Gjest Chanel Skrevet 12. august 2023 #361 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 20.54): Jeg sliter skikkelig med å finne en leilighet. Har vært på noen visninger hittil, men det har alltid endt i at de velger noen andre enn meg. Prøver mitt aller beste på å være hyggelig, stille spørsmål og virke som en god leietaker. Har vært et par ganger der jeg var ganske sikker på at jeg kom til å få leiligheten siden det gikk så bra, men så valgte de noen andre. Det begynner å haste for meg nå. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. Anonymkode: ed4d5...c55 Har kun lest HI. Hva tror du selv det er? Antar at du tar antrekk og generell presentasjon i betraktning.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #362 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 22.11): Vel, hvis jeg hadde valget mellom en leietaker som kunne dokumentere å ha vært i vært i samme faste jobb en stund og en som legger ut om sykdom, ville jeg valgt førstnevnte, selv om du kan være den elskeligste, mest pålitelige leietakeren på denne jord. Hvis du har en diagnose med egen interessegruppe på ditt hjemsted, kan du kanskje søke leieforhold gjennom dem? Håper du møter noen mindre kynisk enn meg som er nær noen som måtte ha advokat for å få kastet ut leieboer som nektet å flytte da huset var solgt og skulle bygges om, det tok ni måneder å få henne ut. Anonymkode: 37642...1c2 Hvorfor? Har vært både sykmeldt og ufør. Har aldri ikke betalt leien min. Et par ganger jeg har bedt om utsettelse pga nav rot. Har de ikke ordnet opp innen en uke jeg har bedt om utsettelse, har jeg lånt av andre. Utover det har jeg aldri ikke betalt leien min tidsnok. Og jeg leide i mange år, før jeg fikk kjøpt. Jeg er også stille og rolig pga ikke orker masse bråk. Og orker ikke rote, for jeg orker ikke rydde. Sådet er stort sett ganske ryddig Anonymkode: 09682...e27 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #363 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er flere ting her som skurrer for meg og som tyder på at du kan virke sosialt tilbakestående og ellers slite. Men det er enkle ting å endre på. Depositum har jeg ingen problemer med å betale. Wtf er det du snakker om? Har du depositum ja eller nei? Ja jeg har de 40-50.000,- depositums pengene stående på kontoen. Har fast inntekt men ikke via jobb. NEI VEL. Hva driver du med da? Selger deg selv? NAV (sjuk i huet for du ser ikke syk ut?) Hva er greia? Har du fast inntekt? Nei jeg har ikke det akkurat nå. Jeg er fortiden under (legg inn støtte her) pga (legg inn grunn her) og dette har jeg frem til jeg er frisk. Den støtten går ikke ut på dato med det første Også satser vi på at du faktisk ikke har noen sjuk i hue greier som er grunnen. For da må du finne på noe random. Anonymkode: 68530...cfe Selv om dette innlegget var veldig merkelig , har du et og annet poeng. 1. hva har ts i depositum , og evt ekstra til og betale noen måneders leie på forskudd i tillegg, for og selge seg inn og bli valgt. 2. være klar på hvor den faste inntekten kommer fra. Da ts venter på uføretrygd, er det en mye bedre inntekt enn aap, og den er så fast frem til alderspensjon. ts er nok ikke « sosialt tilbakestående « eller « sjuk i hue», men hun er vag og tilbakeholden, mot utleier og mot oss. Hun må være klarere og øve seg på og selge seg inn. Se på en visning som et jobbintervju. Anonymkode: 811a6...62a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #364 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 23.53): Så lenge jeg finner normale leieboere fortsetter jeg å leie ut. Penger er ikke alt, mye styr med utleie også. Leier ikke ut hytta feks selv om det ville vært penger inn det også. Anonymkode: 11e71...e4c Enig , penger er ikke alt. Jeg låner ut hytta de ukene jeg ikke bruker den selv til folk som ikke har mye feriebudsjett. På utleieligheten har jeg faste utgifter som må dekkes desverre. Skulle ønske jeg hadde så mye penger at jeg kunne drive med gratis leilighetutlån til folk som sliter. Anonymkode: 811a6...62a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #365 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 10.25): Så alle som ikke skaper noe rent fysisk bør drive med veldedighet? Hoteller for eksempel, de er sleipe om de tar markedspris. «Skor seg på turister»? «Turisthaier»?😂 Jeg har jobbet hardt for mine privilegier og bidrar med bolig til folk som trenger det og kan betale for det. Det er en verdi. Ja ressurser overføres fordi de får noe for det, noe de trenger, nemlig et sted å bo. Anonymkode: f668e...def Håpløst og sammenligne turister på hotell og boliger. Verdien hadde vært i at leietakere fikk lån til og kjøpe seg sitt eget og bygge sin egen verdi. Boligmarkedet i dag er pyton og jævla usosialt. Det er ikke den enkelte utleier sin skyld. Klapper jeg meg på skulderen av at jeg var født på en gunstig tid og fikk kjøpt billig og leier ut min første bolig ? Nei, jeg gjør ikke det. De jeg leier ut til betaler jo leie til meg, istedenfor «leie « til banken slik jeg fikk mulighet til, jeg skaper da ikke verdier av det? Egentlig burde leietagere få skattefradrag på leie, når de absolutt ikke kan få lån, så de i det minste får mulighet til og spare mer. Anonymkode: 811a6...62a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #366 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Har vært både sykmeldt og ufør. Har aldri ikke betalt leien min. Et par ganger jeg har bedt om utsettelse pga nav rot. Har de ikke ordnet opp innen en uke jeg har bedt om utsettelse, har jeg lånt av andre. Utover det har jeg aldri ikke betalt leien min tidsnok. Og jeg leide i mange år, før jeg fikk kjøpt. Jeg er også stille og rolig pga ikke orker masse bråk. Og orker ikke rote, for jeg orker ikke rydde. Sådet er stort sett ganske ryddig Anonymkode: 09682...e27 Her kommer du jo med gode grunner for og ikke leie ut til folk under nav. Spesielt folk som ikke har boligen de leier nedbetalt vil jo få problemer med og betale lån og renter når leietaker får « nav rot». Anonymkode: 811a6...62a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #367 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor? Har vært både sykmeldt og ufør. Har aldri ikke betalt leien min. Et par ganger jeg har bedt om utsettelse pga nav rot. Har de ikke ordnet opp innen en uke jeg har bedt om utsettelse, har jeg lånt av andre. Utover det har jeg aldri ikke betalt leien min tidsnok. Og jeg leide i mange år, før jeg fikk kjøpt. Jeg er også stille og rolig pga ikke orker masse bråk. Og orker ikke rote, for jeg orker ikke rydde. Sådet er stort sett ganske ryddig Anonymkode: 09682...e27 Her bekrefter du jo en av årsakene til at man ikke vil leie ut til folk på nav, nemlig at plutselig kommer ikke leien pga "nav-rot" som du kaller det. Helt irrelevant hva som er årsaken til at leien ikke kommer når den skal, du betaler ikke presis. Dvs at dersom den du leier av skal betale på sitt lån kan de risikere trøbbel. Å betale en uke for sein er å betale for sein, det er ikke greit og det er leietakere som deg man vil unngå. Anonymkode: cb444...71b 1
Badebuksa2.0 Skrevet 13. august 2023 #368 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 20.54): Jeg sliter skikkelig med å finne en leilighet. Har vært på noen visninger hittil, men det har alltid endt i at de velger noen andre enn meg. Prøver mitt aller beste på å være hyggelig, stille spørsmål og virke som en god leietaker. Har vært et par ganger der jeg var ganske sikker på at jeg kom til å få leiligheten siden det gikk så bra, men så valgte de noen andre. Det begynner å haste for meg nå. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. Anonymkode: ed4d5...c55 Har du kjæledyr?
cafflatte Skrevet 13. august 2023 #369 Skrevet 13. august 2023 Hovedårsaken til dårlig respons på leie er nok fordi du ikke er i jobb, leit å si det. Selv om du alltid betaler er ikke sikkert utleieiere kan stole på det, de kjenner deg ikke.
000VF000 Skrevet 13. august 2023 #370 Skrevet 13. august 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Det er flere ting her som skurrer for meg og som tyder på at du kan virke sosialt tilbakestående og ellers slite. Men det er enkle ting å endre på. Depositum har jeg ingen problemer med å betale. Wtf er det du snakker om? Har du depositum ja eller nei? Ja jeg har de 40-50.000,- depositums pengene stående på kontoen. Har fast inntekt men ikke via jobb. NEI VEL. Hva driver du med da? Selger deg selv? NAV (sjuk i huet for du ser ikke syk ut?) Hva er greia? Har du fast inntekt? Nei jeg har ikke det akkurat nå. Jeg er fortiden under (legg inn støtte her) pga (legg inn grunn her) og dette har jeg frem til jeg er frisk. Den støtten går ikke ut på dato med det første Også satser vi på at du faktisk ikke har noen sjuk i hue greier som er grunnen. For da må du finne på noe random. Anonymkode: 68530...cfe Skjønner at du skriver som anonym. Greit at folk ikke vet hvor uspiselige holdninger du har. Jeg ville ha bedt deg om å skamme deg, men du eier tydeligvis ikke skam i livet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #371 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 2.28): Så det er borgerlønn og nedlegging av alt privat næringsliv du er for. Matbutikker skal dele ut mat gratis, klesbutikker skal dele ut mat gratis. Og alt skal finansieres, hvordan? utleier er selvsagt både et yrke og en bransje. Anonymkode: f668e...def Stråmann. Og nei, det er så absolutt ikke et yrke. Anonymkode: 7730d...e50
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #372 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her bekrefter du jo en av årsakene til at man ikke vil leie ut til folk på nav, nemlig at plutselig kommer ikke leien pga "nav-rot" som du kaller det. Helt irrelevant hva som er årsaken til at leien ikke kommer når den skal, du betaler ikke presis. Dvs at dersom den du leier av skal betale på sitt lån kan de risikere trøbbel. Å betale en uke for sein er å betale for sein, det er ikke greit og det er leietakere som deg man vil unngå. Anonymkode: cb444...71b Uføretrygd er den mest stabile 'inntekten' man kan ha, den kommer alltid i tide. 'Nav rot' gjelder nok kun dem på sosialstønad vil jeg anta. Anonymkode: 7730d...e50
000VF000 Skrevet 4. september 2023 #373 Skrevet 4. september 2023 Her har vi en utleier som sitter fint i det. En som kan bli rikere utelukkende fordi han allerede har midler. Det finnes ikke en bedre illustrasjon på hva som er galt med boligmarkedet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå