Gå til innhold

Hvorfor kaller folk august for høst? Er jo enda sommer!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sommer er en årstid. Altså juni, juli og august. Det spiller ingen rolle hva DU føler er høst. Hvordan klimaet er en sak, men høst er det ikke før 1. september. 
 

Mulig jeg er sær som irriterer meg grenseløst over dette, men min venninne irriterer seg også. Mange som sier allerede 1. august «nå som sommeren er over», «nå er det jo høst» bla bla bla. 
 

Folk er dum og uvitende. 
Kan forøvrig også sies om det motsatte også. Folk som føler det er sommer i mai og kaller mai for en sommer!!!!!

 

uff 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 6050a...ec4

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

August er sommer ja, sensommer. Ikke vanlig å kalle dette høst

Anonymkode: 9d1c5...dd9

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

August er sommer ja, sensommer. Ikke vanlig å kalle dette høst

Anonymkode: 9d1c5...dd9

August er varmere enn juni. :)))))

Anonymkode: 6050a...ec4

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet jo selvsagt at august er en sommermåned. Når folk kaller slutten av august for høst, handler det mer om følelsen. Luften blir kaldere, vært blir mer og mer som høstværet, skolen og hverdagen starter på igjen og det blir stadig mørkere ute. Jeg personlig syns det er koselig🥰

Anonymkode: 52e92...f28

  • Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sommer er en årstid. Altså juni, juli og august. Det spiller ingen rolle hva DU føler er høst. Hvordan klimaet er en sak, men høst er det ikke før 1. september. 
 

Mulig jeg er sær som irriterer meg grenseløst over dette, men min venninne irriterer seg også. Mange som sier allerede 1. august «nå som sommeren er over», «nå er det jo høst» bla bla bla. 
 

Folk er dum og uvitende. 
Kan forøvrig også sies om det motsatte også. Folk som føler det er sommer i mai og kaller mai for en sommer!!!!!

 

uff 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 6050a...ec4

En trenger ikke være enig i definisjonene på dette.

Anonymkode: f3aed...666

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

August er varmere enn juni. :)))))

Anonymkode: 6050a...ec4

I nord kanskje, men definitivt ikke her i sør...

Anonymkode: 0e8ca...919

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I nord kanskje, men definitivt ikke her i sør...

Anonymkode: 0e8ca...919

Ikke i Midt-Norge heller..

Anonymkode: 52e92...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk vet jo selvsagt at august er en sommermåned. Når folk kaller slutten av august for høst, handler det mer om følelsen. Luften blir kaldere, vært blir mer og mer som høstværet, skolen og hverdagen starter på igjen og det blir stadig mørkere ute. Jeg personlig syns det er koselig🥰

Anonymkode: 52e92...f28

Folk har sagt dette allerede ved 1 august. Noen drar det så langt som å si det allerede i slutten av juli….. Nordmenn er rare folk

Anonymkode: 6050a...ec4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mange sier høst når skolene begynner igjen, det kalles jo høstsemester osv. Begynner på skolen «høsten 2023». Man sier jo ikke at barn begynner på skolen «sommeren 2023». 

Anonymkode: 7f5df...ff9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er høst siden det regner omtrent hele tiden. Har regna i hele juli og august her. Juni var sommer. Sol, varme og ordentlig sommer.

Vet at juni, juli, august er sommer men er bare en følelse. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En trenger ikke være enig i definisjonene på dette.

Anonymkode: f3aed...666

Tja, hva skal man si.. en definisjon er jo liksom nettopp det - definisjonen på hva noe betyr… så i et språk forholder man seg til at ord betyr det definisjonen sier… dersom alle bare skal komme med sin egen betydning av et ord kompliserer det ganske mye 😉 

Anonymkode: 9d1c5...dd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mørkt og surt ute, det regner mer eller mindre konstant, det er rundt 10 grader ute, bladene på trærne har begynt å bli oransje og vi fyrer nesten daglig. Jeg vet august er en sommermåned, men for meg er det høst.

Anonymkode: 0950b...530

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er mørkt og surt ute, det regner mer eller mindre konstant, det er rundt 10 grader ute, bladene på trærne har begynt å bli oransje og vi fyrer nesten daglig. Jeg vet august er en sommermåned, men for meg er det høst.

Anonymkode: 0950b...530

Så hvis det er 10 grader og masse regn i juni kaller du det da høst det også?

Anonymkode: 6050a...ec4

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nordpå, og for min del går skillet mot høst midt i august. Dette fordi det blir mørkt igjen på kveldene etter 3,5 måneder med lyse netter og midnattsol. I tillegg slår ofte høstværet inn i midten av måneden, herav at temperaturen synker, man kan oppleve høststormer, nedbøren tar seg opp og det blir fuktig på kveldene. Man kan også se at skogen begynner å falme, samt at ferietiden er over og hverdagen tilbake for "alle". Så for min del er det lov å kalle august for en høstmåned. Men så er jeg tydeligvis dum og uvitende da.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..og du har veldig lite å bekymre deg om i livet, eller..?

Anonymkode: dea8b...916

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det vinter frem til mai, så er det vår i juni og juli, og høst fra august til vinteren starter i oktober.

Nekter å kalle 12 grader og regn hver dag for "sommer".

Anonymkode: b06e6...b40

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skjer 1. august. Lufta blir kjøligere omtrent over dagen. Varmt ja, men litt annen varme. For meg er det høst i august, men kan være varm.

Anonymkode: 6d3ab...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller august for høst, sånn rundt skolestart. Har noe med at skolen og hverdagen starter igjen. I tilegg til mye annet. Selv tv kanalene kaller det høst, dette kommer til høsten på tv. Og det starter jo mye neste uke. Har ikke nødvendigvis med at det ikke forsatt kan være mye varmt og fint vær. Men for meg er midten av august og utover høst. 

Endret av Miaiai
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...