Gå til innhold

Er det upassende at kvinnelige politikere og næringstopper viser kløft på tv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du hadde ikke reagert hvis du kunne skimte Støres brystvorter gjennom en hvit skjorte. Det er synlig på menn i lyse skjorter hele tiden, men ingen reagerer. 

Anonymkode: 3bee1...fe7

Nå lyver du. Du kan selvsagt ikke bestemme at jeg ikke hadde reagert om jeg kunne se Støres brystvorter gjennom klærne. 

Anonymkode: 722b6...4ec

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes man skal kle seg passende på jobb. Ingen dype kløfter eller gjennomsiktige klær. Jeg jobber på kontor og ingen kommer med synlige brystvorter, kløft eller gjennomsiktige klær. Menn bruker som regel en t-skjorte under skjortene, om det ikke er en skjorte med tykkere stoff. Det handler om å være profesjonell på jobb.

Anonymkode: a760e...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

image.jpeg.60c6d92be304e1312e7033ebb5cff0d0.jpeg

Anonymkode: 13f44...44c

Dette var en galla og ikke intervju i forbindelse med innsetting som minister

Ts

Anonymkode: 04600...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på jobb, så er jeg enig om at det burde være en viss standard om hvordan man bør kle seg. Mange andre arbeidsstedet har det. Tåler litt kløft men må jo være måte på også

Anonymkode: e4890...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Haram!

Anonymkode: 348ab...531

🤣

Anonymkode: 13f44...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på funksjonen til plagget.

Jeg har noen ganger synlige brystvorter og konturer av brystene i ulike settinger. Det er fordi jeg ikke har råd til å kjøpe nye, høy-kvalitetsplagg hele tiden, og dermed blir stoffet etter hvert slitt. Jeg bruker også tøybh, ettersom jeg ikke enda har funnet "ordentlige" BH med kopper som jeg synes passer bra.

I en slik situasjon mener jeg faktisk at det er helt greit. Dette er kroppene våre og noen ganger synes mer enn det vi selv vil. 

Om funksjonen til plagget er å vise kløft synes jeg det blir upassende, typ dyp v-ring. Det er åpenbart et klubbantrekk, og ikke noe man har på i jobbsammenheng.

Anonymkode: 69bd9...93b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antrekket bør passe til anledningen. Man bør ikke vise fram undertøy, puppekløft og brystvorter når man legger frem budsjetter eller snakker politikk. 

Jada, kvinner har bryster, men det er mange måter å bære brystene på. I politikk og bedriftsledelse tenker jeg antrekket, både for kvinner og menn, skal være diskret og ikke et blikkfang. Det er saken og ikke mennesket som skal være i fokus. Puppekløft blir et blikkfang, spesielt for menn.

Bruk kløfta og fremhev brystene når du vil bli sett som en kvinne, og skjul dem når du vil bli sett som profesjonell fagperson, mener jeg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at nok en kvinne går inn for å shame kvinnekroppen. Kanskje vi bare skal gå med burka, så slipper vi å plage både menn og hverandre med kroppene våre og utseende vårt. Hva synes du om det,ts?

Anonymkode: 55b1b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så menn kan presentere revidert nasjonalbudsjett i dette antrekket altså:

image.png.5a534df94c548f8d4e42fc2103a2ec5b.png

Anonymkode: 3df5d...456

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri upassende med kløft. Jo mer jo bedre.

Anonymkode: 9e568...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AllahBallah skrev (11 minutter siden):

Kan du dele eller linke til et bilde?

Takk :)

Frokost tv

Ts

Anonymkode: 04600...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ikke stilt opp slik i jobbsammenheng hvert fall. Blir oppgitt over de som mener at man ikke skal skamme seg over det som er naturlig. Synlige brystvorter osv. Selvfølgelig skal man ikke skamme seg over å ha en menneskekropp, men det er da virkelig ikke poenget. Vel det er naturlig å bæsje og tisse også, men vi setter oss da ikke på huk foran hverandre og driter likevel.

Anonymkode: fa5dc...90e

Ja, det handler vel ikke egentlig om hva som er naturlig eller unaturlig. Er ikke kunsten å både kjenne sitt publikum og å tilpasse seg omgivelsene? Kort sagt, vise sin mannlighet/kvinnelighet innenfor visse rammer, som sikkert ikke alle likevel vil enes om. Selv om noe er naturlig, om man egentlig ikke trenger å skamme seg over det, er det ikke noe man liker å vise fram, enn si andre synes det er ok å se. For noen går grensen ved en kløft, for andre ved å gå på do, og så er det vel alltid noen som ikke hr noen grenser, og de hadde nok likt å se ministeren sitte på do også. 

Anonymkode: 22922...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så menn kan presentere revidert nasjonalbudsjett i dette antrekket altså:

image.png.5a534df94c548f8d4e42fc2103a2ec5b.png

Anonymkode: 3df5d...456

Send vedum en slik og gi han det som en utfordring. Han kunne funnet på å gjort det.

Anonymkode: 0b70d...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har aldri tenkt over det før, men i dag så jeg en kvinnelig minister på TV som hadde pyntet seg med litt dyp utringing, og jeg kunne se konturene av brystene og den delen av bhen som er mellom brystene og litt og huden under.

Jeg synes ikke det passer seg.

Anonymkode: 04600...16e

Det passer seg om det er etter rådende mote og i vår del av verden nå så passer det seg.

I det gamle mykenske samfunnet ville nok dagens mote blitt sett på som særdeles prippen da puppene var bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...