Gå til innhold

Hva misliker du mest med ekstroverte mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

De er bråkete og tar mye plass. Det er så slitsomt å være rundt slike.

Anonymkode: 31caa...76a

Dette!!!

Anonymkode: a9bff...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At de ikke skjønner at ikke alle ønsker å være sosiale 300 timer i døgnet. 

Anonymkode: 2c5a2...746

1 døgn er 24 timer. Ikke 300.

Anonymkode: 65c6c...1f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

1 døgn er 24 timer. Ikke 300.

Anonymkode: 65c6c...1f9

Nei, sier du det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 døgn er 24 timer. Ikke 300.

Anonymkode: 65c6c...1f9

 

Faktisk så har det 23 timer og 56 minutter og 4,1 sekunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de prater hele tiden, konstant støy. Mange av dem er fryktelig sladrete og har lite filter på hva de snakker om. De er ofte forutinntatte om mennesker som er stille og kaller dem kjedelige, sure og asosiale. De virker overfladiske og selvsentrerte. 

Jeg går vekk når de kommer. 

Anonymkode: 56568...d01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ekstroverte i seg selv som er problemet, men jeg synes det er utrolig utmattende å være med mennesker som kun snakker om seg selv og sine tanker, ting og opplevelser. Jeg lurer av og til på hvordan det i det hele tatt er mulig å snakke i to timer i strekk om seg og sine interesser og perspektiver uten ende andre enn seg selv. 

Nei, ikke alle ekstroverte er slik, men hvis de har kombinasjon ekstrovert, skravla går og fullstendig mangelfull evne til i løpet av kvelden forsyner seg grovt av tematikken sitt og sine selv når du prøver andre tema,  da er ikke relasjonen liv laga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke de fleste innleggene her. Man er ikke nødvendigvis høylytt, skravlete og tar rommet selv om man lader best med andre mennesker. Og man kan godt være høylytt, skravlete og ta rommet for så å ville dra hjem tidlig for å være alene.

Jeg lader best alene, men er superutadvendt og kan lett være den som holder ting i gang og sikkert irriterende for folk i denne tråden. Jeg liker å tro at jeg har antenner og livserfaring nok til å ikke ta for mye plass, men vet at jeg har det i meg. Irriterer meg selv over folk som tar all plass, og det er nok fordi jeg vet at det er en av mine egne dårlige sider.

Jeg er altså utadvendt og god på smalltalk som ikke handler om været, men trenger mye egentid og blir sliten av å være mye sosial.

Hva er man da, i følge denne trådens logikk?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (4 minutter siden):

Ikke ekstroverte i seg selv som er problemet, men jeg synes det er utrolig utmattende å være med mennesker som kun snakker om seg selv og sine tanker, ting og opplevelser. Jeg lurer av og til på hvordan det i det hele tatt er mulig å snakke i to timer i strekk om seg og sine interesser og perspektiver uten ende andre enn seg selv. 

Nei, ikke alle ekstroverte er slik, men hvis de har kombinasjon ekstrovert, skravla går og fullstendig mangelfull evne til i løpet av kvelden forsyner seg grovt av tematikken sitt og sine selv når du prøver andre tema,  da er ikke relasjonen liv laga 

Nå beskrev du nettopp den typiske mann 40+ etter mine fordommer, de har monologer og ikke dialoger.😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ekstroverte, men jeg har jo møtt de som er for "mye", og også de som bare prater om seg selv. De er slitsomme.

Men det er like slitsomt å henge med introverte som ikke gidder å bidra i samtalen i det hele tatt annet enn å himle med øynene en gang eller to. 

Anonymkode: 6ef01...d96

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introverte klager ofte på at de blir misforstått, men her var det virkelig mange negative og feilaktige oppfatninger om hva det vil si å være ekstrovert (og jeg er introvert selv).

Å være introvert betyr ikke at man er sjenert eller sky, men at man lader opp helst alene eller med noen gode, meningsfulle samtaler

Å være ekstrovert betyr ikke at man er brautende eller selvopptatt, men at man lader best opp sammen med andre.

Jeg har ingenting jeg misliker med ekstroverte - fordi de er ekstroverte. Jeg kan mislike folk som er selvopptatt og tar veldig mye plass, men det er ikke direkte knyttet til at de evt er ekstroverte. (Introverte kan også være selvopptatte).

  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (10 timer siden):

At de har null forståelse for at alle ikke er som dem 

Enig i denne.

Ekstroversjon har mange gode kvaliteter, men mange kan være altoppslukende, slitsomme og bråe. Likevel er det jeg misliker mest og det jeg har observert som det største fellestrekket er at de ikke forstår at andre ikke har samme behov, lyster og energi som dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grader av hvor ekstroverte noen er og det er mye jeg setter pris på med dem.

Men jeg merker at jeg ikke alltid går så godt overens med de som er ekstremt ekstroverte. De prater hele tiden og alt må sies høyt. Alle slags uvesentlige ting må prates om. Ikke ett sekund stillhet. Det kan gjøre meg litt sliten av og til. Noen av dem virker litt lite forståelsesfulle for at andre er annerledes enn dem, men ikke alltid.

De kan selvfølgelig også være morsomme og alt sånt, men det blir litt for mye. Jeg er ganske introvert da og er stikk motsatt av de, så de synes sikkert at jeg er litt kjedelig og treig kanskje.

Anonymkode: 39824...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannor skrev (10 timer siden):

At de har null forståelse for at alle ikke er som dem 

Det kan jeg tro på.

Selv er jeg en sånn type, ikke en som ikke kan ta hensyn til andre, men jeg er en utadvendt type da 😅 jeg er ironisk nok gift med en som er stikk motsatt ❤️

Jeg er jo som jeg er, men det betyr ikke at man ikke kan lese andre mennesker og ta hensyn til noen som ikke er som en selv. Jeg prøver aldri og bare buse inn og vise hvem jeg er, før jeg vet hvordan den andre er. Jeg kan fint se om en som er litt innesluttet og ikke er så komfortabel da være litt mindre meg selv. Jeg snakker gjerne litt lavere og forsiktigtigere og prøver og være den som prøver og holde samtalen litt i gang og kan godt være litt stille også. Jeg avbryter ikke. Tidligere kjente jeg en som var den mest stille og innesluttet menneske jeg har møtt i mitt liv, hun ble jeg faktisk veldig fortrolig med tilslutt. Hun var samboer med kompisen til min x mann. Husker Tilåmed kompisen sa hvor gla han var for og se hun prate med noen andre en han, eller nær familie og en venn hun hadde hatt siden barndommen. At hun nå satt og snakket om det meste med meg. Hadde jeg ikke klart og lese henne og tatt med tid, og ikke bare tatt mye plass så hadde jeg ikke fått så god relasjon med henne heller. Jeg har venner jeg uansett kan være den jeg er 100 prosent og som er helt lik. Det betyr ikke at sånne som meg ikke kan ta hensyn, men mange som meg gjør ofte ikke det. For meg har det vært en læringsprosess, og ofte i møte med nye mennesker. Kan jeg nevne det, og si du må bare si i fra om det blir for mye. Samtidig som at jeg tenker på hvordan jeg skal gå frem og være i situasjoner der jeg møter andres som ikke er som meg. Ofte kan man lære mye av hverandre. Som at den ene roer meg ned, og jeg får den andre litt ut av skallet sitt ❤️

Anonymkode: 87996...b61

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (4 timer siden):

Ikke ekstroverte i seg selv som er problemet, men jeg synes det er utrolig utmattende å være med mennesker som kun snakker om seg selv og sine tanker, ting og opplevelser. Jeg lurer av og til på hvordan det i det hele tatt er mulig å snakke i to timer i strekk om seg og sine interesser og perspektiver uten ende andre enn seg selv. 

Nei, ikke alle ekstroverte er slik, men hvis de har kombinasjon ekstrovert, skravla går og fullstendig mangelfull evne til i løpet av kvelden forsyner seg grovt av tematikken sitt og sine selv når du prøver andre tema,  da er ikke relasjonen liv laga 

Så morsomt at du ser på det slik. Er selv ekstrovert, og veldig interessert i andres liv. Snakker lite om meg selv. Opplever ofte introverte som litt selvopptatte fordi de ikke stiller spørsmål tilbake…

Anonymkode: ac212...eca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de prater konstant, det er faktisk lov å ta seg en pustepause innimellom. Blir skikkelig sliten i hodet av folk som prater i et.

Og at de har null forståelse på at man kan trives i eget selskap uten å kjede seg. 

Endret av Athena Freyja
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grüner skrev (19 timer siden):

Trådstarter er introvert, skjønner jeg.

Grüner er ekstrovert, skjønner jeg.

Anonymkode: e7e75...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grüner er ekstrovert, skjønner jeg.

Anonymkode: e7e75...cba

Jeg er vel det de så fint kaller ambivert selv, men jeg tenker at en person som ønsker å høre hva andre misliker med ekstroverte er introvert selv, og i motsatt fall at en person som starter en tråd om hva folk misliker med introverte er ekstrovert. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Jeg er vel det de så fint kaller ambivert selv, men jeg tenker at en person som ønsker å høre hva andre misliker med ekstroverte er introvert selv, og i motsatt fall at en person som starter en tråd om hva folk misliker med introverte er ekstrovert. 

Hihi

Anonymkode: e7e75...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstroverte flest er morsomme og kan lede samtaler i fantastiske retninger om de vil. Hilsen introvert. 

Anonymkode: fa147...37e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...