Gå til innhold

Jeg skulle ha en stille stund ved min manns kiste i dag før begravelsen, men mannens exdame tok hele showet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mye må du forholde deg til henne nå?

Jeg håper at du og barna hans kan ha et forhold videre❤️

Anonymkode: 19b97...9ba

Vi er midt i arveoppgjør hvor hun er verge for barna, og siden jeg er bobestyrer må hun signere hvert eneste papir som skal inn til de forskjellige offentlige instansene.

Jeg og hun skal også åpne testamentet, og fordele arven mellom hennes barn og meg.

Uten hennes underskrifter stopper alt opp, så jeg må spise kameler og smiske.

Hun ønsker heller ikke at barna skal ha videre kontakt med meg, men de er opptatte tenåringer som jeg kanskje ikke kommer til å se så mye til det neste året, men så vet jeg at de kommer tilbake til meg når de blir eldre.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kom forsent. Burde vært der 2 timer før. Alle kommer tidlig til en begravelse. Å komme 30 min før holder ikke. Du burde vært der minst 2 timer før. Kondolerer. 

Anonymkode: 89b3a...005

Hadde jeg visst at folk var så tidlig til begravelse så hadde jeg kommet før, men begravelsesbyrået sa til oss pårørende at fra klokken 9:30 til 9:45 var kirkerommet kun for oss fire pårørende og ingen andre, derfor var jeg der 9:25.

Hadde jeg kommet to timer før hadde kirken vært stengt

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er midt i arveoppgjør hvor hun er verge for barna, og siden jeg er bobestyrer må hun signere hvert eneste papir som skal inn til de forskjellige offentlige instansene.

Jeg og hun skal også åpne testamentet, og fordele arven mellom hennes barn og meg.

Uten hennes underskrifter stopper alt opp, så jeg må spise kameler og smiske.

Hun ønsker heller ikke at barna skal ha videre kontakt med meg, men de er opptatte tenåringer som jeg kanskje ikke kommer til å se så mye til det neste året, men så vet jeg at de kommer tilbake til meg når de blir eldre.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Æsj, spise kameler og smiske.. 

Anonymkode: 234cd...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg visst at folk var så tidlig til begravelse så hadde jeg kommet før, men begravelsesbyrået sa til oss pårørende at fra klokken 9:30 til 9:45 var kirkerommet kun for oss fire pårørende og ingen andre, derfor var jeg der 9:25.

Hadde jeg kommet to timer før hadde kirken vært stengt

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Kom du virkelig kun 5 min før du skulle inn til avføde? Hva hvis det hadde vært trafikkulykke på veien eller noe annet? Så merkelig

Anonymkode: 234cd...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kom du virkelig kun 5 min før du skulle inn til avføde? Hva hvis det hadde vært trafikkulykke på veien eller noe annet? Så merkelig

Anonymkode: 234cd...da4

I alle dager? Hvor ofte støter du på trafikkulykker da? Aldri skjedd meg i mine 30 leveår..

Anonymkode: c83a8...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom du virkelig kun 5 min før du skulle inn til avføde? Hva hvis det hadde vært trafikkulykke på veien eller noe annet? Så merkelig

Anonymkode: 234cd...da4

Herregud, hva er dette for en ting å si til noen som er i sorg, og som enda står i vanskelige ting?? Merkelig så korttenkt endel folk er.

Anonymkode: 19b97...9ba

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom du virkelig kun 5 min før du skulle inn til avføde? Hva hvis det hadde vært trafikkulykke på veien eller noe annet? Så merkelig

Anonymkode: 234cd...da4

Jeg kom en halvtime før begravelsesbyrået sa vi kunne komme inn i kirkerommet, men siden de holdt på å dekorere i kirken gikk jeg ut for å trekke frisk luft og gikk inn igjen 9.25

ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kom en halvtime før begravelsesbyrået sa vi kunne komme inn i kirkerommet, men siden de holdt på å dekorere i kirken gikk jeg ut for å trekke frisk luft og gikk inn igjen 9.25

ts

Anonymkode: 73322...9bf

Jeg var der 1 time før bisettelsen begynte, men kom ikke inn i kirkerommet da,

ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har alltid hatt denne tiden i kapellet vi, en dag eller to før selve begravelsen. Der man og kan ta av lokket og legge ting i kista/si far vel…  

Anonymkode: ff79c...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 16.33):

Kom du virkelig kun 5 min før du skulle inn til avføde? Hva hvis det hadde vært trafikkulykke på veien eller noe annet? Så merkelig

Anonymkode: 234cd...da4

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har alltid hatt denne tiden i kapellet vi, en dag eller to før selve begravelsen. Der man og kan ta av lokket og legge ting i kista/si far vel…  

Anonymkode: ff79c...637

Kisten blir trillet inn i kirken en liten time før begravelsen.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 16.41):

I alle dager? Hvor ofte støter du på trafikkulykker da? Aldri skjedd meg i mine 30 leveår..

Anonymkode: c83a8...ecf

i større byer er trafikken hindret flere ganger i uken av trafikkulykker. Bor i en av de største byene, og det er en reell problemstilling her, særlig i rushtiden.

Anonymkode: 4d50b...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye❤️

det du har opplevd er rett og slett uhyrlig. Eksen var ekstremt taktløs og veldig lite var for deg, livspartneren. 
Ufattelig trist å høre, kjære deg. 

Anonymkode: e9212...f39

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 20.43):

Kondolerer så mye❤️

det du har opplevd er rett og slett uhyrlig. Eksen var ekstremt taktløs og veldig lite var for deg, livspartneren. 
Ufattelig trist å høre, kjære deg. 

Anonymkode: e9212...f39

Du hjelper ikke ts med å overdramatisere. 

Begravelser er ikke perfekte. Ting skjer. Håper at du har fått det litt på avstand ts, det som skjedde akkurat da, og at du lever i det første årets sakte farvel… Ved graven, i hjemmet, ved havet, i skogen, hvor du måtte finne ham.

Anonymkode: 480e0...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 22.29):

Hadde blitt mer irritert på begravelsrbyrået enn eksdama. De hadde jo sagt at dere som nærmeste skulle få litt egen tid. Hvorfor slapp de inn eksdama og de andre? 

Beklager sorgen. 

Anonymkode: 35c70...cbf

barna hans er jo også de nærmeste, og de må jo få med sin mor som støtte. så det er virkelig ikke begravelsesbyrået sin feil. Men sær og ufin adferd fra eksen. 
 

Også merkelig at ikke ts dro dit flere timer før - ved dødsfall i nær familie her har vi vært i kirken i flere timer før bisettelsen - øve på sanger, sjekke at alt med blomster etc er som det skal…

Anonymkode: fccfe...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Også merkelig at ikke ts dro dit flere timer før - ved dødsfall i nær familie her har vi vært i kirken i flere timer før bisettelsen - øve på sanger, sjekke at alt med blomster etc er som det skal…

 

Det har jeg aldri hørt om før, kjenner ingen som noen sinne har gjort dette. Jeg er i en alder hvor både jeg og de fleste av mine venner har mistet én eller begge foreldre, men å komme mer enn en halvtime før begravelsen, det er helt ukjent.

Anonymkode: 9339b...c96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det har jeg aldri hørt om før, kjenner ingen som noen sinne har gjort dette. Jeg er i en alder hvor både jeg og de fleste av mine venner har mistet én eller begge foreldre, men å komme mer enn en halvtime før begravelsen, det er helt ukjent.

Anonymkode: 9339b...c96

Til dels enig. Når jeg har vært nærmeste pårørende og vært med på å ordne i stand, har jeg passet på å være der minst 45-30 min før, altså med godt slingringsmonn, for å komme før andre, se etter at alt er ok. Men det eneste vi faktisk hadde ansvar for, var å ha med et portrett som skulle stå framme, alt annet ordnet begravelsesbyrået med. 

Ellers tok vi farvel ved dødsleiet, og etter døden. Begravelsen var en ukes tid senere, og et mer offentlig farvel.

Anonymkode: 480e0...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

barna hans er jo også de nærmeste, og de må jo få med sin mor som støtte. så det er virkelig ikke begravelsesbyrået sin feil. Men sær og ufin adferd fra eksen. 
 

Også merkelig at ikke ts dro dit flere timer før - ved dødsfall i nær familie her har vi vært i kirken i flere timer før bisettelsen - øve på sanger, sjekke at alt med blomster etc er som det skal…

Anonymkode: fccfe...5d4

Dette har jeg aldri vært med på, selv om jeg har hatt «ansvaret» for to begravelser. Vi hadde presten og begravelsesagent på besøk hjemme, og gikk gjennom alt da. I kirken møtte vi nærmeste opp ca en time før, da kom båren. 

Anonymkode: e6910...ad9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

barna hans er jo også de nærmeste, og de må jo få med sin mor som støtte. så det er virkelig ikke begravelsesbyrået sin feil. Men sær og ufin adferd fra eksen. 
 

Også merkelig at ikke ts dro dit flere timer før - ved dødsfall i nær familie her har vi vært i kirken i flere timer før bisettelsen - øve på sanger, sjekke at alt med blomster etc er som det skal…

Anonymkode: fccfe...5d4

Ts her

Fikk vite at kirken ikke åpnet flere timer før, men en halv time før bisettelsen og det var da vi skulle få komme inn.

Ikke alle kirker har det likt.

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

barna hans er jo også de nærmeste, og de må jo få med sin mor som støtte. så det er virkelig ikke begravelsesbyrået sin feil. Men sær og ufin adferd fra eksen. 
 

Også merkelig at ikke ts dro dit flere timer før - ved dødsfall i nær familie her har vi vært i kirken i flere timer før bisettelsen - øve på sanger, sjekke at alt med blomster etc er som det skal…

Anonymkode: fccfe...5d4

"Barna" blir 18 år i år, og klarte seg fint uten sin mor ved siden av seg, da de satt ved siden av meg, sin onkel, tante og besteforeldre på farssiden.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...