Gå til innhold

Jeg ønsker å "upgrade" bli mer classy kvinne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.

Anonymkode: 3565b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

.

Anonymkode: 3565b...e33

Litt lite på hjertet kanskje?..😂..natt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (5 minutter siden):

Litt lite på hjertet kanskje?..😂..natt da..

Jeg bumpet min egen tråd. 

Anonymkode: 3565b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre aller først er jo å få deg en jobb. Det å være arbeidsledig er et enormt rødt flagg i de aller flestes øyne. Hva med f eks å utdanne deg til frisør? Da får man gjerne litt stil på kjøpet. Sosial omgang med kollegaer vil få deg til å modne, og selvfølelsen din vil vokse av at det er bruk for deg.

Anonymkode: 4e508...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det du må gjøre aller først er jo å få deg en jobb. Det å være arbeidsledig er et enormt rødt flagg i de aller flestes øyne. Hva med f eks å utdanne deg til frisør? Da får man gjerne litt stil på kjøpet. Sosial omgang med kollegaer vil få deg til å modne, og selvfølelsen din vil vokse av at det er bruk for deg.

Anonymkode: 4e508...f63

Rødt flagg også hvis man er ufør? Jeg er det. 

Anonymkode: 3565b...e33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleie er viktigere enn sminke. Less is more. Ville investert i huden, bruk solkrem og fuktighetskrem som virker. 

Anonymkode: 23f26...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 23.25):

Om du kutter ut ordet classy er du alt kommet høyere på «rangstigen».

Anonymkode: cc04f...157

Og det meste av andre engelske ord som "upgrade" osv. Godt, norsk språk er alltid et pluss. 

Anonymkode: d5c4d...500

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Rødt flagg også hvis man er ufør? Jeg er det. 

Anonymkode: 3565b...e33

For noen sikkert, men for mange andre ikke. Du har jo en fast inntekt. Kona var ufør når vi ble sammen, og det er snart 27 år siden. 

Anonymkode: d5c4d...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rødt flagg også hvis man er ufør? Jeg er det. 

Anonymkode: 3565b...e33

Hvordan går jobbingen mot mer klasse? 

Siden du er ufør bortfaller alle tips om hvilken jobb du bør sikte deg inn på, for nå. Så kan du se på helsa om du på sikt kan finne en utdannelse som du evt. kan ta.

Men, frivillighet det kan du satse på. Da treffer du også mye hyggelige mennesker, og du får en egenverdi som er gull. Selvtillit  er viktig når man skal bygge seg opp. Bor du i en by er det muligheter i Røde kors, Kirkens Bymisjon, HumanEtisk Forbund, fattighuset osv.  

Anonymkode: 72ce8...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siktet høyere enn forslagene butikk etc. Det er direkte demotiverende å betales dårlig og ha ugunstige arbeidstider. Du vil aldri komme deg opp. Det finnes nok av stillinger man kan ha uten utdannelse og hvor man arbeider i et profesjonelt arbeidsmiljø. Start med det, og tillater økonomien det så er det vel lett å finne veien til et nytt antrekk eller to og skli inn en ny type livsstil. 

Anonymkode: 0cc2f...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du ta deg en utdanning hvis du er ufør? Skal du ut i arbeid igjen?

Anonymkode: 0cc2f...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry.

Anonymkode: 5b180...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve å være noe andre er blir feil....dette lager du nok altfor mye ut av. Kvinner vet sjelden hva de vil i livet.

Fokuser først på greit kosthold og en form for trening du, det skaper god mental helse. Etterhvert tar du ting videre....ikke heng deg opp i hvordan du skal være. Du må jo være deg selv...

Anonymkode: a2ca6...961

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan går jobbingen mot mer klasse? 

Siden du er ufør bortfaller alle tips om hvilken jobb du bør sikte deg inn på, for nå. Så kan du se på helsa om du på sikt kan finne en utdannelse som du evt. kan ta.

Men, frivillighet det kan du satse på. Da treffer du også mye hyggelige mennesker, og du får en egenverdi som er gull. Selvtillit  er viktig når man skal bygge seg opp. Bor du i en by er det muligheter i Røde kors, Kirkens Bymisjon, HumanEtisk Forbund, fattighuset osv.  

Anonymkode: 72ce8...815

Føler jeg er på vei, sakte, men sikkert. Jobber med mye selvtilliten og væremåten min. Har begynt å meditere i 5 min hver morgen, det samler tankene mine og roer meg ned. Ser og høre mye på selvhjelpsvideoer/podcaster hver dag. Har sluttet å drikke alkohol. Tar også bedre vare på utseendet og kler meg mye bedre enn før❤️ Det hjelper jo veldig på. Har også snakket med nav om det er mulig for meg å prøve å jobbe med noe, ikke 100%, men kanskje 50. 
 

- TS

Anonymkode: 3565b...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 4.47):

Jeg bumpet min egen tråd. 

Anonymkode: 3565b...e33

Det er ikke måten å gjøre det på. Da er det bedre å skrive noe..Gjerne en oppdatering på hvordan det går?

Anonymkode: 556d3...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...