Gå til innhold

Jeg skulle ha en stille stund ved min manns kiste i dag før begravelsen, men mannens exdame tok hele showet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De andre har like mye rett til å være tilstede og har nok like mye rett til å sørge mener jeg. Om du ville ha en stille stund burde dette blitt gjort på forhånd uten andre tilstede, men det regner jeg med at du har hatt mulighet i løpet av dagene før.

Anonymkode: e33d5...0a0

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du straks høre hvor kjip du er, og at du må ta hensyn til eksen osv. Bare å spenne seg fast ts, for det kommer (dessverre). 

Anonymkode: 1d5e0...e54

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist. Kanskje du kan ringe begravelsebyrået og at det enda er tid? Eller finne en annen måte å ta farvel på. 

Jeg synes ikke du er kjiip btw. At barna hans er der, var jo kanskje å forvente, men eks-damen burde virkelig tatt et steg tilbake. Det var da en veldig rar oppførsel. 

Anonymkode: b854e...b18

  • Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt mer irritert på begravelsrbyrået enn eksdama. De hadde jo sagt at dere som nærmeste skulle få litt egen tid. Hvorfor slapp de inn eksdama og de andre? 

Beklager sorgen. 

Anonymkode: 35c70...cbf

  • Liker 37
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å høre at det ble slik, jeg skjønner at du må ha det vanskelig. 

Jeg tror at du kan ta farvel med et rituale hjemme, for eksempel tenne noe lys og ha en stille stund. Han er nok med deg. 

 

 

 

Anonymkode: 5876b...944

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De andre har like mye rett til å være tilstede og har nok like mye rett til å sørge mener jeg. Om du ville ha en stille stund burde dette blitt gjort på forhånd uten andre tilstede, men det regner jeg med at du har hatt mulighet i løpet av dagene før.

Anonymkode: e33d5...0a0

Nei jeg har ikke sett han siden han døde forrige uke.

Moren regnes ikke som den nærmeste pårørende selv om hun har barn med han. 

Presten sa at jeg, tenåringene og min manns bror var de som skulle få en stille stund.

Jeg synes bare ikke at eksen skulle stilt seg opp og sperret for kisten.

Hverken jeg eller broren fikk ta farvel foran kisten, og vi ble også sittende bortenfor damen.

Det kan godt hende at hun ikke tenkte over at det var litt feil at hun stod der og at hun ikke skulle vært der, for hennes tvillinger på snart 17 år hadde fint klart å være inne i 15 minutter uten at moren holdt de i hånden.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

  • Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig dårlig gjort av eksen. Det var ikke hennes sted og tid å ta plass på. Alle som er oppegående skjønner det. Men tydeligvis ikke hun. 

Så dette var trist. Særlig siden det var begravelsen til din mann gjennom 15 år. 

Men husk. Han har et gravsted. Det er han som er der. Du kan alltids si farvel til han der. Ene og alene, og når tid du vil. Det er aldri for sent. Du kan også si farvel gjennom en form for bønn. Det trenger ikke være religiøst engang, men vit at du har muligheten til å kommunisere til han når tid det passer deg. Det er hva du gjør det til selv, og om du vil gjøre noe. Uansett tror jeg at han både skjønner og vet hva du føler og tenker nå. 

Jeg tror du må prøve å unngå å la det som skjedde i begravelsen prege deg. Prøv å hev deg over det, siden det er opplagt at hun ikke har gode sosiale antenner. Det er ikke du som gjorde noe feil, det var henne. Så la det bli med det.

Du har mine største medfølelser. Ta vare på deg selv i tiden som kommer. 

Endret av Bombasi
  • Liker 14
  • Hjerte 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så trist. Synd at du skulle få en slik opplevelse. Helt merkelig atferd, spesielt det å sette seg på plassen din. Respektløst. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var trist. Kanskje du kan ringe begravelsebyrået og at det enda er tid? Eller finne en annen måte å ta farvel på. 

Jeg synes ikke du er kjiip btw. At barna hans er der, var jo kanskje å forvente, men eks-damen burde virkelig tatt et steg tilbake. Det var da en veldig rar oppførsel. 

Anonymkode: b854e...b18

Han ble kremert

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde blitt mer irritert på begravelsrbyrået enn eksdama. De hadde jo sagt at dere som nærmeste skulle få litt egen tid. Hvorfor slapp de inn eksdama og de andre? 

Beklager sorgen. 

Anonymkode: 35c70...cbf

Det her, synes byrået var rimelig slappe gitt. At andre kommer for tidlig skal da ikke belaste deg. 

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han ble kremert

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

Da synes jeg at du burde ringe dem snarest, for de kremerer ikke alltid samme dag. Er du " heldig" så skjer det ikke før på mandag.

Anonymkode: 5876b...944

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer ❤️

Hun har to barn med mannen din fra før dere ble sammen. Selv om de bare var sammen i ett år for 15 år siden, så har de hatt en dyp relasjon. Det er heller ikke hennes feil at folk kondolerer til henne, hun mistet jo far til sine barn og muligens en god venn. Barna hennes mistet faren sin. Barna er under 18, og regnes som de nærmeste til avdøde. Det er naturlig at de ønsket å ha med mamman sin. 

Du burde ha reist inn før for å si farvel dersom du ønsker å være helt i fred. Uansett, husk at han har ett gravsted. Der ligger han, og du kan sørge og si farvel der. 

Igjen, kondolerer. Jeg forstår veldig godt at det hele er vondt, og jeg vil bare at du hever blikket litt. Så slipper du å være sint på mor til barna til din avdøde mann. 

Anonymkode: 43912...6d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. Men det er også trist for de som har mistet faren sin og det var kanskje en støtte å ha moren der.

Anonymkode: 5e0a9...fd2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sa du ikke noe?

"Unnskyld, men jeg trenger noen minutt alene ved kista"

"Kunne dere flyttet bak, plassene her er for de nærmeste"

Noen ser dessverre ikke lengre enn sin egen nese og må ha litt hjelp.

 

 

Anonymkode: a5098...408

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde blitt mer irritert på begravelsrbyrået enn eksdama. De hadde jo sagt at dere som nærmeste skulle få litt egen tid. Hvorfor slapp de inn eksdama og de andre? 

Beklager sorgen. 

Anonymkode: 35c70...cbf

Jeg var forespeilet at det var kun oss 4 som skulle få tid alene og så ble det ikke sånn.

Eksdama tenkte at hun var hovedperson som hun ofte gjør, og tenkte nok ikke over at hun ikke skulle stå med baken mot kisten så ikke vi kom bort til den.

Tvillingene hennes er veldig overbeskyttet og hun mente nok at hun måtte være sammen med de hele tiden å holde de i hånden, men det hadde de ikke behov for fortalte de.

Jeg har vært deres bonusmor omtrent hele deres liv og vi har et veldig godt forhold.

Begravelsesbyrået feilet her ja.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (8 minutter siden):

Dette var skikkelig dårlig gjort av eksen. Det var ikke hennes sted og tid å ta plass på. Alle som er oppegående skjønner det. Men tydeligvis ikke hun. 

Så dette var trist. Særlig siden det var begravelsen til din mann gjennom 15 år. 

Men husk. Han har et gravsted. Det er han som er der. Du kan alltids si farvel til han på kirkegården. Ene og alene, og når tid du vil. Det er aldri for sent. Du kan også si farvel gjennom en form for bønn. Det trenger ikke være religiøst engang, men vit at du har muligheten til å kommunisere til han når tid det passer deg. Det er hva du gjør det til selv, og om du vil gjøre noe. Uansett tror jeg at han både skjønner og vet hva du føler og tenker nå. 

Jeg tror du må prøve å unngå å la det som skjedde i begravelsen prege deg. Prøv å hev deg over det, siden det er opplagt at hun ikke har gode sosiale antenner. Det er ikke du som gjorde noe feil, det var henne. Så la det bli med det.

Du har mine største medfølelser. Ta vare på deg selv i tiden som kommer. 

Takk for gode ord.

Ts

Anonymkode: 73322...9bf

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...