord? 

Det er en typisk strofe propal kommer med at palestinerne har vært undertrykt av Israel i 75 år. (Som ikke stemmer. Vi kan heller si at de til dels har vært sviktet av andre muslimske land i Midtøsten og delvis Vesten forøvrig i 75 år). Om man går noen år lenger bak i tid kommer man til Holocaust. Hvorfor stopper man på 75 år når man skal se på historien? Hvorfor er ikke jødenes historie av betydning? 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2022/08/17/abbas-hevder-holocaust-uttalelse-ble-misforstatt/

Israel ble også anklaget for folkemord før krigen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svava skrev (5 minutter siden):

Stakkars Abbas ble bare misforstått.. 

Folkemord/genocide og apartheid, terrorstaten Israel. Det er sånne uttrykk som gulpes opp av folk som er anti-Israel og antisemitter. Godt hjulpet av venstresiden. 

Endret av Trubadur
Stavefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (2 minutter siden):

Ser man det, ja. Ironisk at de som har blitt nedslaktet i tusener av år og som ikke får bo i de fleste muslimske land er de som blir anklaget og anklaget for folkemord, uten at det ender i dom. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 1.11.2023 den 21.59):

Fordi mange føler at de må ta stilling til en av sidene.  Dvs. enten til Israel eller til Hamas. Det foregår store demonstrasjoner i alle verdens byer.  Når demonstranter ber Israel besinne seg og ber om våpenhvile, beskylder israelerne dem for å gå Hamas ærende.  Altså å støtte terrorister.  

Men Hamas er ikke valgte representanter for palestinerne.  Hamas angrep lørdag den 7.oktober var en terrorhandling.  Mange uskyldige ble drept.  Når det er sagt, synes jeg Israels motaksjon er bestialsk.  Uskyldige mennesker angripes mens de sitter fanget i Gaza.  De har ingen steder å rømme.  Ikke mat, vann, medisin og ly.  Det er ikke bare hjerteskjærende, men strider mot all rettferdighet. 

Hvorfor kommer det ikke fram i media at israelske soldater Jar begynt å voldta kvinner og ber ektemennen se på at de voldtar!!!

Vg skriver så lite om det sol skjer. Palestinske barn dør av hjerte  attack og sult

jeg vil sende penger men Israel hindrer dette. Norge må sanksjoner Israel

jeg gråter når jeg ser videoer der de palestinske barn dør 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (33 minutter siden):

Angående folkemord så forstår jeg helt ærlig ikke dette; La oss si at 30.000 sivile har blitt utilsiktet drept. Og faktum er at det fødes 180 barn per dag i Gaza. Da er vi oppe i vel 32.000 på den tiden krigen har vart. Er ikke dette er ineffektivt folkemord? 

Det er en typisk strofe propal kommer med at palestinerne har vært undertrykt av Israel i 75 år. (Som ikke stemmer. Vi kan heller si at de til dels har vært sviktet av andre muslimske land i Midtøsten og delvis Vesten forøvrig i 75 år). Om man går noen år lenger bak i tid kommer man til Holocaust. Hvorfor stopper man på 75 år når man skal se på historien? Hvorfor er ikke jødenes historie av betydning? 

Bare fordi at jøder har opplevd holocaust betyr det at får lov til å utføre folkemord på palestinere

UN har sagt at krigen er så grusom at det nå kan betegnes som genocide

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naom skrev (7 minutter siden):

Hvorfor kommer det ikke fram i media at israelske soldater Jar begynt å voldta kvinner og ber ektemennen se på at de voldtar!!!

Vg skriver så lite om det sol skjer. Palestinske barn dør av hjerte  attack og sult

Det med voldtekt, det er  Hamas-krigerne som gjør det. 

Ingen hindrer deg å gi penger. Spør heller hvorfor Hamas hindrer barna i å få hjelp. 

Jeg er enig med deg i det siste, det er grusomt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

naom skrev (Akkurat nå):

Bare fordi at jøder har opplevd holocaust betyr det at får lov til å utføre folkemord på palestinere

Nei. UN har ikke sagt det. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Var det ikke motsatt da, at kongen ville sende kondolanse, men regjeringen sa han ikke fikk lov? 

Nei UD sa ikke at han ikke fikk lov, men han ikke burde gjøre det ! Det er to vidt forskjellige ting. Kongen kunne fint gjort dette uten at regjeringen kunne gjort en dritt med det, uten noen som helst politiske undertoner. Bare være sympatisk og vise medfølelse.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (1 minutt siden):

Nei det har de heller ikke, men de fleste islamske land presser på for å FN til å gjøre dette. Dette er jo bare politisk hestehandel av en organisasjon de kjøttvekten teller, og der man må unngå å tråkke de verste islamistiske landene på tærne. Slike som Iran og hutibevegelsen ved Rødehavet. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (12 minutter siden):

Stakkars Abbas ble bare misforstått.. 

Folkemord/genocide og apartheid, terrorstaten Israel. Det er sånne uttrykk som gulpes opp av folk som er anti-Israel og antisemitter. Godt hjulpet av venstresiden. 

United nations har sagt at det nå kan betegnes som genocide

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naom skrev (7 minutter siden):

Fordi det ikke er sant. IDF er en av de mest moralske militære i verden. Det er forsket på, og de fant ingen materiale, for de voldtar ikke. Konklusjonen i ene studien var at israelske soldater må hate palestinske kvinner mye når de ikke engang orker å voldta dem… 😵‍💫 Den gravide kvinnen som hevdet å bli voldtatt har senere innrømmet å ha løyet. 

Mange bilder og videoer som hevdes å være barn i Gaza som lider er også fra bl.a Syria. Det stilles ikke spørsmål om disse er falske, men man sår tvil og 7. oktober var så grusomt, samme hvor veldokumentert og verifisert… 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (3 minutter siden):

UN-ekspert har sagt det

se på video

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naom skrev (4 minutter siden):

Nei, nå må du lese. Ikke legg ord i munnen på meg. 

Hvem sitter i UN, da? Bare gode demokratier uten egen agenda? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Nei det har de heller ikke, men de fleste islamske land presser på for å FN til å gjøre dette. Dette er jo bare politisk hestehandel av en organisasjon de kjøttvekten teller, og der man må unngå å tråkke de verste islamistiske landene på tærne. Slike som Iran og hutibevegelsen ved Rødehavet. 

Jepp.

Se bare hvem som skal lede FNs kvinnepanel nå. (Det er Saudi-Arabia). For en vits. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naom skrev (3 minutter siden):

United nations har sagt at det nå kan betegnes som genocide

Det er ikke FN som organ som uttaler seg her. På norsk heter det folkemord, men det har kanskje ikke samme schwungen?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så reagerer ikke den islamske verden heller så overveldende heller, rett og slett fordi de ikke vil ha noe med "palestinerne" å gjøre. For de vet hvor ekstreme de er, og at det er helt på linje med IS. Bare de aller verste som Iran og Jemen er vel de som reagerer og remjer. Hamas er stort sett hatet av de fleste islamske landene. Som sagt med noen få unntak. Men de islamske verden vil jo heller ikke gi Israel fritt spillerom. Innerst inne ser de at Israel og jødene blir utryddet, og overtas av andre store land i regionen. Skulle Israel ha gått under ? Det ville rase nye større og harde kriger i regionen over disse landområdene. Noe det har gjort i snart 2500 år. Det har knapt vært noen fred i området i disse 2500 årene i det hele tatt. Bare et par ganger da de store erobrerne tok Jerusalem, gikk lei og overlot det tilnærmet som ødemark i korte perioder på et århundre.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomKrus skrev (1 minutt siden):

Så reagerer ikke den islamske verden heller så overveldende heller, rett og slett fordi de ikke vil ha noe med "palestinerne" å gjøre. For de vet hvor ekstreme de er, og at det er helt på linje med IS. Bare de aller verste som Iran og Jemen er vel de som reagerer og remjer. Hamas er stort sett hatet av de fleste islamske landene. Som sagt med noen få unntak. Men de islamske verden vil jo heller ikke gi Israel fritt spillerom. Innerst inne ser de at Israel og jødene blir utryddet, og overtas av andre store land i regionen. Skulle Israel ha gått under ? Det ville rase nye større og harde kriger i regionen over disse landområdene. Noe det har gjort i snart 2500 år. Det har knapt vært noen fred i området i disse 2500 årene i det hele tatt. Bare et par ganger da de store erobrerne tok Jerusalem, gikk lei og overlot det tilnærmet som ødemark i korte perioder på et århundre.

Så sant! 

All elendigheten de skapte i Libanon for eksempel. Det var et helt annet land den gang da. Kristne bl.a ble nedslaktet. Hvem kom dem til unnsetning? Israel. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (51 minutter siden):

Tallene stemmer heller ikke! Dette er tall fra Hamas, ingen kan kontrollere det. Så hvor mange av disse drepte er Hamasterrorister ? Antagelig er veldig mange av de drept ! Det var 10.000 vis av de. De fleste av de som lever igjen nå er i bydelen Rafa inne i Gaza, og det er disse Israel vil få tatt knekken på nå.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naom skrev (21 minutter siden):

Kanskje fordi det var en fabrikkert anklage, som tom Aljazeera og Hamas også nå har innrømmet?

https://www.timesofisrael.com/al-jazeera-report-alleging-idf-rapes-in-shifa-hospital-retracted/amp/

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (Akkurat nå):

Så sant! 

All elendigheten de skapte i Libanon for eksempel. Det var et helt annet land den gang da. Kristne bl.a ble nedslaktet. Hvem kom dem til unnsetning? Israel. 

De prøvde seg også i Jordan, under svart september. De ville styrte kongedømmet der og overta hele landet som var den største delen av "palestinamandatet", de ble nedkjempet og jaget ut. Da landet de i Libanon og raserte hele landet ja. Libanon var en oase før palestinerne kom dit og gjorde det om til et helvete av en borgerkrig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...