Mermaid Blues Skrevet 29. juni 2011 #3841 Skrevet 29. juni 2011 Ed Wood (1994). En ganske sann historie om en av tidenes mest elendige filmregissører og alle de snedige folkene som omga ham. Tim Burton leverer et mesterverk av en komedie! Kanskje en av de herligste filmene jeg har sett på lenge, Johnny Depp er perfekt, og samspillet mellom ham og Martin Landau lukter gull, rett og slett. Manus er knallgodt, regien nær perfeksjon...virkelig en av de beste filmene jeg har sett det siste året! Anbefales på det varmeste 9/10
Jellybean78 Skrevet 30. juni 2011 #3844 Skrevet 30. juni 2011 On The Waterfront En film jeg skjemmes over ikke å ha sett før,men jeg satte meg nå engang ned og gjorde dette forrige dagen. Den har en av filmhistoriens mest kjente scener i seg,og skuespillet til Marlon Brando er en fryd å se. Dette er ifra hans glansdager som skuespiller,senere la han jo på seg og ble like stor som en hval, men uansett, du verden hvor begavet denne mannen er. 'One for the ages' var det en filmkritiker som sa da filmen kom ut,jeg kunne ikke vært mer enig.
Mermaid Blues Skrevet 30. juni 2011 #3846 Skrevet 30. juni 2011 On The Waterfront En film jeg skjemmes over ikke å ha sett før,men jeg satte meg nå engang ned og gjorde dette forrige dagen. Den har en av filmhistoriens mest kjente scener i seg,og skuespillet til Marlon Brando er en fryd å se. Dette er ifra hans glansdager som skuespiller,senere la han jo på seg og ble like stor som en hval, men uansett, du verden hvor begavet denne mannen er. 'One for the ages' var det en filmkritiker som sa da filmen kom ut,jeg kunne ikke vært mer enig. Jøss, sammentreff, jeg har nettopp fått tak i den selv og nå gleder jeg meg enda mer til å se den Sist sette her: The Pianist (2002). Vi følger en jødisk/polsk pianist kamp for overlevelse gjennom andre verdenskrig i jødeghettoen i Warszawa. Polanski leverer en fantastisk gripende historie. Manus og regi er svært godt arbeid, og Adrien Brody har stålkontroll i hovedrollen. Soundtracket er så perfekt at jeg satt med frysninger gjennom storparten av filmen. Anbefales! 8,5/10
Gjest Hannee Skrevet 30. juni 2011 #3847 Skrevet 30. juni 2011 The Pianist anbefaler jeg og, utrolig gripende. Det eneste som irriterer meg er all engelsken.
Chord Skrevet 30. juni 2011 #3851 Skrevet 30. juni 2011 Jeg så 'Another year' for et par dager siden, og det føltes virkelig som den varte a year. Britisk film fra 2010 om et eldre ektepar og deres omgangskrets. Leste litt om den i forkant, og den fikk terningkast 5 eller 6 av den kilden, derfor trodde jeg den var verdt noen timer av min ikke så dyrebare tid. Se den hvis du virkelig kjeder deg
PepsiMax Skrevet 30. juni 2011 #3852 Skrevet 30. juni 2011 Easy A. Highschool opplegg om rykter, løgner osv. Likte den, perfekt da man bare vil synke ned i soffaen og se film og slippe å tenke
Jellybean78 Skrevet 30. juni 2011 #3854 Skrevet 30. juni 2011 Jøss, sammentreff, jeg har nettopp fått tak i den selv og nå gleder jeg meg enda mer til å se den Et tips - om du er en fan av John Hurt prøv å få med deg filmen the proposition,det er en westernfilm lagt til Australia.Hurt er tilstede i et par scener i filmen og stjeler nesten hele greia med innsatsen sin. (elsker fornærmelsene han retter mot irene) Forøvrig har den et nydelig soundtrack da,og screenplayet er av Nick Cave,mulig dette er grunnen til den strålende musikken.
Mermaid Blues Skrevet 1. juli 2011 #3855 Skrevet 1. juli 2011 Et tips - om du er en fan av John Hurt prøv å få med deg filmen the proposition,det er en westernfilm lagt til Australia.Hurt er tilstede i et par scener i filmen og stjeler nesten hele greia med innsatsen sin. (elsker fornærmelsene han retter mot irene) Forøvrig har den et nydelig soundtrack da,og screenplayet er av Nick Cave,mulig dette er grunnen til den strålende musikken. Har lett etter den filmen en stund faktisk, vanskelig å finne dvd-rip og ikke bare blåstråle-rip :gjeiper: Men ser ut til at jeg er på sporet av noe nå, så da får jeg sett den Gleder meg! Nå så jeg nettopp en film for tredje gang: Swimming with sharks (1994). En ung og temmelig naiv produsent-assistent (si det fem ganger fort) bestemmer seg for å ta hevn på sin usympatiske sjef. Hvis noen har sett "Devil wears Prada" og tenkt at idéen var interessant, er det på tide å se denne. Voksenutgaven, om man vil. Kevin Spacey gjør en av sitt livs beste prestasjoner i rollen som den greit uspiselige Buddy Ackermann og har glimrende samspill med Frank Whaley i rollen som assistenten Guy. Manuset formelig renner over av gullkorn ("You're happy. I hate that!" / "I'm not allowed to take lunch, Buddy doesn't believe in it."), herlig beksort humor og dialogen er tight. Soundtracket er så vakkert at det smalt rett inn på mp3-spilleren og regien flyter pent, til tross for litt småsurr her og der. Men virkelig, Spacey...jeg legger meg flat! Monologen hvor han forteller Guy om hvordan kona hans døde, og at det er på tide å ta seg sammen er faktisk reneste lærebokeksempelet. Anbefales på det varmeste! Overse lav rating på imdb, dette er en knallsterk film. 9/10
FantasDick Skrevet 1. juli 2011 #3856 Skrevet 1. juli 2011 Transformers 3 - den beste i serien! Mer action, råere, heite biler, episke scener og (litt) mindre kliss.
Dresden Skrevet 1. juli 2011 #3858 Skrevet 1. juli 2011 (endret) Nå så jeg nettopp en film for tredje gang: Swimming with sharks (1994). En ung og temmelig naiv produsent-assistent (si det fem ganger fort) bestemmer seg for å ta hevn på sin usympatiske sjef. Hvis noen har sett "Devil wears Prada" og tenkt at idéen var interessant, er det på tide å se denne. Voksenutgaven, om man vil. Kevin Spacey gjør en av sitt livs beste prestasjoner i rollen som den greit uspiselige Buddy Ackermann og har glimrende samspill med Frank Whaley i rollen som assistenten Guy. Manuset formelig renner over av gullkorn ("You're happy. I hate that!" / "I'm not allowed to take lunch, Buddy doesn't believe in it."), herlig beksort humor og dialogen er tight. Soundtracket er så vakkert at det smalt rett inn på mp3-spilleren og regien flyter pent, til tross for litt småsurr her og der. Men virkelig, Spacey...jeg legger meg flat! Monologen hvor han forteller Guy om hvordan kona hans døde, og at det er på tide å ta seg sammen er faktisk reneste lærebokeksempelet. Anbefales på det varmeste! Overse lav rating på imdb, dette er en knallsterk film. 9/10 Jeg er solgt og filmen er bestilt! Får mange gode tips fra denne tråden Endret 1. juli 2011 av Dresden 1
Jellybean78 Skrevet 1. juli 2011 #3860 Skrevet 1. juli 2011 Rango En spitter ny animasjonsfilm,hvor Johnny Depp låner stemmen sin til en kameleon i 'ville vesten'. Personlig så foretrekker jeg filmene til Pixar når det er snakk om animasjon,(på grunn av den høye standarden) filmene til andre selskaper har ofte vært 'blandet drops' noen få gode,mange ikke. Denne kan jeg derimot trygt anbefale,den rikheten i detaljer de hadde fått inn i bildet er mildt sagt slående,anbefaler dere å se den i high def. om dere har mulighet. Ett annet svært pluss var at den referer ett utall andre filmer i korte øyeblikk,enkelte veldig tydelig, andre ikke. Hadde det utrolig morsomt underveis i å prøve å 'legge' merke til alle 'øyeblikk',selfølgelig forutsetter dette at du har en del kjennskap til film da.... Om du har litt tid å slå ihjel finns det verre måter å gjøre det på enn å se denne..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå