Gå til innhold

Trenger man å gi bryllupsgave når det ikke er noen feiring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barn har giftet seg. Hun har vært sammen med sin mann i 15 år, og er vel etablerte. De sa de ikke trengte å få gave, men ønsket seg i så tilfelle penger. Selskapet de hadde planlagt ble avlyst et par måneder før det skulle holdes, og de giftet seg uten feiring.

Må vi da gi gave? Jeg har ikke lyst til å gi dem penger når de ikke en gang har invitert på kaffe og kake. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Gi gave så er det ikke noe mer å tenke på. 

Anonymkode: a0862...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri bryllupsgave nettopp av den grunn at de bør ha så det rekker.

Hadde det vært mitt eget barn hadde jeg nok gitt.

Anonymkode: afece...1f6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som ikke gir barna bryllupsgave lissom. Selskap eller ei. 

Anonymkode: a0862...7f3

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i stillhet. Så jeg ville ikke ha noen gave eller oppmerksomhet. Sa bare til folk at vi hadde giftet oss. Neon av våre venner fikk høre det etter et år å. Trudde jeg hadde informert alle. Før sosiale medier dette. 

Anonymkode: 8c0b3...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg giftet meg i stillhet. Så jeg ville ikke ha noen gave eller oppmerksomhet. Sa bare til folk at vi hadde giftet oss. Neon av våre venner fikk høre det etter et år å. Trudde jeg hadde informert alle. Før sosiale medier dette. 

Anonymkode: 8c0b3...33d

To be fair, folk gir fullstendig faen i om fork er gift eller samboere.

Anonymkode: afece...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør gi til ditt eget barn, ja.

Synes også at ditt fokus som forelder bør være andre ting enn hva du får eller ikke får igjen for gaven. Går også ut fra at det er en god grunn til det hvis det har vært planlagt et selskap som ble avlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å si nei basert på overskriften, men selvfølgelig gir du gave når barnet ditt har giftet seg.

Anonymkode: 8d966...631

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mitt barn har giftet seg. Hun har vært sammen med sin mann i 15 år, og er vel etablerte. De sa de ikke trengte å få gave, men ønsket seg i så tilfelle penger. Selskapet de hadde planlagt ble avlyst et par måneder før det skulle holdes, og de giftet seg uten feiring.

Må vi da gi gave? Jeg har ikke lyst til å gi dem penger når de ikke en gang har invitert på kaffe og kake. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Ja. Jeg gir til og med til naboer som har giftet seg

Anonymkode: c892d...f36

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

To be fair, folk gir fullstendig faen i om fork er gift eller samboere.

Anonymkode: afece...1f6

Ja det gjør jeg å det. Poenget var at vi fikk ikke noen gaver. Ikke at vi ville ha noe heller. For da har vi gjort det mye større enn det var. Vi fant ut at dette var kun for oss to. Og ingen andre. 

Anonymkode: 8c0b3...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt eget barn synes jeg ærlig talt du burde gi en gave, ja. Jeg antar at du synes det at de gifter seg er en gledelig begivenhet i seg selv, ikke bare en grunn til at de burde invitert på kaffe og kaker...?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg med min mann etter 15 års forhold. Nå hadde vi riktignok en liten feiring med de nærmeste, men om vi hadde valgt å ikke ha det hadde jeg nok blitt overrasket om vi ikke fikk en gratulasjon og en oppmerksomhet eller gave fra egne foreldre... Fra alle andre - nei der hadde vi ikke forventet noe. 

Men, jeg gir bryllupsgave til de jeg er glad i uavhengig om de har bryllupsfeiring eller ikke. :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal være ærlig å si at jeg ble overrasket over alle svarene. At man skal gi gave til noen bare fordi de gifter seg, når de til og med velger vekk å feire dette med familien sin.

Og de har jo alt de trenger har de sagt, og ønsker seg penger 🙄 Kan jeg gi noe annet likevel? En vase eller noe sånn? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal være ærlig å si at jeg ble overrasket over alle svarene. At man skal gi gave til noen bare fordi de gifter seg, når de til og med velger vekk å feire dette med familien sin.

Og de har jo alt de trenger har de sagt, og ønsker seg penger 🙄 Kan jeg gi noe annet likevel? En vase eller noe sånn? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Du er enten et troll eller bare ekstremt fornærma over å bli holdt utenfor. Uansett. Skjerp deg

Anonymkode: c892d...f36

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal være ærlig å si at jeg ble overrasket over alle svarene. At man skal gi gave til noen bare fordi de gifter seg, når de til og med velger vekk å feire dette med familien sin.

Og de har jo alt de trenger har de sagt, og ønsker seg penger 🙄 Kan jeg gi noe annet likevel? En vase eller noe sånn? 

Anonymkode: 3c576...a2c

Det er jo ikke "noen", det er ditt eget barn. 
Selvsagt kan du gi noe annet enn penger, men det virker som du vil gjøre det på trass i stedet for å gi noe de faktisk ønsker seg. Kanskje de sparer til noe spesifikt. 

Jeg kjenner flere som har giftet seg på tinghuset uten andre enn vitnene, og har aldri opplevd at familien ble så fornærmet som dette. Litt skuffet, ja helt sikkert, men de har likevel gledet seg på sine egne barns vegne og selvsagt gitt en oppmerksomhet i form av gave. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er enten et troll eller bare ekstremt fornærma over å bli holdt utenfor. Uansett. Skjerp deg

Anonymkode: c892d...f36

Jeg er såret, ikke fornærmet. Jeg har jo selvsagt ikke sagt noe til dem. Jeg trodde de avlyste hele ekteskapet når de avlyste festen, og så var de plutselig gift. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufattelig kjip om du anser gave som inngangsbillett til et selskap. Og det er i tillegg snakk om DITT EGET BARN!

Anonymkode: 208da...0a5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er såret, ikke fornærmet. Jeg har jo selvsagt ikke sagt noe til dem. Jeg trodde de avlyste hele ekteskapet når de avlyste festen, og så var de plutselig gift. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Da får du gå i det selv og skjerpe deg. Herlighet. 

Anonymkode: c892d...f36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er såret, ikke fornærmet. Jeg har jo selvsagt ikke sagt noe til dem. Jeg trodde de avlyste hele ekteskapet når de avlyste festen, og så var de plutselig gift. 

Anonymkode: 3c576...a2c

Så nå skal du ta hevn...? Søsteren min dro til utlandet og giftet seg i hemmelighet, uten at noen av oss i familien fikk vite noe før etterpå. Det ramlet ikke noen av oss inn å ikke gi gave, selv om jeg vet moderen var såret for at hun ikke fikk vite noe som helst engang. 

Anonymkode: 208da...0a5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...