AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #521 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var 164 cm og 90 kg da jeg startet, og har ingen tilleggssykdommer, så du er en kandidat pga BMI. Anonymkode: 3b6c9...1d2 Takk👍 Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #522 Del Skrevet 14. februar 2024 Første uke over og ned 2,7 kg. Mye vann såklart, men morsomt likevel. Tok andre injeksjon i går kveld, enormt kvalm og trøtt i dag. Akkurat som forrige uke. Det er utfordrende å få i seg nok mat når matlysten er helt fraværende og jeg blir så kvalm, men men. Anonymkode: 036ad...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #523 Del Skrevet 14. februar 2024 Ja,er så deilig så. -konstant forstoppelse. -nytelse å miste hår. -deilig å miste all sexlyst. -konstant sløv og sur. -vakkert å se seg i selv i speilet, blitt 20 år eldre på 5 Mnd. Nei,vil heller være bamsemor igjen!! Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #524 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er normalt å miste mye i begynnelsen som er vannvekt. Fettet sitter gjerne litt bedre, så du bør være litt tålmodig. Anonymkode: 2a5bc...757 Det er begynt å rikke på seg igjen, enda ett kilo ned.. så totalt ca 7,5 kg på 7 uker nå.. og da har jeg brukt flere år på å komme meg ned 2-3 kg fra før av.. Anonymkode: 859ae...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsukkertopp Skrevet 14. februar 2024 #525 Del Skrevet 14. februar 2024 Begynte på andre sprøyte med 1,7 i dag. Skulle satt den på mandag, men må faktisk innrømme at jeg har utsatt det fordi det var så deilig å kjenne på masse energi de siste par dagene🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #526 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan jeg være kandidat tro? 163cm og 92 kg. Har hatt høyt blodtrykk som er under kontroll. Har å høyt kolestrol. Bruker medisiner for dette. Anonymkode: ca8c0...a6d Da kan absolutt Wegovy være noe for deg. Synes du skal snakke med legen din om det. Men som jeg skrev, man må betale selv Anonymkode: db613...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #527 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da kan absolutt Wegovy være noe for deg. Synes du skal snakke med legen din om det. Men som jeg skrev, man må betale selv Anonymkode: db613...79d Ja, har tenkt å bestille meg en legetime. Er så redd for at jeg får et nei. Forstår jeg må betale av egen lommebok. Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #528 Del Skrevet 14. februar 2024 Hører om mange som går ned mye i starten også "flater det ut". Med meg har det vært motsatt. Merket ingenting i starten, har trappet langsomt opp til en dose jeg nå er fornøyd med. Har gått ned 22kg siden mai. Trener ikke noe mer enn før, men spiser helt klart mindre. Skulle gjerne sett at søtsuget forsvant i større grad enn det gjør da.. jeg har fortsatt like lyst på godteri som før og gikk på en del smeller i starten hvor jeg falt for fristelsen og spiste. Resultatet av det var diaré i flere dager etterpå, så dermed begrenser det seg med godteri. Men det er kjipt å ha cravings uten å kunne spise selvfølgelig. Har måttet lære meg å planlegge spisingen min bedre, for etterhvert som sprøyten fungerte så spiste jeg ofte alt for lite. Kjente plutselig på konsentrasjonsvansker på jobb, og følte meg helt uttafor på kveldstid. Så slo det meg etterhvert at jeg nesten ikke hadde spist noe hele dagen, og plagene forsvant så fort jeg fikk en god rutine på mat 🙂 Nå går det ganske bra, sliter litt med løs mage, men ikke noe jeg ikke kan leve med 🙂 Anonymkode: 8fb59...6aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #529 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hører om mange som går ned mye i starten også "flater det ut". Med meg har det vært motsatt. Merket ingenting i starten, har trappet langsomt opp til en dose jeg nå er fornøyd med. Har gått ned 22kg siden mai. Trener ikke noe mer enn før, men spiser helt klart mindre. Skulle gjerne sett at søtsuget forsvant i større grad enn det gjør da.. jeg har fortsatt like lyst på godteri som før og gikk på en del smeller i starten hvor jeg falt for fristelsen og spiste. Resultatet av det var diaré i flere dager etterpå, så dermed begrenser det seg med godteri. Men det er kjipt å ha cravings uten å kunne spise selvfølgelig. Har måttet lære meg å planlegge spisingen min bedre, for etterhvert som sprøyten fungerte så spiste jeg ofte alt for lite. Kjente plutselig på konsentrasjonsvansker på jobb, og følte meg helt uttafor på kveldstid. Så slo det meg etterhvert at jeg nesten ikke hadde spist noe hele dagen, og plagene forsvant så fort jeg fikk en god rutine på mat 🙂 Nå går det ganske bra, sliter litt med løs mage, men ikke noe jeg ikke kan leve med 🙂 Anonymkode: 8fb59...6aa Heldig du som blir løs i magen... Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #530 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da kan absolutt Wegovy være noe for deg. Synes du skal snakke med legen din om det. Men som jeg skrev, man må betale selv Anonymkode: db613...79d Jo,men om kroppen tåler det er en annen sak. Er i grunn ei småjente,men greit å ta grep før man dobler vekten... Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #531 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 14.57): Skal sette første stikk i kveld! Veldig spent, og redd for bivirkningene.. Noen andre som drikker mye cola/pepsi Max her? Hvordan har det evt endret seg? Ubehag av å drikke brus? Anonymkode: 47fff...64e Til min store frustrasjon liker jeg ikke Pepsi Max lengre. Synes det er kvalmende... Anonymkode: 6ee96...e16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #532 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, har tenkt å bestille meg en legetime. Er så redd for at jeg får et nei. Forstår jeg må betale av egen lommebok. Anonymkode: ca8c0...a6d Jeg er 165 og veide 76 kg, jeg fikk Wegovy uten spørsmål. Måtte ta blodprøver først, men ikke noe utenom det. Mulig jeg var heldig, skjønner at mange andre som er mye større enn meg ikke får. Anonymkode: 6ee96...e16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 15. februar 2024 #533 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, har tenkt å bestille meg en legetime. Er så redd for at jeg får et nei. Forstår jeg må betale av egen lommebok. Anonymkode: ca8c0...a6d I følge veiledningen i Felleskatalogen, skal man ha BMI på 30 eller mer for å få Wegovy. Har man sykdommer som kan forverres av overvekt, er grensen BMI=27. Er du over disse grensene skal det mye til at du ikke får en resept. I så fall har du en vrang lege, tror jeg. Legen kan gjøre andre vurderinger basert på din vekthistorikk og helsehistorikk og skrive ut Wegovy til folk med lavere BMI. Har du f.eks. veid mye mer før, og klart å slanke deg ned til under BMI 30, men stoppet opp uten å klare å komme lenger, kan det godt hende du får Wegovy for å få hjelp til å gå ytterligere ned. Endret 15. februar 2024 av aksase 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #534 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hører om mange som går ned mye i starten også "flater det ut". Med meg har det vært motsatt. Merket ingenting i starten, har trappet langsomt opp til en dose jeg nå er fornøyd med. Har gått ned 22kg siden mai. Trener ikke noe mer enn før, men spiser helt klart mindre. Skulle gjerne sett at søtsuget forsvant i større grad enn det gjør da.. jeg har fortsatt like lyst på godteri som før og gikk på en del smeller i starten hvor jeg falt for fristelsen og spiste. Resultatet av det var diaré i flere dager etterpå, så dermed begrenser det seg med godteri. Men det er kjipt å ha cravings uten å kunne spise selvfølgelig. Har måttet lære meg å planlegge spisingen min bedre, for etterhvert som sprøyten fungerte så spiste jeg ofte alt for lite. Kjente plutselig på konsentrasjonsvansker på jobb, og følte meg helt uttafor på kveldstid. Så slo det meg etterhvert at jeg nesten ikke hadde spist noe hele dagen, og plagene forsvant så fort jeg fikk en god rutine på mat 🙂 Nå går det ganske bra, sliter litt med løs mage, men ikke noe jeg ikke kan leve med 🙂 Anonymkode: 8fb59...6aa Samme her. Det er jeg som må stoppe meg selv i tide når det kommer til søtt, fordi jeg vet hva konsekvensen blir. Jeg får også noen sinnsyke magekramper. Skulle ønske det stoppet som mat selv når kroppen hadde fått nok, for jeg kan spise like mye som før. Men jeg tør ikke, for blir jo så dårlig og prøver jo å skjerpe meg her 😅 Anonymkode: a4c7b...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #535 Del Skrevet 15. februar 2024 On 2/14/2024 at 2:15 PM, AnonymBruker said: Ja,er så deilig så. -konstant forstoppelse. -nytelse å miste hår. -deilig å miste all sexlyst. -konstant sløv og sur. -vakkert å se seg i selv i speilet, blitt 20 år eldre på 5 Mnd. Nei,vil heller være bamsemor igjen!! Anonymkode: 1581e...f72 Da tenker jeg du ikke trengte medisinen til å begynne med. Min personlige mening, etter å ha gått på medisinen i snart et år, er at man ikke skal ta medisinen med mindre man virkelig trenger den for helsa sin del. For den har mange mulige bivirkninger, sånn som du sier. De vet også relativt lite om langtidsbivirkninger av medisinen. Kanskje om 20 år utvikler vi alle kreft pga. den. Usannsynlig, ja, men likevel en liten mulighet. Selv med forstoppelse, diare, kvalme, oppkast, pittelite spisevindu i løpet av en dag, hårtap, vitaminmangel, mm. er helsa mi så mye bedre pga. vektnedgangen. Jeg var over 120 kg på 165 cm, og følte meg tung og slapp og sliten hele tiden. Jeg hadde alltid vondt. Å reise meg opp fra sittende stilling var en tung jobb. Å sove på ryggen var umulig, fordi fettet på brystet mitt klemte seg ned mot bryst/hals og gjorde det vanskelig å puste. Jeg slet med å finne klær som passet meg i vanlige butikker. Nå er jeg under 100 kg og føler meg så sinnsykt mye bedre. Sexlysten er opp, nettopp fordi jeg nå orker å røre på meg. Jeg hadde aldri byttet den høye vekten tilbake til meg, selv om bivirkningene av medisinen forsvant på dagen. Rynkene som jeg har fått i ansiktet, pga. kollagenet som har forsvunnet sammen med kroppsfettet er en veldig, veldig liten pris å betale for god helse. Mest sannsynlig hadde jeg allerede hatt disse rynkene om jeg hadde hatt en sunn vekt til å begynne med. Fettet bare skjulte dem. At du i det hele tatt klager på akkurat rynkene synes jeg er rart, men deg om det. Anonymkode: 04dd2...53c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #536 Del Skrevet 15. februar 2024 On 2/13/2024 at 2:57 PM, AnonymBruker said: Skal sette første stikk i kveld! Veldig spent, og redd for bivirkningene.. Noen andre som drikker mye cola/pepsi Max her? Hvordan har det evt endret seg? Ubehag av å drikke brus? Anonymkode: 47fff...64e Jeg blir mer oppblåst av brus enn før, og luft kommer ut i begge retninger mer. Min logikk er at siden fordøyelsen bremser ned i hastighet, blir brus/lufta liggende i systemet lengre, sånn at jeg kan være oppblåst 1-2 hele dager etter at jeg har drukket en liten flaske brus. Føler jeg går å promper i ett. 🤦♀️Det gjør at jeg selv begrenser litt hvor mye jeg drikker av det. I tillegg vil man få litt mindre lyst på søte ting, så kan godt hende du rett og slett ikke ønsker å drikke så mye av det heller. Om du føler du er avhengig av cola/pepsi, er det også verdt å nevne at Wegovy har hatt god effekt på å hjelpe folk til å slutte med ting de har vært avhengige av. Mener å huske de har sett god effekt på både røyking og alkoholavhengighet. Kanskje vil det også hjelpe deg om du føler du er avhengig av det. Det gjør noe med dopaminet (rett meg om jeg tar feil) sånn at du ikke får like stort kick av det du inntar i kroppen mer. Jeg merker det på vanlig mat hos meg selv iallefall. Det gir meg ikke den samme gleden og kicket, når jeg spiser f.eks. sjokolade. Det kan være godt liksom, men ikke sånn kjempegodt-jeg-MÅ-ha-det-nå-ellers-får-jeg-sammenbrudd. Anonymkode: 04dd2...53c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #537 Del Skrevet 15. februar 2024 Nå sier jeg "det er bare" ... Men det er da FAKTISK bare å ha motivasjon og gjennomføeingsevne. ta kraftig grep om kosthold, følge en plan og beveg kroppen. Jeg skjønner det er vanskelig å gå fra godis og junk og overspising til restriksjoner i mengde... men det MÅ TIL. Anonymkode: 98c45...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 15. februar 2024 #538 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nå sier jeg "det er bare" ... Men det er da FAKTISK bare å ha motivasjon og gjennomføeingsevne. ta kraftig grep om kosthold, følge en plan og beveg kroppen. Jeg skjønner det er vanskelig å gå fra godis og junk og overspising til restriksjoner i mengde... men det MÅ TIL. Anonymkode: 98c45...22e Du får det til å høres så enkelt ut. Det er liksom bare å bestemme seg for å ikke være overvektig, og så løser det seg. MEN, så er det FAKTISK slik at vi mennesker er ulike. Jeg kan ikke fortelle deg om det er slik at vi overvektige har mindre motivasjon og gjennomføringsevne enn andre, eller om vi opplever sult og matbehov som langt mer overveldende og altoppslukende enn andre, slik at selv ikke de største doser av motivasjon og gjennomføringsevne er nok til å vinne kampen mot kiloene. Det kan for så vidt også være det samme, for resultatet er uansett en eller annen grad av overvekt. Det jeg, som overvektig opplever, er at min motivasjon og gjennomføringsevne, selv om jeg føler at jeg har mye av det, ikke er nok til å klare å gå ned i vekt, og bli der. Jeg har vært overvektig siden barneskolen og har kjempet mot kiloene i snart 50 år. Jeg har fått overtaket på kiloene og gått til dels betydelig ned i vekt i perioder, men jeg har aldri klart å vinne kampen. Kiloene har alltid vunnet og bare kommet enda sterkere tilbake igjen for hver gang. Jeg trenger hjelp, og jeg har funnet en alliert i medisinen. Nå kjemper vi sammen og så håper jeg vi endelig kan klare å vinne denne kampen en gang for alle. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #539 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå sier jeg "det er bare" ... Men det er da FAKTISK bare å ha motivasjon og gjennomføeingsevne. ta kraftig grep om kosthold, følge en plan og beveg kroppen. Jeg skjønner det er vanskelig å gå fra godis og junk og overspising til restriksjoner i mengde... men det MÅ TIL. Anonymkode: 98c45...22e Jaja, og alkoholikere trenger bare slutte å drikke og narkomane skal bare slutte å ruse seg. Takk for opplysningen, Nå kan du rusle videre til blå kors med all kunnskapen din.. 👍 Anonymkode: 859ae...7af 15 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #540 Del Skrevet 16. februar 2024 Jeg fikk ihvertfall beskjed fra min lege at jeg ikke måtte øke dosene hver fjerde uke. Fant jeg en dose som ga meg ønsket resultat ifht vektnedgang og med bivirkninger på et håndterbart nivå, så kunne jeg fint holde meg på den dosen. Anonymkode: 036ad...f16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå