AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #341 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare å slutte og leie da om alle er så motbydelige, for en kvalm tankegang. Om en bolig ikke har verdi for deg som du sa i ett tidligere innlegg kan du flytte ut i skogen eller bo på gata. Og ja vi bør alle være takknemlige for at vi har en velferdsstat som stiller opp om noe skjer. Man står fritt til å investere egne penger slik man ønsker, og uten det private utleiemarkedet måtte mange bo på gata. Anonymkode: 11e71...e4c Kanskje du bare burde slutte å leie ut ? Jeg har heldigvis vært heldig når jeg leid steder, bare hyggelig utleier. Hund var ikke noe problem. Nå har jeg mitt eget men det er tydeligvis noen sære utleiere der ute. Når du leier ut så får du faktisk penger inn. Anonymkode: 46bc5...c91 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #342 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hallo hva i alle dager. For et merkelig innlegg. Flytte inn til skogen. Høres ut som bare du bidrar i dette samfunnet. Du skal være glad du er frisk og ikke blir syk eller kommer i en ulykke slik at andre må betale for deg 😩 Med en slik holdning så kan det umulig være noen normale som vil leie hos deg. Anonymkode: 46bc5...c91 Ja, personen jeg svarte mente at man betalte leie men fikk ikke noe av verdi men frisør var verdt pengene. Så om man verdsetter fint hår mer en tak over har man jo alternativ. Joda det er ikke noe problem å finne leieboere, og finner jeg ikke det er jeg så privilegert at det går helt fint det også. Holdninger som å kalle utleiere for avskum og halliker som personen jeg svarte er normalt?? Jeg sa vel også at vi alle bør være takknemlige for at vi har en velferdsstat slik at slipper å bo på gata. Anonymkode: 11e71...e4c 5
000VF000 Skrevet 10. august 2023 #343 Skrevet 10. august 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Om en bolig ikke har verdi for deg som du sa i ett tidligere innlegg kan du flytte ut i skogen eller bo på gata. Anonymkode: 11e71...e4c Jeg har ikke sagt at en bolig ikke har verdi. Jeg sa at du skaper ikke verdier ved at en som er mindre privilegert enn deg betaler ned lånene dine. Jeg håper du er flinkere på utleie enn leseferdighetene dine skulle tilsi. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #344 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje du bare burde slutte å leie ut ? Jeg har heldigvis vært heldig når jeg leid steder, bare hyggelig utleier. Hund var ikke noe problem. Nå har jeg mitt eget men det er tydeligvis noen sære utleiere der ute. Når du leier ut så får du faktisk penger inn. Anonymkode: 46bc5...c91 Så lenge jeg finner normale leieboere fortsetter jeg å leie ut. Penger er ikke alt, mye styr med utleie også. Leier ikke ut hytta feks selv om det ville vært penger inn det også. Anonymkode: 11e71...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #345 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, personen jeg svarte mente at man betalte leie men fikk ikke noe av verdi men frisør var verdt pengene. Så om man verdsetter fint hår mer en tak over har man jo alternativ. Joda det er ikke noe problem å finne leieboere, og finner jeg ikke det er jeg så privilegert at det går helt fint det også. Holdninger som å kalle utleiere for avskum og halliker som personen jeg svarte er normalt?? Jeg sa vel også at vi alle bør være takknemlige for at vi har en velferdsstat slik at slipper å bo på gata. Anonymkode: 11e71...e4c Ikke rart da med slike holdninger du kommer med 😒 burde kanskje lese hva du skriver selv. Er folk som bor på gata i Norge også ! Anonymkode: 46bc5...c91 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #346 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så lenge jeg finner normale leieboere fortsetter jeg å leie ut. Penger er ikke alt, mye styr med utleie også. Leier ikke ut hytta feks selv om det ville vært penger inn det også. Anonymkode: 11e71...e4c Ikke rart det blit styr når du har så mye rart for deg. Kunne vært så enkelt Anonymkode: 46bc5...c91 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #347 Skrevet 10. august 2023 000VF000 skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sagt at en bolig ikke har verdi. Jeg sa at du skaper ikke verdier ved at en som er mindre privilegert enn deg betaler ned lånene dine. Jeg håper du er flinkere på utleie enn leseferdighetene dine skulle tilsi. Kanskje sjekke egne ferdigheter først for jo det skaper verdier. Leieinntekter blir investert og utbytter må skattes av, kjøp av aksjer bidrar til at selskaper man investerer i kan skape verdier osv Og man betaler ikke ned lån til utleier man betaler for tak over hodet, et gode på lik linje med annet man bruker penger på. Anonymkode: 11e71...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #348 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke rart da med slike holdninger du kommer med 😒 burde kanskje lese hva du skriver selv. Er folk som bor på gata i Norge også ! Anonymkode: 46bc5...c91 Hvilke holdninger sikter du til? Anonymkode: 11e71...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #349 Skrevet 11. august 2023 000VF000 skrev (11 timer siden): Frisøren jobber for lønna. Du leier ut til noen som hjelper deg med å betale ned lånene dine utelukkende fordi du er privilegert. Du bidrar ikke med noe som helst av verdi, du skaper ingen ting. Ressurser overføres fra noen som har lite (leietager) til noen som har mye (utleier) Så alle som ikke skaper noe rent fysisk bør drive med veldedighet? Hoteller for eksempel, de er sleipe om de tar markedspris. «Skor seg på turister»? «Turisthaier»?😂 Jeg har jobbet hardt for mine privilegier og bidrar med bolig til folk som trenger det og kan betale for det. Det er en verdi. Ja ressurser overføres fordi de får noe for det, noe de trenger, nemlig et sted å bo. Anonymkode: f668e...def 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #350 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ikke den du siterer, men svaret er selvfølgelig et rungende JA. Og det å være en privat utleier er heller ingen "bransje". Absolutt. Åpenbart ikke. Det å være frisør er et yrke. Det å være en kynisk utleier er noe helt annet. Elendig sammenligning. Det er det ingen som har. Det er en usaklig, oppkonstruert problemstilling/påstand fra ditt eget hode. Anonymkode: 7730d...e50 Så det er borgerlønn og nedlegging av alt privat næringsliv du er for. Matbutikker skal dele ut mat gratis, klesbutikker skal dele ut mat gratis. Og alt skal finansieres, hvordan? utleier er selvsagt både et yrke og en bransje. Anonymkode: f668e...def 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #351 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er det ingen som har. Det er en usaklig, oppkonstruert problemstilling/påstand fra ditt eget hode. Anonymkode: 7730d...e50 Hvis man tar under markedspris så er det i praksis det man gjør. Anonymkode: f668e...def 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #352 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det sa de i Sør Afrika også btw. VI behandler dere som undermennesker, men om vi forsvinner helt får dere det enda verre... Så kan en selvsagt tolke den argumentasjonen som at apartheid er bra (?) Men jeg synes det er feil spørsmål. VI trenger ikke velge enten Ingen boligutleie, eller rasistisk boligutleie. Det finnes et 3.alternativ, som heter, boligutleie UTEN rasisme. Vet at det høres sjokkerende ut, men det er faktisk mulig, og er akkurat det samme, som nå, bare uten rasisme/diskriminerings delen. Og samfunnet kollapser ikke av den grunn. Anonymkode: 9c1af...2e7 Ja, norsk utleiemarked kan virkelig sammenlignes med apartheid i SørAfrika, glimrende eksempel! Anonymkode: f668e...def 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #353 Skrevet 11. august 2023 000VF000 skrev (10 timer siden): Jeg har ikke sagt at en bolig ikke har verdi. Jeg sa at du skaper ikke verdier ved at en som er mindre privilegert enn deg betaler ned lånene dine. Jeg håper du er flinkere på utleie enn leseferdighetene dine skulle tilsi. Frisører skaper heller ikke verdier, just saying 😏 Anonymkode: f668e...def 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #354 Skrevet 11. august 2023 AndreaJohan skrev (På 10.8.2023 den 3.07): Selvfølgelig kan du lyve. Huseier skal ikke se på kontoutskriften din og har strengt tatt ingenting med det å gjøre. Lyv, si at du tar opp noen fag som privatist. Det gir bedre førsteinntrykk Hva med og faktisk ta opp noen fag, så slipper man og juge? Det er ( heldigvis) ikke alle som er komfortable med og juge. Anonymkode: 811a6...62a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #355 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du tenker ikke at denne privilegerte personen også tjener greit og betaler høy skatt? eiendomsskatt, formueskatt, skatt på kapitalinntekter +*+ Dersom leietager er ufør og tar imot penger fra NAV bidrar den jo lite til velferdsstaten. Da bør man være evig takknemlig for at de privilegerte som du kaller dem, mange av oss har jobba ræva av oss for de verdiene vi har og sørger for penger til denne velferdskassa mange nyter godt av. Norge var fattige etter oljen og man var prisgitt at familie stilte opp om man ble syk. Idag sørger samfunnet for at man får penger, men likefullt er man forbanna på de som bidrar mest. Har ikke det å ha en bolig med tak over hodet noen verdi? Isåfall kan du jo flytte ut i en gapahauk i skogen. Anonymkode: 11e71...e4c Tror du må lese deg litt opp på historie. du må lenger tilbake enn oljefunn, men ja en gang i tiden var Europa slik at mann levde på familie om en var syk. Norge har har aldri vært fattige i samtiden. Også før vi var løsrevne fra Sverige fra det største fattigdomsproblemet sultne svensker som kom til naturessursterke norge. Dagens velferdsordning er eldre enn oljen. Faktisk fungerte den bedre da vi bygde boliger etter folkevekst og politikken var at enhver arbeider skulle eie sin egen bolig , for en arbeiderlønn. regnskapet ditt avhenger litt av kommunen du bor i, men min utleieleilighet er ikke dyr nok til eiendomsskatt. De fleste som eier utleiebolige/ boliger har ikke jobbet rævva av oss, vi ble født på riktig tid. Jeg har aldri jobbet mer enn unge i dag generelt, ,jeg fikk kjøpt billig. Det er mange syke som har jobbet rævva av seg før de ble syke. Jeg synes ingen skal være takknemlige for almisser og ha råd til og leie et rom og å kjøpe mat. Tvert i mot bør de være forbanna over boligmarkedet som har blitt som det har blitt, og at veldferdsstaten blir dårligere og dårligere. jeg hadde aldri leid ut til en på aap selv, men det er ikke den på aap sin feil . Det er nav og helsenorge det er noe feil med. Savner trygdekontoret , korte helsekøer og førstegangskjøp til halvannen årslønn med realistiske egenkapitalkrav, og en styrket husbank også for syke . ( ja ja, jeg vet at renta var høy, men den fikk vi jo primært igjen på skattefradrag ) Anonymkode: 811a6...62a 1
avent Skrevet 11. august 2023 #356 Skrevet 11. august 2023 On 8/10/2023 at 3:16 AM, AnonymBruker said: For noe nonsens du har klart å røre sammen i én melding. Fordommene florerer. Du "vet at det er lett å dømme" - allikevel er det kun det du gjør. 1) Psykisk sykdom trenger overhodet ikke å ha noe med rusavhengighet å gjøre, ei heller det å "alltid være hjemme, snur døgnet, bråker om natten, fester osv.". 2) Nei, det trenger ikke å være en "stor forskjell på omatte-dersomatte-hvisomatte, bla, bla, bla". Igjen, du/dere kommer kun med fordommer og generaliseringer av allerede utsatte hakkekyllinger i samfunnet. Igjen og igjen kommer det samme trangsynte oppgulpet (unnskyldninger) om at uføre liksom skulle være mer problematiske som leietakere. 3) Selv er jeg uføretrygdet som følge av psykisk sykdom forårsaket og godkjent som yrkesskade/yrkessykdom. Jeg har fått, og får fremdeles, erstatning som følge av dette. Jeg er, og har vært, en eksemplarisk leietaker gjennom mangfoldige år. Og ja, jeg har dessverre møtt min del av besteborgerlige personer med dine holdninger (les: fordommer). 4) Og nei, jeg er ikke rusavhengig. Ikke bråker jeg om natten heller - eller for øvrig noe av det andre pisset du evner å lire av deg, hvilket like godt kunne gjeldt gud og hvermann - også personer utenfor Nav-systemet. 5) Det er ikke uten grunn at mange utleiere av private boenheter ses på som parasitter som kun tilfører verdier til seg selv og ikke til samfunnet som helhet. Det er et skittent marked som burde vært langt strengere regulert. Anonymkode: 7730d...e50 Nå er ikke jeg utleier å jeg dømmer heller ikke hi. Det jeg mente er jo at det er dessverre slik mange utleiere tenker å derfor "hopper" over vedkommende med en gang de hører ordet NAV. Å sånn som leiemarkedet er nå kan utleiere velge å vrake så dermed er det nok lettere å få leilighet når du sier at du har fast jobb som sykepleier, sveiser eller hjelpepleier liksom.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #357 Skrevet 12. august 2023 avent skrev (8 timer siden): Nå er ikke jeg utleier å jeg dømmer heller ikke hi. Det jeg mente er jo at det er dessverre slik mange utleiere tenker å derfor "hopper" over vedkommende med en gang de hører ordet NAV. Å sånn som leiemarkedet er nå kan utleiere velge å vrake så dermed er det nok lettere å få leilighet når du sier at du har fast jobb som sykepleier, sveiser eller hjelpepleier liksom. I følge denne tråden er folk redde for folk som er oppe om natten, så yrker du nevner hvor en potensielt jobber skift er nok ikke lett. Anonymkode: 811a6...62a 1
000VF000 Skrevet 12. august 2023 #358 Skrevet 12. august 2023 On 8/11/2023 at 10:32 AM, AnonymBruker said: Frisører skaper heller ikke verdier, just saying 😏 Anonymkode: f668e...def Frisøren utfører faktisk et stykke arbeid 😏 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #359 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 10.32): Frisører skaper heller ikke verdier, just saying 😏 Anonymkode: f668e...def Hva med arbeidsplasser og skatt til staten? Anonymkode: afe23...003 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #360 Skrevet 12. august 2023 On 8/7/2023 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Er i tjueårene, norsk. Depositum har jeg ingen problemer med å betale, det har jeg også vært klar på når jeg har møtt utleiere. Fast inntekt har jeg, bare at det ikke er jobb eller studie - det er fra NAV. Når jeg blir spurt om jobb/inntekt har jeg pleid å si at jeg ikke jobber, men at jeg har fast inntekt og at å betale leien ikke er noe problem. Så har de ikke pleid å spørre noe ytterligere om det. Så det kan være at de ønsker noen som jobber, eller så virker jeg ikke helt oppegående kanskje? Syns sosiale ting er vanskelig, og det å gjøre et godt inntrykk. Men føler jeg har vist meg fra en god side på alle visninger jeg har vært på. Så det er utrolig kjipt å aldri få napp.. Anonymkode: ed4d5...c55 Det er flere ting her som skurrer for meg og som tyder på at du kan virke sosialt tilbakestående og ellers slite. Men det er enkle ting å endre på. Depositum har jeg ingen problemer med å betale. Wtf er det du snakker om? Har du depositum ja eller nei? Ja jeg har de 40-50.000,- depositums pengene stående på kontoen. Har fast inntekt men ikke via jobb. NEI VEL. Hva driver du med da? Selger deg selv? NAV (sjuk i huet for du ser ikke syk ut?) Hva er greia? Har du fast inntekt? Nei jeg har ikke det akkurat nå. Jeg er fortiden under (legg inn støtte her) pga (legg inn grunn her) og dette har jeg frem til jeg er frisk. Den støtten går ikke ut på dato med det første Også satser vi på at du faktisk ikke har noen sjuk i hue greier som er grunnen. For da må du finne på noe random. Anonymkode: 68530...cfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå