Gå til innhold

Såret over sambo og adventskalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit at de fleste menn ikke liker sånt. Så det i seg selv er ikke sjokkerende.

Men for det første kunne han ha klart å sagt ifra tidligere. Han er voksen og får klare såpass. Å gå å late som i så mange år er utrolig feigt og sinnsykt pinlig av ham å gjøre.

Og ikke minst: han kunne sagt det på en mye finere måte enn det der. Herregud! Sånn snakker man ikke til dem man er glad i, spesielt ikke når man ikke har gjort noe for å fortjene en sånn reaksjon. Du har bare prøvd å være ekstra snill og god, og lagt ned masse arbeid i noe han ga uttrykk for at han likte. Da får et voksent menneske klare å oppføre seg såpass at han sier ifra på en grei måte at nå ønsker han ikke flere sånne, og at han har blitt veldig lei den type kalender.

Hadde mannen min gjort noe sånt mot meg tror jeg at jeg hadde mistet alt av følelser for han tvert. Helt uakseptabel oppførsel, det der. Jeg anbefaler at du setter deg ned med ham TS, og tar en seriøs samtale om hvordan man snakker til hverandre i et forhold, spesielt når den ene parten har lagt ned så mye arbeid i så mange år, uten å få et hint før om at det ikke var noe som var ønsket.

Anonymkode: e091d...2a2

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge skal han holde ut og spille for ikke og entusiasmen ? Hadde det vært barna mine som hadde laget skulle jeg klart og spille med en stund, men om en mann hadde holdt på sånn hadde det vært kort. Nei, dette handler ikke om at noen menn er stokk dumme, jeg tror veldig mange kvinner ( som meg) hadde klikka mye før. Du snakker jo som om ts var et barn som stolt kommer hjem fra sløyden med en ubrukelig fjøl og er stolt. 

Anonymkode: b0d9b...e34

Jo, det handler om det. At han ikke klarer å si: Du, jeg vet du synes dette er veldig hyggelig etc etc. men jeg synes det blir litt mye, jeg vil ikke såre deg, men kan vi ikke gjøre noe annet. Etc.

Menn som ikke klarer å skåne, som ikke forstår at det er andres følelser involvert, og som gruser partners entusiasme, og ikke unnskylder seg etterpå, er sosialt dumme. Og ja, mange voksne mennesker gir bort gaver, er stolte, og håper og tror vedkommende liker gaven. Når man da får dette i retur, er det selvfølgelig stygt gjort. Man blir ikke en følelsesløs kyniker når man blir eldre, og dersom man forventer å få sine følelser validert og lyttet til, må man også ta stilling til andres, og særlig folk man er glad i sine.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mange menn å late som at de like ting for å tekkes oss kvinner. Det er rett og slett litt lureri faktisk. For sannheten kommer alltid for en dag, så han burde vært ærlig fra første stund. 

Han burde likevel sagt det på en fin måte at han egentlig ikke liker å få en slik kalender, men at tanken din var god.

Føler med deg TS ❤️ Menn kan være noen drittsekker av og til ❤️ 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt veldig såret og lei meg jeg også. Men om han ikke ønsker seg kalender eller heller kjøpe kalender må du bare akseptere det. Kan det hende at jul og alt rundt advent som kalendere betyr mye mer for deg enn for ham. Er ikke noen vei utenom å snakke med han tenker jeg. Kanskje dere heretter bare bør kjøpe kalender til dere selv? 

Anonymkode: b2249...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 10.28):

Dette vil jeg påstå er mindre interessant for en «vanlig» mann, men han har nok gjort det for å ikke skuffe.

Anonymkode: 68240...645

Min mann syns sånt er koselig, på ekte. Nå er ikke dette noe vi gjør hvert år, men innimellom om vi kommer på tanken. 

Mannen har faktisk vært den som har lagt ned mest arbeid i sånne kalendere. Han elsker å gi meg ting og gaver, og han bruker tid på å finne de rette tingene. Men han gjør slike ting gjennom året. 

En gang hadde han fylt soverommet med heliumballonger, og i trådene hang det bilder av oss, endel fra bryllupet, og ellers fine bilder av oss, og datteren. 

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 10.40):

Så du er såret fordi han har forsøkt sette pris på din innsats tildigere men nå klarte si fra at han egentlig syns det ikke er så kult? Jaja, da får du være butthurt.. Eller velge se det positive i at han mannet seg opp og sa fra.. 

Anonymkode: 097dd...1eb

Han sa jo ikke i fra, akkurat, han mer eksploderte. Man kan fint si ifra om ting, også slike ting, men alt handler om hvordan man legger det frem. Jeg hadde også blitt utrolig såret om jeg opplevde noe slikt. Når jeg har trodd at alt var bra og at han likte og satte pris på det, også "klikker" han på den måten? Nei, det er bare dårlig gjort. 

Anonymkode: be67d...eea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, så klikker du på tante Kjersti og sier nå må du slutte med de jævla souvenirene dine. Dritfet nevø/niese.

Anonymkode: a3bf0...2b8

Han kunne sagt ifra på en penere måte, det er jeg enig i. Men ts kan gi ham litt kred. Han var med på dette i 7 år fordi det gav henne glede. Er ikke det litt snilt, da? 

Anonymkode: 69390...483

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han kunne sagt ifra på en penere måte, det er jeg enig i. Men ts kan gi ham litt kred. Han var med på dette i 7 år fordi det gav henne glede. Er ikke det litt snilt, da? 

Anonymkode: 69390...483

Eh, nei, for meg er det forventet at man gjerne blir med på ting i ny og ne, som kanskje ikke gir en selv noe, men som man vet kjæresten setter veldig pris på. En kalender tar fem minutter å åpne hver dag i desember. Å få en liten gave hver dag er ikke forferdelig. Å reagere på den måten, når man får noe av kjæresten sin, som denne kjæresten tror han liker (fordi han ikke har sagt noe), og som han vet at hun liker å drive med, er rett og slett utrolig dårlig kjæresteoppførsel. Man er ikke supersnill bare fordi man tar imot en julekalender når man egentlig ikke bryr seg om den. Hvor lavt legger man lista for snill her egentlig.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gud bedre kjedet meg i hjel over å få 24 "små dikt" og gåter i en julekalender hvert år. Og jeg er kvinne. Kan godt skjønne at en mann ikke finner noe slikt det minste interessant. Han har prøvd å skåne dine følelser så langt, men nå fikk han nok, på sjuende året. Han KUNNE sagt det på en penere måte, ja, det er jeg enig i, men på den annen side burde jo du selv skjønt for lenge siden at dette langt i fra er noe typisk mannegreier som menn liker. Søtsuppedikt og gåter? Nei takk, hilsen 99% av mennene i landet.

Anonymkode: 6a193...90b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ærlig sak at han synes kalendere for voksne er noe tull, men han burde sagt det på en finere måte. Og når han synes dette er teit, må du respektere at han verken vil få eller gi. Det er tross alt ikke ekstremt mange voksne som holder på med slikt.

Min siste eks fikk øl-kalender fra Gulating av meg vårt første år sammen og siden han valgte å "broadcaste" på snapstoryen sin hver gang han fikk en øl han ikke likte og ikke et positivt ord om de gode eller at han i det hele tatt hadde fått en kalender, ble det med den ene gangen. Han etterlyste ny kalender året etter og da sa jeg at siden han kun var negativ året før, droppet jeg det. Han er den typen som ikke viser takknemlighet for det han får og som gjerne slenger noe dritt, selv om det er gaver, gitt i beste mening. En av grunnene til at jeg syntes han ble mer og mer usjarmerende.

Anonymkode: 1c265...88c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne trenger ikke adventskalender, voks opp jente 🙄🤔

Anonymkode: be622...27c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voksne trenger ikke adventskalender, voks opp jente 🙄🤔

Anonymkode: be622...27c

At folk tror at det handler om hvorvidt voksne trenger eller ikke trenger julekalender, viser hvor dårlig det står til med leseforståelsen til den jevne kg-bruker.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at mannlige kjærester ikke er tenåringsvenninnen deres da. Sånne dullegreier er gjerne søtt når man er i tenåra og i begynnelsen av forholdet, etterhvert blir det bare kleint. Kjøp heller noe dere vet han vil sette pris på, f eks billett til en kamp eller konsert. 24 visdomsord sier det seg vel egentlig selv at ikke andre enn bestemødre på 65+ digger.

Anonymkode: 1c265...88c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 19.07):

Hadde planlagt mye sextøy i årets "jævla kalender", bl.a to plugger til han. 

Anonymkode: cb27c...4ab

Noe så ekkelt!

Anonymkode: 2dfb1...54e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adventskalender er for barn. Ingen voksne synes det er «koselig». Høres ut som TS trenger å få seg noen barn litt brennkvikt.

Anonymkode: 2dfb1...54e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke min samboer heller hadde likt en slik kalender, men jeg håper og tror at han hadde sagt i fra på en langt hyggeligere og mer respektfull måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ikke særlig pent av ham å si det på den måten eller å si det så sent, han burde sagt i fra på en hyggelig måte allerede etter første kalender. Når det er sagt er det jo tydelig at du ikke kjenner samboeren din i det hele tatt og jeg hadde blitt skuffet over å ha en samboer som kjenner meg så lite. Du har gitt ham en kalender du selv ville like og ikke vært så opptatt av hva han ville like (Finnes det i det hele  tatt noen mann som ville satt pris på en adventskalender med dikt og visdomsord?). Jeg ville også blitt veldig skuffet om noen gang på gang ga meg noe som helt tydelig var uten meg og mine ønsker i tankene. Han ble nok lei av å måtte smile og være takknemlig for noe du burde visst at han ikke setter pris på og det rant nok over for ham. Lite tips til framtiden: Gi gaver som mottakeren, ikke giveren, vil like. 

Anonymkode: 5fc74...0dc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomsord og gåter?? 😳

Er ikke det forbeholdt facebooksidene til 50- og 60-åringer som har gått Livets Harde Skole?

Anonymkode: 8dba6...e40

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde gud bedre kjedet meg i hjel over å få 24 "små dikt" og gåter i en julekalender hvert år. Og jeg er kvinne. Kan godt skjønne at en mann ikke finner noe slikt det minste interessant. Han har prøvd å skåne dine følelser så langt, men nå fikk han nok, på sjuende året. Han KUNNE sagt det på en penere måte, ja, det er jeg enig i, men på den annen side burde jo du selv skjønt for lenge siden at dette langt i fra er noe typisk mannegreier som menn liker. Søtsuppedikt og gåter? Nei takk, hilsen 99% av mennene i landet.

Anonymkode: 6a193...90b

Du som kvinne, hvordan kan du hilse fra 99% av mennene?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Voksne trenger ikke adventskalender, voks opp jente 🙄🤔

Anonymkode: be622...27c

Det er mye man ikke trenger, men som man gjør allikevel🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Adventskalender er for barn. Ingen voksne synes det er «koselig». Høres ut som TS trenger å få seg noen barn litt brennkvikt.

Anonymkode: 2dfb1...54e

Nei, adventskalender er ikke nødvendigvis bare for barn. 

Vi gjør det ikke hvert år, men begge syns det er koselig å både ordne dem til, og å få dem og åpne dem.

Anonymkode: be67d...eea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...