Gå til innhold

Hva misliker du mest med ekstroverte mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At de prater høyt?

At forventer at alle skal være å prate i flere timer?

 

Anonymkode: 12cd3...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er bråkete og tar mye plass. Det er så slitsomt å være rundt slike.

Anonymkode: 31caa...76a

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke skjønner at noen faktisk synes sånt er slitsomt. 

Anonymkode: 43a17...f1b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de tror vi ønsker å bli som dem. 

Anonymkode: 71fac...fea

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstroverte mennesker har i mine øyne en tendens til å være veldig selvopptatte. Min erfaring er at de oftest snakker kun eller mye om seg og sine, skryter indirekte og skal gjøre alt ved seg selv så interessant.

På en annen side er ekstroverte mennesker de som får i gang praten i en gruppe, om det kun er om seg selv så starter de som regel å snakke og får andre med. Så hjelper det en introvert som meg å delta på et slags vis.. :)

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å være med ekstroverte altså de som lader batterier best med andre mennesker og får påfyll av sosialt samvær om de er oppegående nok til å skjønne og forstår at ikke alle er som de. Men det er nok noen som konstant har munndiare, som må høre seg selv prate både på utpust og innpust og det er slitsomt med de som ikke gir andre rom.

Ellers så er det å ha venner som både er introvert og ekstrovert gode greier, trenger litt blanda drops 😊 Men innimellom virker det som ekstroverte må ha sånne ekstreme forklaringer på at -nei jeg aviser deg ikke selv om jeg ikke alltid ønsker å være med deg, det er ikke nødvendigvis deg (eller meg, men vi er ulike og trenger ulike ting), jeg er ikke sint og sur på deg, ja jeg er glad i deg osv og det å skulle stadig måtte forklare seg til mennesker om at en ikke er sur og sint på de er litt tolmodighetsprøve...

Og dette med at vi misunner de noe, ønsker å bli som de, at de må feile introverte noe. Den er jeg litt lei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med positive kvaliteter og dette blir litt generaliserende, men jeg ser gjerne på ekstroverte som litt svake. Når jeg er på fest og hører en ektrovert snakke tenker jeg ofte på hva vedkommende hadde gjort om det oppsto en katastrofe og vedkommende måtte klare seg på egenhånd. Det blir en ulempe- litt som å sitte i rullestol. Så begynner jeg å synes synd på personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke skjønner at ikke alle ønsker å være sosiale 300 timer i døgnet. 

Anonymkode: 2c5a2...746

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor stor plass de tar i rommet, men normalt plager de meg ikke før de retter seg direkte mot meg i en forsamling og spør hvorfor jeg er så stille/sur. Jeg er jo ikke sur, fjeset mitt ser bare sånn ut. 

Anonymkode: 649f7...025

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har så høy behov for stimuli og de tror at det er vi rundt dem som har ansvaret for å gi de det.

Anonymkode: a0c6e...f3a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på hvor stor plass de tar i rommet, men normalt plager de meg ikke før de retter seg direkte mot meg i en forsamling og spør hvorfor jeg er så stille/sur. Jeg er jo ikke sur, fjeset mitt ser bare sånn ut. 

Anonymkode: 649f7...025

Diskuterte dette rundt bordet ikveld. Irri at dersom man ikke er utadvendt og sprudlende, så blir man stemplet som sur. «Reservert» er jo et mye bedre ord. 

Anonymkode: 2c5a2...746

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestevenninne er veldig veldig ekstrovert. Og derfor elsker jeg henne. Hun er så utadvendt at slipper å leie henne når hun skal hilse på andre venninner av meg osv. Ja det kan være slitsomt å være med henne i flere timer fordi hun har så mye energi, men det er like slitsomt å være med meg fordi jeg har mindre å gi

Anonymkode: 21451...86d

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstroverte trenger verken prate høyt eller være brautende. De foretrekker bare å ha folk rundt seg og det gir dem energi å være sammen med andre

Anonymkode: aa2e8...da7

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker ekstroverte mennesker. De gjør at jeg ikke trenger og ta ansvar. De tar kontrollen og jeg kan lett bidra med ekstroverte. 

Det eneste jeg misliker er at de ikke skjønner at jeg blir sliten og at det de mestrer og liker tapper meg for energi. 

Å kommunisere med en ekstrovert er veldig enkelt og befriende. To introverte = klein stillhet før man blir godt kjent. 

Anonymkode: f1b19...471

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (31 minutter siden):

Mange med positive kvaliteter og dette blir litt generaliserende, men jeg ser gjerne på ekstroverte som litt svake. Når jeg er på fest og hører en ektrovert snakke tenker jeg ofte på hva vedkommende hadde gjort om det oppsto en katastrofe og vedkommende måtte klare seg på egenhånd. Det blir en ulempe- litt som å sitte i rullestol. Så begynner jeg å synes synd på personen. 

Alvorlig 😂 Du har en så interessant tankegang

Hadde ikke likt å klare meg selv i en katastrofe som introvert, som innspill til tankene dine. Kanskje ekstroverte er dem som har gått ut av sin vei for å finne andre, hjelpe osv? 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at mennesker med høy intelligens kjeder seg mindre og trives bedre i eget selskap. Så jeg ser rett og slett på ekstroverte og supersosiale mennesker som litt «enkle» og litt barnslige. 

Anonymkode: 75bb6...21e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...