Gå til innhold

Date- betale selv?

Fremhevede innlegg

Skrevet
norw skrev (33 minutter siden):

Statistikken som ikke er tallfestet, men basert på egne erfaringer, venner og kjentes erfaringer, hva jeg har lest osv. 

Du og dine venner er ikke "samfunnet".

Anonymkode: 48664...dc2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis målet med daten er bli kjent med hverandre. Hva slags signaler sender du hvis dette er deg?

1 hour ago, norw said:

Jeg mener bare at man bør gjøre det omtrentlig likt og at det må være like naturlig at det er dama som betaler litt mer. 

Tror du videre de signalene er generelt attraktivt eller uattraktivt?

Tredje spørsmål, hvis det er tvil eller i hele tatt kan oppfattes som uattraktiv, hvorfor gjøre det vanskeligere for deg selv i en dating situasjon? 🤷‍♂️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan er det nå? Jeg skal på date to. Vi skal på en relativt dyr konsert. Skal jeg la han betale når han ønsker det eller skal jeg insisterte på å betale selv. 

På første date drakk vi kaffe og da var jeg så kjapp at jeg betalte selv.

Anonymkode: 7adf5...5eb

Jeg hadde ikke latt en mann betalt konsertbillett for meg på date 2.

Anonymkode: 115f8...996

• Liker 3
Skrevet

Da har vi kommet til en ordning. Vi har avtalt en date til før konserten og den betaler jeg.

Jeg synes fremdeles at det er utfordrende at konserten er mye dyrere enn den daten jeg skal betale, men det var hans forslag. 

Kjenner jeg har lite erfaring på dette. Da jeg datet sist for flere tiår siden var det en selvfølge at mannen betalte. Nå kjenner jeg at det nesten ligger en forpliktelse i å la seg spandere på som jeg ikke er sikker på om jeg er komfortabel med.

TS

Anonymkode: 7adf5...5eb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

For meg så er det ett rødt flagg at mannen (meg ) alltid skal betale.Så om dere har laget avtale om at du betaler for daten og han for konserten så er det helt innafor syntes jeg. Må jo bare prate sammen. LIker det bare ikke når det blir forventet at mannen skal betale alt hele tiden,men så lenge dere har hatt en dialog om det så er det jo supert !

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste (både kvinner og menn) har ingen lyst til å ha en partner som rir prinsipper om millimeterrettferdighet hele tiden. Og selvfølgelig, inviterer dama, så kan hun gjerne betale for begge. Problemet oppstår når menn skal styre med vippskrav, kalkulator og sånt på en date DE inviterer til, der de gjerne bestemmer stedet og prisnivået. TS har ikke mye penger, sier hun. Da bør kanskje mannen ikke invitere henne på noe hun ikke har råd til.

Man bør la være å invitere til noe dyrt om man vet at den andre har dårlig råd. Utover det er det den som blir spurt som får si nei.

Hvem har laget denne statistikken? Er den vitenskapelig belagt og fagfellevurdert? Ble samfunnet som helhet tilstrekkelig representert i undersøkelsen?

Som sagt finnes det ingen håndfast statistikk.

De jeg kjenner, inkludert meg selv og hva jeg har lest, sier at damene drar lasset minst like mye økonomisk som menn. 

Point taken? 

Anonymkode: 08aa2...2a0

Nei. Samsvarer ikke med hva jeg har erfart, hørt og lest etter at jeg ble voksen. Gir ikke mening.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kommer bare med en sterk antakelse. Spør 1000 personer, 500 av hvert kjønn, med løgndetektor. Da får du en viss pekepinn på hvordan det henger sammen.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (5 timer siden):

Hvis målet med daten er bli kjent med hverandre. Hva slags signaler sender du hvis dette er deg?

Tror du videre de signalene er generelt attraktivt eller uattraktivt?

Tredje spørsmål, hvis det er tvil eller i hele tatt kan oppfattes som uattraktiv, hvorfor gjøre det vanskeligere for deg selv i en dating situasjon? 🤷‍♂️

Spiller ingen nevneverdig rolle om det er attraktivt eller ikke. Jeg mener at dette er riktig mindset.

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (3 minutter siden):

Spiller ingen nevneverdig rolle om det er attraktivt eller ikke. Jeg mener at dette er riktig mindset.

Da regner jeg med at du er i et godt etablert forhold med en bra dame?

Skrevet

Selvfølgelig skal mannen betale!  Det er sånn det skal være. En mann skal være mann. En dame skal være dame. Forventer alltid at mannen betaler. Hvis en mann ikke har nok penger til en date, så burde han ikke be noen på date! Alle mine dater har alltid betalt. Heldigvis er ikke alle menn små homoer og forlanger at en dame betaler for seg selv på en date. Æsj.   En mann skal alltid oppføre seg som en Gentleman, og da skal de spandere.

Anonymkode: bdf29...4dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da regner jeg med at du er i et godt etablert forhold med en bra dame?

Overhodet ikke. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg var på date for ikke lenge siden.

Ser forresten ikke at noe jeg har skrevet om dette temaet er lite attraktivt. Prinsesser som bare skal ha og få er uansett uaktuelle.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selvfølgelig skal mannen betale!  Det er sånn det skal være. En mann skal være mann. En dame skal være dame. Forventer alltid at mannen betaler. Hvis en mann ikke har nok penger til en date, så burde han ikke be noen på date! Alle mine dater har alltid betalt. Heldigvis er ikke alle menn små homoer og forlanger at en dame betaler for seg selv på en date. Æsj.   En mann skal alltid oppføre seg som en Gentleman, og da skal de spandere.

Anonymkode: bdf29...4dd

Helt greit så lenge dama er tilstrekkelig tilgjengelig for sex, står for matlaging, husvask, klesvask og har hovedansvaret for eventuelle barn.

• Liker 1
Skrevet

Den som har foreslått/invitert til konsertdate betaler for billettene. Om man inviterer til dyre dater så er det en selvfølge at man dekker det. Så kan den andre heller spandere drikke underveis.

Anonymkode: c6bfc...690

• Liker 1
Skrevet

Jeg tilbyr meg alltid å betale min del, men jeg «krangler» ikke om å betale. Er det hyggelig, så får man jo anledning til å gi tilbake. Feks så hadde jeg vært rask med å kjøpe drikke til begge, eller feks betalt om vi skulle spist noe først.

Hadde konsertbilletten vært dyr, jeg og ville på konserten, men jeg merket at det ikke ville bli noe mer, så kunne jeg ha funnet på å vippse beløpet for billetten etter konserten. Da ville jeg jo ikke fått «gjort opp» på en fremtidig date.

Hadde fyren vist seg å være ufordragelig (feks bli for full, havne i bråk, «kreve» sex el), så hadde jeg avsluttet det uten å betale tilbake. Hadde ikke følt det var viktig å være ordentlig da.

Anonymkode: 740d9...480

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
13 hours ago, norw said:

Du skal på en date - og du genuint mener at attraksjon spiller ikke en nevneverdig rolle? 🤷‍♂️

Skrevet
umAxa skrev (4 minutter siden):

Du skal på en date - og du genuint mener at attraksjon spiller ikke en nevneverdig rolle? 🤷‍♂️

Jeg mener at visse prinsipper er viktigere enn å lykkes med damer, særlig damer med feil holdninger. 

Kan som sagt ikke se hva jeg har skrevet om dette temaet som skal være mindre attraktivt for damer med riktig holdning.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, norw said:

Jeg mener at visse prinsipper er viktigere enn å lykkes med damer, særlig damer med feil holdninger. 

Kan som sagt ikke se hva jeg har skrevet om dette temaet som skal være mindre attraktivt for damer med riktig holdning.

Konseptet med å være prinsipiell kan jeg forstå - og det er tid og sted å stå på sine prinsipper som i seg selv kan være attraktivt.

Så la oss si du har prinsipper som ikke produserer de resultatene du vil ha, fordi de gjør det uattraktiv, skal du fortsatt stå for dine prinsipper da? 🤷‍♂️

Skrevet

Betal selv som utgangspunkt, men om han jo faktisk ønsker det så er det vel en hyggelig gest, da syntes jeg ikke det er noen vits i å insistere. 

Anonymkode: c2fe4...173

• Nyttig 1
Skrevet
umAxa skrev (19 minutter siden):

Konseptet med å være prinsipiell kan jeg forstå - og det er tid og sted å stå på sine prinsipper som i seg selv kan være attraktivt.

Så la oss si du har prinsipper som ikke produserer de resultatene du vil ha, fordi de gjør det uattraktiv, skal du fortsatt stå for dine prinsipper da? 🤷‍♂️

Ja, jeg er villig til å holde på prinsippene mine.

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg er villig til å holde på prinsippene mine.

😅😅

Anonymkode: 299d5...408

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe feil i og la han betale når han ønsker det. Den som inviterer spanderer er jo også en regel. Dette ble en veldig kvinne/ mann diskusjon . Jeg er kvinne og har spandert billetter når jeg har invitert. 

Anonymkode: 299d5...408

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...