Gå til innhold

Er det upassende at kvinnelige politikere og næringstopper viser kløft på tv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri tenkt over det før, men i dag så jeg en kvinnelig minister på TV som hadde pyntet seg med litt dyp utringing, og jeg kunne se konturene av brystene og den delen av bhen som er mellom brystene og litt og huden under.

Jeg synes ikke det passer seg.

Anonymkode: 04600...16e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen reagerer når man ser mann med synlige brystvorter eller manboobs gjennom klærne. Det er du som legger mye mye i ett fettklumper (les:kvinnelige bryster)

Anonymkode: 0b70d...c46

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen reagerer når man ser mann med synlige brystvorter eller manboobs gjennom klærne. Det er du som legger mye mye i ett fettklumper (les:kvinnelige bryster)

Anonymkode: 0b70d...c46

Hadde Støre møtt opp til debatt i med synlige brystvorter hadde jeg reagert. 

Anonymkode: ad268...c45

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke upassende. Kvinner har bryster, sånn er det bare. Ikke vær en gris

Anonymkode: 0ad17...3f7

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

jeg kunne se konturene av brystene og den delen av bhen som er mellom brystene og litt og huden under.

Kvinner har bryster. Vi skal ikke gjøre det skamfullt å ha bryster. Høres ikke ut som om man ble traumatisert av det her. 

Anonymkode: 51ca7...d08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke stilt opp slik i jobbsammenheng hvert fall. Blir oppgitt over de som mener at man ikke skal skamme seg over det som er naturlig. Synlige brystvorter osv. Selvfølgelig skal man ikke skamme seg over å ha en menneskekropp, men det er da virkelig ikke poenget. Vel det er naturlig å bæsje og tisse også, men vi setter oss da ikke på huk foran hverandre og driter likevel.

Anonymkode: fa5dc...90e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke upassende. Kvinner har bryster, sånn er det bare. Ikke vær en gris Anonymkode: 0ad17...3f7

Handler ikke om skam og griseri. Når man er på jobb og har en slik offentlig jobb i tillegg, så skal man kle på seg og ikke vise frem de kroppsdelene der. Voksne damer vet dette, men mange tror at de må gå sånn, for det er "fint" og de følger moten. På jobb er det ikke greit og man blir ikke varmere av noen få cm stoff til.

Anonymkode: c8de9...0fa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er minister og er på tv er det det politiske budskapet som er i fokus, ikke kløften som er bevisst gjort synlig for oppmerksomhet.

Jeg synes det ikke passer seg faktisk, og ja jeg er kvinne selv.

Ts

Anonymkode: 04600...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt over det der mange ganger. Offentlige personer, som politikere og kjendiser og gud vet hvem som opptrer på tv, og så ser man halve puppestellet deres. Verst er det vel når en politiker, som liksom skal være seriøs og "ordentlig", står der med brystvortene synlig gjennom stoffet pga for tynn bh, og halve puppene i utringningen.

Rachel i serien Friends gikk alltid med klær hvor brystvortene var synlige gjennom klærne. Så godt som alltid. Ikke vet jeg hvorfor, og så pertentlige amerikanere kan være med hensyn til hva som er lov å si eller vise på tv i beste sendtetid, at de tillot dette. Men det skjedde år etter år.

Jeg har aldri hatt sansen for å vise så mye av puppene at halve puppestellet tyter ut i utringningen. Velger stort sett klær og kjoler uten særlig utringning.

Anonymkode: 199a0...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tenkt over det der mange ganger. Offentlige personer, som politikere og kjendiser og gud vet hvem som opptrer på tv, og så ser man halve puppestellet deres. Verst er det vel når en politiker, som liksom skal være seriøs og "ordentlig", står der med brystvortene synlig gjennom stoffet pga for tynn bh, og halve puppene i utringningen.

Rachel i serien Friends gikk alltid med klær hvor brystvortene var synlige gjennom klærne. Så godt som alltid. Ikke vet jeg hvorfor, og så pertentlige amerikanere kan være med hensyn til hva som er lov å si eller vise på tv i beste sendtetid, at de tillot dette. Men det skjedde år etter år.

Jeg har aldri hatt sansen for å vise så mye av puppene at halve puppestellet tyter ut i utringningen. Velger stort sett klær og kjoler uten særlig utringning.

Anonymkode: 199a0...ecd

Det er milevis forskjell på Rachel i "Venner for livet" som var en serie som var myntet på tenåringer og folk i 20-årene, og en nyutnevnt minister som sitter på tv med kløft og bhen synlig.

Ts

Anonymkode: 04600...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man er minister og er på tv er det det politiske budskapet som er i fokus, ikke kløften som er bevisst gjort synlig for oppmerksomhet.

Jeg synes det ikke passer seg faktisk, og ja jeg er kvinne selv.

Ts

Anonymkode: 04600...16e

Har du tenkt over hva det er som gjør at du ser mer på kløften til ministeren fremfor å lytte til det hun faktisk sier?

Det finnes ingen mer skrikende farge enn rød, for eksempel. Burde politikere kanskje ikke kle seg i denne fargen, siden det tar fokuset vekk fra ordene som kommer ut av munnen deres? Litt plagsomt med ustelt hår også, egentlig? Flere ting? Eller ligger problemet kanskje utelukkende hos dere som reagerer?

Anonymkode: 3bee1...fe7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hadde Støre møtt opp til debatt i med synlige brystvorter hadde jeg reagert. 

Anonymkode: ad268...c45

Nei, du hadde ikke reagert hvis du kunne skimte Støres brystvorter gjennom en hvit skjorte. Det er synlig på menn i lyse skjorter hele tiden, men ingen reagerer. 

Anonymkode: 3bee1...fe7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere og næringslivsledere bør kle seg slik at budskapet kommer i fokus. Det å ikke bruke klær man kan se opp i, ned i eller gjennom er en fin regel for å fremstå som profesjonell. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akk som å skimpte mannlige bryst under skjorter.

 

Du hadde sikkert reagert om en dame hadde hårete armer, men ikke tenkt på det om det var en mann... Hykleri heter det

Anonymkode: 6a686...af5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på jobb,  og spesielt i en ledende stilling o.l skal kle seg deretter. Synlige brystvorter og dype utringinger hører ikke hjemme om du er mann eller dame.

Hadde en av mine ansatte møtt opp med gjennomsiktige klær på jobb hadde de blitt sent hjem for å skifte samt en skriftlig advarsel.

Anonymkode: ea94a...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, du hadde ikke reagert hvis du kunne skimte Støres brystvorter gjennom en hvit skjorte. Det er synlig på menn i lyse skjorter hele tiden, men ingen reagerer. 

Anonymkode: 3bee1...fe7

Menn går som regel med en t-skjorte i samme farge under skjorta, med mindre man er på byen eller kledd uformelt e.l.

Ser skremmende mange damer for tiden der man ser alt gjennom blusen. Og da snakker jeg ikke om konturen av brystvortene, men hele hylla på utstilling. Ser det daglig på f.eks trikk og kjøpesenter.

Anonymkode: ea94a...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn går som regel med en t-skjorte i samme farge under skjorta, med mindre man er på byen eller kledd uformelt e.l.

Ser skremmende mange damer for tiden der man ser alt gjennom blusen. Og da snakker jeg ikke om konturen av brystvortene, men hele hylla på utstilling. Ser det daglig på f.eks trikk og kjøpesenter.

Anonymkode: ea94a...6d1

Og nei, de får ikke bare blikkontakt for å si det sånn 😉

Anonymkode: ea94a...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn går som regel med en t-skjorte i samme farge under skjorta, med mindre man er på byen eller kledd uformelt e.l.

Ser skremmende mange damer for tiden der man ser alt gjennom blusen. Og da snakker jeg ikke om konturen av brystvortene, men hele hylla på utstilling. Ser det daglig på f.eks trikk og kjøpesenter.

Anonymkode: ea94a...6d1

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og nei, de får ikke bare blikkontakt for å si det sånn 😉

Anonymkode: ea94a...6d1

Så du glaner /stirrer bare fordi folk kler seg som de vil? At du finner de tiltrekkende er ikke deres problem og burde ikke å ut over dem. Du er ekkel og gir pedovibes, gamle menn som deg er grunn til at man går med saks og slevforsvarsspray i i lomma

Anonymkode: 6a686...af5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann gått med skjorte med dyp utringning ville alle reagert, hvorfor er det ok for en dame?

Anonymkode: 3df5d...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...