Gå til innhold

Såret over sambo og adventskalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tipper han har satt pris på selve kalenderen og omtanken- men kanskje det har blitt litt mye snakk om de? Dersom det blir snakk om kalender (som i utgangspunktet kun skal være en «liten greie» ) tidlig i oktober, så kan det tyde på at det har blitt litt mye. Så selv om han har kost seg med selve kalenderen så har alt snakket og styret nå overdøvd gleden med kalenderen. Men er helt sikker på at faktisk har satt pris på det! 

Er enig i at dette var veldig ufølsomt og sårende. Men det er jo noe som skal være en hyggelig overraskelse- og noe som ikke skal være noe styr for mottakeren. Dersom du legger veldig følelser i kalenderen føler han nok at han må gi veldig mye glede og entusiasme tilbske. Dropp kalenderen i år. Neste år kan du gi en «lavterskelkalende» uten å involvere han. Eller dropp det og kjøp heller en fin kalender til deg selv- så vet du at mottakeren synes den er helt perfekt!!

Anonymkode: 1bf9e...ec1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (3 timer siden):

Så utrolig slem og stygg han var mot deg!

Man sier ifra på en ordentlig måte.

Hvordan hadde han selv reagert hvis du reiste deg opp fra sengen mens han ga deg oralsex og du sa med bestemt stemme at nå er det faen meg nok med så rævva slikking. Tipper han hadde foretrukket at du sa ifra på en annen måte ja.

I et forhold skal man være snille med hverandre.

Dette!!!!!

Dette handler ikke om julekalender eller ikke til voksne, men om å behandle hverandre greit eller ikke. Måten samboer svarte på her er en godt testet måte å ødelegge sitt forhold på. Utallige som har endt opp single ved å begynne å kommunisere slik. (Først ryker imidlertid kommunikasjon generelt, så tillit og trygghet, så hygge og sexliv, og så ryker forholdet.)

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 timer siden):

🤣 du vet det finnes julekalendere for sånt også.

Hadde planlagt mye sextøy i årets "jævla kalender", bl.a to plugger til han. 

Anonymkode: cb27c...4ab

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en julekalender med dikt og gåter og visdomsord én gang så hadde jeg lurt på om det var kødd men spilt høflig med. Hadde jeg fått det samme for andre året på rad så hadde jeg ledd meg ihjel og sagt nei! 😂 Det er virkelig ikke mitt kjærlighetsspråk. 🙈

7 år på rad?!? For en tøffel 

Anonymkode: bacfe...945

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kan jeg gjette på at kjærlighetsspråket ditt er gaver? Og kanskje ord? 

Hva er hans?

Mistenker en liten mismatch her.

Anonymkode: fce89...6ea

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for misbruk av AnonymBruker-funksjon, latterliggjøring, avsporing og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
etterfølgende innlegg ble slettet for misbruk av AnonymBruker-funksjon den 14.10.23 kl. 14:39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Opplever du sexen som dårlig bare fordi han ikke vil ha julekalender?

Anonymkode: 11827...7b4

Det er kanskje ikke så lett å vite hva som er bra og ikke i forholdet når han avslører at han har gått med på noe han tydeligvis hater i sju år 

Anonymkode: f7d70...50a

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (8 timer siden):

Hvorfor er dette typisk for norske menn?

Det er så teit å skrive det der. Ser det går igjen i flere tråder at noen slenger rundt seg med "typisk norsk" eller "typisk nordmenn". 

Vet ikke hva de prøver å oppnå. Virke smartere? Som regel har de ikke noe godt svar når de får spørsmål om en begrunnelse på kommentaren sin 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke bare at du spurte i feil øyeblikk? At han var sur og lei for noe annet, og spørsmålet om julekalender var det som fikk ham til å klikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hadde planlagt mye sextøy i årets "jævla kalender", bl.a to plugger til han. 

Anonymkode: cb27c...4ab

Det hadde jeg blitt sur av om jeg fikk i kalender.

Anonymkode: 54b09...e15

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 10.32):

Han kunne virkelig sagt det på en annen måte. 

Anonymkode: 76d75...403

Det kunne han, men nå vet vi jo ikle heller hvordan tonefallet var feks. Min mann kan bruke jævla i ordforrådet sitt. 

Anonymkode: ef2e7...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 11.21):

Synes ikke det er rart ts blir såret når mannen glefser til henne fordi hun vil gi han en julekalender. Voksne folk tar opp ting på en ryddig måte og det har ikke mannen gjort her. Han har jattet med som en feig pussy i årevis mens han har irritert seg på innsiden. Mens ts har brukt tid og energi på å gi han en gave som han tydeligvis ikke har satt pris på en gang. Han har ikke klart å gi beskjed og ender opp med å svare krasst og avvisende. Og ts får kjeft for å gjøre noe med god hensikt. Og i tillegg får hun pes her inne. Frekke er folk. Og sikkert misunnelig fordi de ikke får noe kalender selv. Jeg forstår deg veldig godt ts. Håper han kommer med en ordentlig unnskyldning for hvordan han starte deg. Hvis ikke mangler han respekt for deg 

Anonymkode: 0f6bc...b81

Han har vel brukt tid og energi på å gjøre henne til lags og nå orket han ikke mer. At tanken er god betyr ikke at det alltid gjør godt. Hun har kost seg med å lage kalender. Et hint burde vært at han kjøpte en til henne. Har hun i hele tatt satt seg ned for å snakk/spørre om han faktisk er interessert i julekalender eller har hun bare kjørt på? Han har vel ikke ønsket å såre henne, men nå ble det utfallet allikevel. Han burde ha tatt det opp før og sagt det som det var. Julekalender er ikke interessant for alle. Jeg personlig er mer forbauset over at voksne folk gir hverandre eller seg selv julekalender. Barn får julekalender, men det er nå meg da. Jeg er med andre ord ikke misunnelig fordi jeg ikke får en julekalender. Her har begge et ansvar. Dårlig kommunikasjon fra begge to rett og slett. Det kan ende med at en kvesser til og en blir såret. Jeg hadde nå heller vært opptatt av hvorfor han ikke sagt noe før. Så blir det rart og si at en selv kjøper seg en julekalender for så å bli snurt fordi han ikke tilbyr seg å kjøpe en. Han har akkurat sagt ifra at han ikke vil ha noe med noen julekalendere å gjøre. Hun sier at hun skal selv ordne seg en egen kalender, han svarer ok, men så reagere hun på at han ikke tilbyr seg å kjøpe en til henne. Hva i alle dager er det for noe? Etter 7 år så burde de vel ha bedre kommunikasjon samt kjenne hverandre bedre enn dette. Det er jo en "julekalender" som kan være nyttig.  Jobbe med kommunikasjon, være ærlig og faktisk si hva en mener. Skjønner hun er såret, men nå har hun kost seg i 7 år med å lage kalendere. Det er kanskje på tide å finne på noe annet? Sammen med samboen sin.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ikke Kjent said:

Han har vel brukt tid og energi på å gjøre henne til lags og nå orket han ikke mer. At tanken er god betyr ikke at det alltid gjør godt. Hun har kost seg med å lage kalender. Et hint burde vært at han kjøpte en til henne. Har hun i hele tatt satt seg ned for å snakk/spørre om han faktisk er interessert i julekalender eller har hun bare kjørt på? Han har vel ikke ønsket å såre henne, men nå ble det utfallet allikevel. Han burde ha tatt det opp før og sagt det som det var. Julekalender er ikke interessant for alle. Jeg personlig er mer forbauset over at voksne folk gir hverandre eller seg selv julekalender. Barn får julekalender, men det er nå meg da. Jeg er med andre ord ikke misunnelig fordi jeg ikke får en julekalender. Her har begge et ansvar. Dårlig kommunikasjon fra begge to rett og slett. Det kan ende med at en kvesser til og en blir såret. Jeg hadde nå heller vært opptatt av hvorfor han ikke sagt noe før. Så blir det rart og si at en selv kjøper seg en julekalender for så å bli snurt fordi han ikke tilbyr seg å kjøpe en. Han har akkurat sagt ifra at han ikke vil ha noe med noen julekalendere å gjøre. Hun sier at hun skal selv ordne seg en egen kalender, han svarer ok, men så reagere hun på at han ikke tilbyr seg å kjøpe en til henne. Hva i alle dager er det for noe? Etter 7 år så burde de vel ha bedre kommunikasjon samt kjenne hverandre bedre enn dette. Det er jo en "julekalender" som kan være nyttig.  Jobbe med kommunikasjon, være ærlig og faktisk si hva en mener. Skjønner hun er såret, men nå har hun kost seg i 7 år med å lage kalendere. Det er kanskje på tide å finne på noe annet? Sammen med samboen sin.

Jeg er enig. Jeg syns mannen skal få litt cred for å ha vært med på dette i 7 (!) år. Dette er en klassisk situasjon hvor den ene parten lager en stor greie ut av noe uten at mottakeren egentlig ønsker det. Som når tante Kjersti alltid kjøper souvenir som kopp/magnet hver gang hun er på ferie. Så fyller det seg opp og plutselig er det for sent å si «Takk, men det er nok nå». 

Anonymkode: 69390...483

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 10.26):

Har lagt mye flid i kalender til han alle de årene vi har vært sammen (blir sjuende året  nå at vi er sammen)

Har hatt inntrykk hele veien av at samba synes dette er en koselig tradisjon. Jeg skriver små dikt, visdomsord, gåter han må løse for å finne dagens gave 💝

Han har kost seg med det og vært fornøyd. Selv har jeg pleid å få en kjøpt kalender av sambo, men godt fornøyd med det siden jeg ønsker meg det.

Ble satt ut da han kom hjem fra jobb sist fredag...som svar på hva slags ønsker han hadde rundt årets kalender sa han at "nå må du gi deg med de j*** julekalenderne!"

Jeg spurte han om det betydde at jeg ikke skulle lage kalender til han i år og da sa han "ja være så snill å la være"

Han har da holdt meg for narr i alle disse årene hvor jeg har kost meg med  å lage kalendere til han, vridd hodet mitt for  å finne flotte gaver o .l. Hva med å si fra litt før?

Som om ikke det var nok så sa jeg at han da ikke trengte kjøpe kalender til meg, at jeg heller kunne kjøpe selv. Og det svarte han bare "OK" på. Burde han ikke det minste spørre meg om jeg ønsket meg kalender eller ei i år? Jeg vil jo gjerne ha selv om ikke han vil ha...  nei kjenner jeg er såret. 😢

Anonymkode: cb27c...4ab

Skjønner veldig godt at du blir såret av det. Hva er det som har gjort at han plutselig klarer å kommunisere ønskene sine men på en helt ræva måte? Som du sier, han kunne og skulle sagt ifra før hvis han syns det var SÅ jævlig at samboeren hans gjorde stas på ham med julekalendere full av kjærlighet og omtanke. Sorry, men det var skikkelig shitty gjort. Her gjør du noe kjempefint og romantisk og så ikke bare er han utakknemlig men stygg imot deg rundt det? Verden trenger flere av deg! 

Anonymkode: f2aec...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over de tilbakestående svarene her inne. Å slå hånden av gaver andre gir en er frekt. Å drepe entusiasmen til kjæresten på denne måten er også stygt. Helt utrolig. Noen menn er stokk dumme i hue og klarer ikke behandle andre mennesker ordentlig - tnker bare på seg selv og evner ikke å se at de sårer andre.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel drittlei disse gåtene, visdomsord og hva annet du har skrevet ned. Jeg skjønner han veldig godt. 
Jeg har aldri forstått hvorfor voksne trenger julekalender. Hører kolleger snakker om dette både før og i hele Desember.

Han kunne uansett sagt det på en finere måte, men igjen så skjønner jeg han godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke Kjent skrev (38 minutter siden):

Han har vel brukt tid og energi på å gjøre henne til lags og nå orket han ikke mer. At tanken er god betyr ikke at det alltid gjør godt. Hun har kost seg med å lage kalender. Et hint burde vært at han kjøpte en til henne. Har hun i hele tatt satt seg ned for å snakk/spørre om han faktisk er interessert i julekalender eller har hun bare kjørt på? Han har vel ikke ønsket å såre henne, men nå ble det utfallet allikevel. Han burde ha tatt det opp før og sagt det som det var. Julekalender er ikke interessant for alle. Jeg personlig er mer forbauset over at voksne folk gir hverandre eller seg selv julekalender. Barn får julekalender, men det er nå meg da. Jeg er med andre ord ikke misunnelig fordi jeg ikke får en julekalender. Her har begge et ansvar. Dårlig kommunikasjon fra begge to rett og slett. Det kan ende med at en kvesser til og en blir såret. Jeg hadde nå heller vært opptatt av hvorfor han ikke sagt noe før. Så blir det rart og si at en selv kjøper seg en julekalender for så å bli snurt fordi han ikke tilbyr seg å kjøpe en. Han har akkurat sagt ifra at han ikke vil ha noe med noen julekalendere å gjøre. Hun sier at hun skal selv ordne seg en egen kalender, han svarer ok, men så reagere hun på at han ikke tilbyr seg å kjøpe en til henne. Hva i alle dager er det for noe? Etter 7 år så burde de vel ha bedre kommunikasjon samt kjenne hverandre bedre enn dette. Det er jo en "julekalender" som kan være nyttig.  Jobbe med kommunikasjon, være ærlig og faktisk si hva en mener. Skjønner hun er såret, men nå har hun kost seg i 7 år med å lage kalendere. Det er kanskje på tide å finne på noe annet? Sammen med samboen sin.

Sjokkerende lite raushet på noen her. At man ikke bryr seg om  julekalender, er ikke det samme som å bli irritert over å få en. Hvis min kjæreste hadde vært glad i å fikse julekalender til meg, hadde jeg vel ikke snakket til han på en sånn måte som det her. Herregud. Det er bare å ta imot gavene. Bare se for deg at du gir noen en gave i bursdag og så blir bursdagsbarnet sinna eller gretten for den. Ærlig talt - er han en bortskjemt drittunge som ikke klarer å vise glede over at kjæresten gleder seg? Snørrunge-oppførsel. Tenk å bli så gretten over at dama liker å lage julekalender til en. Slitsom fyr. Drama king deluxe. Får gaver og lager dårlig stemning.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er enig. Jeg syns mannen skal få litt cred for å ha vært med på dette i 7 (!) år. Dette er en klassisk situasjon hvor den ene parten lager en stor greie ut av noe uten at mottakeren egentlig ønsker det. Som når tante Kjersti alltid kjøper souvenir som kopp/magnet hver gang hun er på ferie. Så fyller det seg opp og plutselig er det for sent å si «Takk, men det er nok nå». 

Anonymkode: 69390...483

Ja, så klikker du på tante Kjersti og sier nå må du slutte med de jævla souvenirene dine. Dritfet nevø/niese.

Anonymkode: a3bf0...2b8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Overrasket over de tilbakestående svarene her inne. Å slå hånden av gaver andre gir en er frekt. Å drepe entusiasmen til kjæresten på denne måten er også stygt. Helt utrolig. Noen menn er stokk dumme i hue og klarer ikke behandle andre mennesker ordentlig - tnker bare på seg selv og evner ikke å se at de sårer andre.

Anonymkode: a3bf0...2b8

Hvor lenge skal han holde ut og spille for ikke og entusiasmen ? Hadde det vært barna mine som hadde laget skulle jeg klart og spille med en stund, men om en mann hadde holdt på sånn hadde det vært kort. Nei, dette handler ikke om at noen menn er stokk dumme, jeg tror veldig mange kvinner ( som meg) hadde klikka mye før. Du snakker jo som om ts var et barn som stolt kommer hjem fra sløyden med en ubrukelig fjøl og er stolt. 

Anonymkode: b0d9b...e34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Han er vel drittlei disse gåtene, visdomsord og hva annet du har skrevet ned. Jeg skjønner han veldig godt. 
Jeg har aldri forstått hvorfor voksne trenger julekalender. Hører kolleger snakker om dette både før og i hele Desember.

Han kunne uansett sagt det på en finere måte, men igjen så skjønner jeg han godt.

Er så enig med deg. Hvorfor må det alltid være gaver til voksne folk? Penger er det eneste som viser kjærlighet og omtanke for partner? 

Hvert eneste år er det buhu fra kvinner som ikke får bra nok julekalendere fra partneren sin. For da viser han ikke "nok" kjærlighet??

Er da masse andre måter å vise kjærlighet og omtanke for partneren vel? Som ikke koster penger?

Men da kan ikke kjærligheten måles og veies i kroner og ører så man får sammenlignet med venninner?? 

 

Anonymkode: 29812...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...