Gå til innhold

menn og kvinner "bare venner"

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det handler om hvorfor man skal bruke tid på det motsatte kjønn...må jo være noe der. Et eller annet.

Anonymkode: 53a77...f56

Du klarer altså ikke å se noe man kan ha felles med en fra det motsatte kjønn, utover sex. Sterkt.

Anonymkode: 7b2dd...abe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klarer altså ikke å se noe man kan ha felles med en fra det motsatte kjønn, utover sex. Sterkt.

Anonymkode: 7b2dd...abe

Joda, men hvorfor skal jeg ha mannevenner som kvinne? Jeg passer jo best sammen med kvinner, menn med menn...slik er det jo bare.

Kvinnelig mentalitet er litt annerledes enn menn sin..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine venner bruker tid med meg på felles prosjekter og hobbyer, noe vi brenner for sammen. Det har aldri vært noen seksuell interesse hos noen av oss, og vi møtte hverandre via felles prosjekter og hobbyer, ikke gjennom venner, på datingsider eller på byen.

Anonymkode: c390e...d3d

Du vet jo ikke anelse om hva de tenker om deg da, de kan fantasere villt om deg mens de onanerer uten at du vet det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet jo ikke anelse om hva de tenker om deg da, de kan fantasere villt om deg mens de onanerer uten at du vet det.

Men herregud. Om man fantaserer om en venn i ny og ne, so what? Det har jeg gjort med et par av mine mannlige venner og. Hvis man ikke klarer å styre kåtheten sin, og mener den ødelegger for vennskap, så er det deres problem. Jeg har hatt mannlige venner i over ti år, og ja - det har vært noen fuktige kvelder hvor jeg har tenkt HM, kanskje! Eller fantasert en og annen gang, men det går helt fint. Hadde til og med sex to-tre ganger med han ene, og det ødela ikke vennskapet. Det er dere andre som er rigide. 

Anonymkode: 24e44...7b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, men hvorfor skal jeg ha mannevenner som kvinne? Jeg passer jo best sammen med kvinner, menn med menn...slik er det jo bare.

Kvinnelig mentalitet er litt annerledes enn menn sin..

Jeg passer veldig godt med menn og jeg, de har ofte mer like interesser som meg, som fotball, golf og film. Det er også ofte veldig interessant å høre menns perspektiv på ting kontra kvinners. Jeg får utrolig mye ut av å ha mannlige venner, og er veldig glad jeg har mange 😊

Anonymkode: 8088c...ebc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg passer veldig godt med menn og jeg, de har ofte mer like interesser som meg, som fotball, golf og film. Det er også ofte veldig interessant å høre menns perspektiv på ting kontra kvinners. Jeg får utrolig mye ut av å ha mannlige venner, og er veldig glad jeg har mange 😊

Mange har du nok ikke, men bra du tror det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tviler jeg sterkt på. Jeg er ikke SÅ attraktiv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her. Null interesse for husarbeid, interiør, sminke, spa og lignende jentegreier, men masse interesse for ishockey, idrett generelt, biler, historie og politikk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er 100% sant. Bare damer som ikke forstår/ønsker å forstå det. Evt liker oppmerksomheten.

Aldri noen gang har jeg vært venn med ei dame uten at jeg enten har eller har ønsket å ligge med henne. Det finnes jo tross alt ingen andre grunner.

Anonymkode: 8da7a...b5a

Hva mener du det ikke finnes andre grunner? Hva hvis du klikker med jenta og hun har utrolig morsom å bra personlighet, og dere har mye til felles, betyr det ingenting da eller, du hadde ikke blitt venn med henne uansett? Med mindre det er noen du vil ligge med ?

Anonymkode: f4519...0b5

Skrevet

Man merker oftest fort hvem som søker ens selskap for å posisjonere seg til erotiske framstøt, og de er ikke ens venner.

Selvfølgelig kan man være venner uavhengig av hvilket kjønn folk har. Det er ikke kjønnsorganene våre som former interessene eller personligheten vår, og dermed oppstår vennematcher fordi vi er mennesker. Ikke fordi vi har en viss anatomi.

Når noen ikke kan ha venner av motsatt kjønn så blir jeg veldig skeptisk til dem. Da ser de ikke andre som mennesker lik dem selv, men som kjønnsobjekter, fristelser eller fristere. Det er en dehumanisering av det andre kjønnet, som er bare trist.
Jeg hadde nok ikke turt å ha en kjæreste som ikke hadde venner av begge kjønn. Det sier veldig mye om menneskesynet til den personen som sorterer andre på den måten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Man merker oftest fort hvem som søker ens selskap for å posisjonere seg til erotiske framstøt, og de er ikke ens venner.

Mulig du er god på det, men min erfaring er at damer ofte ikke ser dette. Nesten samtlige som har mange mannlige venner som jeg har snakket med dette om, har trodd at alle vennene kun hadde vennskapelige intensjonener, og de fleste fikk dette motbevist med tiden

Anonymkode: 01637...63d

Skrevet

Mulig du er god på det, men min erfaring er at damer ofte ikke ser dette. Nesten samtlige som har mange mannlige venner som jeg har snakket med dette om, har trodd at alle vennene kun hadde vennskapelige intensjonener, og de fleste fikk dette motbevist med tiden

Det er anekdotisk. Min erfaring er at jeg er god på å sile. Jeg har nemlig flere mannlige venner som har kjæreste, som har vært ut og inn av forhold MENS vi har vært venner, og som IKKE har gjort fremstøt. Dette er kjekke menn, og vi er blitt kjent gjennom felles interesser. Han ene var jeg interessert i, men han var ikke det i meg. Så da bare fortsatte vi å være venner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange har du nok ikke, men bra du tror det.

Hva mener du? 

Skrevet

Det er anekdotisk. Min erfaring er at jeg er god på å sile. Jeg har nemlig flere mannlige venner som har kjæreste, som har vært ut og inn av forhold MENS vi har vært venner, og som IKKE har gjort fremstøt. Dette er kjekke menn, og vi er blitt kjent gjennom felles interesser. Han ene var jeg interessert i, men han var ikke det i meg. Så da bare fortsatte vi å være venner.

Finnes alltids unntak, men det er en grei kjøreregel for kvinner å forstå at flertallet av menn som ønsker å være venner, også hadde takket ja til ett knull, dette kan flertallet av menn skrive under på, og vi vet nok dette litt bedre enn dere, ofte merker dere det jo ikke, nesten litt imponerende, for det er veldig lett å gjenkjenne slikt for en mann 

• Liker 1
Skrevet

Finnes alltids unntak, men det er en grei kjøreregel for kvinner å forstå at flertallet av menn som ønsker å være venner, også hadde takket ja til ett knull, dette kan flertallet av menn skrive under på, og vi vet nok dette litt bedre enn dere, ofte merker dere det jo ikke, nesten litt imponerende, for det er veldig lett å gjenkjenne slikt for en mann 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bevise dette? Hvorfor kan dere ikke bare godta at kvinner og menn kan være venner? Jeg har både knullet en venn og vurdert å knulle et par til ved noen anledninger, men jeg skjønner ikke hvorfor dere fremhever det som om tidsvis seksuelle fantasier står i veien for et skikkelig vennskap? Kan dere slutte å si VI hele tiden? Du må jo gjerne snakke for DEG, men denne "vi menn"-greia begynner å bli ganske irriterende og slitsom. Det er som om noen av dere faktisk ønsker å fremstille deres selv, voksne menn, som om dere har sex i front hele tiden og ikke klarer å vekte eller og legge verdi i noe annet. Hvorfor ønsker noen av dere å fremstille et helt kjønn på den måten?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så da kan kvinner heller ikke være venner med lesbiske kvinner?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er 100% sant. Bare damer som ikke forstår/ønsker å forstå det. Evt liker oppmerksomheten.

Aldri noen gang har jeg vært venn med ei dame uten at jeg enten har eller har ønsket å ligge med henne. Det finnes jo tross alt ingen andre grunner.

Anonymkode: 8da7a...b5a

Dette gjelder for underutviklede "menn", som egentlig ikke liker kvinner. De liker bare å ligge. 

Menn som liker kvinner som mennesker, er interessert i meningene deres, oppriktig respekterer dem, liker å prate med dem, kan ha kvinnelige venner. 

Alle disse andre, som kun vil være venn med menn, som innerst inne ser på kvinner som underlegne og dumme, de har ingen interesse av å være venn med kvinner. Det er ofte de samme som påstår at kvinner kan få hvem de vil, som bruker ord som "Chad", og som tror at menn vet bedre enn kvinner hva kvinner ønsker i forhold. De ser hele verden gjennom "the male gaze". 

Anonymkode: b5227...4d6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tro meg. INGEN av mine venner har noen gang vært interessert i meg som kvinne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bevise dette? Hvorfor kan dere ikke bare godta at kvinner og menn kan være venner? Jeg har både knullet en venn og vurdert å knulle et par til ved noen anledninger, men jeg skjønner ikke hvorfor dere fremhever det som om tidsvis seksuelle fantasier står i veien for et skikkelig vennskap? Kan dere slutte å si VI hele tiden? Du må jo gjerne snakke for DEG, men denne "vi menn"-greia begynner å bli ganske irriterende og slitsom. Det er som om noen av dere faktisk ønsker å fremstille deres selv, voksne menn, som om dere har sex i front hele tiden og ikke klarer å vekte eller og legge verdi i noe annet. Hvorfor ønsker noen av dere å fremstille et helt kjønn på den måten?

Hvis det er seksuell spenning, så er det mer enn ett vennskap. Få damer ville vel godtatt at mannen hang ofte med en dame som ville knullet han på sekundet om hun kunne, og som han fantasere om, uansett hvor godt vennskap han måtte påstå det er, da er det mer enn vennskap 

Det er mulig å være venn med motsatt kjønn, er det selv, men poenget er at det oftere enn kvinner tror, så er det en seksuell spenning der 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er seksuell spenning, så er det mer enn ett vennskap. Få damer ville vel godtatt at mannen hang ofte med en dame som ville knullet han på sekundet om hun kunne, og som han fantasere om, uansett hvor godt vennskap han måtte påstå det er, da er det mer enn vennskap 

Det er mulig å være venn med motsatt kjønn, er det selv, men poenget er at det oftere enn kvinner tror, så er det en seksuell spenning der 

Menn har ikke lyst på ALLE damer. Det er ikke DET som er normalen. Altså at man går rundt og hungrer etter alle. Hvis noen menn velger seg kvinnelige venner etter utseende deres, så er det noe annet, men da handler ikke dette om genuine vennskap. Ellers er det ikke unormalt å oppleve seksuelle spenning i løpet av et ti år langt vennskap nå og da. Det blir først og fremst et problem dersom man tar slike fantasier veldig seriøst og begynner å dyrke dem, og da tenker jeg man sliter med mangel på kontroll først og fremst.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...