Gå til innhold

menn og kvinner "bare venner"

Fremhevede innlegg

Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Dette er det gjort seriøse vitenskapelige undersøkelser om. Og til alle kvinner som hevder at deres mannlige venner ikke vil ligge med dere: Dere tar feil. 

Er det derfor vi blir avvist når vi faktisk prøver oss på våre mannlige venner?

Anonymkode: c390e...d3d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er definitivt mindre feminine jo. Ikke i utseende, men i myrtraskende huleboende væremåte. 

Anonymkode: ad60c...47a

Mindre feminine fordi vi krever likestilling, tar høy utdannelse og har egen karriere? Jo, noen kan sikkert se det sånn. Norske kvinner har høye krav til menn.

Jeg må faktisk innrømme at  jeg enten har fått tilbud om sex eller at vennskapet gjerne har startet med sex (dating som ble vennskap istedet for forhold) med de få nære mannlige vennene jeg har eller har hatt i mitt voksne liv. Men de er så få at det neppe er veldig representativt.😅 Men jeg tenker at det ikke er så unaturlig at opprinnelsen til vennskap i voksen alder gjerne er en interesse om "noe mer". Og at det ikke nødvendligvis forsvinner helt selv om det bare blir et vennskap. Det betyr uansett ikke at alle menn kaster seg over deg om de skulle få sjansen.

Må tilføye en ting: jeg opplever voksne menn med mange "venninner" som mindre attraktive nettopp av denne grunnen. De har da i mine øyne blitt avvist for noe mer av damene, men klamrer seg til et vennskap, kanskje fortsatt i håp om at det en gang skal bli noe mer. Har møtt på flere av denne typen. Og har da selv fått spørsmålet "men vi kan vel fortsatt være venner?" når jeg har avvist dem. Det er for meg rett og slett veldig lite attraktivt. Gå heller videre og finn deg ei som vil ha deg som kjæreste.

Endret av Engel
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, har selv snakket om damer med kvinnelig venn, spurt om råd, samtidig som jeg lett hadde knullet henne, og det gjorde jeg også noen måneder senere. Dere er så naive 😅

Anonymkode: 01637...63d

Jeg er ikke naiv. HVIS det kommer en slik forespørsel fra en kompis en gang i fremtiden, blir den blankt avslått. Men det er rart at ingen av dem gjorde noen fremstøt de årene jeg var singel. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det har de ikke. Jeg har sett dem bli betatt/interessert i damer, så jeg vet hvordan det utarter seg.

Menn er fortsatt i stand til å kunne ha sex med deg selvom de ikke er interessert? Så naivt sagt av deg.

Anonymkode: 09ad6...5cd

• Liker 1
Skrevet

Det er kvinnen som bestemmer om mannen er "venn" eller noe mer.

Så enkelt er det, mannen pleier å godta det 😂 Mens han sitter der med ståpikken å drømmer om noe mer.

Anonymkode: 53a77...f56

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn er fortsatt i stand til å kunne ha sex med deg selvom de ikke er interessert? Så naivt sagt av deg.

Altså, de fleste er sikkert i stand til å gjøre det meste, bare de er fulle/desperate/målrettet nok. Nei, det er ingenting naivt. På direkte spørsmål om de er interessert i meg romantisk/seksuelt, svarer vennene mine nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kvinnen som bestemmer om mannen er "venn" eller noe mer.

Så enkelt er det, mannen pleier å godta det 😂 Mens han sitter der med ståpikken å drømmer om noe mer.

Enkelte menn tror at alle andre menn er som løse bikkjer - de har ikke annet en seksualdrift i livet sitt. Ikke alle menn er slik.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enkelte menn tror at alle andre menn er som løse bikkjer - de har ikke annet en seksualdrift i livet sitt. Ikke alle menn er slik.

Neida, men jeg vil påstå 99% av menn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, de fleste er sikkert i stand til å gjøre det meste, bare de er fulle/desperate/målrettet nok. Nei, det er ingenting naivt. På direkte spørsmål om de er interessert i meg romantisk/seksuelt, svarer vennene mine nei. 

Det kommer vel helt an på hvordan man spør de? Om du virker litt stikkete/fientlig, vil de jo såklart ikke si ja. Virker du interessert og flørtete derimot så hadde de nok sagt ja..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er 100% sant. Bare damer som ikke forstår/ønsker å forstå det. Evt liker oppmerksomheten.

Aldri noen gang har jeg vært venn med ei dame uten at jeg enten har eller har ønsket å ligge med henne. Det finnes jo tross alt ingen andre grunner.

Anonymkode: 8da7a...b5a

Eneste grunn til å ha en relasjon med en kvinne er å kunne ligge med henne? Ekteskap, samboerskap mm er noe dere bare holder ut for å få regelmessig sex?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Engel skrev (12 minutter siden):

Må tilføye en ting: jeg opplever voksne menn med mange "venninner" som mindre attraktive nettopp av denne grunnen. De har da i mine øyne blitt avvist for noe mer av damene, men klamrer seg til et vennskap, kanskje fortsatt i håp om at det en gang skal bli noe mer. Har møtt på flere av denne typen. Og har da selv fått spørsmålet "men vi kan vel fortsatt være venner?" når jeg har avvist dem. Det er for meg rett og slett veldig lite attraktivt. Gå heller videre og finn deg ei som vil ha deg som kjæreste.

Her synes jeg du treffer perfekt, dessverre. Som jeg skulle skrevet det selv.

Søker ikke mannlige venner selv, det trenger jeg ikke.

Skrevet
Thyra skrev (2 minutter siden):

Eneste grunn til å ha en relasjon med en kvinne er å kunne ligge med henne? Ekteskap, samboerskap mm er noe dere bare holder ut for å få regelmessig sex?

Sex er limet mellom mann og kvinne, godta det. Men såklart man kan gjøre andre ting sammen!

Det handler om hvorfor man skal bruke tid på det motsatte kjønn...må jo være noe der. Et eller annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det handler jo i stor grad om tilgjengelighet av det motsatte kjønn. En kvinne kan når som helst velge ut en mann for sex eller date eller hva det nå måtte være. Menn har ikke den muligheten, og må være åpen for absolutt alle damer.

Du kan velge å ha menn som kun venner, vel vitende om at den dagen du ønsker en kjæreste kan du gå på tinder og plukke ut den du vil ha. Så du kan ha et klart skille mellom de som kun er venner, og de som kun er potensielle kjærester. Menn må være åpne for alle, siden det er så uendelig mye mer usannsynlig at noen er interessert. 

Anonymkode: bbbe6...d07

Nei, alle kvinner kvinner kan ikke når som helst velge seg ut en mann. Dette er bare sprøyt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har absolutt både jentevener og guttevenner som har vært venn med meg over veldig mange år og aldri noen gang har prøvd seg. Akkurat som at jeg ikke har prøvd meg på de. Selvsagt kan man være venner uavhengig av kjønn. 🙄

Anonymkode: 49970...4c3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer vel helt an på hvordan man spør de? Om du virker litt stikkete/fientlig, vil de jo såklart ikke si ja. Virker du interessert og flørtete derimot så hadde de nok sagt ja..

Her opplevde jeg å få et nei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Statistikk sier noe om hva de fleste gjør, ikke alle. Og at dine mannlige venner avviser deg kan ha andre årsaker. Eksempelvis at de er forelsket i en annen.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sex er limet mellom mann og kvinne, godta det. Men såklart man kan gjøre andre ting sammen!

Det handler om hvorfor man skal bruke tid på det motsatte kjønn...må jo være noe der. Et eller annet.

Mine venner bruker tid med meg på felles prosjekter og hobbyer, noe vi brenner for sammen. Det har aldri vært noen seksuell interesse hos noen av oss, og vi møtte hverandre via felles prosjekter og hobbyer, ikke gjennom venner, på datingsider eller på byen.

Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Statistikk sier noe om hva de fleste gjør, ikke alle. Og at dine mannlige venner avviser deg kan ha andre årsaker. Eksempelvis at de er forelsket i en annen.

Nettopp. Ergo er de ikke interessert i meg.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis dere prøver dere på mannlige venner er jo dere også slemme da. Eller gjelder dette bare menn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere prøver dere på mannlige venner er jo dere også slemme da. Eller gjelder dette bare menn?

Det er vel ingen som er slem, verken kvinner eller menn?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...