Gå til innhold

Hvorfor kaller folk august for høst? Er jo enda sommer!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke at slutten på august kan komme fort nok. Elsker høsten, den roer ned.

Sommeren krever for mye både av det ene og det andre og er mest stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 22.12):

Rart da august i snitt er en varmere måned enn juni :))) Bare fordi det er kaldt eller oransve blad gjør ikke det det til øl

Anonymkode: 6050a...ec4

Du har helt rett i at kulde og oransje blad ikke blir til øl.

Anonymkode: 0950b...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nord er det blitt høst nå. Det er fremdeles varmt i været, men bladene på trærne er begynt å bli gul og falle av. Det er jo starten på høsten.

Anonymkode: b2cf5...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er august høysommer. I år er juli og august mer som oktober. Styrtregn hver dag, 15-17 grader. Tristeste sommeren jeg kan huske. Går rundt med to collegensere og to par sokker, ikke normal sommer i det hele tatt. 

Anonymkode: 4a3b7...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 20 grader, så sommertemperatur, men høljeregn og ekstremt lummert. Har regnet så å si hver jævla dag siden ca 3.juli. Er FAEN så lei! Dette er bare trøstesløst, rett og slett. 

Anonymkode: a5fa0...c67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er har vært høst hele juli også, nå er det ikke tvil om at denne sommeren regnet bort her jeg bor. Det dårligste sommeren jeg kan minnes og er snart 50.

Anonymkode: dbd77...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/11/2023 at 12:14 AM, AnonymBruker said:

August er varmere enn juni. :)))))

Anonymkode: 6050a...ec4

Her i sør er august virkelig ikke varmere enn juni! Utover det, hvorfor gidder du å bruke energi på en slik problemstilling?

Anonymkode: 3af19...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Normalt er august høysommer. I år er juli og august mer som oktober. Styrtregn hver dag, 15-17 grader. Tristeste sommeren jeg kan huske. Går rundt med to collegensere og to par sokker, ikke normal sommer i det hele tatt. 

Anonymkode: 4a3b7...647

August er vel sensommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 14.8.2023 den 14.57):

Synes ikke at slutten på august kan komme fort nok. Elsker høsten, den roer ned.

Sommeren krever for mye både av det ene og det andre og er mest stress.

Helt enig!👍🏻

Anonymkode: 14a64...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sunnmøre har vi egentlig bare to årstider: høst og tre dager med sommer - som regel i Mai... :P og kanskje hvis vi er heldig vinter i Februar noen dager.. 

Anonymkode: 9586c...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de samme som mener at jula er over 1 juledag, og da tar de ned pynten. Jula ringes ikke inn før kl 17 den 24.12.

Anonymkode: e23ed...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Alle vet at august er en sommermåned på kalenderen, selv om opplevelsen av sommer forsvinner med været og gradestokken som kryper nedover. Slutt på ferietid og påbegynte høstlige aktiviteter. Naturen begynner å få høstfarger, det er flott 🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (10 timer siden):

Alle vet at august er en sommermåned på kalenderen, selv om opplevelsen av sommer forsvinner med været og gradestokken som kryper nedover. Slutt på ferietid og påbegynte høstlige aktiviteter. Naturen begynner å få høstfarger, det er flott 🍁

Trærne er fortsatt grønn, hvert fall her jeg bor :) Kanskje du bor helt nord i finnmark?

God bedring!

Anonymkode: 6050a...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trærne er fortsatt grønn, hvert fall her jeg bor :) Kanskje du bor helt nord i finnmark?

God bedring!

Anonymkode: 6050a...ec4

Det forandrer seg sakte men sikkert og varierer selvsagt med hvor man ser det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...