Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Vanishing, den fra 1993.

Skrevet

3096 Tage (filmen bak boka til Natascha Kampbusch). Jeg synes det var veldig interessant å se. Holder på å lese boka så er spent på å se hvor mye de har tatt med.

• Liker 1
Skrevet

Les Miserables (endelig). Flott film, anbefales!

Gjest Gunfreak
Skrevet

Sovereign's servant AKA Slaget ved Poltova

Dette er vist russernes version av The Patriot, som nevnte film, er den jo egentlig bare en propaganda film, filmen tar for seg 2 russiske aristokrater som blir sent til russland for å observere krigen mellom russland og sverige, en blir sent til den svenske hæren en til den russiske, alle skuespillerne er russiske, noe som er rart når 2 av hovedrollene skal være franske, så kunne de skaffet et par franske skuespillere, så alle franskmenn, russere, polakker og svensker er russere som bare faker seg gjennom, når det er sagt, er vist russere bedre til å fake svensk enn amerikanskere som ikke kan snakke skandinavisk om livet var avhenig av det, de som snakker svensk høres sånn passe svenske ut, man skjønner i hvertfall hva de sier på svensk.

Filmen demoniserer jo svenskene, de skyter og voldtar damer og slikt, veldig lite tid er gitt til svenske karakterer, noe som er ok, filmer sees jo fra russisk side, slagene er storslåtte men helt feil, har lite med virkligheten om hvordan slagene ble utkjempet på den tiden, kanonene er feil, svenskene har heller ikke noen spyd som de egentlig brukte, uniformene er også helt fine og rene.

Filmen skal ha for at den ser stor og dyr ut, men mange hundre statister i uniformer, men filmen ble jo bare laget for ca. 40 millioner kr. så sånn sett har de fått mye for pengene.

Svenskene males ganske mørke i filmen, så det er jo mye propaganda fra russernes side og var vel en del svenske historikere som var noe grettene når filmen kom ut.

Noe bedre enn the patriot men ikke mye.

Skrevet

Kong curling - skuffet...

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Det tror jeg må være Hotel Transylvania

Grei nok film :)

Endret av Badebuksa
Gjest Chili
Skrevet

Silver Linings Playbook, anbefales virkelig! :) Noen som har gode filmtips for kvelden; skrik ut!!

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet (endret)

Silver Linings Playbook, anbefales virkelig! :) Noen som har gode filmtips for kvelden; skrik ut!!

Likte den jeg også. Hva er du ute etter? Lettere å gi tips om du gir en liten pekepinn

Endret av NerdMedSverd
Gjest Chili
Skrevet (endret)

Likte den jeg også. Hva er du ute etter? Lettere å gi tips om du gir en liten pekepinn

Heh, ja, det har du vel egentlig rett i.. :) Jeg liker det meste! Ser litt av alt.

Endret av Chili
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Jeg liker det meste! Ser litt av alt.

Det hjalp jo mye... :laugh:

Slenger ut de første jeg kommer på, helt tilfeldig:

Requiem for a Dream

Some Like It Hot

Double Indemnity

Gummo

Sans Solei

Dancer in the Dark

Lost in Translation

Trainspotting

Harakiri

Mulholland Drive

Seven Samurai

2001: A Space Odyssey

• Liker 1
Skrevet

Trespass. Bra thriller!

Gjest Spiderpig
Skrevet (endret)

The Impossible.

Jeg grein og grein :ler:

Likte den!

Endret av Spiderpig
Skrevet

Life of Pi :) Trist, søt og fin på samme tid. 8/10

Gjest LightBulb
Skrevet

Legend of the guardians

Bad boys 1 og 2

Likte alle 3 :)

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Blitt mye film i helgen:

Tropa de Elite. Helt grei actionfilm.

Zero Dark Thirty. Ren skit, dritkjip og langdryg. Eneste som var bittelitt gøyalt er siste halvtimen.

The Virgin Suicides. Ålreit nok.

2001: A Space Odyssey. Innertier, nydelige bilder og verdens beste avslutning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...