AnonymBruker Skrevet 26. april #881 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er beskrivelser som de siste innleggene om eksplosiv diaré osv som gjør at jeg ikke våger å starte 🥲 Anonymkode: 06486...16a Ikke vær redd for det! Det var meg som svarte over her som måtte løpe på do i dag. Men i løpet av de fem månedene jeg har gått på sprøyta har jeg kanskje opplevd dette en gang pr mnd. I tillegg kastet jeg opp en gang. Alltid etter for mye sukker(som egentlig ikke er mye, men jeg tåler lite) Det er også en øvelse på å kontrollere inntaket. Jeg har gått ned 12 kilo siden start, og livskvaliteten blir bedre for hver kilo! Nå har jeg ca ti kilo igjen, og håper å være normalvektig innen høsten. Jeg vet sprøyta kan ha bivirkninger, men de få jeg har veier opp for effekten. Anonymkode: 4cc93...886 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #882 Del Skrevet 26. april Kompis2 skrev (1 time siden): Jeg har ikke opplevd noe av det, så alt du leser gjelder ikke alle! Og jeg spiser smågodt av og til. Har tatt 3 sprøyter ikke oppdaget noen ting. Spise smågodt jeg å. Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 27. april #883 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke vær redd for det! Det var meg som svarte over her som måtte løpe på do i dag. Men i løpet av de fem månedene jeg har gått på sprøyta har jeg kanskje opplevd dette en gang pr mnd. I tillegg kastet jeg opp en gang. Alltid etter for mye sukker(som egentlig ikke er mye, men jeg tåler lite) Det er også en øvelse på å kontrollere inntaket. Jeg har gått ned 12 kilo siden start, og livskvaliteten blir bedre for hver kilo! Nå har jeg ca ti kilo igjen, og håper å være normalvektig innen høsten. Jeg vet sprøyta kan ha bivirkninger, men de få jeg har veier opp for effekten. Anonymkode: 4cc93...886 Kastet du kun opp etter mye inntak av sukker? Har ekstrem angst for oppkast, så jeg var veldig nervøs da jeg satt den første sprøyta i går. Kjenner ikke annet enn at jeg ikke er sulten? Kan det skje så fort? Satt den for 1 døgn siden. Spiser ikke godteri og har plutselig ikke lyst på usunn mat nå. Håper dette vil gå nedover Masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #884 Del Skrevet 27. april Ser flere snakker om oppkast og diaré. Har aldri vært et problem for meg. Hatt perioder med litt kvalme (spesielt om morgenen) og hodepine. Merker også fortere hodepine av alkohol. Begynte på wegovy i januar, har nå gått ned ca 12-13 kg. De første 10 kg gikk veldig fort, og jeg valgte å ikke øke opp doser pga det, før jeg stagnerte over en lengre periode. Virker som vekta lirker litt på seg igjen, og i går kunne jeg bruke en kjole som har vært for trang de siste fem årene. Krysser fingrer for at den gode steamen holde seg, da jeg enda har ca 30 kg som skal av… Anonymkode: 859ae...7af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #885 Del Skrevet 27. april Jeg kan oppleve kvalme, men har aldri kastet opp. Fordøyelsen kan påvirkes av hva jeg spiser, noe jeg aldri har opplevd før. Men det gir jo et incentiv til å ikke spise mye fett 🤣 Ellers er det lite bivirkninger og 14 kg ned. Jeg har redusert dosen, og går nå på laveste dose. Jeg vil se om det er nok til å gå videre ned, endre vaner og få til livsstilsendringen som trengs. Anonymkode: 282d5...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #886 Del Skrevet 27. april Blue Berry skrev (1 time siden): Kastet du kun opp etter mye inntak av sukker? Har ekstrem angst for oppkast, så jeg var veldig nervøs da jeg satt den første sprøyta i går. Kjenner ikke annet enn at jeg ikke er sulten? Kan det skje så fort? Satt den for 1 døgn siden. Spiser ikke godteri og har plutselig ikke lyst på usunn mat nå. Håper dette vil gå nedover Masse lykke til! Jeg hadde spist for mye av både mat og sjokolade på en kveld. Så da kastet jeg opp to - tre ganger den natta. Kjent det med å ikke ha lyst på sukker. Jeg kan spise litt fordi det er godt, men i forhold til før er det ingenting. Nå tar jeg to ruter i stedet for en 200 grams😅 Lykke til! Anonymkode: 4cc93...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 27. april #887 Del Skrevet 27. april Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Minner om følgende regelpresisering Sitat Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 27. april #888 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde spist for mye av både mat og sjokolade på en kveld. Så da kastet jeg opp to - tre ganger den natta. Kjent det med å ikke ha lyst på sukker. Jeg kan spise litt fordi det er godt, men i forhold til før er det ingenting. Nå tar jeg to ruter i stedet for en 200 grams😅 Lykke til! Anonymkode: 4cc93...886 Takk for svar, da skal jeg ha det i bakhodet. Ikke spist siden kl 21 i går kveld, da tok jeg et lite pizzastykke. Ikke spist ennå i dag, finnes ikke sulten og jeg har vært våken siden før kl 7 og fartet rundt i hele dag. Nå skal jeg prøve og få i meg et eller annet når jeg kommer hjem Jeg er også en som lett spiser en 200 g alene, så det er derfor jeg la på meg så sykt mye!! Sjokolade er sååå godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 27. april #889 Del Skrevet 27. april Tråden er ryddet igjen for kommentar til moderering. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 27. april #890 Del Skrevet 27. april 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde spist for mye av både mat og sjokolade på en kveld. Så da kastet jeg opp to - tre ganger den natta. Kjent det med å ikke ha lyst på sukker. Jeg kan spise litt fordi det er godt, men i forhold til før er det ingenting. Nå tar jeg to ruter i stedet for en 200 grams😅 Lykke til! Anonymkode: 4cc93...886 Så "heldig" du er! (Neida, å kaste opp er ikke noe å trakte etter, så mente ikke det!) Hvis man kaster opp som en følge av å ha spist (for) mye mat og sjokolade, så får det meg til å tenke at Wegovy for noen kanskje har en slags "antabus-effekt"? Vet ikke om jeg kunne ha tenkt meg det, men man "tvinges" jo nesten ned i vekt hvis man har det slik? Og vektnedgang er noe jeg tålmodig venter på, i min 9. uke på Wegovy. Selv spiser jeg glatt en 200 grams sjokolade, med potetgull og brus til. Og har ingen "bivirkninger" av det (dessverre?). (Kjøpte meg 6 store plater Nidar-sjokolade i går, det er jo "2 for 50 kr" hos Mega denne uka. De forsvinner nok i løpet av helga...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 27. april #891 Del Skrevet 27. april Caissa, du er klar over at sprøyta alene ikke gjør at du går ned i vekt? Det er meningen at man skal spise sunnere og mindre også. De fleste får mindre matlyst og klarer å stå imot lysten på godterier osv, blir fortere mett og spiser derfor mindre. Hvis du fortsetter å spise store plater sjokolade og det andre du nevner, så er det kanskje ikke så rart at du ikke har virkning av Wegovy. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #892 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er beskrivelser som de siste innleggene om eksplosiv diaré osv som gjør at jeg ikke våger å starte 🥲 Anonymkode: 06486...16a Var jeg som spurte om det nå sist, kan «trøste» deg med at jeg fortsatt holder på så er sikkert noe omgangssyke eller noe. Så ikke hatt noe sånn bivirkning jeg heller, på snart 8 måneder 😉 Anonymkode: 5b6dd...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #893 Del Skrevet 27. april Tenkte bare å dele min erfaring ang hårtap. Jeg mistet også en del hår på wegovy, ikke i nærheten av å være skalla, men merkbart tynnere i håret. Jeg sluttet i desember av økonomiske årsaker (+ at jeg ville forsøke å få til resten av nedgangen selv). Først nå i slutten av april merker jeg har hårtapet har stoppet opp. Det virker ihvertfall sånn *bank i bordet*. Så 4-5 mnd da tok det. Anonymkode: afe6e...2f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 27. april #894 Del Skrevet 27. april (endret) 5 hours ago, Kompis2 said: Caissa, du er klar over at sprøyta alene ikke gjør at du går ned i vekt? Det er meningen at man skal spise sunnere og mindre også. De fleste får mindre matlyst og klarer å stå imot lysten på godterier osv, blir fortere mett og spiser derfor mindre. Hvis du fortsetter å spise store plater sjokolade og det andre du nevner, så er det kanskje ikke så rart at du ikke har virkning av Wegovy. Det var jo derfor jeg begynte med Wegovy, fordi jeg etter mange år har måttet erkjenne at jeg ikke klarer å gå ned i vekt, og bli der, "alene" 😞 Jeg trenger hjelp. Rådene om å "spise sunnere og mindre" (og "bevege seg mer") kjenner jo alle overvektige til, fordi vi blir fortalt det "overalt". Allikevel sliter flere og flere med fedme. Fordi å slanke seg på kort sikt kan være forholdsvis lett, men å "spise sunnere og mindre" over tid er for de fleste fryktelig vanskelig. Hvis det skal være like vanskelig å gå ned i vekt med Wegovy som uten, så blir det jo dyre og bortkastede penger. Men jeg håper jo at det skal begynne å virke som du beskriver en vakker dag! 🙂 (Kanskje når jeg kommer til siste trinn på "dosetrappen?") Det hadde vært en befrielse! Endret 27. april av Caissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 28. april #895 Del Skrevet 28. april Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Minner igjen om at kommentarer eller spørsmål rundt moderering tas på Private forumhenvendelser Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 29. april #896 Del Skrevet 29. april Mandag og ingen nedgang siste uke, ikke gått opp heller så det er en liten trøst. Ukas dose satt, jeg skal skjerpe meg skikkelig! Bare noen få uker til 17. Mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 29. april #897 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 19.22): Det er beskrivelser som de siste innleggene om eksplosiv diaré osv som gjør at jeg ikke våger å starte 🥲 Anonymkode: 06486...16a Det beste er å gjøre sin egen erfaring. Jeg skjønner at det er lett å bli skeptisk for bivirkninger ettersom det er ofte det det handler om i slike tråder, men jeg er en av de som ikke har hatt noen bivirkninger (er riktignok bare på "trinn 3" og er på uke 26 siden oppstart, ikke hatt behov for å øke på grunn av god nok effekt) what so ever og det kan jo være du også er heldig og slipper🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #898 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 19.12): Jeg mistet også en del hår på wegovy, ikke i nærheten av å være skalla, men merkbart tynnere i håret. Først nå i slutten av april merker jeg har hårtapet har stoppet opp. Det virker ihvertfall sånn *bank i bordet*. Så 4-5 mnd da tok det. Vil det du har mistet komme tilbake? Hva sa legen om dette? Anonymkode: 3010d...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #899 Del Skrevet 29. april Må bare feire litt her siden ingen i livet mitt vet at jeg går på W, og ingen har kommentert vektnedgangen. Har gått ned 40 kilo!!! Bmi på 26.4, og jeg er så uendelig glad 😃 brukt 10 mnd og brukt 1mg. Skal ned 5 kg til, for å få bmi på 24.5 og kalles normalvektig ❤️ Begynte etter ett svært tøft svangerskap, og var generelt litt deppa over fysisk form og utseende. Har ikke hatt noen symptomer, annet enn den ønskede følelsen av å bli mett etter måltid. Skulle selvsagt ønske at medisinen var på blå resept, men jeg er villig til å betale av egen lomme for å føle meg så bra som jeg gjør om dagen. Sparer uansett omtrent like mye på å ikke kjøpe så mye mat. Og matstøyen har forsvunnet, noe som er veldig god for psyke og sjel. Livet smiler ☀️ Anonymkode: d95a0...210 7 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #900 Del Skrevet 29. april Hører egentlig ikke hjemme her, siden det er kjæresten som bruker dette og ikke jeg. Men jeg lurer: har dere alle lagt om kostholdet? Tenker ikke nødvendigvis på mengde, men på hva dere sier. Kjæresten spiser ekstremt usunt; ferdigmat, potetgull, snop, egg og bacon ++ hver dag. Gått på Wegovy siden rundt februar, og har gått ned, men jeg hadde håpet han ble inspirert til å endre livsstilen litt i samme slengen… Anonymkode: ba1d8...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå