Mermaid Blues Skrevet 21. juni 2011 #3801 Del Skrevet 21. juni 2011 Så Black Swan igjen. Veldig bra og crazy film. Knallbra den også - begynner å mistenke at vi har litt lik smak Jeg har sett flere på rappen; The Princess Bride (1987). En liten gutt er forkjøla og hjemme fra skolen, og bestefaren hans kommer på besøk og vil lese en bok for ham, som han pleide å lese for guttens far da han var liten. Boken er et magisk eventyr, og selv om gutten er skeptisk til å begynne med blir det etterhvert mer og mer spennende. Et herlig, og tidvis hysterisk morsomt eventyr, og ikke minst en familiefilm som er underholdende for de fleste. Jeg storkoste meg 7/10 The Social Network (2010). Dokudrama om hvordan Facebook ble til. En ganske så fiffig og godt gjennomført film, med godt manus og god oppbygging - langt bedre enn jeg hadde forventet ifht utgangspunktet. Blant skuespillerne er det litt så som så, men mye godt samspill. Utgangspunktet for historien er kanskje ikke det som dominerer, men den lykkes i å kommentere samtiden vår godt, samtidig som den sier mye om vennskap, svik og hvor lett det kan være å bli en person man ikke liker. 7,5/10 Hotel Rwanda (2004). Basert på historien om Paul Rusesabagina, en hotelleier i Kigali som gir husrom til over tusen Tutsi-flykninger under folkemordet. En av de mest skjellsettende filmene jeg har sett på lenge. Den er faktisk så sterk at den er vanskelig å kommentere, men et par ting må jeg likevel trekke frem. Brutaliteten formidles uten at det tipper over i et blodbad, det er ikke nødvendigvis effektene som gjør filmen vanskelig å se på. Feks scenen hvor hovedpersonen forhandler med geriljasoldatene for å få løslatt en gruppe Tutsier istedet for at de skal henrettes kommer til å henge i minnet lenge, mye fordi den er såpass "understated" i all sin brutalitet. Det er mange sterke enkeltprestasjoner, og Don Cheadle storspiller i rollen som Paul Rusesabagina. Anbefales på det sterkeste! 8/10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 21. juni 2011 #3802 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Ja, det mistenker jeg og Hotel Rwanda er helt utrolig bra, og jeg anbefaler den til absolutt alle. Det er viktig å se slike filmer, og vite at folkemord fortsatt i all høyeste grad er utbredt. Nå så jeg Fargo, veldig bra film og veldig dyktige skuespillere. Synes Cohenbrødrene er flinke. Endret 21. juni 2011 av Hannee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 21. juni 2011 #3803 Del Skrevet 21. juni 2011 Personlig syns jeg filmene til Darren Aranofsky og Cohen -brødrene kan til tider være ganske 'sære og spesielle',forstå meg rett de er knallgode filmskapere,men en film trenger ikke å være 'spesiell' ene og alene i kunstens navn.Selvfølgelig om det er naturlig å filme en film slik så er jeg helt for det. Begge filmskaperene har litt snedige filmer like fullt da, eks.Fargo -måten folkene i filmen snakker på og ter seg...og The Fountain,kan noen forklare meg hvordan hele greia (plottet) egentlig hang sammen,jeg satt som et spørsmåls- tegn på slutten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. juni 2011 #3804 Del Skrevet 21. juni 2011 Crazy Heart - fin film!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3805 Del Skrevet 21. juni 2011 Shallow Hall! Hysterisk morsom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 21. juni 2011 #3806 Del Skrevet 21. juni 2011 Rockin' the house - fantastisk fin film! Jeg synes den skildrer kjærlighet til musikk, vennskap og litt av "livet" på en flott (om enn kanskje litt annerledes) måte. Absolutt å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 22. juni 2011 #3807 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Personlig syns jeg filmene til Darren Aranofsky og Cohen -brødrene kan til tider være ganske 'sære og spesielle',forstå meg rett de er knallgode filmskapere,men en film trenger ikke å være 'spesiell' ene og alene i kunstens navn.Selvfølgelig om det er naturlig å filme en film slik så er jeg helt for det. Begge filmskaperene har litt snedige filmer like fullt da, eks.Fargo -måten folkene i filmen snakker på og ter seg...og The Fountain,kan noen forklare meg hvordan hele greia (plottet) egentlig hang sammen,jeg satt som et spørsmåls- tegn på slutten.. Jeg har ikke sett The Fountain, men digger Fargo. Liker så godt hvordan menneskene ter seg og snakker, er ett lite samfunn og kulturen kommer så godt og naturlig frem synes jeg. Synes det er ganske morsomt til tider, selv om ja, det skjer grusomme ting. Og jeg liker litt sære og spesielle ting Føler filmene gir meg noe mer da. Selv om jeg også kan slappe av og kose meg med en romantisk komedie. Endret 22. juni 2011 av Hannee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 22. juni 2011 #3808 Del Skrevet 22. juni 2011 Se min kjole. Dansk film fra 2009. Anbefales virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 22. juni 2011 #3809 Del Skrevet 22. juni 2011 Bad Teacher. Ikke så bra som den burde være, og de fleste morsomme poengene er allerede røpet i traileren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 22. juni 2011 #3810 Del Skrevet 22. juni 2011 To filmer i går kveld: Pirates of the Caribbean og deretter Leon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 23. juni 2011 #3811 Del Skrevet 23. juni 2011 Gladiator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 23. juni 2011 #3812 Del Skrevet 23. juni 2011 Sucker Punch Hvis du ønsker å se en film med masse 'girlpower' og mange 'kjempekule' actionscener er dette filmen for deg. Om du ønsker en virkelig god film kan denne ikke anbefales fra min side iallefall....men den skal ha det at den tok seg opp vesentlig mot slutten,og styrte unna sånn typisk Hollywood 'happy ending',noe som løftet den noen hakk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 24. juni 2011 #3813 Del Skrevet 24. juni 2011 Paul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. juni 2011 #3814 Del Skrevet 24. juni 2011 The Green Hornet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 24. juni 2011 #3815 Del Skrevet 24. juni 2011 Narnia - Reisen til det ytterste hav. God film og passe godt ekstramateriale på Blu-rayen. Skal se kommentatorsporet i morgen håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 24. juni 2011 #3816 Del Skrevet 24. juni 2011 I Am Legend Solid Film,kvalitet over det aller meste -skuespill, manus,regi,dog konseptet i seg selv er vel ikke så orginalt da.Vel verdt å se om du liker 'end of the world' scenarioer,Will Smith i storform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 25. juni 2011 #3817 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Hereafter med Matt Damon, av Clint Eastwood. Handler om litt overnaturlige temaer, som liv etter døden, og det å være synsk. Dette var en lettelse for meg, for jeg er som rollefiguren til Matt, fra jeg var liten... Endret 25. juni 2011 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
30stm Skrevet 25. juni 2011 #3818 Del Skrevet 25. juni 2011 kick ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2011 #3819 Del Skrevet 25. juni 2011 Nobody knows Ah, en av mine favorittfilmer gjennom tidene.. Jeg så sist Incendies - interessant. Litt såpete, men klarte å balansere dramatikken ganske bra, ble ikke helt klissete og grinete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2011 #3820 Del Skrevet 25. juni 2011 Nesten glemte - så endelig Apocalypse Now også sist uke. Den lange versjonen, og den er jo helt vidunderlig bra. Rå, direkte, ærlig. Litt visuell onani av mr Coppola i den lange 194-minutters versjonen, men jeg har ikke noe i mot det da.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå