AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg og barnefar hadde en liten diskusjon igår ang. julegaver. Han har barn ifra før (10år) som iår skal feire hos oss. Vi har 2 felles (3 og 5 år). Bonusbarn pleier å ta med alle pakkene ifra mors side til oss.. Forrige gang barnet feiret her telte vi 20 pakker som kun kom derifra, så er det fars side, som er rundt 8 gaver ca. Jeg kom med en upopulær mening om at Bonus ikke trenger å ta med alle gavene hit iår. Det blir alt for mange pakker.. vi er en stor familie ifra før av som skal feire ilag. Det blir pakker her til Bonus ifra oss, småsøsken, besteforeldre, tanter, onkler + gaver ifra min familie. Så jeg spurte om Bonus kunne ta med gavene ifra sin mor og besteforeldre, men at gavene ifra tanter og onkler + venner kan ligge igjen, evnt. at de har en liten julefeiring der før barnet kommer hit. Far var enig i begrunnelsen, men tør ikke å ta opp dette for å bli upopulær hos barnet. Noen flere som er i samme situasjon? Anonymkode: d4e4e...8b7 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Helt vanlig å ta opp noe hjemme før julaften. Det gjelder selv om vi ikke har bonus her og der. Vi har kun med gaver fra søsken, foreldre, besteforeldre, oldeforeldre som er tilstedet, tanter/onkel/kusiner som er tilstedet. Alt annet åpnes hjemme! Anonymkode: e1e2f...078 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Høres rimelig ut! Om dere er enige i dette så tenker jeg at dette er noe dere bare må bestemme. Anonymkode: 95810...9b6 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og barnefar hadde en liten diskusjon igår ang. julegaver. Han har barn ifra før (10år) som iår skal feire hos oss. Vi har 2 felles (3 og 5 år). Bonusbarn pleier å ta med alle pakkene ifra mors side til oss.. Forrige gang barnet feiret her telte vi 20 pakker som kun kom derifra, så er det fars side, som er rundt 8 gaver ca. Jeg kom med en upopulær mening om at Bonus ikke trenger å ta med alle gavene hit iår. Det blir alt for mange pakker.. vi er en stor familie ifra før av som skal feire ilag. Det blir pakker her til Bonus ifra oss, småsøsken, besteforeldre, tanter, onkler + gaver ifra min familie. Så jeg spurte om Bonus kunne ta med gavene ifra sin mor og besteforeldre, men at gavene ifra tanter og onkler + venner kan ligge igjen, evnt. at de har en liten julefeiring der før barnet kommer hit. Far var enig i begrunnelsen, men tør ikke å ta opp dette for å bli upopulær hos barnet. Noen flere som er i samme situasjon? Anonymkode: d4e4e...8b7 Det må jo barnet bestemme og ikke du. Det skader ikke å se på åpning av noen ekstra pakker. Eller hun kan få åpne litt pakker tidligere på dagen. Det er jo bare moro Anonymkode: fa313...4fe 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres rimelig ut! Om dere er enige i dette så tenker jeg at dette er noe dere bare må bestemme. Anonymkode: 95810...9b6 Barnet er 10 år gammel. Kunne vært 15 pakker fra venninner i stedet. Klart hun skal få åpne dem på julaften. Anonymkode: fa313...4fe 20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Hadde latt barnet åpne alle gaver julaften. Mine får med alle gaver fra min side til far, og omvendt. Synes det er riktigst at de får åpne gavene sine på julaften og ikke før eller etter. Anonymkode: 2c614...75e 9
MiominMio Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Kan det være aktuelt at barnet åpner gavene fra mors side med mor før det lommer til dere? 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 Alle åpnes der man feirer , ja noen får mer len sånn er livet Anonymkode: 307bc...29f 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg og barnefar hadde en liten diskusjon igår ang. julegaver. Han har barn ifra før (10år) som iår skal feire hos oss. Vi har 2 felles (3 og 5 år). Bonusbarn pleier å ta med alle pakkene ifra mors side til oss.. Forrige gang barnet feiret her telte vi 20 pakker som kun kom derifra, så er det fars side, som er rundt 8 gaver ca. Jeg kom med en upopulær mening om at Bonus ikke trenger å ta med alle gavene hit iår. Det blir alt for mange pakker.. vi er en stor familie ifra før av som skal feire ilag. Det blir pakker her til Bonus ifra oss, småsøsken, besteforeldre, tanter, onkler + gaver ifra min familie. Så jeg spurte om Bonus kunne ta med gavene ifra sin mor og besteforeldre, men at gavene ifra tanter og onkler + venner kan ligge igjen, evnt. at de har en liten julefeiring der før barnet kommer hit. Far var enig i begrunnelsen, men tør ikke å ta opp dette for å bli upopulær hos barnet. Noen flere som er i samme situasjon? Anonymkode: d4e4e...8b7 Det eneste dere kan gjøre er å feks si at ingen får med enn 10 pakker på selve julaften åpningen. Resten må folk åpne før på dagen. Anonymkode: fa313...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Når man er 10-15 mennesker kan ikke alle ha med sine 10 venninegaver hver. Da åpner man pakker i 5 timer😅 Anonymkode: e1e2f...078 9 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg og barnefar hadde en liten diskusjon igår ang. julegaver. Han har barn ifra før (10år) som iår skal feire hos oss. Vi har 2 felles (3 og 5 år). Bonusbarn pleier å ta med alle pakkene ifra mors side til oss.. Forrige gang barnet feiret her telte vi 20 pakker som kun kom derifra, så er det fars side, som er rundt 8 gaver ca. Jeg kom med en upopulær mening om at Bonus ikke trenger å ta med alle gavene hit iår. Det blir alt for mange pakker.. vi er en stor familie ifra før av som skal feire ilag. Det blir pakker her til Bonus ifra oss, småsøsken, besteforeldre, tanter, onkler + gaver ifra min familie. Så jeg spurte om Bonus kunne ta med gavene ifra sin mor og besteforeldre, men at gavene ifra tanter og onkler + venner kan ligge igjen, evnt. at de har en liten julefeiring der før barnet kommer hit. Far var enig i begrunnelsen, men tør ikke å ta opp dette for å bli upopulær hos barnet. Noen flere som er i samme situasjon? Anonymkode: d4e4e...8b7 Hva med... kun ta med pakker fra mor, og de som ER der under feiringen. Ingen andre. Anonymkode: e71c3...0c8 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 Julegaver åpnes på julaften. Noe annet er bare tøysete. Anonymkode: 7c930...f82 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man er 10-15 mennesker kan ikke alle ha med sine 10 venninegaver hver. Da åpner man pakker i 5 timer😅 Anonymkode: e1e2f...078 I wish, har vært med på julaftener hvor en startet i 18 tiden og sluttet dagen etter 🥵 Anonymkode: e71c3...0c8 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man er 10-15 mennesker kan ikke alle ha med sine 10 venninegaver hver. Da åpner man pakker i 5 timer😅 Anonymkode: e1e2f...078 Ja ? Nei ikke 5 t men ja ci holder på i mange timer, sånn som da jeg var lita Anonymkode: 307bc...29f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #15 Skrevet 16. oktober 2023 Hvordan gjorde dere der i fjor, da? Sendte far med alle pakkene fra dere til mor da bonussbarnet feiret med sin mor? I så fall har dere ikke så mye dere skulle sagt. Anonymkode: 97b68...bf8 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #16 Skrevet 16. oktober 2023 Ved å dele ut og åpne alle gavene fortløpende, i stedet for en og en gave, så spiller det ingen rolle om en får dobbelt så mye som andre. Anonymkode: 1d7b5...518 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #17 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Julegaver åpnes på julaften. Noe annet er bare tøysete. Anonymkode: 7c930...f82 Henger meg på den! Julegaver åpnes på julaften. Anonymkode: bc729...dd4 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #18 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det må jo barnet bestemme og ikke du. Det skader ikke å se på åpning av noen ekstra pakker. Eller hun kan få åpne litt pakker tidligere på dagen. Det er jo bare moro Anonymkode: fa313...4fe Dette er faktisk opp til foreldrene å bestemme. Barn trenger ikke å få bestemme alt. Anonymkode: 11705...527 10 2
Gjest EmKay Skrevet 16. oktober 2023 #19 Skrevet 16. oktober 2023 Deres fellesbarn får antakeligvis åpne alle sine gaver på julaften, så ser ikke hvorfor bonusbarnet ikke kan få gjøre det samme? De er jo bare barn, og det kan nok potensielt være litt vanskelig å sitte som bonusbarn med bare noen få gaver, mens de andre får i hauger, selv om man har fler hjemme/har åpnet på forhånd. Dere kan jo selvsagt lufte det for barnemor, men hadde ikke satt det som noe krav.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #20 Skrevet 16. oktober 2023 Har samme dilemma selv, og her har barnet åpning den dagen det kommer hjem i romjula. Da inviteres mine foreldre, og barnet åpner gavene før middag. Barnet velger menyen 😊 Far gjør omtrent det samme når julaften er hos meg. Da barnet var mindre så ble gavene åpnet på morgenen julaften og så kjørt opp til far. Barnet har søsken hos far, og jeg så at det ville blitt veldig skjev fordeling (i mitt barns favør) så jeg tok initiativ til den samtalen. Om far spør hva mor tenker så kan det jo hende han blir positivt overrasket. Det blir lettere for begge parter å få med seg hva barnet får av hvem, og mye mindre å ta med seg frem og tilbake. Anonymkode: 11705...527 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå