Gå til innhold

Såret over sambo og adventskalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hululu skrev (6 minutter siden):

Du høres utakknemlig ut

Nope. Om man skal sy en skjorte , slakte en elg eller kjøpe en gave er omtanken i om mottakeren vil ha hjemmesydd skjorte, liker elgbiff eller hva mottakeren faktisk ønsker seg/ trenger i gave. Det er bedre og kjapt kjøpe en flaske vin til en som er glad i vin, enn og gå på jakt og skyte og slakte  elg til en som ikke spiser elg. 

Anonymkode: b0d9b...e34

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hululu skrev (12 minutter siden):

Du høres utakknemlig ut

Så er jeg det da😅 Aldri skjønt poenget med å gi gaver folk ikke har interesse av.

Man burde kjenne sine nærmeste såpass at man vet hva de har av interesser og smak. Jeg gir ikke rødvin i julegave til en som ikke liker rødvin… Jeg har fått så mange gaver som blir KASTET (jada, døm meg), etter å ha ligget i en skuff i hundre år fordi det ikke blir brukt. F.eks har jeg flere år fått spiselige ting som jeg ikke takler å spise, og jeg fikk brennevin av ei av mine nærmeste venninner, jeg drikker ikke brennevin.. Ungene har fått alt mulig som også blir kastet eller gitt bort etter en stund fordi det ikke blir brukt. F.eks klær i helt feil størrelser som ikke går an å bytte, eller som er til totalt feil årstid. Det handler ikke om å være utakknemlig , men at det er så forbanna bortkastet bruk av både tid og penger å gi folk gaver som ikke blir brukt eller er interessant overhode for mottaker.. 

Anonymkode: 1d614...cb3

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Enig i dette.. fullstendig stygg måte å si noe på. Jeg har en venninne som i alle år har delt ut knekk karamell i desember i haugevis. Skulle tro hun var sponset av tannlegen fordi tenner og fyllinger får kjørt seg. Men jeg hadde heller spist de karamellene hver dag året rundt enn å såre henne ved å si noe sånt som kjæresten til ts. Det gjør en bare ikke. En sier tusen takk for innsatsen, men kan si at "i år ønsker jeg meg feks bygg en Porsche kalender" eller whatever han liker. Han ødelegger ikke baren årets kalender glede, han ødelegger på en måte alle som har vært med å reagere som at "nei NÅ er det faen meg nok". 

Anonymkode: 0ef36...7cf

Absolutt ❤️ Det handler jo om at den andre har gjort det med omtanke og energi. Man gjør bare ikke det mot de man bryr seg om! Dersom det er helt krise og noe man virkelig ikke vil ha får man si ifra på en ordentlig måte.

Hundre hyggeligere måter å si noe sånt på enn hva han gjorde. Virket jo nesten som han gikk inn for å såre henne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sexen har vært bra. Nå vet jeg ikke mer

Anonymkode: cb27c...4ab

Nei, kjør på med sexnekt, silent treatment og gjør det slutt du. 

Anonymkode: a8f69...1bb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (2 timer siden):

Kalender med 24 nye opplevelser i senga? "Knizz"

og på julaften er det ass to mouth etter ribba 😂

Anonymkode: cb61b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig slem og stygg han var mot deg!

Man sier ifra på en ordentlig måte.

Hvordan hadde han selv reagert hvis du reiste deg opp fra sengen mens han ga deg oralsex og du sa med bestemt stemme at nå er det faen meg nok med så rævva slikking. Tipper han hadde foretrukket at du sa ifra på en annen måte ja.

I et forhold skal man være snille med hverandre.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk norsk, utakknemlig mann. Dama mi legger masse innsats i gave til meg, buhu! Så fælt! Har ikke en gang vett til å si nei takk! Mye bedre å komme ned noe oppgulp som den jævla babyen han er så han er sikker på at partneren blir såret. 

Gir ingen mening for TS å spørre om han ønsker kalender når det er noe som for henne ser ut for at han åpenbart liker. Han for jo inn for å skjule at han ikke liker det! Det er ikke verre enn å si takk for omtanken kjære, men jeg har ikke lyst på kalender. 

Anonymkode: 71f49...2bc

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo irrelevant hva vi syns om adventskalendere. TS sin samboere har åpenbart latt TS leve i troen om at dette var trivelig og ønsket.

Kan jo bare begynne å spekulere på hva annet han later som han liker.

Er det virkelig så mye å be om at den som skal være nærmest og tryggest i verden tolker en i beste mening og møter en på folkvis?

Tror det er smart å initere en samtale som kommunikasjon og hvordan dere ønsker å ha det i forholdet. Om han tenker dette er ok og greit, så vet du i det minste hva du kan se frem til.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, der sprakk det for mannen da ts allerede i oktober begynte med dette styret for sjuende året på rad. Jeg synes ts må ta litt sjølkritikk i stedet for å føle seg såret. Du skal være rimelig langt inne i rosabloggverdenen hvis du ikke en eneste gang i løpet av disse årene har stoppet og reflektert rundt om dette egentlig er noe gøy for en voksen mann. Jeg kan ikke vise til forskning, men noe sier meg at andelen heterofile menn som elsker små dikt og en søt liten bok om kjærlighet i en adventskalender er relativt liten. 

 

Endret av Hareena
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn (og sannsynligvis de fleste kvinner) ville synes dette var dillete.  Daglige dikt og gåter? Han har dessverre prøvd å late som, for så å miste tålmodigheten. Han burde sagt fra med en gang at dette ble litt mye. 

Anonymkode: 49511...f4e

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne definitivt sagt det på en annen måte. 

 

Men må si jeg hadde blitt passe flau selv om jeg hadde fått en slik kalender. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Typisk norsk, utakknemlig mann. Dama mi legger masse innsats i gave til meg, buhu! Så fælt! Har ikke en gang vett til å si nei takk! Mye bedre å komme ned noe oppgulp som den jævla babyen han er så han er sikker på at partneren blir såret. 

Gir ingen mening for TS å spørre om han ønsker kalender når det er noe som for henne ser ut for at han åpenbart liker. Han for jo inn for å skjule at han ikke liker det! Det er ikke verre enn å si takk for omtanken kjære, men jeg har ikke lyst på kalender. 

Anonymkode: 71f49...2bc

Hvorfor er dette typisk for norske menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann likte å kjøpe ting til meg, men etter hvert så hadde jeg rett og slett for mye ting som ikke ble brukt og jeg ikke trengte. Jeg sa veldig forsiktig ifra at "det går greit, jeg har så mye, trenger ikke noe særlig nå", "jeg vil gjerne bare ha denne ene tingen, og ønsker meg ikke noe mer".

Det fortsatte likevel i noen år. Etter hvert sa jeg at "jeg trenger virkelig ingenting. Julegaver er koselig, men ikke når jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av dem - helst bare kjøp noe spiselig som ike blir liggende".

Når det fottsatt fortsatte sa jeg at "jeg vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av gaver. Jeg synes det er så forferdelig når noen gir, of brukee tis og penger på det, og jeg ikke klarer sette pris på de - jeg blir bare stressa pg lurer på hvor jeg skal finne plass til tingen". 

Ville aldri falle meg inn å bare si at jeg hater en eller annen ting en annen person gjør, helt uten forvarsel, og etter å ha latt som jeg synes det de gjør er fint. Det ødelegger jo tilliten, og er rett og slett slemt og respektløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en tid for alt.. Jeg lagde også julekalender til mannen. Litt øl, litt andre ting. Forstod jo etterhvert at ølene var de mest populære. 

Så fikk vi barn og han fikk noen øl bare 😄

Og nå som barna har hatt kalender i noen år blir det Haribo eller liknende kalender. 48 gaver er for mye! 

Anonymkode: cb3bd...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ufint og utakknemlig svar. Men husk at ingen er på sitt beste hele tiden, det kom sikkert ut krassere enn han hadde ment. Men du burde si til han at måten han sa det på såret deg, og så heller bli ferdig med det og kjøp noe enklere du vet han setter pris på når du først skal gi han en gave.

Familie eller venninner setter forhåpentligvis bedre pris på slike gaver med mye tid og omtanke bak enn din «uromantiske» mann?

Anonymkode: 70927...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At man har brukt mye tid på noe betyr ikke at motparten liker det eller setter pris på det.. Jeg kunne ha sydd en skjorte til samboer, tror neppe han hadde satt pris på den uansett hvor mye tid og kjærlighet jeg hadde lagt i den 😂 Jeg setter heller ikke pris på å få servert elgbiff til middag, selvom mannen har vært på jakt i 10 døgn, slaktet elgen, skåret ut biffen, hengt den til mørning, stekt biffen og laget tilbehøret… 

Anonymkode: 1d614...cb3

Greit nok det, men da klarer du kanskje å si fra før du har fått den elgbiffen gang på gang i 7 år?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår at det var sårende. Han var sikkert i dårlig humør, og har ikke turt å fortelle deg at han heller også ønsker seg en kjøpt kalender slik som du selv gjør. 

Foreslår at dere ikke lar dette ødelegge forholdet, og tar en fin samtale når begge har roet seg. ♥️ Og blir enige om å være ærlige (på en fin måte) heretter. Kjøp han en kalender i år.

Anonymkode: b2483...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Opplever du sexen som dårlig bare fordi han ikke vil ha julekalender?

Anonymkode: 11827...7b4

🤣 du vet det finnes julekalendere for sånt også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har lagt mye flid i kalender til han alle de årene vi har vært sammen (blir sjuende året  nå at vi er sammen)

Har hatt inntrykk hele veien av at samba synes dette er en koselig tradisjon. Jeg skriver små dikt, visdomsord, gåter han må løse for å finne dagens gave 💝

Han har kost seg med det og vært fornøyd. Selv har jeg pleid å få en kjøpt kalender av sambo, men godt fornøyd med det siden jeg ønsker meg det.

Ble satt ut da han kom hjem fra jobb sist fredag...som svar på hva slags ønsker han hadde rundt årets kalender sa han at "nå må du gi deg med de j*** julekalenderne!"

Jeg spurte han om det betydde at jeg ikke skulle lage kalender til han i år og da sa han "ja være så snill å la være"

Han har da holdt meg for narr i alle disse årene hvor jeg har kost meg med  å lage kalendere til han, vridd hodet mitt for  å finne flotte gaver o .l. Hva med å si fra litt før?

Som om ikke det var nok så sa jeg at han da ikke trengte kjøpe kalender til meg, at jeg heller kunne kjøpe selv. Og det svarte han bare "OK" på. Burde han ikke det minste spørre meg om jeg ønsket meg kalender eller ei i år? Jeg vil jo gjerne ha selv om ikke han vil ha...  nei kjenner jeg er såret. 😢

Anonymkode: cb27c...4ab

Har har spilt med for ikke å såre deg når du har hatt slik glede av å gjøre det og lagt så mye arbeid i det, men tydeligvis vært lei lenge. Ja, han burde sagt det anerledes, og jeg forstår at han ikke klarte å si fra før. Kanskje håpet han du skulle gå lei. 

Jeg er ikke mann og jeg ville ikke likt å få en sånn kalender. Veldig kjedelig. Hadde noen laget en til meg så måtte jeg prøve å få sagt noe om det, men det er en vanskelig sak å avslå en gave gitt av godhet, velmenethet og det er lagt så mye tid og jobb i. Man kommer ikke unna det uten å føle seg som en slask. 

Anonymkode: 0a8d0...154

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, han hadde sikkert en dårlig dag, og tok det ut på helt feil måte. Kanskje har han syntes kalendere har vært litt mye, men greit nok siden du liker det, og ikke klart å si ifra siden du har vært entusiastisk.

Jeg håper du skaffer deg flere fine kjøpekalendre, både sjokolade og velværekalender. Og jeg håper han sier unnskyld til deg når han får tenkt seg om.

Anonymkode: fe68a...a7f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...