Gå til innhold

Når Når tenker dere man er for gammel for å få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/26/2023 at 1:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg følte meg for gammel for et til barn da jeg bikket 30 år. 

Anonymkode: 43f83...d9d

Herregud så gammeldags. Norske kvinner får i snitt sitt andre barn når de er 32 år gammel. Dette betyr jo naturligvis at mange får barn langt uti 30-årene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har unge foreldre, noe som har vært helt perfekt for meg.

Du har jo ingenting å sammenligne med 😄

Anonymkode: 58ef4...b79

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kvinner: fra 35 og menn fra 40.

Er like ille menn 50+ blir fedre. Barna blir bortskjemt og har en 70 åring til far som 20 åring. Ikke bra. 

Anonymkode: 8f22a...e73

Interessant. Kan du forklare hvordan gamle fedre korrelerer med bortskjemte barn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er for ung/gammel når man trenger ekstra støtte til å utføre foreldrerollen. Og man er for gammel når man ikke klarer å bli gravid på egenhånd (uten medisinsk årsak). Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (20 timer siden):

Herregud så gammeldags. Norske kvinner får i snitt sitt andre barn når de er 32 år gammel. Dette betyr jo naturligvis at mange får barn langt uti 30-årene. 

Men det er også stor økning i antall par som må ha hjelp for å bli gravid, med grunn i «dårlige egg» grunnet alder og ikke andre ting. Så da er det kanskje heller den moderne samfunnsstrukturen det er noe galt med når det normaliseres å vente for lenge

Anonymkode: fd08c...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/30/2023 at 9:39 AM, AnonymBruker said:

Men det er også stor økning i antall par som må ha hjelp for å bli gravid, med grunn i «dårlige egg» grunnet alder og ikke andre ting. Så da er det kanskje heller den moderne samfunnsstrukturen det er noe galt med når det normaliseres å vente for lenge

Mennesket gjør jo mange ting annerledes nå, i forhold til før. Så utvikler vi teknologi for å behjelpe. Det finnes mange bonuser med å ha mulighet til å få barn seint; å jobbe med seg selv og vente til man er moden nok (jobbe med psykiske plager som gjerne ikke viser seg før i 20-årene for eksempel), å ta utdanning og etablere seg skikkelig i arbeidslivet (økt likestilling for kjønnene) og selvfølgelig livsnytelse! Å kunne reise, bruke mye tid på hobbyer og nyte å være alene med kjæresten sin i mange år før det kommer en ny person, som naturligvis blir nr.1. Så det blir litt underlig å kalle det for "galt". Men for all del, man kan ikke vente for lenge. Det er naivt å tro at det aldri blir for sent. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk siste barn da jeg var 34 og syntes det var helt greit å slutte der. En ting er å orke barseltiden, men jeg vil gjerne være såpass i form at jeg kan henge med barnebarna hvis det kommer. 

Anonymkode: 25fa7...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskelig aldersgrense er én ting, men skjer det uplanlagt senere i alder er det ikke bare bare å ta abort nødvendigvis! Jeg sitter i den situasjonen nå. Gravid, 38 år, og vi har begge barn fra før på hver vår kant. Virkelig ikke enkelt! Gråter før jeg sovner, gråter når jeg våkner på natta, blir gående kvalm og gruble…

Anonymkode: a80dd...faa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er egentlig dette noe som folk skal synse så voldsomt om på andres vegne. Folk er forskjellige og har ulik helse, ulik psyke og ulikt energinivå.

Selv har jeg fått barn i alle mulige aldre og det har fungert helt utmerket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ønskelig aldersgrense er én ting, men skjer det uplanlagt senere i alder er det ikke bare bare å ta abort nødvendigvis! Jeg sitter i den situasjonen nå. Gravid, 38 år, og vi har begge barn fra før på hver vår kant. Virkelig ikke enkelt! Gråter før jeg sovner, gråter når jeg våkner på natta, blir gående kvalm og gruble…

Anonymkode: a80dd...faa

Du er ikke gammel, og det kommer til å gå bra♥️

Anonymkode: 5bcc9...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.39):

I steinalderen var gjennomsnittsalder 30 år

Anonymkode: c0219...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I steinalderen var gjennomsnittsalder 30 år

Anonymkode: c0219...17e

Virkelig? Jeg trodde det var 18 eller deromkring. Har du kilder som belyser påstanden din?

Anonymkode: 6d62f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...