Gå til innhold

Hva misliker du mest med ekstroverte mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som ekstrovert kan jeg ikke si at jeg kjenner meg noe særlig igjen hva de fleste her legger i å være ekstrovert. Jeg snakker ikke høyt, jeg snakker ikke konstant, jeg lytter til hva andre sier osv osv

 

 

Anonymkode: 678d0...151

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

At de tror vi ønsker å bli som dem. 

Anonymkode: 71fac...fea

Enig , de kan ofte si ting som : du må tørre å ta mer plass , være mer frempå etc . Men det hadde vært helt utenkelig for oss som er mer introverte å si at de må roe seg ned , ta mindre plass etc .. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller bestevenninne er ekstrovert, skikkelig sosial og blir kjent med alle, alltid tusen jern i ilden. Uten henne hadde jeg mest sannsynlig isolert meg helt da det er hun som drar meg med på sosiale tilstelninger og gjør at jeg blir kjent med nye mennesker. Jeg trenger det lille pushet da jeg aldri hadde gjort det på eget initiativ. Dessuten, med henne, trenger jeg aldri å kjøre igang en samtale, men jeg kan heller bidra på sidelinjen. Samtidig er hun fullstendig klar over at jeg trenger mer tid alene for å kunne hente energi, og har forståelse for at jeg er som jeg er. 

Ei annen venninne, som også er ekstrovert, har veldig lite forståelse for at jeg er introvert, og synes nok jeg bare er kjip som ikke orker være med på absolutt alt. 

Men som det sies, enhver introvert trenger en ekstrovert. :)

 

Anonymkode: dcec6...54b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

De har så høy behov for stimuli og de tror at det er vi rundt dem som har ansvaret for å gi de det.

Anonymkode: a0c6e...f3a

Jeg skjønner ikke at de ikke blir gale av all stimulien. Unger som bråker og krangler, radio på,youtubefilm på høy lyd og far som plystrer og synger HØYT. Og så er JEG problemet som sier at det hadde vært fint om vi kunne redusere antall lydkilder i det ene rommet😑 

Anonymkode: 847b8...7e0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som veldig mange som dyrker identitet ut av disse to begrepene ikke engang vet at konseptet med introvert/ekstroverte kan på mange måter regnes som  "psuedoscience" og konseptet eksisterer i et spekter hvor man fremdeles er ulike individer. De fleste utsagnene her er jo fullstendig svart/hvitt. Jeg sier selvsagt ikke at begrepene ikke har noe for seg, men ekstremt mange som bruker disse har missforstått mye rundt dem. Spesielt det at introverte ikke kan blomstre kose seg sosialt i lik grad som ekstroverte og at introverte burde skjermes for eller tar skade av sosiale sammenkomster.  

Hilsen selverklært introvert . 

 

Endret av Bigote
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan ekstroversjonen er kombinert med andre personlighetstrekk - har han god eller dårlig impulskontroll? empatisk eller ufølsom? tynnhudet eller tykkhudet? åpen for nye tanker og opplevelser eller konservativ ? intelligent eller dum?  (alle disse trekkene befinner seg selvsagt på spektre mellom ytterpunkter). Stor motor kombinert med elefanthud, og manglende styring eller fravær av bremser, kan være ganske slitsomt. En empatisk , reflektert, unevrotisk ekstrovert med rimelig god impulskontroll er som regel en plussvariant.

Anonymkode: 4a30d...679

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...