Gå til innhold

Trenger man å gi bryllupsgave når det ikke er noen feiring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det lurer jeg også på. Har lurt litt på om det ble for mye for dem, de har jo 3 unger. Eller kanskje det ble for dyrt, ikke vet jeg. Det er ihvertfall dårlig gjort å invitere og la folk ordne overnatting og kjøpe nye kjoler og så avlyse, synes jeg. 

Jeg har spurt, men min datter begynte bare og gråte og ville ikke snakke om det (før jeg blir beskyldt for å være lite empatisk, spurte ikke mer ut av respekt). 

Anonymkode: 3c576...a2c

Uff da er det nok veldig sårt for henne at det ikke ble en feiring. Da syns jeg 100% du burde gi en gave og gi uttrykk for at du syns det er fantastisk at de har giftet seg og at det viktigste er ekteskapet, ikke ett bryllup. 
 

Egentlig høres det ut som de ikke hadde råd. Det er en vanlig grunn til at folk ønsker seg penger.

Anonymkode: 100ee...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 13.52):

Mitt barn har giftet seg. Hun har vært sammen med sin mann i 15 år, og er vel etablerte. De sa de ikke trengte å få gave, men ønsket seg i så tilfelle penger. Selskapet de hadde planlagt ble avlyst et par måneder før det skulle holdes, og de giftet seg uten feiring.

Må vi da gi gave? Jeg har ikke lyst til å gi dem penger når de ikke en gang har invitert på kaffe og kake. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Du har ikke LYST å gi gave til DITT EGET BARN. Herregud.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 17.8.2023 den 14.31):

Nei, ikke normalt når de har vært sammen og samboere i femten år. 

Er det normalt når man har vært sammen i ett år da? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det normalt når man har vært sammen i ett år da? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Altså, jeg hadde ikke "hjulpet" barnet mitt økonomisk om hun ønsket å gifte seg tidligere, heller? Det er vel noe man sparer til selv. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært denne mammaen, så kunne jeg f eks spandert en middag ute for datter og svigersønn og vært barnevakt til langt ut på neste dag. Nå er jeg alene da, men hadde jeg hatt bedre råd, så kunne jeg sendt de på betalt hotellovernatting og vært barnevakt. 
Tenker det hadde vært en hyggelig oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 14.13):

Skal være ærlig å si at jeg ble overrasket over alle svarene. At man skal gi gave til noen bare fordi de gifter seg, når de til og med velger vekk å feire dette med familien sin.

Og de har jo alt de trenger har de sagt, og ønsker seg penger 🙄 Kan jeg gi noe annet likevel? En vase eller noe sånn? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Hvis jeg finner på å gifte meg med min samboer gjennom mange år uten bryllupsfest, ville jeg blitt skikkelig sur hvis mamma kom med en vase eller noe sånn i ettertid.

Når de sier at de har alt de trenger, så er vaser, lysestaker og annet "skapfyll" helt feil hvis de ikke har ønsket seg noe spesielt i den retningen. Hvis du ikke vil gi penger, så gi heller en opplevelse, gavekort på restaurantbesøk inkl. barnepass hvis de har barn, eller noe annet de ikke tar seg råd til selv, men vil sette pris på.

Anonymkode: bc0e2...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...