PGMVL Skrevet 29. oktober 2023 #221 Del Skrevet 29. oktober 2023 On 10/26/2023 at 1:08 PM, AnonymBruker said: Jeg følte meg for gammel for et til barn da jeg bikket 30 år. Anonymkode: 43f83...d9d Herregud så gammeldags. Norske kvinner får i snitt sitt andre barn når de er 32 år gammel. Dette betyr jo naturligvis at mange får barn langt uti 30-årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #222 Del Skrevet 29. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har unge foreldre, noe som har vært helt perfekt for meg. Du har jo ingenting å sammenligne med 😄 Anonymkode: 58ef4...b79 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #223 Del Skrevet 29. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kvinner: fra 35 og menn fra 40. Er like ille menn 50+ blir fedre. Barna blir bortskjemt og har en 70 åring til far som 20 åring. Ikke bra. Anonymkode: 8f22a...e73 Interessant. Kan du forklare hvordan gamle fedre korrelerer med bortskjemte barn? Anonymkode: 58ef4...b79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dansemamma Skrevet 30. oktober 2023 #224 Del Skrevet 30. oktober 2023 Man er for ung/gammel når man trenger ekstra støtte til å utføre foreldrerollen. Og man er for gammel når man ikke klarer å bli gravid på egenhånd (uten medisinsk årsak). Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #225 Del Skrevet 30. oktober 2023 Når man er 100 år. Anonymkode: 705c5...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #226 Del Skrevet 30. oktober 2023 PGMVL skrev (20 timer siden): Herregud så gammeldags. Norske kvinner får i snitt sitt andre barn når de er 32 år gammel. Dette betyr jo naturligvis at mange får barn langt uti 30-årene. Men det er også stor økning i antall par som må ha hjelp for å bli gravid, med grunn i «dårlige egg» grunnet alder og ikke andre ting. Så da er det kanskje heller den moderne samfunnsstrukturen det er noe galt med når det normaliseres å vente for lenge Anonymkode: fd08c...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #227 Del Skrevet 31. oktober 2023 On 10/30/2023 at 9:39 AM, AnonymBruker said: Men det er også stor økning i antall par som må ha hjelp for å bli gravid, med grunn i «dårlige egg» grunnet alder og ikke andre ting. Så da er det kanskje heller den moderne samfunnsstrukturen det er noe galt med når det normaliseres å vente for lenge Anonymkode: fd08c...983 Mennesket gjør jo mange ting annerledes nå, i forhold til før. Så utvikler vi teknologi for å behjelpe. Det finnes mange bonuser med å ha mulighet til å få barn seint; å jobbe med seg selv og vente til man er moden nok (jobbe med psykiske plager som gjerne ikke viser seg før i 20-årene for eksempel), å ta utdanning og etablere seg skikkelig i arbeidslivet (økt likestilling for kjønnene) og selvfølgelig livsnytelse! Å kunne reise, bruke mye tid på hobbyer og nyte å være alene med kjæresten sin i mange år før det kommer en ny person, som naturligvis blir nr.1. Så det blir litt underlig å kalle det for "galt". Men for all del, man kan ikke vente for lenge. Det er naivt å tro at det aldri blir for sent. Anonymkode: 58ef4...b79 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #228 Del Skrevet 31. oktober 2023 35 Anonymkode: 0ec9c...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #229 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg fikk siste barn da jeg var 34 og syntes det var helt greit å slutte der. En ting er å orke barseltiden, men jeg vil gjerne være såpass i form at jeg kan henge med barnebarna hvis det kommer. Anonymkode: 25fa7...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #230 Del Skrevet 1. november 2023 Ønskelig aldersgrense er én ting, men skjer det uplanlagt senere i alder er det ikke bare bare å ta abort nødvendigvis! Jeg sitter i den situasjonen nå. Gravid, 38 år, og vi har begge barn fra før på hver vår kant. Virkelig ikke enkelt! Gråter før jeg sovner, gråter når jeg våkner på natta, blir gående kvalm og gruble… Anonymkode: a80dd...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 1. november 2023 #231 Del Skrevet 1. november 2023 Hvorfor er egentlig dette noe som folk skal synse så voldsomt om på andres vegne. Folk er forskjellige og har ulik helse, ulik psyke og ulikt energinivå. Selv har jeg fått barn i alle mulige aldre og det har fungert helt utmerket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #232 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ønskelig aldersgrense er én ting, men skjer det uplanlagt senere i alder er det ikke bare bare å ta abort nødvendigvis! Jeg sitter i den situasjonen nå. Gravid, 38 år, og vi har begge barn fra før på hver vår kant. Virkelig ikke enkelt! Gråter før jeg sovner, gråter når jeg våkner på natta, blir gående kvalm og gruble… Anonymkode: a80dd...faa Du er ikke gammel, og det kommer til å gå bra♥️ Anonymkode: 5bcc9...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #233 Del Skrevet 2. november 2023 Når man ikke kan bli gravid lenger. Anonymkode: afbd2...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #234 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.39): Men det er også stor økning i antall par som må ha hjelp for å bli gravid, med grunn i «dårlige egg» grunnet alder og ikke andre ting. Så da er det kanskje heller den moderne samfunnsstrukturen det er noe galt med når det normaliseres å vente for lenge Anonymkode: fd08c...983 I steinalderen var gjennomsnittsalder 30 år Anonymkode: c0219...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #235 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I steinalderen var gjennomsnittsalder 30 år Anonymkode: c0219...17e Virkelig? Jeg trodde det var 18 eller deromkring. Har du kilder som belyser påstanden din? Anonymkode: 6d62f...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #236 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virkelig? Jeg trodde det var 18 eller deromkring. Har du kilder som belyser påstanden din? Anonymkode: 6d62f...a26 https://historienet.no/kultur/steinalderforeldre-var-mye-eldre-enn-hittil-antatt Anonymkode: c0219...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #237 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://historienet.no/kultur/steinalderforeldre-var-mye-eldre-enn-hittil-antatt Anonymkode: c0219...17e Se der, nå lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 6d62f...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå