Gå til innhold

Jeg ønsker å "upgrade" bli mer classy kvinne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så flott at du vil endre kurs i livet! 
 

Jeg tenker at du allerede har tatt et stort skritt i riktig retning. Du har allerede et sunnere kosthold av å ikke feste, og det er noe huden din også vil sette pris på! Ta små skritt videre - start å gå tur, finn en treningsform du liker, legg inn grønnsaker i kostholdet hver dag & søk jobber. Angående klær, så er det ikke nødvendig å gjøre drastiske grep. Se på de klærne du allerede har og finn ut av hva som kan kombineres. Eks blir du mer stilig hvis du har en heldekkende topp til et kort skjørt, enn å vise hud alle plasser. 
 

Masse lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette kan jeg svare på, VG1 Helse og oppvekstfag, VG2 helseservicefag og VG3 helsesekretær eller VG3 tannhelsesekretær.

Drittdårlig betalt, utrolig stressende jobb og som helsesekretær på legekontor må du være komfortabel med å ta avgjørelser som kan bety liv eller død. Lønn står ikke i stil med arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: f4a70...d8a

Dette er villedende. Jobb som helsesekretær på et legesenter er noe av det roligste man kan jobbe med. Jobber selv på legesenter med 3 leger. Pasientene kan selv booke time og gjøre e- henvendelser til legen. Min jobb er å svare på telefon, blodprøver, ekg, urinprøve analyse og bestille varer. Ja noen dager er det renn på telefonen, men travel jobb er det ikke. Lønn ca 500k 

Anonymkode: 3c168...09e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classy stil kan være så mangt, og ulike ting ser bra ut på ulike folk. Jeg ser merkelig og stiv ut i dressbukse og skjorter, mens venninnen min ser fantastisk ut i sånne antrekk. Vi har helt ulik kroppstype. 

Så du bør finne ut hvilken Kibbe type og årstid du er, så du kan se ut som ditt beste jeg. Ally Art har en brilliant YouTube-kanal som gir masse gode tips:

 

Og denne hjemmesiden hjelper deg å finne de beste fargene for akkurat deg: (skroll helt ned for å se resten av alternativene) 

https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/soft-autumn-a-comprehensive-guide

Dette er en god start til å føle seg bedre. Alle mennesker er ikke klassisk vakre, det er riktig. Men alle kan bli den beste utgaven av seg selv! ❤️

Og til slutt, ta vare på deg selv! Spis sunt (sjekk Marit Kolby, hun har en super instagramkonto og en bok jeg anbefaler), vær aktiv, få frisk luft og nok søvn.

https://instagram.com/marit_kolby?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Anonymkode: ad6d0...668

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1; bruk shapewear under klærne. 
 

ellers; begynn med jobb/skole som noen sier her. Ta kontakt med nav og si at du behøver hjelp til å komme i gang 🙂 

Anonymkode: 0ab0e...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er villedende. Jobb som helsesekretær på et legesenter er noe av det roligste man kan jobbe med. Jobber selv på legesenter med 3 leger. Pasientene kan selv booke time og gjøre e- henvendelser til legen. Min jobb er å svare på telefon, blodprøver, ekg, urinprøve analyse og bestille varer. Ja noen dager er det renn på telefonen, men travel jobb er det ikke. Lønn ca 500k 

Anonymkode: 3c168...09e

Lønn på 500k kan man få om man er heldig uten annet enn vgs. Og legesekretær må være et utakknemlig yrke ettersom mange av dem er så sure. Ref både bekjente og tråder her på kg. 

Lurere å gå for juss eller økonomi/finans. Med mindre du vil bli legespesialist  noe som er beinhardt studie og krever høyt snitt,  så hopp bukk over helse og oppvekstsektoren. 

Glem å bruke en formue på sminke. Det har ingenting med status å gjøre. Er noen av politikerne våre eller de som skaper mest i samfunnet sminkedukker? Nei. Kaster økonomer vekk formuer på Luis vuitton vesker og annet fjas? Nei.  Smink pent men enkelt. Kle deg feminint, stilrent og enkelt. Noen tror at å gå i et antrekk til 15000 gir dem status, men egentlig gjør de seg til latter. Det vitner om at de ikke eier økonomisk sans. 

Anonymkode: a2211...f18

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 0.52):

Jeg synes absolutt ikke det er noen god ide å anbefale krevende yrker i helsevesenet hvis motivasjonen først og fremst er «å bli mer classy». 

Ikke at vi vet så mye om TS, men basert på hovedinnlegget kan det virke som vedkommende starter fra scratch.

Yrkene du nevner i avsnitt nr 7 har foruten høye opptakskrav (kanskje med unntak av sykepleie), lange og krevende utdanninger og ikke minst ofte svært krevende arbeidsliv i andre enden. Før man begir seg ut på noe slikt bør man hvertfall sette seg godt inn i hvordan arbeidslivet ser ut for den aktuelle yrkesgruppen. De fleste spl eller leger jeg kjenner som valgte yrket primært for å oppnå sosial status, har stort sett blitt skuffet.

Anonymkode: aa934...62f

HAhahhah Spl status yrke? Herregud du er helt ute å dilter jo.. Spl er slettes ikke status.. ikke mer enn bilmekaniker og sekretær er… 

Anonymkode: 5abde...606

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta advokat sekretær, kjapp og enkel utdanning og setter deg i automatisk kontakt med dannete og classy personer 

Anonymkode: 5abde...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kutter ut ordet classy er du alt kommet høyere på «rangstigen».

Anonymkode: cc04f...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om du kutter ut ordet classy er du alt kommet høyere på «rangstigen».

Anonymkode: cc04f...157

Åja, så CLASSY å rette på andre da 🥰

Anonymkode: 3565b...e33

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å tren, og stell hår, bryn osv. gjerne hos salong, det gir ett helt annet inntrykk. 

Anonymkode: a9dfa...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begynn å tren, og stell hår, bryn osv. gjerne hos salong, det gir ett helt annet inntrykk. 

Anonymkode: a9dfa...0d3

Hos salong har jeg ikke råd til, men takk for tips. 

Anonymkode: 3565b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud: Ha et ryddig kjærlighetsliv! 

Rydd i rekkene. Ikke involver deg/la deg involvere i drama, for det er kanskje noe av det mest harry: toxic relationships. Din partner reflekterer og representerer DEG og ditt! 
 

• gå for en stil som er tro mot deg selv, selvfølgelig, men er du opptatt av classy: fine, elegante nøkkelplagg, få, men ordentlige smykker i gull/sølv, ikke bruk «jalla» klokker (IKKE klesmerke-klokker eller anner juggel. Tenk ordentlig eller ingenting), dropp vulgære lange fakenegler og det samme med overdrevne vipperextensions

• ALDRI farg håret i en kunstig farge: drit i å være blond om du er mørk i håret og lett får utvekst, og dropp for all del rosa, blått, grønt, o.l.

• styr unna tiktok-trender! Selv om ALLE ha butterfly haircut, betyr ikke det at du skal det

• ikke tro at old money aesthetic rundt om i SoMe faktisk direkte representerer den som er ekte 

• dropp synlige tatoveringer over hele kroppen

Generelt er det ingenting i veien med å finne fine klær fra billigere merker, eller gå for vintage! Det som ofte går galt hvis man vil være classy, er vel at man faller for forbigående og flashy trender, f.eks. hår eller klær. Du kan godt være rik og flashe Gucci, LV mm. over det hele, men det gjør deg ikke CLASSY. 

En siste ting: De virkelig gode, classy og økonomisk eller utdanningsmessig godt posisjonerte mennene (hvis du er hetero) finner du IKKE flashende rundt om ute på byen hver helg. De går nemlig ofte under radaren! Så styr unna.

Anonymkode: d92bd...933

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke la være å legge til:

• ALDRI diskuter ømfintlige tema i offentligheten; selskap, osv. Ingen potensielt betente politiske diskusjoner!

• aldri, og bare aldri, lag deg en onlyfans

Anonymkode: d92bd...933

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke la være å legge til:

• ALDRI diskuter ømfintlige tema i offentligheten; selskap, osv. Ingen potensielt betente politiske diskusjoner!

• aldri, og bare aldri, lag deg en onlyfans

Anonymkode: d92bd...933

Men hva om det er viktig å konfrontere noe politisk, sensitivt? Det er ting som betyr mer her i verden enn å ta seg godt ut. Å hva som tar seg godt ut varierer fra person til person. 

Anonymkode: 650b8...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hva om det er viktig å konfrontere noe politisk, sensitivt? Det er ting som betyr mer her i verden enn å ta seg godt ut. Å hva som tar seg godt ut varierer fra person til person. 

Anonymkode: 650b8...b98

Selvfølgelig skal man stå opp mot blant annet rasisme, homofobi og alt sånt! Men det betyr ikke at man blir respektert og hørt, eller oppfatter som classy, ved å hisse seg opp over bordet mens kopper og kar flyter, for å sette det på spissen.

En smart og veloppdragen person velger sine kamper med omhu, og vet hvordan og NÅR hun/han skal få fram sine poenger på hederlig vis. Og som ikke minst vet hvem som er kapabel til å faktisk ta innover seg andres meninger eller ei

Anonymkode: d92bd...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg lærte av min veldig flotte farmor: Rett deg opp i ryggen!!

Anonymkode: ffdba...4ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 22.36):

Jeg er en kvinne i tidlig 20-årene. 
Jeg har hatt mye dårlig selvtillit som dessverre har utløst seg i dårlig kosthold, mye festing, dårlige relasjoner og uten jobb. 
Har nå kommet til et punkt der jeg virkelig trenger en endring. 
Jeg har nå "kvittet" meg med de vennene jeg hadde, var mest falske uansett. 
Nå står jeg her alene og må bygge meg selv opp. Hva vil jeg? Ønsker å forbedre selvtilliten. Jeg vil endre min klesstil fra å bare gå i hettegenser, billige og kjedelige klær til å bli en mer feminin kvinne. Gå mer i kjoler, høye hæler, sminke meg bedre, hudpleie etc. Min klesstil f.eks på byen har bestått av å vise mest mulig kløft og hud. Dette ønsker jeg å endre f.eks. 

Hva annet? Bedre hobbier. Mine tidligere hobbier har kun bestått av å feste, gjerne flere ganger i uken. 
 

Hva annet vil jeg ha? Bedre relasjoner. Hvordan får man det? 
Spise sunnere og kanskje trene vil jeg. 
Ta en utdanning kanskje? 
Lista er lang. 
 

Kom gjerne med dine forslag. 

Anonymkode: 3565b...e33

Fjern deg fra KG, tinder, sukker og faens oldemor. Bare et skudd i blinde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig skal man stå opp mot blant annet rasisme, homofobi og alt sånt! Men det betyr ikke at man blir respektert og hørt, eller oppfatter som classy, ved å hisse seg opp over bordet mens kopper og kar flyter, for å sette det på spissen.

En smart og veloppdragen person velger sine kamper med omhu, og vet hvordan og NÅR hun/han skal få fram sine poenger på hederlig vis. Og som ikke minst vet hvem som er kapabel til å faktisk ta innover seg andres meninger eller ei

Anonymkode: d92bd...933

Det er sannt, ble redd du mente slikt aldri hadde tid eller sted for å bli diskutert eller slått ned på.

Diskuterer ikke med alle jeg er uenig med, så det er nevnt. 

Anonymkode: 650b8...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les aviser og følg med på nyhetene (utenriks og kultur). Les bøker og se filmer. Skaff deg en hobby og interesser, som trening (sammen med andre), et kor, quiz-lag, yoga, noe.

Klær og makeup er ikke så viktig, det er ikke hvem du er. Bare legg vekk de klærne og vanene du nå føler du IKKE er/vil være, og ta det derfra. Turtøy er nok nærmere "klassisk" i hverdagen enn høye hæler. Diskret sminke. 

Skaff deg en jobb, og begynn å se på studiemuligheter.

Anonymkode: 63c3d...bb9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 23.44):

Åja, så CLASSY å rette på andre da 🥰

Anonymkode: 3565b...e33

Ikke jeg som ønsket å bli classy… 😉

Anonymkode: cc04f...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...