AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #3701 Skrevet 5. juni 2011 Office space, og nå blir det snart ondskapens hotell på tv.
Mystique X Skrevet 6. juni 2011 #3702 Skrevet 6. juni 2011 Megamind 7 av 10, bra animasjons film men savnet litt mer humor.
Mermaid Blues Skrevet 6. juni 2011 #3705 Skrevet 6. juni 2011 Ordinary Decent Criminal. Det var endel horrible dialekt-forsøk, men filmen i seg selv var temmelig morsom. (Kanskje litt for morsom, med tanke på hva filmen er basert på.) Spacey spiller bra, men dialekta var bare katastrofal
Dresden Skrevet 6. juni 2011 #3706 Skrevet 6. juni 2011 Traffic. Ble litt skuffet, hadde nok litt for store forventninger. Synes den er litt overhypet. For all del, den var bra og er verdt å se, men forventet mer.
Gjest Pzzt Skrevet 6. juni 2011 #3708 Skrevet 6. juni 2011 http://www.youtube.com/watch?v=uFbBIUcklt8 For en som er mørkredd fra før av, hjalp den filmen lite. Syntes den var skummel (Mannebeinet er uenig, er sikkert jeg som er pysete)
Mystique X Skrevet 7. juni 2011 #3709 Skrevet 7. juni 2011 Robocop, gammel oldis med dårlig grafikk, men jaggu bra likevel
Mermaid Blues Skrevet 7. juni 2011 #3710 Skrevet 7. juni 2011 Filmen Priest. Styr unna - mannskit... Hmmm...Priest (2011) eller Priest (1994)? Sistnevnte er en av de fineste filmene jeg vet om Siste her var Tangled, fjorårets Disney-storfilm. Masse humor, pent laget, fin historie, skikkelig Disney-musikk Skulle bare ønsket meg en litt skumlere skurk, mer som Professor Ratigan, Ursula eller Jafar
Jellybean78 Skrevet 7. juni 2011 #3712 Skrevet 7. juni 2011 Hmmm...Priest (2011) eller Priest (1994)? Sistnevnte er en av de fineste filmene jeg vet om Siste her var Tangled, fjorårets Disney-storfilm. Masse humor, pent laget, fin historie, skikkelig Disney-musikk Skulle bare ønsket meg en litt skumlere skurk, mer som Professor Ratigan, Ursula eller Jafar Priest 2011 mente jeg ja.. Når det kommer til animasjonsfilm syns jeg Wall-E er den aller beste,(anbefales på det varmeste).
Mermaid Blues Skrevet 7. juni 2011 #3713 Skrevet 7. juni 2011 Priest 2011 mente jeg ja.. Når det kommer til animasjonsfilm syns jeg Wall-E er den aller beste,(anbefales på det varmeste). Ah, ja, så på den på imdb.com og den virka i beste fall tvilsom :gjeiper: Tror jeg følger rådet ditt og står over! Men kan trygt anbefale Priest fra 1994, bare husk kleenex Wall-E er veldig fin, enig =) Nå er jeg nettopp ferdig med å se Glengarry Glen Ross, og steike PANNE! Glimrende! Velspilt, sylskarpt regissert, Mamet speak vel ivaretatt av alle de involverte, brilliante Jack Lemmon,...anbefales på det varmeste! 9/10
Jellybean78 Skrevet 7. juni 2011 #3714 Skrevet 7. juni 2011 Ah, ja, så på den på imdb.com og den virka i beste fall tvilsom :gjeiper: Tror jeg følger rådet ditt og står over! Men kan trygt anbefale Priest fra 1994, bare husk kleenex Wall-E er veldig fin, enig =) Nå er jeg nettopp ferdig med å se Glengarry Glen Ross, og steike PANNE! Glimrende! Velspilt, sylskarpt regissert, Mamet speak vel ivaretatt av alle de involverte, brilliante Jack Lemmon,...anbefales på det varmeste! 9/10 Har sett den,prøver å strekke meg til å se de aller fleste filmene med Pacino, han er jo en av tidenes beste skuespillere da.. Samme med De Niro/Nicholson/og Daniel Day Lewis. Regner med du har sett de,men hvis ikke bør du få med deg Leon - the professional (slutten kommer til å knuse hjertet ditt) og den første Rocky filmen,mange tror det er en dum boksefilm, men de har ikke peiling. Temaet som er sentralt er et menneskes evne og vilje til å strekke seg etter noe som virker umulig/samt en av film- historiens søteste kjærlighetshistorier.
sofie777 Skrevet 7. juni 2011 #3715 Skrevet 7. juni 2011 "He's not that into you" Artig film og anderledes enn andre rom-koms, spesielt fordi de største skuespillerne ikke har de største rollene slik man kunne forvente. (Ben Afflec er lite med i filmen f.eks.)
Mermaid Blues Skrevet 8. juni 2011 #3717 Skrevet 8. juni 2011 The Life of David Gale. Fryktelig frustrert over slutten, synes den ødela en ellers veldig ålreit film. Ble plutselig veldig usikker på hva budskapet egentlig var - er filmen for eller mot dødsstraff? Kevin Spacey og Kate Winslet gjør solide prestasjoner, og med unntak av enkelte partier synes jeg manuset er godt håndverk. 6,5/10
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2011 #3718 Skrevet 8. juni 2011 I filmen life of david gale var budskapet at det var lett å fake mord, hun gjorde det selv men det skulle se ut som om david hadde gjort det. For å bevise at man kan bli uskyldig dømt. Han ble dømt med dødstraff for for et mord han ikke hadde begått.
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2011 #3719 Skrevet 8. juni 2011 John Carpenter's Christine.... I denne filmen prøver en kjent skrekk regissør å overføre en kjent skrekk forfatters (Stephen King) roman til lerretet og resultatet er ganske bra. Solid på de fleste punkt,(det er et par scener i filmen som jeg aldri kommer til å glemme) vil ikke kalle den en skrekkfilm da,mer en grøsser... Har også lest boken for mange herrens år siden.
Mermaid Blues Skrevet 8. juni 2011 #3720 Skrevet 8. juni 2011 I filmen life of david gale var budskapet at det var lett å fake mord, hun gjorde det selv men det skulle se ut som om david hadde gjort det. For å bevise at man kan bli uskyldig dømt. Han ble dømt med dødstraff for for et mord han ikke hadde begått. Kjører spoiler på hele innlegget her, i tilfelle noe andre vil se filmen: Joda, den biten fikk vi jo inn med teskje, men det kan da ikke være hele hensikten med filmen?? Jeg forsto ikke om filmen skulle være for eller mot dødsstraff (som en skulle tro var hovedkonflikten) siden den fremstiller dødsstraffmotstandere som ekstremistiske tullinger som arrangerer et drap for å "bevise" at man kan bli uskyldig dømt. (Sånn sett var det to selvmord; Harraway og Gale.) Samtidig gjøres det mye gjennom hele filmen for at man skal få mest mulig sympati med Gale - han er åpenbart intelligent, karismatisk, omsorgsfull og akkurat passe uheldig - selve oppskrifta på en publikumsyndling. Helt til slutten, hvor jeg hadde mest lyst til å kaste noe stort og tungt på tv-en min. (Regissør Parker, feks, jeg har egentlig veldig sans for det øvrige arbeidet hans.) Sett at Bitsey hadde skjønt tegninga litt tidligere, eller bilen hennes ikke hadde brutt sammen? (og hvorfor de ikke klaga til utleiefirmaet den første gangen lampa begynte å lyse irriterte meg grenseløst - hvem gidder betale penger for noe som ikke virker?) Gale og Wright kunne blitt dømt for medvirkning til selvmord, men det er ikke nok til å henrette noen av dem, og det hele ville virket som en latterliggjøring av rettsystemet. De oppnådde ingen verdens ting, siden guvenøren i ettertid var helt uinteressert i å avskaffe henrettelser. Eller jo, de klarte å ødelegge temmelig mye for sønnen til Gale, siden han aldri ville kunne gjenoppta kontakt med faren, som det så ut til at han hadde et særdeles godt forhold til. Slo meg at Berlin (studenten) kan ha vært med på hele greia fra begynnelsen av - siden man på daværende tidspunkt ikke kunne dømmes til døden i Texas for drap alene (såfremt det ikke var drap av barn eller politi/brannmann) men derimot for kombinasjonen drap og voldtekt. Anmeldelsen fra Berlin ble trukket av henne personlig, noe som gjør utgangspunktet hans verre enn om han hadde blitt frikjent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå