Gå til innhold

Blir skikkelige innvandrere flaue over hvordan mange andre innvandrere oppfører seg? Tenker på de som er med i gjenger, driver med dopsalg++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du Afrika og Arabia?

Anonymkode: 9d59c...5e6

Ja var vel heller det blandet alt sammen 🤔

Anonymkode: 9d59c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innvandrere er et så utrolig bredt begrep, men jeg håper at utvidet og familie og vennekrets til folk som oppfører seg på måten du beskriver føler seg flaue/sinte og ikke slår ring rundt vedkommende det gjelder

Anonymkode: 7b225...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ikke så mange innvandrere som tar avstand fra den oppførselen og tilstandene vi ser i Oslo, dette med gjenger henger nok sammen med at mange kommer fra klankulturer der slik oppførsel er en del av å skaffe seg ære og respekt.

En annen ting er jo at integreringen motarbeides aktivt i enkelte miljøer, religiøse ledere advarer innvandrerungdommer mot at de blir for norske. Vestlige siviliserte verdier er ikke forenelig med verken religion eller kultur, vi kommer nok aldri til oppleve at enkelte religioner gjennomgår en modernisering og reformering for å tilpasses våre samfunn.

Det er heller det stikk motsatte som skjer når antallet innvandrere blir større så er det vi som må tilpasse oss, demokratiet brukes for å ta knekken på siviliserte demokratiske verdier. 

Anonymkode: c771f...42d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en bosnier som kom hit for 30 år siden og er integrert burde være flau for en full partysvenske som tisser på gata eller selger kokain på fritida? De har ingenting med hverandre å gjøre. Innvandrere er ikke en stor gjeng hvor alle er linka sammen av noe.

Det virker som at TS ikke helt vet hva innvandrer betyr, men heller tror alle innvandrere er muslimer som kom hit for under 10 år siden. Og som at hun tror all dopdealing blir gjort av arabiske/afrikanske menn som ikke kan norsk. Men det er jo ikke sånn. Innvandrere er like forskjellige som alle andre og bryr seg like lite om hvem som selger drugs og ikke. De kokaindealerene jeg vet om er alle etniske nordmenn. Og jeg driter i de. Jeg blir ikke flau for det har ikke noe med meg å gjøre.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyld på det norske samfunnet. Legg skylden der den hører hjemme:

Hos de kriminelle.

Anonymkode: e78eb...2a5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange med vondt i viljen her, som ikke "forstår" hva som menes innledningsvis. 

Om nordmenn, som en minoritet i et land, var overrepresentert på statistikker i negativ forstand, og som medførte at nordmenn generelt fikk et dårlig rykte i dette landet, ville jeg skammet meg på vegne av mine egne landsmenn og tatt tydelig avstand fra den negative atferden.

Anonymkode: d2a6d...4a4

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir skikkelige nordmenn flau over hvordan andre nordmenn oppfører seg?

Anonymkode: aac98...a35

Selvfølgelig

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaaa. Jeg er et menneske først og fremst. Og som et menneske så har jeg hatt dårligere odds enn mange nordmenn, hatt elendige veiledere/foresatte og tatt dårlige valg i livet. Mange norske gjør det samme med tilsvarende odds. Bare fordi jeg er innvandrer er jeg ikke noe bedre enn andre med tilsvarende sjanser i livet.

Anonymkode: 20ada...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 21.34):

Hvordan står det til rundt dette?

Anonymkode: 22c2e...e00

Vel, jeg blir jo flau over folk om folk putter meg i boks med folk som går «livets harde skole», skryter av hvor solbrente de er, ikke tror på klimaendringer, påstår seg fattige i verdens rikeste land, tror koronavaksinen er laget for å chippe innbyggere, er tilhengere av organisert overtro, driver med sosial kontroll, er sexistiske, rasistiske, moraliserende og generelt til bry for menneskehetens beste.

Men sånn til daglig, ts, så går jo verken jeg eller du rundt og tenker veldig mye på at millioner av ikke spesielt likandes mennesker ser til forveksling lik oss ut, både på et genkart og i speilet.  Det er bare en helt normal konsekvens av å være menneske - klodens minst likandes dyr.

Anonymkode: ee7fe...1b7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange med vondt i viljen her, som ikke "forstår" hva som menes innledningsvis. 

Om nordmenn, som en minoritet i et land, var overrepresentert på statistikker i negativ forstand, og som medførte at nordmenn generelt fikk et dårlig rykte i dette landet, ville jeg skammet meg på vegne av mine egne landsmenn og tatt tydelig avstand fra den negative atferden.

Anonymkode: d2a6d...4a4

🤨 Skandinavere fra andre skandinaviske land er den største innvandrergruppen i Norge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (1 time siden):

🤨 Skandinavere fra andre skandinaviske land er den største innvandrergruppen i Norge 

Og? 

Anonymkode: d2a6d...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (13 timer siden):

Blir du som etnisk nordmann flau over hva andre etniske nordmenn finner på? 

Ja.

Anonymkode: e78eb...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (På 2.8.2023 den 23.06):

Hvorfor i all verden skal en innvandrer bli flau over hva andre innvandrere gjør? Hva slags lavpanna spørsmål er det?

Jeg synes ikke det er lavpanna. Jeg blir flau når jeg ser noen med samme dialekt som meg oppfører seg eller uttaler seg som idioter i media, og håper at ingen tror jeg er sånn bare fordi jeg og tullingen kommer fra samme landsdel.

Det er faktisk mange som er så korttenkte at de tror at når X er sånn, er nok Y også sånn, for de har det og det til felles.

Anonymkode: 7c6b0...41f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig flau over tilstanden til hagen min. Nabofamilien er innvandrere, og har den mest fantastiske hagen 😍 

Lurer på hva de tenker når de ser bort på oss? 🫣

Anonymkode: 4ae04...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontakt med flere innvandrere gjennom barnehagen og  SFO og skolen til mine barn og de jeg har pratet med er ekstremt flaue over det mange innvandrere gjør med tanke på vold, ran, gjenger osv. De tar fullstendig avstand fra dette.

De foreldrene som et integrerte gjør alt de kan for å hindre at barna deres havner i dårlig miljø. Er viktig å ikke gre alle under samme kam. 

 

Anonymkode: c66fe...976

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flaut. De er verken barna eller søsken deres, men de bidrar til å legge krydder på et allerede urettferdig skjevt bilde av minoriteter i landet, da spesielt de med muslimsk bakgrunn. Gjengfenomenet er ikke annet enn et produkt av dårlig miljø og livsvilkår. Det er svært komplisert, og du skal være rimelig lavpanna hvis du skal bruke det argument mot innvandring.

Anonymkode: 1363a...816

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke flaut. De er verken barna eller søsken deres, men de bidrar til å legge krydder på et allerede urettferdig skjevt bilde av minoriteter i landet, da spesielt de med muslimsk bakgrunn. Gjengfenomenet er ikke annet enn et produkt av dårlig miljø og livsvilkår. Det er svært komplisert, og du skal være rimelig lavpanna hvis du skal bruke det argument mot innvandring.

Anonymkode: 1363a...816

Ja men det er ofte fordi de blir I sine egne mini samfunn nesten, med bare folk fra deres kultur. Og det er ofte kulturer vi ikke forstår noe av. De kan gå og jobbe hardt andre steder enn i utrygge steder i Oslo men de gjør det ikke. Hvorfor veg jeg ikke, kanskje for å få pengene av staten?

Anonymkode: 9d59c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...