Gå til innhold

Matthew Perry har forlatt denne verden så alt for tidlig.


Freyja Valkyrie

Anbefalte innlegg

Matthew Perry ❤ Friends var forut for sin tid, med velutviklede og sjarmerende karakterer som slår alle de mer stereotypiske og ironiske seriene på både den tiden og senere. Det er en morsom serie, og en varm serie. Jeg tror jeg lærte mye om hvordan gode vennskap skal se ut av den serien. I tillegg var han en god mannlig rollemodell.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (6 minutter siden):

Ketamin. Det er brukt til å bedøve hester bl.a. Sinnsykt sterke saker. Det er nå også begynt å brukes hos mennesker med depresjon og sterk angst, det skal visst virke bra mot det. Men åpenbart er det rom for feildosering, siden stakkars Perry fikk i seg altfor mye, så det ble dødelig da han åpenbart mistet bevisstheten mens han befant seg i vann, så han druknet.

Tror jeg må se Friends serien igjen. Tragisk at han døde så ung og leit at han slet så mye.

Det brukes faktisk på mennesker som bedøvelse/anestesi også, i utviklingsland. Fordi det er billig, og relativt trygt i forhold til mange andre midler, det har ikke samme negative påvirkning på blodtrykk og respirasjon, blant annet. Det var snakk om det under covid, da det ble mangel på ketamin, at det kunne føre til problemer i utviklingsland, hvor det er mye brukt. Barnet mitt fikk faktisk ketamin på et utenlandsk sykehus i forbindelse med et mindre inngrep. Funket fjell, men hen hallusinerte som bare det under oppvåkningen. Det er en av grunnene til at det ikke brukes så mye i Norge. 
Men misbrukspotensialet er stort. Og det er selvsagt ikke «trygt» å bruke som rusmiddel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker dere at han døde av dosene fra behandling og ikke «selvmedisinering»? Lurer oppriktig, synes artikkelen jeg leste var uklar 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalus skrev (18 timer siden):

Hvorfor tenker dere at han døde av dosene fra behandling og ikke «selvmedisinering»? Lurer oppriktig, synes artikkelen jeg leste var uklar 

Det blir jo bare spekulasjoner, så man vet jo ikke noe om det. Men han hadde kanskje fått resept og egen forsyning/boks med Ketamin hjemme? Og han undervurderte kanskje hvor sterkt det faktisk var, det middelet, og hvor farlig det er å ta akkurat litt for mye. Han visste jo ikke at han kunne miste bevisstheten av det antageligvis, og valgte uheldigvis å ta seg et bad akkurat da, så det ble dødelig.

Hadde han valgt å legge seg på sofaen fremfor tv-en i stedet mens han kjente på rusen, så kunne han fint ha levd i dag. :(  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte79 skrev (På 30.10.2023 den 16.06):

Tja, etter rus-/alkoholmisbruk sa vel kroppen til slutt at nå er det nok. «Alt for tidlig» passer kanskje bedre til unge folk som har fått en sykdom som kreft…

alkoholmisbruk er da en like alvorlig sykdom som kreft  .

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lalus skrev (På 17.12.2023 den 12.51):

Hvorfor tenker dere at han døde av dosene fra behandling og ikke «selvmedisinering»? Lurer oppriktig, synes artikkelen jeg leste var uklar 

Han ville ikke fått overdose av ketamin fra terapeutisk behandling. Ikke ville han fått terapeutisk behandling i badekaret hjemme heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Han ville ikke fått overdose av ketamin fra terapeutisk behandling. Ikke ville han fått terapeutisk behandling i badekaret hjemme heller. 

Nei, men jeg vil tro det er mulig å få tak i ketamin illegalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at mange tenker Matthew Perry = Chandler Bing. De sier Matthew og tenker Chandler. Men Matthew er ikke snill og morsom Chandler og de, som har lest boka hans, har skjønt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalus skrev (På 29.12.2023 den 12.47):

Nei, men jeg vil tro det er mulig å få tak i ketamin illegalt.

Selvsagt er det det. Det var sikkert enkelt for ham - mye penger, og han hadde ruset seg i flere tiår, så han visste hvor han skulle få tak i alle rusmidler mellom himmel og jord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...