Gå til innhold

Blir skikkelige innvandrere flaue over hvordan mange andre innvandrere oppfører seg? Tenker på de som er med i gjenger, driver med dopsalg++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men det er ofte fordi de blir I sine egne mini samfunn nesten, med bare folk fra deres kultur. Og det er ofte kulturer vi ikke forstår noe av. De kan gå og jobbe hardt andre steder enn i utrygge steder i Oslo men de gjør det ikke. Hvorfor veg jeg ikke, kanskje for å få pengene av staten?

Anonymkode: 9d59c...5e6

Og jeg er innvandrer selv forresten 

Anonymkode: 9d59c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke flaut. De er verken barna eller søsken deres, men de bidrar til å legge krydder på et allerede urettferdig skjevt bilde av minoriteter i landet, da spesielt de med muslimsk bakgrunn. Gjengfenomenet er ikke annet enn et produkt av dårlig miljø og livsvilkår. Det er svært komplisert, og du skal være rimelig lavpanna hvis du skal bruke det argument mot innvandring.

Anonymkode: 1363a...816

Snakk om ansvarsfraskrivelse. Og livsvilkårene i Norge kan vel ikke være dårligere sammenlignet med land som muslimske innvandrere flykter fra? Man skulle jo tro at innvandrere som flykter fra all slags elendighet hadde satt pris på det å få bo og leve i trygge Norge. 

Om integrering feiler og enkelte innvandrergrupper verken evner eller ønsker å integrere seg i det norske samfunn, så er det et veldig godt argument MOT innvandring fra disse gruppene, jo. 

Anonymkode: d2a6d...4a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du skikkelig flau over hvordan andre nordmenn oppfører seg? Eks Brevik?

Anonymkode: fcc07...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Blir du skikkelig flau over hvordan andre nordmenn oppfører seg? Eks Brevik?

Anonymkode: fcc07...92c

Sint, irritert, flau etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del blir sikkert det hvis noen fra deres "gruppe" driver med slikt, men jeg tror en bør ta innover seg at "innvandrer" ikke nødvendigvis er det en identifiserer seg om. I vårt "multikulturelle" samfunn er det nok mange som heller identifiserer seg etter opphavsland, etnisitet, stamme og religion. En norsk-syrer vil dermed kanskje føle denne har mindre til felles med en somalier enn med etnisk norske, og to ulike etniske grupper fra samme land kan hate hverandre som pesten og se på den andre gruppens ugjerninger i Norge som en bekreftelse på deres fiendebilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir du skikkelig flau over hvordan andre nordmenn oppfører seg? Eks Brevik?

Anonymkode: fcc07...92c

Nå var vel nettopp Brevik et produkt av immigration gone wrong, tror neppe han hadde gjort det han gjorde hvis han ikke hadde hatt trefninger med ungdomsgjenger med minoritetsbakgrunn i oppveksten.

Anonymkode: f3630...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja men det er ofte fordi de blir I sine egne mini samfunn nesten, med bare folk fra deres kultur. Og det er ofte kulturer vi ikke forstår noe av. De kan gå og jobbe hardt andre steder enn i utrygge steder i Oslo men de gjør det ikke. Hvorfor veg jeg ikke, kanskje for å få pengene av staten?

Anonymkode: 9d59c...5e6

herregud, ikke rart enkelte isolerer seg med all den dritten du sier. "snylte på staten" "ukultur". Hvem tror du at du er egentlig? å hvor rikelig med kultur er det her i landet? ikke mye spennende akkurat.. når det er sagt, så skjer det veldig mye i distriktene også, blant etniske nordmenn. mye knivstikking og drap i narkomiljøer blant annet.

Anonymkode: 1363a...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

herregud, ikke rart enkelte isolerer seg med all den dritten du sier. "snylte på staten" "ukultur". Hvem tror du at du er egentlig? å hvor rikelig med kultur er det her i landet? ikke mye spennende akkurat.. når det er sagt, så skjer det veldig mye i distriktene også, blant etniske nordmenn. mye knivstikking og drap i narkomiljøer blant annet.

Anonymkode: 1363a...816

Litt vanskelig for å forstå årsakssammengang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

herregud, ikke rart enkelte isolerer seg med all den dritten du sier. "snylte på staten" "ukultur". Hvem tror du at du er egentlig? å hvor rikelig med kultur er det her i landet? ikke mye spennende akkurat.. når det er sagt, så skjer det veldig mye i distriktene også, blant etniske nordmenn. mye knivstikking og drap i narkomiljøer blant annet.

Anonymkode: 1363a...816

Dritt?! Den du siterer påpeker at enkelte danner egne minisamfunn, med sine "egne". Hvordan er det dritt? 

Du klarer også å tråkke på norsk kultur i samme åndedrag. Hva er "rikelig kultur", som du kaller det? 

Og, at det finnes etniske nordmenn som begår kriminelle handlinger betyr ikke at vi må importere andre lands problemer i tillegg. Attpåtil er det dobbeltsvik når innvandrere begår kriminelle handlinger i Norge. Man hjelper mennesker i sikkerhet og tilbyr opphold og støtte i Norge, alt ligger til rette for et godt liv, og takken vi får er kriminalitet. Minner om at enkelte grupper er overrepresentert på mindre heldige statistikker...

 

Anonymkode: d2a6d...4a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 3.8.2023 den 15.29):

Så en bosnier som kom hit for 30 år siden og er integrert burde være flau for en full partysvenske som tisser på gata eller selger kokain på fritida? De har ingenting med hverandre å gjøre. Innvandrere er ikke en stor gjeng hvor alle er linka sammen av noe.

Det virker som at TS ikke helt vet hva innvandrer betyr, men heller tror alle innvandrere er muslimer som kom hit for under 10 år siden. Og som at hun tror all dopdealing blir gjort av arabiske/afrikanske menn som ikke kan norsk. Men det er jo ikke sånn. Innvandrere er like forskjellige som alle andre og bryr seg like lite om hvem som selger drugs og ikke. De kokaindealerene jeg vet om er alle etniske nordmenn. Og jeg driter i de. Jeg blir ikke flau for det har ikke noe med meg å gjøre.

Mulig TS tenker på én gruppe innvandrere, men det er ikke vanskelig å forstå at ts spør om innvandrere fra samme land blir flaue over hverandre. En bosnier blir sikkert flau om en full bosnier tisser på gata, selger kokain eller gjør andre ting som sverter deres "folk". Det er jo flaut for dem som gjør så godt de kan for å være en normal samfunnsborger i et nytt land.
Jeg blir flau når andre nordmenn sier og gjør teite ting, og jeg blir flau når andre nordlendinger, eller kvinner sier teite ting. Man ønsker ikke bli assosiert med teite folk, og man vet jo at det finnes en del trangsynte folk der ute som gjerne putter hele grupper i bås.

mannor skrev (På 3.8.2023 den 22.37):

Blir du som etnisk nordmann flau over hva andre etniske nordmenn finner på? 

Ja definitivt.

Anonymkode: 940af...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Blir du skikkelig flau over hvordan andre nordmenn oppfører seg? Eks Brevik?

Anonymkode: fcc07...92c

Ja.

Anonymkode: e78eb...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du blir flau over å være mann f.eks fordi mange  norske menn voldtar, man drar ikke lengre enn til vestkante!, rike finansmenn inntar dop. De fattige inntar også dop, men de er også avhengig av penger og derfor tyr de til vold når de trenger de pengene. Mens rike finansmenn trenger ikke ty til vold fordi de har nok fra før av og slikt hører vi ikke om på nyhetene. Men mye av det som skjer innad i finansverdenen blir aldri omtalt på medier, de er utro og voldelige, slår koner. Men de raner selvlfølgelig ikke tilfeldige folk. Men driver og kjøper horer også. Reiser til Spania og Usa og oppfører seg crazy der
 

Document.no er  nasjonalister og sprer unødig propaganda for å fremstille innvandrer som dumme.

Anonymkode: 0c4e5...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på om du blir flau over å være mann f.eks fordi mange  norske menn voldtar, man drar ikke lengre enn til vestkante!, rike finansmenn inntar dop. De fattige inntar også dop, men de er også avhengig av penger og derfor tyr de til vold når de trenger de pengene. Mens rike finansmenn trenger ikke ty til vold fordi de har nok fra før av og slikt hører vi ikke om på nyhetene. Men mye av det som skjer innad i finansverdenen blir aldri omtalt på medier, de er utro og voldelige, slår koner. Men de raner selvlfølgelig ikke tilfeldige folk. Men driver og kjøper horer også. Reiser til Spania og Usa og oppfører seg crazy der
 

Document.no er  nasjonalister og sprer unødig propaganda for å fremstille innvandrer som dumme.

Anonymkode: 0c4e5...ac1

Haha.  Stemmer at Norske finansmenn bruker veldig mye kokain ja.  Og de er like utro som alle andre, og slår kona si like mye som alle andre. Man er ikke et godt menneske bare fordi man har penger!  Stemmer det.  Men utlendinger gruppevoldtar små barn og halshugger damer som ikke har dekket til anklene sine godt nok!  Så hva er verst?  

Anonymkode: 26559...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er norsk, men har innvandrerforeldre. Ja jeg blir flau av andre innvandrere som ikke klarer å oppføre seg. Gir oss dårlig rep

Anonymkode: 58358...089

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke-vestlig bakgrunn, selv om jeg er født og oppvokst i Norge. 

Jeg blir sint og jeg tenker like dårlig om de du omtaler som deg, i hvert fall. Om flau er riktig ord eller ei er jeg ikke helt sikker på. Jeg kan vel bli litt pinlig berørt, slik jeg antar en etnisk norsk mann på 50 år kan bli litt svett på ryggen om han er i Pattaya fordi han vet hva han assosieres med av forbipasserende. Man liker jo ikke å bli assosiert med kjipe folk, samme hvor uskyldig man er i assosiasjonen.

Samtidig tror jeg de færreste (særlig av folk jeg gidder å bry meg særlig om oppfatningen til) egentlig trekker noen linje mellom oss. Jeg føler ingen form for tilhørighet til dem. Jeg er glad i Norge, liker vintersport og pinnekjøtt og Nytt på nytt og tror ikke på noen verdens ting. Jeg har aldri snakket med politiet annet enn som tilfeldig forbipasserende vitne og når jeg fornyer passet, og det samme gjelder foreldrene mine. Hudfargen min og navnet mitt er selvsagt en del av identiteten min, men i hverdagen føler jeg oppriktig uendelig mye større tilhørighet til det norske.

Jeg hadde kanskje kjent mer på det hvis jeg hadde vokst opp omgitt av folk med samme bakgrunn som meg selv, riktignok. Jeg har vokst opp med at vi har kjent to andre familier med samme bakgrunn, begge like godt integrerte, mens resten av omgangskretsen har vært nordmenn eller hovedsakelig vestlige innvandrere. Vi har heller ingen tradisjoner hjemmefra som innebærer omgang med "landsmenn" (i anførselstegn fordi jeg selv opplever meg som norsk). Hadde vi hatt tettere forbindelser til et "innvadrermiljø" hadde jeg nok i hvert fall følt på et større ansvar, for nå skjønner jeg ikke hva innsalget mitt skulle vært. Jeg kjenner dem jo ikke engang, jeg har vokst opp på motsatt kant av Oslo av de fleste av dem og har aldri forholdt meg til dem mer enn andre ungdommer fra samme del av byen som meg. Det er ikke så mye mer eller annet jeg kan gjøre for å påvirke enn nordmenn flest.

Hvis du vil kalle det å være flau må du gjerne gjøre det, selv om jeg nok ikke har tenkt på det som flauhet. Jeg synes jo det er skummelt med slike miljøer, jeg benekter overhodet ikke at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i slikt (selv om det er forskjell på våre grupper også), og jeg er rasende over unnfallenheten mange har vist overfor utviklingen i årevis. Som de fleste andre normale samfunnsborgere.

Anonymkode: b5530...be0

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på ferie i Spania, blir du flau over hvordan noen tyske turister oppfører seg?

Anonymkode: 8d9e4...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 11.27):

Nå var vel nettopp Brevik et produkt av immigration gone wrong, tror neppe han hadde gjort det han gjorde hvis han ikke hadde hatt trefninger med ungdomsgjenger med minoritetsbakgrunn i oppveksten.

Anonymkode: f3630...9d6

Han hadde garantert havnet i en fanatisk gruppe med farlige holdninger uansett. Om det ikke var denne gruppen, så hadde det vært en annen. 

Anonymkode: 4ae04...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 1.06):

jeg blir ikke flau over hva andre kvinner gjør selv om jeg er kvinne. For et dumt spørsmål.

Anonymkode: d028c...c12

jeg blir flau over å være norsk når andre nordmenn oppfører seg som idioter når jeg er tilstede i andre land.

Det reflekter dårlig og liker ikke om jeg blir plassert i samme bås.

Jeg VEIT jeg ikke har gjort noe galt, men alikevel.

Anonymkode: 2d0e1...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at de ikke er flau, men at de ikke er overrasket. De som driver med slikt var kanskje ikke mors beste barn i hjemlandet heller. Og i mange land er jo kriminalitet MYE vanligere. 

Anonymkode: 15d87...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 15.01):

Ja men det er jo faktisk ditt folk da. Jeg ser ikke hva jeg, en fransk innvandrer som har bodd i Norge siden jeg var liten har så mye å gjøre med en ungdomgjeng fra et vesteuropeisk land. Og jeg er jo innvandrer jeg også. Men innvandrer er et gigantisk begrep mtp alle kulturer osv som finnes i verden. 

Anonymkode: 9d59c...5e6

TS nevnte vel gjenger og dopsalg, da er det vel litt inneforstått hvilke innvandrer grupper det i all hovedsak dreier seg om her og flertallet blant dem er neppe fra vest Europa. 

Anonymkode: 3e977...d7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...