Gå til innhold

Såret over sambo og adventskalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt mye flid i kalender til han alle de årene vi har vært sammen (blir sjuende året  nå at vi er sammen)

Har hatt inntrykk hele veien av at samba synes dette er en koselig tradisjon. Jeg skriver små dikt, visdomsord, gåter han må løse for å finne dagens gave 💝

Han har kost seg med det og vært fornøyd. Selv har jeg pleid å få en kjøpt kalender av sambo, men godt fornøyd med det siden jeg ønsker meg det.

Ble satt ut da han kom hjem fra jobb sist fredag...som svar på hva slags ønsker han hadde rundt årets kalender sa han at "nå må du gi deg med de j*** julekalenderne!"

Jeg spurte han om det betydde at jeg ikke skulle lage kalender til han i år og da sa han "ja være så snill å la være"

Han har da holdt meg for narr i alle disse årene hvor jeg har kost meg med  å lage kalendere til han, vridd hodet mitt for  å finne flotte gaver o .l. Hva med å si fra litt før?

Som om ikke det var nok så sa jeg at han da ikke trengte kjøpe kalender til meg, at jeg heller kunne kjøpe selv. Og det svarte han bare "OK" på. Burde han ikke det minste spørre meg om jeg ønsket meg kalender eller ei i år? Jeg vil jo gjerne ha selv om ikke han vil ha...  nei kjenner jeg er såret. 😢

Anonymkode: cb27c...4ab

  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han var vel lei di j#€% kalendrene da. Ikke alle liker slikt styr, og det må en respektere. Han har nok satt på seg et pent smil hver desember når han har *kosa* seg med dikt og gåter.

Det kan bli litt for mye skjønner du!

  • Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du er såret fordi han har forsøkt sette pris på din innsats tildigere men nå klarte si fra at han egentlig syns det ikke er så kult? Jaja, da får du være butthurt.. Eller velge se det positive i at han mannet seg opp og sa fra.. 

Anonymkode: 097dd...1eb

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok prøvd for din del siden han oppfatter at du liker å "styre på" med dette hvert år, men nå er han nok blitt lei, og det er jo en ærlig sak. Men han kunne sagt det på en hyggeligere måte. Og hvorfor skulle han spørre om du ville ha en kalender rett etter du har sagt du skal kjøpe den selv?

Anonymkode: f36cd...a10

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe fin måte av han å svare på, men det kom vel rett fra levra. 

Kan være å høre prat om julekalender i Oktober var en ekstra trigger...  Ellers er det ikke alltid vi mannfolk liker dill og dall selv om det egentlig er en veldig omtenksom og hyggelig gest å gjøre (ingen tvil om det).     Jeg svarer på mine egne vegne og jeg er ikke glad i jul, prat om jul, julekalender og alt som hører med. 

Tror ikke du skal legge så mye i det - lag heller kalender til noen andre som setter pris på dette : - ) 

 

Anonymkode: ec19b...ae0

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at han kunne ha sagt det på en hyggelige måte, men kjenner du ikke samboeren din så godt? De fleste menn liker ikke sånt dilldall og søte dikt. Ihvertfall ikke 24 dager på rad.

Anonymkode: 12dcb...b97

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er sexen bra?

Anonymkode: 98fd7...85f

Kalender med 24 nye opplevelser i senga? "Knizz"

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde absolutt sagt fra på en annen måte.

Når det gjelder kalender til deg, sa du jo at han ikke trengte og at du kunne kjøpe selv. Da kan du jo ikke forvente at han skal spørre om han skal kjøpe til deg!

Virker som om dere begge sliter med kommunikasjonen.

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde inntrykk av at han synes julekalender er en koselig tradisjon... Men du har egentlig ikke spurt. 

Virker som han har har forsøkt å være hyggelig ved å ikke nevne at han ikke er spesielt interessert i julekalender og har håpet at det skal gå over av seg selv. 

Han var litt krass, synes jeg, men nå er det sagt og katta er ute av sekken. Lag heller en kalender til din venninne, mor, bror eller niese, om det er noe du koser deg med. Samboeren din synes ikke det er koselig, bare styr og kanskje litt barnslig?

Anonymkode: 6a070...619

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er sexen bra?

Anonymkode: 98fd7...85f

Sexen har vært bra. Nå vet jeg ikke mer

Anonymkode: cb27c...4ab

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er typisk for kvinner. Kvinner legger ned mye tid, energi, kanskje penger i det. De overtenker at dette er "perfekt" for mannen. 

Jeg lagde kalender med små gaver og fine ord om han et år. Men jeg gjorde ikke det samme hvert år. Det blir litt krampaktig. Andre år har det ikke vært kalender. Og noen år har det vært kalender hver tredje dag med litt finere gave, og sjokolade de resterende. 

Visdomsord. Er du sikker på han liker det? 

Anonymkode: b94b8...f42

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var utrolig stygt svart av ham! Dersom han ville dere skulle droppet kalendre til hverandre er det ca. 37 andre måter han kunne sagt det på som ikke var sårende.

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg koser meg med å lage kalender til mange i slekten, jeg håper virkelig at dersom noen av dem er like lei som din samboer kan de si i fra på en hyggelig måte.

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...